Heippa :) Olen seuraillut keskustelua, mutta en ole halunnut kirjoitella, koska en oikein uskalla uskoa siihen, että vauva saataisiin marraskuussa kotiin asti. Ollaan jo useampi vuosi toivottu lasta ja pari vuotta sitten olin viimeksi raskaana, jolloin homma päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Sen jälkeinen kaavinta sekä "hoito" ovat jättäneet aikamoiset pelot.
No mutta asiaan. Eli päätin kirjoitella teille dopplerin kanssa pähkäileville. Tsekatkaa ensin, että etsitte sikiön sykettä oikeasta kohtaa. Itse nimittäin etsin väärästä paikasta (olevinaan alavatsalta mutta kuitenkin aivan liian ylhäältä) ja vasta youtube-videon neuvoilla löysin :-D Eli itselläni ihan tosi alhaalla ja melko keskellä, pikkasen vasemmalla ehkä, löytyy syke suht helposti. Vähän joutuu painamaan ja kohdistamaan alas viistoon "anturia". Anturia kannatta pitää aina välillä paikallaan pikkasen käännellen ja liikuttaa muutenkin älyttömän hitaasti. Itse pyrin kuuntelemaan vaan silloin kun suurin epätoivo iskee, sillä luin sivustoja, joissa ei suositella ollenkaan kotidopplereita, sillä äidille ja sikiölle ei ilmeisesti ihan täysin vaaratonta jatkuva ja pitkäaikainen laitteen käyttö.
Lisäyksenä vielä, että lääkärin mukaan mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, mutta olen kyllä kolme viikkoa sitten ekan kerran sikiön sykkeen löytänyt...en olisi ilman sitä videota onnistunut löytämään. Tietysti tosi yksilöllistä varmasti miten kuuluu eikä kannata hermostua jos ei löydä itse.
Tsemppiä sykkeiden etsintään ja muutenkin kaikille odotukseen!
11+4 ja maanantaina ultraan pelosta täristen...