La marraskuu 2016

Laalaa82, mulla myös ei ole pahemmin aamupahoinvointia ja tosiaan täälläkin se huono olo iskee vasta päivällä! Yhtäkkiä tulee omituinen olo vatsaan ja kurkkuun ja sellainen kamala ällötys. :o Monet ruuan hajut tekee myös pahaa ja ruoka ei siksi oikein maistukkaan.. Yritän silti väkisin syödä, mitä tahansa mikä pysyisi sisällä. Tuntuu ihan kestokrapulalta tämä! :D

Kohta eka neuvola... (ei kuitenkaan ultra) eivätkä varmaan yritä saada sydänääniäkään kuulumaan? Jännää se silti on <3
vauvatoive 8+6(?)

Mä menen tän oman minimaalisen kumpuni kanssa häpeään johonkin mökkiin :D . Tästä on vauvamaha kaukana.

Nappasin nyt ruokavaliosta pois leivän. Aamulla söin eilen smoothien. Kun söin leipää välipalalla, tunnin sisällä olin ihan raato-väsynyt. Mulla ei kolmen lapsen äitinä ole varaa olla raato, joten syödään sitä mikä keholle sopii. Syön silti runsaasti, about 2500kcal/vrk olisi nyt tavoite, kun liikuntamäärä on kuitenkin älytön.
Ootko jaksanut kuntoilla nyt samaa tahtii? Itse oon nyt ollu jumpista ja salilta 2vk kokonaan pois ku oon vain niin väsy ja koko ajan etoava olo ihan ku ois koko ajan kankkunen :( toivon et helpottas pian sillä kaipaan kuntoilua !

Neuvolassa käyty, mutta ei kuunneltu sydänääniä varmaan sen takia kun olen vasta seitsemännellä raskausviikolla :/ uusi laskettu aika olisi neuvolatädin mukaan 1.12 ja tällä hetkellä rv7 6+4. Eka ultra varattiin jo ja se olisi 19.5 <3 verta käyn antamassa 10.5 niskapoimu-ultraa varten jos sieltä jotain löydetään.

Murmele, aika samoissa mennään! :happy119 (mulla la 30.11/1.12..tosin tod.näk. sektiolla syntyy niin syntymäaika on paria viikkoa aiemmin)
Miksi etukäteen annetaan verta..? :confused:En ole koskaan kuullutkaan, että ikäänkuin varuiksi verikoe, jos jotain löytyy.o_O

Ootko jaksanut kuntoilla nyt samaa tahtii? Itse oon nyt ollu jumpista ja salilta 2vk kokonaan pois ku oon vain niin väsy ja koko ajan etoava olo ihan ku ois koko ajan kankkunen :( toivon et helpottas pian sillä kaipaan kuntoilua !

En oo kyllä samaa tahtia pystynyt kuntoilemaan. Polte olis kova, mutta väsy ja huono olo on rajoittanut liikunnan lähinnä kävelyyn. Kävelyä tulee koirien takia paljon, niin ei oikeen muuhun riitä energia. Mutta jos tuo gluteiinin poisjättö auttaa nyt tuohon väsyyn, niin olen enemmän kuin tyytyväinen.

täällä taas paniikki nostaa päätään. Pari päivää olen ollut täysin oireeton ja aluksi nautinkin siitä. Äsken makasin sängyllä esikoisen nukkuessa päiväunia ja kun nousin ylös ja suunnistin vessaan alkoi todella omituinen kipu. Voisin vannoa että samanlainen tunne oli kun esikoisesta alkoi ensimmäiset supistukset ennen synnytystä. Kipu tuntuu kauttaaltaan alavatsan ja selän puolella tai oikeastaan selkeästi siellä sisällä eikä niinkään selässä tai mahassa. Ei kuitenkaan niin kovaa kipua ole että särkylääkettä tarvisi edes harkita. Pelottaa kuitenkin mitä tämä on :( onko kellään muulla vastaavanlaisia kipuja ilmaantunut?

Neuvola ohi, sydän siellä sykytteli oikein vahvasti <3 Onneksi kuunteli.
Nyt vaan loppuviikosta varaamaan aikaa ultraan, se menee varmaan muutaman viikon päähän. Kyllä nuo sydänäänet niin mieltä lämmitti. <3

Murmele, aika samoissa mennään! :happy119 (mulla la 30.11/1.12..tosin tod.näk. sektiolla syntyy niin syntymäaika on paria viikkoa aiemmin)
Miksi etukäteen annetaan verta..? :confused:En ole koskaan kuullutkaan, että ikäänkuin varuiksi verikoe, jos jotain löytyy.o_O

Koe lähetetään ulkomaiseen laboratorioon tutkittavaksi ja vastaus saadaan noin kahdessa viikossa. Sitä alkaa vapautua äidin verenkiertoon rv 10 lähtien. Näin sanoo neuvolasta saatu lappunen!

Neuvolassa käyty. Ei kuunneltu sydänääniä ku neuvolatäti sano et niin iso mahdollisuus et ei kuulu, vaikka siellä ois kaikki hyvin, nyt harmittaa et en pyytäny kuitenkin kokeilemaan (olisi kyllä varmasti)... :S Ultra vasta 6.5... verenpaineet koholla niinkuin AINA noissa paikoissa :D kotona ihan ok...

Nostoja töissä hän kuitenkin pyysi välttämään (myös sen takia että minulla kun selässä on jo vikaa)... en kuitenkaan haluaisi esimiehelleni vielä kertoa raskaudesta jos ei kaikki mee hyvin ja pitäis sit kanss lista tekijälle kertoa ... ja kun tiedän että tieto sitten leviää pika vauhtia...

Miten te muut ootte pärjänny töissä?

vauvatoive, huonosti.. Pari päivää on pitänyt olla saikulla pahoinvoinnin takia. Nyt taas tuntuu että pahoinvointi lisääntyy MUTTA siltikin suurin syy miksi työpäivät on raskaita on se, että mä en vaan jaksa. Työ on erittäin kiireistä ja fyysistä, joten olo on sellainen ettei vaan pysy perässä. Henkisesti alkaa olemaan tosi raskasta tää.

varpahat 8+4

Mulla jännät paikat tuon työn suhteen nimittäin keskiviikkona olis tiedossa työhaastattelu. Alustavasti olen työnantajan kanssa puhunut tästä mahdollisesta työpaikasta ja kerroin jo silloin että olen raskaana. Saa nähdä kuinka käy mutta lupaavalta vaikuttaa ainakin kun haastatteluun kutsuivat raskaudesta huolimatta. Raskaushan ei tietääkseni saisi olla peruste sille ettei saa työpaikkaa mutta minulla on sellainen käsitys ettei raskaana olevaa taideta ihan niin helposti palkata.

Toivottavasti työ tärppää :) täällä kaikenlaiset ahdistusajatukset nostavat päätään. Hevosille pitää hankkia liikuttajat, ja siten vauvasta tulee kerrottua aiemmin kuin oli ajatus. Edellisessä raskaudessa en yhtään miettinyt keskenmenon mahdollisuutta tai kromosomihäiriöitä, nyt en muuta ajattelekaan. Oi kun saisi takaisin sellaisen tietämättömyyden ja optimistisuuden. Tänään ja eilen kohtua on kihelmöinyt, ei tee hevosen selkään mieli lainkaan. Se pitää kuitenkin jotenkin liikuttaa. Onneksi noita hevostuttuja on :)

Aika rohkee oot TTiitu kun oot kertonu raskaudesta työnantajalle ennen haastattelua, toivottavasti saat työn raskaudesta "huolimatta" :)

Mie oon vielä 1v3kk esikoisen kanssa hoitovapaalla et ei toistaseks tarvii miettii työssä jaksamista, tää kotona olo on kyllä rankkaa kun koko ajan väsyttää ja on huono olo, mut eipä tarvii kuitenkaa yrittää salailla tuolta taaperoikäseltä työnantajalta raskautta :grin Kesäks oisin menossa takasin töihin ni sillon oon onneks jo niin pitkällä et voi kertoo kaikille. Edellisessä raskaudessa sattu kesäloma alkuraskauteen ni ei tarvinnu pahimman pahoinvoinnin aikaan töissä olla, sillon tein sit loppuraskauden omasta toiveesta enimmäkseen iltavuoroja kun aamusin oli aina tosi heikko olo.

Mietin sitä kyllä hetken aikaa että kerronko raskaudesta mutta jotenkin tuli sellanen tunne että jos en kerro ja asia paljastuu esimerkiksi sitten kun olen saanut työpaikan niin olen salaillut asiaa saadakseni sen työn. Ja siis asutaan tosi pienellä paikkakunnalla ja varsinaisesti kyseiseen paikkaan ei ole mitään yleistä hakua ollut vaan lähetin joskus monta kuukautta sitten avoimen hakemuksen ja nyt sitten sieltä kyselivät että olisinko vielä töitä vailla :)

Mulla jännät paikat tuon työn suhteen nimittäin keskiviikkona olis tiedossa työhaastattelu. Alustavasti olen työnantajan kanssa puhunut tästä mahdollisesta työpaikasta ja kerroin jo silloin että olen raskaana. Saa nähdä kuinka käy mutta lupaavalta vaikuttaa ainakin kun haastatteluun kutsuivat raskaudesta huolimatta. Raskaushan ei tietääkseni saisi olla peruste sille ettei saa työpaikkaa mutta minulla on sellainen käsitys ettei raskaana olevaa taideta ihan niin helposti palkata.

Kerroitko hakemuksessa suoraan että olet raskaana? Olen itse myös muutamia työpaikkoja hakenut, jos sattuisi vakipaikan saamaan kun määräaikaisena. Itse olen miettinyt juuri tuota että jos haastatteluun pääsen niin onkohan jokin velvoite kertoa raskaudesta? :o

Pikkumyy 10+3

Kerroitko hakemuksessa suoraan että olet raskaana? Olen itse myös muutamia työpaikkoja hakenut, jos sattuisi vakipaikan saamaan kun määräaikaisena. Itse olen miettinyt juuri tuota että jos haastatteluun pääsen niin onkohan jokin velvoite kertoa raskaudesta? :eek:

Pikkumyy 10+3
Silloin kun laitoin avoimen hakemuksen (muistaakseni tammikuussa) niin en ollut vielä raskaana eli siinä en asiasta maininnut mutta nyt kun työnantaja otti yhteyttä ja alustavasti kyseli olenko vielä töitä vailla niin kerroin raskaudesta. Sanoin että kaikenlainen työ on tervetullutta tässä taloustilanteessa mutta että sen verran on tilanne hakemuksen lähettämisen jälkeen muuttunut että perheenlisäystä on tiedossa. Sitten työnantaja lupasi ottaa yhteyttä mikäli pääsen haastatteluun ja sieltähän se kutsu tuli viimeviikolla :)

Raskaudesta ei ole mitään velvoitetta kertoa työnhakutilanteessa, niin kuin ei mistään muustakaan työhön liittymättömästä yksityisasiasta (perhesuhteet, lapsien määrä, sairaudet jne). Niistä ei myöskään haastattelija saa haastattelun aikana kysyä, eli jos kysyy niin ko. laista saa muistuttaa ja kysymykseen vastaamisesta saa kieltäytyä.

Mulla on se tilanne että teen toista vuotta peräkkäin samaa sijaisuutta. Hlö jonka sijainen olen ilmoitti jokin aika sitten että ei palaa takasin vaan irtisanoutuu ja jatkaa nykyisessään joten tämä paikka tulee hakuun. Aion luonnollisestikin tähän paikkaan hakea, raskaus on jo lähes kokonaan työpaikalla tiedossa joten avoimin kortein mennään. Jos olen jo kaksi vuotta sijaiseksi kelvannut niin luulisi että kelpaisin myös vakituiseen työsuhteeseen. Ja niinhän se on että raskaus ei saisi olla esteenä ja aion kyllä härskisti vedota siihen mikäli tämä paikka menisi jollekin toiselle.

Takaisin