La marraskuu 2016

Toukkis, kerro sitten mitä neuvolassa sanottiin! Miksi sinun ei pitänyt saada lapsia?

Sairastuin vakavaan aivojen tulehdukseen poskiontelotulehduksen jälkitautina. Mun ennuste oli kuolema leikkauksen jälkeen. Makasin kolme päivää tajuttomana jonka jälkeen olen taistellut tieni takaisin. Viimeisellä lääkäri käynnillä sanottiin että uskovat hormonitoiminnan tuhoutuneen tai viottuneen ja kannattaa varautua lapsettomuuteen jo nyt..

Tietysti tuun huomenna kertomaan miten meni. Mies on täpinöissään kun saa konkreettisia todisteita kaverista.. :)

Täällä joku laittoi kuvaa mahasta ja ajattelin minäkin kun se alkaa ainakin minun mielestä olla aika kookas :D voihan se olla että omaan silmään se näyttää enemmän vauva masulta kun sitten muiden silmään voi olla vaan perus pömppö maha. Ennen raskautta vatsa oli kuitenkin ihan litteä että pienikin turvotus pistää silmään. tänään siis rv 9+3 :) View attachment 34051

No onhan tuo "kohtuuttoman" kokoinen noille viikoille :p:grin aivan ihana masu :love017

Mie en myöskään viitti laitella mittoja tänne julkisesti mutta minulla on reilusti ylipainoa(bmi noin 37). Liikun ihan kohtalaisesti lähes päivittäin ja suht terveellistä ruokaa syön. Voisin jonkin verran kevyempi olla kyllä. Paino minulla nousi yli 10kg kun jouduin kortisonilääkitykselle ja sairastuin 1-tyypin diabetekseen jolloin insuliinit aloitettiin.
Edellisessä raskaudessa en aina saanut kovin kivaa kohtelua mm.painon takia mutta tässä raskaudessa aion pitää puoleni :)
Raskausoireita minulla on jonkin verran, mutta ei mitenkään älyttömästi, edellisestä ei ollut mitään oireita ja hyvin meni raskaus.

Piiu rv.10+1?

Sairastuin vakavaan aivojen tulehdukseen poskiontelotulehduksen jälkitautina. Mun ennuste oli kuolema leikkauksen jälkeen. Makasin kolme päivää tajuttomana jonka jälkeen olen taistellut tieni takaisin. Viimeisellä lääkäri käynnillä sanottiin että uskovat hormonitoiminnan tuhoutuneen tai viottuneen ja kannattaa varautua lapsettomuuteen jo nyt..

Tietysti tuun huomenna kertomaan miten meni. Mies on täpinöissään kun saa konkreettisia todisteita kaverista.. :)

Hui kauhee! <3 ihana, että selvisit, vaikka noin paha ennuste! Tsemppiä huomiseen!
Itellä varhaisultra keskiviikkona ja mulle on tullut joku ihmeellinen voimakas tunne välillä, että kaikki ei oo kunnossa. Oireetkin koen jotenkin niin lievinä, tai tuntuu, että ne oli ehkä jossakin vaiheessa voimakkaampia.
Tiedän, että edellinen epäonnistunut raskaus on jättänyt jälkensä ja sen takia oon paaaaljon enemmän huolissani mitä normaalisti.

IHANIA MASUJA ❤ Samaa kaliiberia minullakin. Tosin tänään voi olla vielä turvotuksen turvotustakin, kun on tullut syötyä voileipäkakkua, täytekakkua ja muuta "kevyttä" :wacky: Ei ole pyykkilautavatsaa normaalistikaan ja tosiaan vuosi sitten synnyttänyt, niin ehkä sillä on osuutensa??

Oi mitä masuja teillä kaikilla jotka kuvan laittaneet, nyt alkaa vaan enemmän odottaa et ois niin pitkällä et sais tuollaisen, nyt kun tosiaan se pienen pieni muutos vasta tullu vaikka samoilla viikoilla mennään :D

Ihan saman näkösiä mahoja teillä kun miullakii iltasin (rv 8+1), aamuisin litteä, eli turvotusta on :grin Esikoisesta tais alkaa maha näkyy joskus 17. tai 18. viikolla, sillon kun kohtukin alko kasvaa, sitä ennen vaan samaa turvotusta huonosta syömisestä johtuen niinku nytkii.

Hui kauhee! <3 ihana, että selvisit, vaikka noin paha ennuste! Tsemppiä huomiseen!
Itellä varhaisultra keskiviikkona ja mulle on tullut joku ihmeellinen voimakas tunne välillä, että kaikki ei oo kunnossa. Oireetkin koen jotenkin niin lievinä, tai tuntuu, että ne oli ehkä jossakin vaiheessa voimakkaampia.
Tiedän, että edellinen epäonnistunut raskaus on jättänyt jälkensä ja sen takia oon paaaaljon enemmän huolissani mitä normaalisti.
Kiitos tsempeistä ! Toivuin todella nopeaa tahtia kun se vaan saatiin alkuun ensin.. Kuntoutuksen jälkeen opiskelin ammatin normaalissa tahdissa ja päässyt työelämään. Miehen kanssa seurusteltiin jo tuolloin joten on tiennyt taustat mutta pysynyt rinnalla silti. Siksi myös tämä meille molemmille suuripieni ihme.

Tervetuloa Toukkis30 :) melkoinen selviytymistarina. Ihanaa, että ootte saamassa muksun!

Täällä kaikki niinku ennenkin eli väsyttää ja ällöttää. Viime yönä 12h yöunia ja 3h päikkäreitä päälle. Noh, ei mitenkään syvää unta, ku heräilen koko ajan, mut kuiteski.

Huomaan, et rutiinit on nyt tosi tärkeitä, et pysyy elämä kuosissa. Väsymys meinaa koko ajan kaataa mun suunnitelmat, mut yritän olla tiukka ja hoitaa ne perusjutut, mitä haluan.

Eilen yöllä tuli semmonen yhtäkkinen huoli vauvasta. Ei mitään syytä sen kummemmin, mut levoton olo ollu vaan ja tänään ajatukset ollu siinä, et onhan kaikki hyvin. Inhottavaa ku ajatukset menee nii negatiiviseksi. En näytä tosin ainoa oleva ;) jospa tää kuuluu toisaalta tähän odotukseen. Luulen että esikoisen odotusaikana oon ollu vielä epäuskoisempi ja pelokkaampi. Onneksi kohta voi kuulla sykkeet dopplerilla. Ootan sitä kovasti!

Eea rv 8+2

Heippa!

Mahtuukos tänne mukaan keskustelemaan ja haaveilemaan? Vertaistukea olisin kovasti vailla.

Lyhyesti: tapasimme mieheni kanssa vuonna 2013, viime kesänä menimme kihloihin. Lapsen yritystä olisi tullut täyteen pian 2 vuotta, mutta luonto päätti toisin. Kesken IVF-hoidon lääkityksen huomasin olevani raskaana! Edellinen raskaus todettiin tammikuussa tuulimunaksi ja olin siitä aivan täysin murtunut. Tämä raskaus alkoikin sitten tyhjennyksestä seuraavassa kierrossa.

Meille ei kovin paljon annettu alunperin toivoa tämän lapsiasian suhteen, mun munasolujen tilanne vaikutti sairauksieni takia huonolta ja hormonimittaukset tukivat tätä diagnoosia: amh-arvo oli vain 0,3 (0,2 on hedelmättöyyden raja).
Olen siis joka päivä erittäin iloinen ja onnellinen tästä meidän pienestä ihmeestä. <3 Rv 7+1 näimme hänet ensimmäisen kerran, pituutta oli 1cm ja sydän löi. <3 Huomenna maanantaina olisi sitten rv 8+0.

Taisin jäädä eilen kiinni. Miehen veli kävi kylässä ja oli kuulema tuijottanut koko ajan mun mahaa :) ei sanonut mitään,mutta varmasti arvasi. Saa nähdä koska uskaltaa suoraan kysyä :)

Enää yksi yö ja koittaa varhais ultra vaikka toisaalta on kamala pelon tunne mennä sinne et jos sieltä tulee huonoja uutisia mutta eipähän sitte tarvi enää pähkäillä onko oikeasti raskaana vaiko tuulimuna. Viime yö oli taas yhtä heräämistä tuntui ettei mikään asento ole hyvä nukkua vatsa painoi vaikka olis miten, mietin yöllä et oonko tosiaan unohtanut 8,5v mitä tämä raskaus on ja näin alussa . Ajattelin kuitenkin ennen kuin raskauduin että kuntoilen normaalkn tapaan ja nautin raskauesta mutta en ole kyllä kauheasti nauttinu. Koko ajan väsyny viikonlopunkin makasin sängyssä miltei 24/7 ei jaksa tehdä mitään voimat ihan pois ja sit tää kuvottava olo siihen päälle:( kauanhan tätä jatkuu et piristyis edes hiukan:/ kotikin on ku lähtevä laiva 2 vk ei oo vaan jaksanut siivota . Nyt pitäs raahautua töihin mukavaa päivää teille

Aamuja ! Just heräilen tässä hirveessä jännityksessä.. klo 9. On aika siihen ensimmäiseen neuvolaan..
Jotenkin alkoi ahdistaa et jos kaikki ei ole niinkuin kuuluu, mitäs sitten.. Tämä kaveri on 10viikkoa jo taistellut olostaan tuolla.. meikä ylysi testata vasta viikolla 6. Vasta 4 testin jälkeen uskottiin miehen kanssa asia. Se mikä piti olla mahdottomuus on nyt tapahtunut.. Rupesin yhdistelmään mun oloja ja nyt uhmettelen miten pysyyin olemaan niin pihalla etten tunnistanut selviä oireita jo aiemmin..
Tän sekavan aamuvuodatuksen jälkeen siis toivon kaiken menevän hyvin, mutta jos jotain on vialla niin osaako joku antaa jo ennakkoon infoa mitä sitten tapahhuu? Mietin ihan typeriä mut silti..

Ihania ihan oikeita vauvamasuja jo teillä! En mä itse pääse mahani kanssa vielä noin näyttävää mahaa esittelemään.

Väsymys mulla alkaa tosiaan helpottaa mutta ruuan kanssa on vielä toisinaan sellaista että ei tee mieli syödä. Huomenna pääsen neuvolaan kuuntelemaan ne sydänäänet ja toivottavasti ne myös kuuluu! Samalla reissulla labraan.

Viikonlopun olin reissussa ja jalat on nyt ihan kipeät kun on kävellyt niin paljon :D

Vielä noista "oireettomista" päivistä.
Raskaushormoni nousee ns. sykleissä eli toisena päivänä huimaa vauhtia ->kroppa reagoi ja toisena päivänä vähemmän-> oireettomampi päivä. :love2

Mä olen nyt todennut, että mulla ei ole aamupahoinvointia(ei ollut esikoisestakaan) mutta pahoinvointi alkaa 2-3 tuntia heräämisestä. Vielä ei ole tarvinnut puhua posliinipuhelimeen norjaa, mutta mieli on tehnyt. :laughing002

Teistä pluskokoisista(tämäkin on hyvin yksilöllinen kokemus,kuvissa ei ollut yhtään löllykkää minun mielestäni! :grin), täälläkin siis yksi vähän enemmän matami. :laughing002
Se että on pieni tai iso, ei kerro vatsan pömpötyksen näkymisestä yksistään. Esim tosi pieni, mutta pitkäselkäinen saattaa olla pitkään normaalimitoissa. Kun taas pehmustetta omaavalla vatsa työntyy helposti ulospäin. Kohtu ikäänkuin raivaa tilaa siellä "sisällä" työntäen omat kerrokset ulospäin. :happy090 Lisäksi uusintaraskaudet näkyvät usein aina nopeammin mitä edelliset.

Tsemppiä kaikille olotiloihin! :Heartred

Mä menen tän oman minimaalisen kumpuni kanssa häpeään johonkin mökkiin :D . Tästä on vauvamaha kaukana.

Nappasin nyt ruokavaliosta pois leivän. Aamulla söin eilen smoothien. Kun söin leipää välipalalla, tunnin sisällä olin ihan raato-väsynyt. Mulla ei kolmen lapsen äitinä ole varaa olla raato, joten syödään sitä mikä keholle sopii. Syön silti runsaasti, about 2500kcal/vrk olisi nyt tavoite, kun liikuntamäärä on kuitenkin älytön.

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1460360930.427954.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1460360930.427954.jpg
    81.6 KB · Katsottu: 68
Takaisin