La marraskuu 2016

IceQueen, en oo ite ainakaan löytäny ku just sen yhden :(

Olis nii kivaa olla puhelimessa tommonen... Viime raskaudessa oli, ku omistin eri puhelimen.

Joutuu vissii puhelinta vaihtaa :grin i puhelimet on vaan aika kovan hintasia kun näytön pitää olla iso, androidia en suostu ottaa... Muuten tykkään tosi paljon windows puhelimesta mut sovelluksia ei vaan oo saatavilla tarpeeks :meh:

Juu painot on koholla (täytyy myöntää et ei raskaudedta johtuen) :meh: muta siis 164.5cm pituus ja 71 kg paino ennen raskautta. Toivon ihan sikana että en kerryttäis painoa yli 80kg koko raskaudessa koska aina on ollu vaikee pudottaa painoa. .. ettei ois mikää megaprojekti imetyksen kälkeen. Mu5 oon päättäny et en ota mitää ihan kaameeta ressiä kuitenkaan. Toi maha on turvonnu ihan sikana että navan ja vyötärön ympärill on kumpaankin hurahtanu n 8 cm lisää mittaa tän turvotuksen myötä. On hyvä tietää lähtökohdat niin laihdutuskin sitte joskus on helpompaa :laughing001

Pahoittelut keskenmenoja kokeneille!

Oottepa ollu ahkeria kirjottajia ku pariin päivään en oo ehtiny lukemaan :)

Täällä pituus 167cm ja paino ennen raskautta 55-56 ja nyt 9+1 viikoilla 57, pahoinvointi ollut sen verran kova että kaikki tullut ulos mitä on syönytki viimesen viikon aikana, pikkuhiljaa alkaa helpottamaan päin! Jatkuva nälkä mut ei oikein mitään tee mieli syödä.. Ensviikolla ensimmäinen neuvola ja jännityksellä odotan mitä siellä tapahtuu yms :) niin, ja toivottavasti ei jää paljoa raskauskiloja, ensimmäinen kyseessä niin ei osaa ennustaa :p

Täällä taas pienikokoinen, 162cm pitkä ja noin 50kg. Mulla ollu mahan kanssa ongelmia ja nyt vasta kun gluteenin jättäny pois ni alkanu painokin nousta. Esikoisen raskaudessa nous paino noin 10kg ja kaikki lähti nopsaa poiskin :) ja siis mielellään painaisin 5kg enemmän normaalistikin :)

Tällä ihan normaalikokoinen odottaja, 171cm ja 64kg. Ekassa raskaudessa lähtöpaino oli 5kg enemmän kun olin ihan ok lihassa saliharrastuksen vuoksi, no se harrastus jäi sen raskauden aikana kun väsymys ja pahoinvointi kesti loppuun asti, synnytyksen jälkeen sitä sit vasta väsyttikii koko aja eikä oo vieläkää 1v3kk myöhemmin helpottanu ja salille en oo palannu. Nyt siis tähän raskauteen lähden saman kokosena kun ekaan mut ilman lihaksia... Jännä nähä miten tulee tällä kertaa painoa, edellisessä raskaudessa tuli 15kg ja ne lähti puolessa vuodessa kun imetin.

165cm ja 69kg.. Edellisestä raskaudesta jäänyt vähä ylimäärästä. Silloin paino 63kg raskauden alussa. Kuitenkin noista kiloista huolimatta olen ekan raskauden jälkeen ollut tyytyväisempi kroppaani kuin ikinä ennen. Paino nousi "vain" 25kg raskauden aikana, mutta kun alkaa liikkua taas ja imettää, ni helposti niitä kiloja lähtee. Olkaamme ylpeitä vartaloistamme :Heartred

Mä oon sen verran ylipainoinen odottaja, etten todellakaan laita mittojani tähän esille,kun muutenkin paino on mulle tosi arka asia. Tokassa raskaudessa olin hieman nykyistä kevyempi, mutta paino nousi vain 4 kiloa ja synnytykseen jäi se ja vähän enemmänkin. Mä olen aina lihonut imetysaikana ja tällä kertaa aionkin jo valmiiksi miettiä miten voisin paremmin valmistautua siihen, nyt ei enää yhtään kiloa saisi tähän kroppaan tulla tai varmaan sairastun johonkin!
Olen aika liikkuvainen ja muutenkin terve, joten en ole aiemmissa raskauksissa kärsinyt raskaudiabeteksestä tai mistään muistakaan vaivoista. Nyt olen kuitenkin vanhempi ja painavampi, joten saa nähdä kuinka tällä kertaa käy. Pelottaa paljon, varsinkin se, että joku lääkäri tai muu sanoo jotain tosi rumasti. Olen tosi herkkä ja tiedän, että sen jälkeen pelkäsin kaikkia tarkastuksia ja että mut haukutaan lyttyyn joka paikassa. Nyt alkuraskauden aikana olen joutunut syömään vähän miten sattuu pahoinvoinnin ja hurjan nälän vuoksi, mutta paino on onneksi tippunut kilon. Mä siis joudun pyrkimään siihen, että paino ei nousisi koko raskauden aikana yhtään tai ihan enimmillään sen 4 kiloa. Vaa'alla ramppaan ja joudun vahtimaan syömisiä ja tietenkin yritän liikkua, mutta nyt 2viikkoa kestänyt järjetön flunssa, yskä ja kurkkukipu ovat tehokkaasti sabotoineet liikuntahommat lähiaikoina. Tää tauti alkaa muutenkin syödä naista jo liian kovalla kädellä. Kurkku on kipeä aina vaan.
Tää painokeskustelu vetää itsellä aina mielen matalaksi, mutta yritän ajatella, että tärkeintä on terveys ja vaikka ylipainossa on isot riskit, niin syön kuitenkin tosi terveellisesti ja voin silti olla terve. Mä olen jo vuosia syönyt säännöllisesti ja muutenkin tiedän kyllä valtavasti ravitsemuksesta ja liikunnasta. Kuulun niihin, jotka ovat nuoresta asti kokeilleet kaikkia ihme diettejä ja vihanneet ulkonäköään ja se on lopulta johtanut vain ylipainon pahenemiseen ja ahmimishäiriöön. Mun tilanteessa siksi olisi tärkeää vain hyväksyä asiat ja tehdä parhaansa, eikä missään nimessä yrittää mitään hulluja diettejä tai ohjelmia. Siksi toivon, että hoitohenkilökunta suhtautuu ongelmaan syyölistämättä tai puhumatta ikävään sävyyn.

Älä huoli nasupossu, samassa veneessä ollaan. Aiemmassa raskaudessa painooni suhtauduttiin ihan hyvin paitsi yhden mieslääkärin puolesta, en olisi hänen vastaanotolle halunnut mennä mutta pakkohan se oli. Kaikki tietenkin tuijottaa BMI:tä, vaikka ei se kaikkea kerro. Minä olen myös liikkuvainen, syön suht terveellisesti ja olen terve. Viime raskaudesaa painoni putosi ja imetys pudotti myös painoa mutta nyt siitä paino on noussut noin 5 kg. Toivottavasti tässä raskaudessa myös paino putoaa!

Itselläni eka raskaudessa painoa tuli lisää 25km mutta ne lähti vaikka meni siihen 3v et oli taas ns "hoikassa" kunnossa vaikka en koskaan minään pyykki lauta vatsa oo ollu enkä tuu varmaan oleen . Itse en ota tressiä uskon et kilot jouta tulee lähtee myös jos siihen itsellä löytyy inspistä liikkua ja käydä jumpissa ja salilla mutta toki väsyneenä sinne on vaikea vääntäytyä tiedän sen itse :(
Mutta pääasia et lapsi syntyy terveenä tuli painoa sitte 10 tai 20 kiloa lisää.
Apua enää ultraan 3 yötä jännittää ihan pirusti ja pelottaa miten sen kestää jos siellä ei näy mitään :'(

Mitat 165cm 68kg ennen raskautta ja nyt paino tippunut pari kiloa pahoinvoinnin takia. En silti pistä yhtään pahaksi painon tippumista, hyvä vaan. En haluaisi kerryttää montaa raskauskiloa mutta ei sille sitten vaan voi mitään, jos niitä kertyy. Tuntuu vaan, et olis helpompi olo itsellä raskauden loppupuolella jos kiloja ei olis kertynyt runsaasti. En mä silti tie yhtään tästä asiasta, kun tämä mun ensimmäinen raskaus, ei ole mitään vertailu pohjaa, mutu- tuntumalla mennään :eek::confused:

Nasupossu tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu, mulle kans tää ylipaino on todella arka asia ja painoista kysyinkin juuri siksi jos muita olisi samassa tilanteessa. Mä en nimittäin henkisellä puolella ole sinut painoni kanssa, joten se aiheuttaa mulle alakuloisuutta.

Heippa!

Ajattelin uskaltautua tänne mukaan, vaikka aluksi ajattelin liittyä vasta np-ultran jälkeen, mutta täällähän on jo väkeä vaikka kuin. Mulla menossa nyt rv 6+5. Mietin mennäkö varhaisultraan vaiko jaksaako sinnitellä tohon np-ultraan. Olisi kyllä ihana saada joku varmuus, mutta toisaalta rahaa pitäisi säästää. Tää olisi mun toinen lapsi. Eka jo 7-v. joten hyvä kun enää oikein raskausaikoja muistaa. Tässä ollut jo pahoinvointia ja armotonta väsymystä, rinnat pinkeinä ja aristavat. Kaikkea terveellistä tekee kovasti mieli ja epäterveellinen yököttää, tosin se on ihan hyvä. Nyt toista päivää jo parempi ja pirteämpi olo. Jee! Kumpa tää pahoinvointi olisi ollut nyt enimmäkseen tässä. :) Ekaa odotellessa pahoinvointia oli vaan tasan kahtena päivänä ja nekään päivät ei olleet peräkkäin. Nyt just hiukan rankkaa, kun töissä stressiä ja jouduin olemaan pari päivää pahoinvoinnin takia poissa. "Onneksi" tää työsuhde loppuu tän kuun lopulla. Stressi helpottaa. Töitä olisi kyllä määräaikaisena senkin jälkeen luvassa, mut aina hiukan helpottaa, kun alkaa uusi projekti.

Mut siis joo, raskaana. :D Just kun aattelin, et loppuu vihdoin tää kuravaaterumba, kun esikoinen menee syksyllä kouluun. Tästä se taas alkaa. :D Mikäs siinä. Ihan tervetullut ylläri tää oli ja toivotaan, että kaikki menisi hyvin. :)

Ite oon 153cm ja painan 54kg. Vaa'alla en ole nyt muutamaan viikkoon käynyt, maanantaina varmaan neuvolassa sitten paino mitataan. Toivon etten saa ihan kamalasti ylimääräisiä raskauskiloja.

Olen just alanyasta kotiin päin lähdössä, kamalasti tullut viestiä! En ole ehtinyt kaikkia vielä lukea.
Nyt vähän jännittynyt olo kun sain ruokamyrkytyksen torstai-iltana, tänään pysynyt jo kaikki sisällä. To-pe välinen yö oli maailman hirvein ja ei eilispäivästäkään paljon hyvää sanottavaa ole.. toivottavasti ei tehnyt mitään hallaa pienokaiselle....

Mileim rv 9+6

Heippa!

Ajattelin uskaltautua tänne mukaan, vaikka aluksi ajattelin liittyä vasta np-ultran jälkeen, mutta täällähän on jo väkeä vaikka kuin. Mulla menossa nyt rv 6+5. Mietin mennäkö varhaisultraan vaiko jaksaako sinnitellä tohon np-ultraan. Olisi kyllä ihana saada joku varmuus, mutta toisaalta rahaa pitäisi säästää. Tää olisi mun toinen lapsi. Eka jo 7-v. joten hyvä kun enää oikein raskausaikoja muistaa. Tässä ollut jo pahoinvointia ja armotonta väsymystä, rinnat pinkeinä ja aristavat. Kaikkea terveellistä tekee kovasti mieli ja epäterveellinen yököttää, tosin se on ihan hyvä. Nyt toista päivää jo parempi ja pirteämpi olo. Jee! Kumpa tää pahoinvointi olisi ollut nyt enimmäkseen tässä. :) Ekaa odotellessa pahoinvointia oli vaan tasan kahtena päivänä ja nekään päivät ei olleet peräkkäin. Nyt just hiukan rankkaa, kun töissä stressiä ja jouduin olemaan pari päivää pahoinvoinnin takia poissa. "Onneksi" tää työsuhde loppuu tän kuun lopulla. Stressi helpottaa. Töitä olisi kyllä määräaikaisena senkin jälkeen luvassa, mut aina hiukan helpottaa, kun alkaa uusi projekti.

Mut siis joo, raskaana. :D Just kun aattelin, et loppuu vihdoin tää kuravaaterumba, kun esikoinen menee syksyllä kouluun. Tästä se taas alkaa. :D Mikäs siinä. Ihan tervetullut ylläri tää oli ja toivotaan, että kaikki menisi hyvin. :)
Tervetuloa mukaan :) ❤️ itselläni ollu samoja ajatuksia kun esikoinen on nyt eka luokalla miettinyt monesti et kyllä nyt on helppoa ei tarvi enää pukea,käyttää vessassa olla putsaamassa kurasotkuja jne... Mutta nyt se kaikki alkaa alusta mutta iloisin mielin odotan sitä ja jospa vanhemmasta siskosta on sit apua pikkuisen kanssa :)

Mäkin uskaltaudun nyt liittymään joukkoon, rv 8+6. Alkuraskauden uä:ssä käyty kunnallisella, koska eka raskaus oli rypäleraskaus. Uä:ssä oli kaikki hyvin, mut ei se poista tätä pelkoa. Loputtoman pitkä aika siihen 12vkon ultraan. Oireet vaihtelee, välillä ei juuri mitään ja sit taas välillä oksennan koko ajan. Ja mä olen normaalipainoinen 169/58,5kg.

Muokattu viimeksi:
Mileim toivottavasti muuten oli kiva reissu, ruokamyrkytystä lukuunottamatta. Tekisi kyllä mieli lähteä jonnekkin reissuun viime kerrasta on pian 6v sillon minäkin olin alanyassa, mutta en taija nyt raskausaikana uskaltaa lähteä, vielä kun tuota rahaakin vauvaan menee aika paljon :D
Täällä on painoindeksissä juuri ylitetty lievän ylipainon raja ja sekös masentaa, oon aina ollu hoikka joten tää tuntuu vähän kamalalta vaikkei nyt missään kamalissa lukemissa ollakaan. Jos se vain suinkin on mahdollista niin yritän ettei paino nousisi montaa kiloa koko raskausaikana.. Nyt mitat n.66kg ja 162cm, ehkä sellanen puolisen kiloa on nyt muutaman päivän aikana tippunut kun on alkanut olla enempi pahoinvointia, vaikka ei sitä hirveästi nytkään ole tai siis oksuja ei hirveästi tule ,huono olo on kyllä melkein kokoajan.

Tervetuloa uusille!

Huhhuh, täällä alotti tuo pahoinvointi tosissaan :( . Olen kohta 2 päivää ollut tosi pahasti petin pohjalla. Mikään ei oikeen uppoa, eikä vähennä pahoinvointia. Väsyttää järkyttävästi. Onneksi tuo mun ihana mies auttaa <3 . Isommalla koirallakin on ihan pallo hukassa, kun mamma on niin vaisu. Mies on ulkoiluttanut tuon isoimman koiran ja hoitanut tiskaukset. Auttanut älyttömästi. Kunhan ei tällä kertaa jouduttaisi tiputukseen asti.

Uusperheellinen 8+3

Juu muuten on ollut mukava reissu. Me ostettiin tää matka jo viime syksynä, voi olla et oisin jäänyt kotiin jos ois ollut mahdollista saada rahat takasin. Ei tää ruokamyrkytys kovin kiva kokemus ollut. Onneksi ei oo muuten ollut juuri raskausoireita, et ei oo tarvinnut sängyn pohjalla muuten olla.
Pitää maanantaina neuvolassa sanoa tästä reissusta, voivat sitten verikokeista toivottavasti katsoa ettei ole mitään ihme pöpöjä tarttunut matkaan.

Takaisin