La marraskuu 2016

Mä oon kehitelly itelleni nyt kriisin tosta tasaisesta verensokerista. Max. tunti edellisestä syönnistä ja taas on pakko syödä jotain (ja mikään pieni juttu ei riitä!) tää on vaan hankalaa töissä, kun pitää hiippailla laukulla napostelemassa jotain. Töiden jälkeen meinasi oikeasti taju lähteä kun oli niin nälkä. Ja tokihan yöllä pitää herätä syömään ihan kunnolla.. Huonovointisuus vain tekee sen että suuria määriä ei saa millään syötyä.

Mikäs viikko sulla olikaan varpahat menossa? Mulla nyt 9+4 ja toi syömisasia on pikkuisen helpottanut. Pärjään jo parikin tuntia syömättä :joyful: Mutta ehkä noin viikko sitten oli sellaista aikaa, että tuntui siltä, että on pakko syödä tunnin välein. Ihanku vatsa olis huutanut tyhjyyttään. Nytkin on kyllä aamupalan ja lounaan väli vaikea kestää.

Mulla on yhtäkkiä ollut 2 pahoinvoinnitonta päivää! Olen kyllä sen edestä flunssainen ja kurkkukipuinen, joten olo sinänsä ei ole paljoakaan parempi. Mutta ei oksetusta! Voikohan johtua vaan viikoista tai olla jotain ohimenevää...? Kuitenkin pelottaa, että noniin, nyt siellä ei ole enää elävää alkiota (vai voiko jo sanoa näillä viikoilla sikiötä?!)
Välillä on kauheita levottomia öitä, kun pitää pyöriä tuskaisena ja ressata ihan kaikkea mahdollista. Vatsassakin tuntuu tukalalta ja kädet puutuu... Viime yönä nukuin pitkästä aikaa koko yön putkeen, en edes herännyt siihen, että kuopus oli ilmestynyt viereen nukkumaan.

Voimia niille ketkä on saaneet huonoja/epävarmoja uutisia :( <3 .

Ja onnea hyvistä ultra-kuulumisista niille ketkä on käyny.

Meillä pikku-ukko oli toissayönä vähän lämpönen. Peruin tän päivän neuvolan kun eilen oli vielä kipee-kiukkunen. Huomiselle siirrettiin ja soittelen huomenissa jos ei vieläkään oo toi poitsu jees.

Tuntuu, ettei yhtään ehdi miettiä tätä odotusta kun nää kolme lasta pitää kiireisinä :D . Millon on riitoja selvitettävänä. Täytyy vaan oma olo pitää stabiilina. Mulle uppoaa harva ruoka. Ja haluan että lapset syö normaalisti. Eilen tein lapsille ja miehelle jauhelihakastikkeen ja ite söin valmislasagnea.

Mua vaivaa myös tämä älytön närästys. Ja kun siis söin niin että sain nälän pois, niin närästi koko illan. Ei oo yhdessäkään raskaudessa vielä alkuraskaudesta närästänyt. Nyt sen syömisen alkaa vihdoin hallita taas. Kolmannessa ja tässä neljännessa raskaudessa olen vasta osannut säädellä syömistä sen mukaan, ettei tule huono olo. Osansa tekee myös nuo sali-vuodet, kun olen oppinut upottamaan kurkusta alas vaikka 3000kcal/päivä jos tarve vaatii.

Hui, kohta on 8. vko :-O ... Mä hädin tuskin vielä edes olen sisäistänyt koko ajatusta neljännestä :D .

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa painiville!

Uusperheellinen 6+6

Tänään oli eka neuvola esikoisen 1v neuvolan yhteydessä. Perus jutut käytiin läpi ja neuvolan täti suostui kokeilemaan sydänäänien kuuntelua vaikka sanoi kyllä että heidän dopplerilla aikaisintaan rv12 kuuluis äänet. Mulla nyt siis rv 8+0. Täti sai kuitenkin istukan äänet hyvin kuuluviin ja oli kuulevinaan myös aavistuksen pikku asukin sykkeestä. Kyllä se vähän rauhoitti mieltä ja sai uskomaan että siellä pikkuinen on kun ekaan ultraan on kuitenkin vielä useampi viikko aikaa. Verenpaine oli 101/51 eli melkoisen alhainen. Mutta niin oli esikoisestakin koko raskauden ajan. Mulla ei tässä raskauksien välissä ole mitattu paineita eli en osaa sanoa onko mulla alhaiset paineet aina vai tekeekö tämä raskaus sen.
Itkuherkkyys on myös alkanut ja telkkaria katsoessa tulee usein vollotettua. Myös tänään neuvolassa pääsi itku kun esikoista rokotettiin. Siinä sitten itkettiin yhdessä äiti sekä poika :D

Mulla ei juurikaan ole pahoinvointia ollut. Maanantaina oli ja meni... :0
Ärsyttää ajatella epäluuloisena kaikkea ikävää.
Ensi viikolla on se varhaisultra.

Millä rv:lla ootte alkanu siirtyä äitiyshousuihin?
En muista aiemmista raskauksista yhtään.
Mulla ei ollu jemmassa mitään. Onhan kuopus jo 6v.
Kirppiksiltä oon tehny hyviä löytöjä. Äitiysfarkkuja ja paitoja.
Normaalit farkut ahistaa ja puristaa. Nyt oon käyttäny vähän isompia leggareita jotka joustaa kivasti :D ja pohtinut milloin kehtaa vetästä mammahousut jalkaan!

Doppleri tuli tänää ja heti piti testata. Kyllä sieltä jotai kuulu aina hetken mut sit kyl hävisi taas äänet (sykkeitä näytti n 170-180 ja välillä 140-150 ja pari kertaa vaan 90-100 :wideyed:). Ehkä on liian aikaista kuunnella ja plus ei se näytä molempia sieltä (tai ei kuulu ku yhet sykkeet kerralla) mutta kovin on kiva vehje :grin

Ja loman jälkeen eka työpäivä... aivan hyvin meni ku oli riittävästi evästä. Toisaalta myös kiva ku omat pomot jo tietää niin tokihan sitä jo kuulumisia loman ajalta vaihdettiin vointien yms osalta :) itsellä siis toimi ainakin hyvin et sanoin mahdollisimman ajoissa.

Tämmöisiä kuulumisia.

Pidän peukkuja ultriin menijöille:love017 tulkaa ilmoittamaan miten meni ja kuviakin saa laittaa näkyville :grin

Doppleri tuli tänää ja heti piti testata. Kyllä sieltä jotai kuulu aina hetken mut sit kyl hävisi taas äänet (sykkeitä näytti n 170-180 ja välillä 140-150 ja pari kertaa vaan 90-100 :wideyed:). Ehkä on liian aikaista kuunnella ja plus ei se näytä molempia sieltä (tai ei kuulu ku yhet sykkeet kerralla) mutta kovin on kiva vehje :grin

Ja loman jälkeen eka työpäivä... aivan hyvin meni ku oli riittävästi evästä. Toisaalta myös kiva ku omat pomot jo tietää niin tokihan sitä jo kuulumisia loman ajalta vaihdettiin vointien yms osalta :) itsellä siis toimi ainakin hyvin et sanoin mahdollisimman ajoissa.

Tämmöisiä kuulumisia.

Pidän peukkuja ultriin menijöille:love017 tulkaa ilmoittamaan miten meni ja kuviakin saa laittaa näkyville :grin

Paljos sulla siis viikkoja nyt? :)

Ehkä minäkin uskallan jo ilmottautua :) Tänään kävin ar-ultrassa pala kurkussa (viime vuonna kaksi peräkkäistä keskenmenoa) ja suureksi yllätyksekseni syke löytyi! :Heartbigred Märyhän siinä hoitopöydällä pääsi :hilarious: Täällä siis jo uskalletaan uskoa tulevaan.. Viikkoja ultran mukaan 6+0
Lykkyä myös muille odottajille!

Ihana lukea hyviä kuulumisia ultrista :) Ja voimia niille, joille uutiset ei ole ollut toivottuja...

Mulle tuli tänään kutsut seulontaultriin! Vasta rv 13+ jotain ois nt-ultra, hirveen monta viikkoa vielä odotettavana... Tuntuu et viikon heitto suuntaan tai toiseen on älyttömän pitkä aika :D

Ihan kamala aamu oksennus ei oo lentänyt mutta kamala etova olo ja kun katsookin jääkaappiin tuntuu et täytyy juosta vessaan :( oon päivitelly kun ei oo ollu pahaa oloa mut nyt toivon et ei alkais töihin pitäs lähteä mut tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta mutta kyllä pinnistän sinne perjantai niin kohta pääsee huilaan :) miten kävikö kukaan eilen ultrassa miten meni jos kävitte ? Ette arvaa mitä ostin eilen kehdon kirppis sivuilta en voinu vastustaa ajattelin sit et jos kaikki ei mee hyvin laitan sen myyntiin sain niin halvalla itse sen uutena se maksaa n 200e maksoin siitä 70 e ja se on kuin uusi mama & papas merkkiä voin laittaa kuvan siitä tähän jos osaan :) ImageUploadedByVau Foorumi1459481099.378607.jpg

Minun 8v lapsi laitto nuken sinne ihmetteli miks ostin sen sanoin valkoisen valheen et se menee äidin kummitytölle se syntyi vasta meni läpi :D

Hei kaikki. Itse plussasin eilen Tiennyt kyllä koko ajan enkä pitänyt kiirettä testata,halusin kuunnella rauhassa kroppaani osaanko tunnistaa ilman varmuutta. Nyt viikot 7+6. Tämä on jo seitsemäs lapsukainen.... jokainen raskaus silti niin mielenkiintoista ja uusi asia. Oireita ei ole tälläkään kertaa, rintojen arkuutta lukuunottamatta.

Tervetuloa uusille mukaan! Täällä nautin ku mies kotona vielä ja sain jatkaa unia aamulla...yöllä meinas vähän vintti pimetä ja örkki lentää ku muksu päätti testata äitiä ilta yöstä jo valvomisilla muutaman tunnin aikana 3herätystä..onneksi oli mies kotona...lievää pahoinvointia muutamana päivänä ollut mut menee pois ku syö jotain raikasta..toivottavasti ei tuukkaan..kaks ja puoli viikkoa neuvolaan..
maan 8+1

Onks täällä muilla ollu vatsakramppeja? Ku koko vatsa kramppaa,varsinki viime yönä ja tänä aamuna. Itku pääs ku kenkiä laitoin aamul jalkaan
Pelottaa et onko kaikki hyvin.. vuotoja ei ole. Onneks. Mut huoli on sitäkin suurempi..
Neuvolaan soitin aamulla,sieltä ohjattii terveyskeskukseen. Tulin terkkulaan varaamaa aikaa ni eka kysyttii et miksei ne ottanu sua neuvolaan,ei ollu lääkäri paikalla..
Nyt sit oottelen jos joku ehkä jossain vaiheessa mua ehtis vähä tutkimaan..

Kaveri lohdutti et kiinnikkeiden venyminen voi aiheuttaa kramppeja. Jospa se olis sitä.. eiks kaikki oo sillo hyvin jollei verta tuu?

Nempsu87 mulla tulee kans välillä tosi ikävän tuntuisia vatsakramppeja,viimeksi nyt aamulla kun imuroin ja siivosin koko huushollin. Piti ihan istahtaa lepäämään,että meni ohi. Reippaalla lenkillä myös usein alkaa kylkeen pistämään kovasti. Jokaisessa raskaudessa alussa ollut samaa vaivaa.

Onks täällä muilla ollu vatsakramppeja? Ku koko vatsa kramppaa,varsinki viime yönä ja tänä aamuna. Itku pääs ku kenkiä laitoin aamul jalkaan
Pelottaa et onko kaikki hyvin.. vuotoja ei ole. Onneks. Mut huoli on sitäkin suurempi..
Neuvolaan soitin aamulla,sieltä ohjattii terveyskeskukseen. Tulin terkkulaan varaamaa aikaa ni eka kysyttii et miksei ne ottanu sua neuvolaan,ei ollu lääkäri paikalla..
Nyt sit oottelen jos joku ehkä jossain vaiheessa mua ehtis vähä tutkimaan..

Kaveri lohdutti et kiinnikkeiden venyminen voi aiheuttaa kramppeja. Jospa se olis sitä.. eiks kaikki oo sillo hyvin jollei verta tuu?
Mulla oli ekassa raskaudessa tollasta...en voinut tehdä töitä kun maha kipeyty..lenkille en voinut yksin lähtä ku toisinaan postilaatikollekkaan en ois päässyt kovien kramppi maisten mahakipujen kans...asiaa silloin kysyin neuvola lääkäriltä joka pitkän uran tehnyt jäi nyt vasta eläkkeelle... sanoi et toisilla liitoskivut on kovempia ja toisilla ei tunnu missään et omaa kehoa kuunnellen tehdä lenkkejä ja töitä jos voi ja jos ei niin sairaslomaa...

Mulla oli ekassa raskaudessa tollasta...en voinut tehdä töitä kun maha kipeyty..lenkille en voinut yksin lähtä ku toisinaan postilaatikollekkaan en ois päässyt kovien kramppi maisten mahakipujen kans...asiaa silloin kysyin neuvola lääkäriltä joka pitkän uran tehnyt jäi nyt vasta eläkkeelle... sanoi et toisilla liitoskivut on kovempia ja toisilla ei tunnu missään et omaa kehoa kuunnellen tehdä lenkkejä ja töitä jos voi ja jos ei niin sairaslomaa...
Okei. Hyvä tietää ettei kyseessä oo ehkä siis vakava asia. Veikkaan et nää kivut on nyt pahentunu täl viikol just töissä. Oon päiväkodissa ja välil tulee iha vaistomaisesti nostettua lapsia jne. Ja uloslähdön tilanteissaha mä oon st kaksin kerroin ku pitää laittaa lahkeita kunnolla.. täytyy nyt vaa levätä... ja koittaa saaha ees tää yks päivä nyt saikkua..

Huonoja uutisia ultrasta, sikiö vastasi viikkoa 8+0 mutta sykettä ei vaan ollu.. :'( Eli oottelen nyt sitte vaan että vuoto alkaa joskus ja oottelen aikaa lääkkeelliseen tyhjennykseen.. Shokki, pettymys ja järkytys, ei pysty vielä mitenkää järjellä käsittelemään.. Vetäydyn siis takavasemmalle..

Takaisin