La marraskuu 2016

Kävin tänään ensimmäisessä ultrassa eivätkä uutiset olleet ihan sitä mitä toivoin... :'( kohtu on lähtenyt pyöristymään mutta lääkäri ei löytänyt alkiota. Sanoivat, että mulla kohtu jotenkin sellaisen muotoinen ettei päässyt laitteilla kokonaan tarkastamaan ja laitteet sen verran vanhoja että lääkärillä oli hankaluuksia tulkita ruudulla näkyvää kuvaa. Sain lähetteen kiireellisenä asiaan erikoistuneelle lääkärille sairaalaan jossa vielä tsekkaavat tilanteen mutta olo on lohduton ja kamala. :'( tuulimunasta ja kaikesta puhuivat mutta eivät siis sulkeneet täysin vielä raskautta pois. Tuntuu niin pahalta. :'(
Voi miten kurjaa, toivottavasti kuitenkin olisi laitteista kiinni, ja uudessa ultrassa löytyisi pikkuinen. Voiko sulla olla viikkoja vähemmän?

Onko teillä mitään pelkotiloja odotukseen tai sen jälkeen liittyen? Mulla paniikkihäiriö saa ahdistumaan tosi monesta asiasta. Matkaa päivystykseen on 100km, joten jos jotain sattuisi niin matka sairaalaan on uuvuttavan pitkä.. Siksi pelkään esim öitä. Toinen juttu on se, että olen jo hieman ahdistunut ajatuksesta etten saisikaan luotua tunnesidettä lapseeni. Esikoinen siis kyseessä. Onko nämä ensiodottajan tyypillisiä oireita vai miksi mietin noin järjettömiä?
Varmasti ekaa odottaessa on ihan luonnollista pelätä ja olla vähän huolissaa noista asioista, itsekin muistan että ekassa raskaudessa kävi paljon noita läpi. Varmasti puhuminen neuvolassa tai psykologille, psyk. sairaanhoitajalle tms voisi olla hyvä, niin saisi niitä pelkojaan purettua. Tsemppiä ja varmasti tuo kaikki pohdinta on myös osa sitä tunnesuhteen luomista!

Voi HannaMi ja Pikkuinenmyy86 :Heartred

Meillä on varhaisultra perjantaina, tällä viikolla on hiipinyt aika vahvasti pelko siitä jos kaikki ei ookkaan kunnossa.. Mitään sen kummempaa syytä tai perusteita pelolle ei oo, vointi on ollu kokoajan pelottavan hyvä. Ehkä se just pelottaaki. Muutenki tällä viikolla on tunteet heittäny niin laidasta laitaan, välillä kiukuttaa ihan kaikki ja toisaalta tuntuu että illalla vaan itkettää ilman mittään syytä. Oon varmaan vaan niin väsyny. Nyt painun nukkumaan ja koitan huomenna herätä aamuvuoroon, sitte onki kolme päivää vapaata! :goodnight

Nyt vasta ehdin kirjoittelemaan ultrakuulumisia! Koko päivän saanu juosta..

Eli varhaisultrassa kävin yksityisellä, tänään viikkoja 7+6 tai siis eilen. Kohdun limakalvot oli turvonneet normaalisti, yks syke löyty joka oli vahva ja nopea (näin sanottiin) :D vastasi täysin viikkoja. Lisäksi katso munatorvet/-sarjat ja kystia tai mitn ylimäärästä ei löytyny. :)

Sitte tämä erikoinen homma mitä itsekkin ihmettelen eli katseli kohtua joka suunnasta ja sano että mitään verenvuotoa tai siihen viittaavaa ei ole näkyvissä eli keskenmeno riski on pieni?? En ikinä oo kuullu tällaista ja ystävä (useampi lapsi) sano että ei hälle ole näin sanottu/katsottu eikä ole ennen kuullutkaan.. Onko kellään kokemuksia?

Meillä tänään ultra, pari tuntia pitää vielä kärvistellä ja odottaa. Jännittää, tuntuu, että jännittää enemmän kuin kahdesta edellisestä mutta en ehkä vaan muista noita edellisiä kertoja. Vähän epätoivoinen olo, jos kaikki ei olekaan hyvin...

Nyt vasta ehdin kirjoittelemaan ultrakuulumisia! Koko päivän saanu juosta..

Eli varhaisultrassa kävin yksityisellä, tänään viikkoja 7+6 tai siis eilen. Kohdun limakalvot oli turvonneet normaalisti, yks syke löyty joka oli vahva ja nopea (näin sanottiin) :D vastasi täysin viikkoja. Lisäksi katso munatorvet/-sarjat ja kystia tai mitn ylimäärästä ei löytyny. :)

Sitte tämä erikoinen homma mitä itsekkin ihmettelen eli katseli kohtua joka suunnasta ja sano että mitään verenvuotoa tai siihen viittaavaa ei ole näkyvissä eli keskenmeno riski on pieni?? En ikinä oo kuullu tällaista ja ystävä (useampi lapsi) sano että ei hälle ole näin sanottu/katsottu eikä ole ennen kuullutkaan.. Onko kellään kokemuksia?

Mulla myöskin katsoi kohdun joka suunnalta ja sanoi juuri samalla tavalla!

Pikkumyy 8+6

Mulla myöskin katsoi kohdun joka suunnalta ja sanoi juuri samalla tavalla!

Pikkumyy 8+6

Kävitköhän samalla ultraajalla? :p
Onneksi muutenki levollinen, rauhallinen olo sen suhteen et en oo ees epäilly et tulis kesken.. Josko se pysys loppuun asti mukana :)

Tonttu 8+0

Mää kävin Meri- Oulun äitiysneuvolassa, täälä oli vissiin usiampikin käymässä siellä :) olikos sulla muuten sitä kovaa pahoinvointia, mikä vointi on nyt? Mulla huono olo jatkuu, mutta en oo joutunu oksentaan nyt pariin päivään. Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin loppuun asti :)

Mitä tää närästys on olevinaan?! Jatkuvasti työntää hapanta nestettä kurkkuun ja röyhtäyttää.. Mikä avuksi? Eilen otin illalla rennietä mutta en jatkuvasti haluaisi sitä syödä. Terkkuja työpaikan vessasta, väsyttää niin ettei jaksaisi seistä.

Kävitköhän samalla ultraajalla? :p
Onneksi muutenki levollinen, rauhallinen olo sen suhteen et en oo ees epäilly et tulis kesken.. Josko se pysys loppuun asti mukana :)

Tonttu 8+0

Mää kävin Meri- Oulun äitiysneuvolassa, täälä oli vissiin usiampikin käymässä siellä :) olikos sulla muuten sitä kovaa pahoinvointia, mikä vointi on nyt? Mulla huono olo jatkuu, mutta en oo joutunu oksentaan nyt pariin päivään. Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin loppuun asti :)[/QUOTE]

Minäkin ilmoittaudun nyt virallisesti tänne, kun kolme positiivistä testiä takana, jos se riittäisi! :D

Meille on tulossa toinen, LA olisi laskureiden mukaan 26.11 mutta ehkä tuo on hiukan epävarma epäsäännöllisen kierron takia. Imetän vielä esikoista (15 kk) ja kierto varmaan siksikin ollut vaihteleva. Tämä toinen tuli ehkä hieman puoliyllärinä, kun esikoista yritettiin paljon kauemmin. Mutta hyvä näin, olemme onnellisia. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Neuvola aikaa en ole vielä varannut, ensi viikon maanantaina soittelen. :)

Eilen ensimmäinen neuvola. Avauduin siellä mun ja miehen peloista ohuen kohdunseinämän vuoksi. Tarkastettiin viime section lausunto jossa lukikin että uutta raskautta ei suositella seuraavan vuoden aikana! Väliä on nyt yli 2 vuotta joten ei olekkaan mitään hätää! Niin olivat jo viime sectiossa pelotelleet miehen että ei enää lapsia! Eli ihan turhaan ollaan panikoitu tämä alkuraskaus,huoh. Ihana neuvolantäti sai mielen nyt rauhoittumaan molemmilta...
Marsa80 rv 9+4

Tonttu92, ollaan siis oltu samana päivänä Meri-Oulun neuvolassa ;) ihanaa että teillä kaikki oli hyvin vauvalla!

Onpa tullut paljon tekstiä, enkä ollut olevinaan kun päivän lukematta :grin
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja toivotaan, että epäselviin kuulumisiin saadaan kuitenkin onnellinen loppu :happy:

Itellä ei oo kauheeta väsymystä havaittavissa, meilläkin kaks koiraa joista minä olen vastuussa. Mies harvoin käyttää esim. lenkillä ellei ole ihan pakko. Itse saa siis olla juoksemassa niiden kanssa vaikka olis olo millanen. Tai kyllähän se mies ne käyttää jos ite oon pää pöntössä, mut ei oo onneks nyt tarvinnut olla.
Olo on ollut tän viikkoa kun krapulaisella, etovaa oloa on pitkin päivää. Ei kuitenkaan pitkällään ollessa, mutta hetkenkin jos teet jotain kotihommia vaikka..
Täällä lauantaina lähtö Alanyaan, jo jänskättää :joyful: pitäs pakata, mut se on jotenkin ylitsepääsemätön tehtävä. :grin miehelle jää koirat viikoksi ja sanoikin, että toivottavasti muistaa ruokkia, kun ei yleensä tarvitse.. kyllä meillä karvakaverit huomauttaa jos ei ala sapuskaa kuppiin kuulumaan :grin
11.4 ois sit heti reissun jälkeen eka neuvola.

Yritän päivittää ja lueskella näitä reissussakin, etten ihan jää ulkopuoliseksi :grin

Mileim rv 8+4

Ja vielä noista välimatkoista kun joku sanoi, että 100km päivystykseen. Ite asutaan onneks 100m sairaalasta MUTTA meillä ei ole enää synnäriä. Meillä synnärille matkaa 161km. Toivon siis, ettei sinne tarvitse marraskuussa lähteä ajelemaan pää jo puoliksi ulkona :nailbiting: ehkä eniten pelkään että just syntyy matkalle johonki autoon tai ambulanssiin, enkä saa mitään kivunlievityksiä....... niitäkin on käynyt.

Ultrassa käyty ja löytyihän sieltä päivälleen kokoa 8+2 vastaava pikkuinen, jolla oli mittaa hieman vajaa 2cm ja sydän sykki :Heartbigred Ihanaa! On helpottunut olo vaikka niin hauraalta tuntuu kantaa sisällään jotain noin pientä. Huomenna aprillipäivän kunniaksi kerrotaan isovanhemmille ja muille läheisille.

Sairaala-asiasta... Meillä sairaalaan on matkaa ehkä joku 15km mutta enää ei ole synnäriä täällä. Synnyttämään kun lähtee niin matkaa tulee todellakin se yli 100km. Ja pelottaa vähän kun tokan synnytys kesti ekasta supistuksesta syntymään vajaa 5h ja sairaalassa ei ehditty olla tuntiakaan kun lapsi oli syntynyt, että nyt saa kyllä ekasta supistuksesta olla jo synnärille matkalla. Onneksi marraskuun alussa ei vielä toivottavasti ole järkyttävän huonot ajokelit...

Tulin just lounaalta ja söin itseni ihan liian täyteen ruoka taas maistui vähän liiankin hyvin :) odotan vaan niin et koittas 12.4 klo 10 sit näkis et mitä siel masussa on vai onko mitään kyllä tämä tressi ja jännitys asiasta on kamalaa :/

Ihanaa Ellukkainen,että kaikki oli hyvin ultrassa. Me päätettiin,että kerrotaan np ultran jälkeen sukulaisille ja omille lapsille. Äitini vain tietää,koska hän katsoo lapsia kun np ultra 22.4 niin oli pakko paljastaa. Hän kyllä pitää salaisuuden. Muihin ei oikein voi luottaa. Ekan ja tokan aikaan kerrotiin parille sukulaisille niin heti kaikki tiesi,vaikka sovittiin ettei alussa puhuta muille..

Mää kävin Meri- Oulun äitiysneuvolassa, täälä oli vissiin usiampikin käymässä siellä :) olikos sulla muuten sitä kovaa pahoinvointia, mikä vointi on nyt? Mulla huono olo jatkuu, mutta en oo joutunu oksentaan nyt pariin päivään. Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin loppuun asti :)
[/QUOTE]

Joo, mulla sama paikka :) jätin ne mama pillerit pois ja erikseen oon nyt syöny nii ei oo pöivisin ollu pahasti huonoaoloa, tosin joka aamu on saanu oksentaa ennen töihin lähtöä. Tänään ensimmäinen päivä varmaan viikkoon oksentamatta mut senki eestä ollu nyt huonoa oloa aamupäivän, josko se tästä lähtis helpottamaan :)

Takaisin