La marraskuu 2016

Mites teillä toi nukkuminen muuten? Koetteko saavanne riittävästi unta?
Itsellä yöt jotenkin raskaita. Ei houkuta illalla yhtään mennä nukkumaan kun yö tuntuu olevan niin pitkä jotenkin ja sit ku tulee heräiltyä öisin niin ei meinaa saada unta enää. Vaikuttaisko noi päikkärit sitte..

Mulla on yöt sujuneet suht hyvin mutta eilinen paniikkikohtaus keskellä yötä jätti kammon. Mistä tulikin mieleen että onko täällä muita joilla matka päivystykseen on 100km tai jopa enemmän? Se aiheuttaa myös oman paineensa.

Hassua että osa nukkuu tosi huonosti ja osa tosi hyvin! Mä olin ennen illan virkku ja aamun torkku mut nyt meen nukkumaan n. Klo 21 ja herään klo 9 :D ja nukun kyllä kun tukki! Mut silti päivällä väsyttää ja saatan nukkua päikkäritkin.

Jeanney rv 8+4

Minä oon kans nukkunu pääsääntösesti hyvin, ihan alussa piti herätä yöllä vessaan mutta muuten nukun kyllä tosi hyvin! Olis vaan aikaa nukkua vielä enemmän :grin

Oonki miettiny että kuinka väsyny saa olla? Käyn kaksvuorotyössä, jatkuvasti saa juosta ja olla jaloillaan ja välillä nostella raskaita tavaroita ja juosta portaitakin. Eli fyysistä työtä siis vaikkei toki mitään kaikista raskainta mutta tosiaan istua ei ehi kun tauoilla. Itselle on saavutus selvitä työpäivästä tämän väsymyksen kans, kotona ei sitten oikeen mittään jaksakkaan. Tänäänki oon päässy viideltä töistä, sen jälkeen vaan syöny ja torkkunu sohvalla. Koiran kans lähen kyllä vielä iltakävelylle :)
Koira on alunperin minun, ei olla yhdessä sitä hankittu ja mies kyllä lenkkeilyttää sitä kans mutta välillä kuulostaa turhautuneelta kun pyydän käyttää koiraa pihalla kun mää en vaan jaksa :singing: Välillä tuntuu että se pittää mua vaan laiskana, ettei se vaan ymmärrä minkälaista tämä väsymys on. Toki muuten on kaikinpuolin ihana ja huolehtiva mutta välillä vaan huomaan että toisella tympii tehä enempi kotihommia nyt.. Ei hän ääneen sitä sano mutta näkkeehän tuon :p

8+0

Muokattu viimeksi:
Muakin nukuttanut vähän liiankin hyvin... Yöunien lisäksi menis yhdet tai kahdetkin päikkärit ihan heittämällä, no problem. :D Yöunien kanssa vaan ongelmia siinä kun rinnat niin jäätävän kipeät että asentoa ei löydy ja joudun joka yö vähintään kaks kertaa käymään pissalla vaikka en kummemmin oliskaan mitään juonut. Ja ihan viimeistään kahdeksalta täälläkin jo hereillä, yleensä siinä puoli seiskan maissa. :)

Mä oon nukkunut tähän asti tosi hyvin. Viime yönä kyllä pitkästä aikaa pyörin vaan sängyssä, enkä meinannut millään saada unta. Päivällä nukkuisin mielelläni päikkärit, mutta siihen ei vaan oo mahdollisuuksia näiden kolmen kanssa. Meillä ei nuku kuin nuorin päikkärit, niin ei voi jättää kahta lasta kahestaan, että ite saisin hetken levättyä.

mun piti aikoinaa lopettaa mirtazapin ku tuli raskauden mahdollisuus. Tästä on monia mielipiteitä lääkäriltä ja kuulemma ei tarpeeks tutkimustietoa. Mutta uskon että lääkärit tietää, vaikka on erinäisiä mielipiteitä, jotkut haluaa enemmän varman päälle ottaa ja voisko toiset olla nähny eritutkimuksia/ tilanteita? mulle sanottiin että vaihtais sellasii lääkkeisii mitkä varmasti käy raskauden kanssa, mutta koin olevani paremmassa jamassa ja selvisin ilman.

nukkuisin koko yön jos esikko ei herättäs, hän haluaa yöllä maitoa 1-3 kertaa.

Mää oon nuoriso-ohjaaja ja työ on aika iltavoittosta, mikä sopii paremmin ku hyvin tämän pahoinvoinnin kans. Mulla on aivan ihana työyhteisö ja kerroin heille varhaisultran jälkeen ku ei meinaa työnteko oikein onnistaa tämän oksentelun vuoksi. Nyt mulla on onneksi lomaviikko, ei ois parempaan väliin voinut tulla! Herääkö täälä kukaan muu yöllä huonoon oloon? Mää heräilen ku maha on mennyt liian tyhjäksi ja sitte on pakko mennä syömään esim hedelmä tai muuten tulee niin huono olo että saa alkaa oksentamaan :o

Pikkumyy 8+5

Mä heräilen! Oon jo tosi monena yönä lähteny syömään kesken unien, parikin kertaa. Herään siis siihen näläntunteeseen ja silloin on pakko saada heti ruokaa, tai tulee liian huono olo.

Viime yön nukuin tosi huonosti heräilin parintunnin välein tuntui ettei mikään asento oo hyvä ihan ku ois jo pidemmällä ja iso maha en ymmärrä vaikka näin alussa miten voi turvottaa ja tuntua ahtaalta ei mielestäni ekan kans ollu näin vai onko vain niin et kun siitä on jo 9 vuotta aikaa kun alko eka raskaus et sen on vaan unohtanut ja toki olinhan silloin nuorempi nyt oon jo 34 v :/ tsemppiä tänään ultraan meniöille jännittyneenä odottelen hyviä uutisia ne piristää mieltä aina <3 itsellä nyt vielä tämä ja ens viikko ja sit tiistai aamuna on ultra tuntuu ikuisuudelta mut ei auta ku odottaa :)

Minä saan nukuttua suht hyvin yöt,illalla on hirvittävä väsy,että samantien nukahtaa kun silmät laittaa kiinni. Aamulla väsyttää,herään viikolla 5:15 laittamaan aamupalaa,että mieskin saa puuroa aamulla ennen töihin menoa ja lapsille on kaikki valmiina kun he heräilevät 6:30-7 välillä. Pahoinvointi alkaa vähän helpottaa,ettei koko ajan ole kuvotus päällä. Aamu yrjöt joutuu edelleen heittämään,siitä kun vielä pääsisi eroon. 12 viikolle aiemmin kestänyt,että kestettävää vielä olisi luvassa. Nyt 9+2

Mä nukuin taas niin huonosti, että huh huh... ja aamuvuoroon pitäisi jaksaa raahautua. Odotan kuin kuuta nousevaa, että saisin nukuttua kunnon yöunet. Tämmönen käy pidemmän päälle melko raskaaksi.

Minä opiskelen yliopistossa ja koko kevät ja luultavasti kesäkin on vain itsenäistä opiskelua, joten raskaus ei onneksi tule kauheasti sitä haittaamaan. Oon toki kesäksi yrittäny töitä hakea, mutta mulla on niin huono tuuri ollu tässä työnhaussa et vaikea uskoa et nytkään tärppäis..
Minä herään yleensä 5-6 aikaan no yleensä saan unen aika pian uudelleen, joskus pitää käydä vessassa ja syömässä ennenku nukahtaa uudelleen ja joskus pitää ihan kunnolla nousta ylös kun ei vaan saa enää unta. Mutta jos herään noin aikasin niin päikkärit kyllä pitää nukkua ja aika usein kyllä muutenki vaikka nukkuis 8-9 asti :D Ja kymmeneltä ehottomasti aina illalla nukkumaan.

Koira on alunperin minun, ei olla yhdessä sitä hankittu ja mies kyllä lenkkeilyttää sitä kans mutta välillä kuulostaa turhautuneelta kun pyydän käyttää koiraa pihalla kun mää en vaan jaksa :singing: Välillä tuntuu että se pittää mua vaan laiskana, ettei se vaan ymmärrä minkälaista tämä väsymys on.
Pakko lainata, kun on niin sama fiilis. Me ollaan miehen kanssa arkipäivät vielä eri osoitteessakin. Meilläkin mun koira. Ja mies ei oikeasti tunnu tajuavan, etten vaan jaksa normaalisti. Odottaa, että olen aivan entiselläni.

Mä olen taas viikot yksin ku mies reissuhommis ja kaks koiraa jotka on mun vastuulla. Harvoin mies niitä ees lenkittää, enkä tie antaisinkokaa :D ja viikonloput se tekee sit muita juttujansa. Kyllähän se korpee kun aina eka huolehtia koirien tarpeet. Tottakai ne on asianmukaisesti huollettava. Ei ois itelläkää kivaa ollaa vaa neljän seinän sisällä vailla aktiviteettia ja päiväs pääsis vaik kerran vaan ulos tarpeilleen. Siks pyrkii ainakin et kerran pväs on se väh 1h lenkki ja muut sit lyhyempiä.

Oma koulutus on liikunta- ja hyvinvointialalla, vaikka tällä hetkellä en ole töissä.

Heräsin tänä aamuna ihan kiukkuisena. Pienin poika oli vähän lämpöinen illalla, mistä johtuen ei lähdetty siskoa viemään aamulla kerhoon. Omakin nokka vuotaa. Noh, jouduin kuitenkin herättämään oman vanhimman pojan kouluun. Poika unohteli valoja huoneisiin, mistä jouduin huomauttelemaan ja unohti pipon kotiin mitä tuli vielä hakemaan. Siihen heräsi pienemmät lapset. Eli se siitä nukkumisesta. Nyt kiukuttaa niin, että huhhuh. Täytyisi varmaan meditoida. Luin vielä yhden koskettavan jutun pienestä lapsesta ja isosta koirasta ja itkeä tihrustin sen jutun kanssa jonkun aikaa.

Voi että mä ootan, kun pääsen näistä raskaushormoneista eroon ja saan nyytin syliin. En ole ikinä viihtynyt raskaana, kun koen etten ole silloin oma itseni. Mutta nyt ollaan tässä hetkessä ja koitan napata kiinni taas tänään siitä omasta sisäisestä rauhasta ja antaa kyytiä tälle vuoristorata tunteelle.

Takaisin