La marraskuu 2016

Minusta kaikki raskausoireet ovat tervetulleita. Edellisessä keskenmenoraskaudessa oireet loppuivat viikkoa ennen vuotoa, joten nyt iloitsen aina kun on vaivoja.

Aijemmin aamut alko hera-smoothiella ja kahvilla. Nyt aamut alkaa colalla, jolla lievitän kahvittomuuden väsymystä, suolapähkinöillä ja joskus suklaalla. Eilen uppos jopa lämpimät voileivät aamusta. Masentava tää tän hetkinen ruokavalio :D . Mutta vastaavasti, kun kahvi on nyt pois, niin nukun yöllä kuin tukki.

Eilen tehtiin aivan ihanaa ruokaa ja sen jälkeen oli tosi hyvä olo koko illan. Tehtiin tosi rasvaisia valkosipuliperunoita ja tuorejuustossa haudutettuja kanapihvejä. Alotettiin kattelemaan bondia, mutta nukahdin leffan alkupuolella :D. Mua alkaa väsyttää klo 10 illalla, nukahdan viimestään klo 11. Kävin vaa'alla ja muutamassa viikossa noussu 700g paino. Eli ainakaan paino ei vielä putoa, vaikka pahoinvointi on kovaa :) . Niin kauan kun ei ole tiputus-kunnossa, on kaikki jees.

Ihana rauhallinen päivä. Mun vanhin poika ja mun mies pelaa pleikkaria ja mun pienet touhuilee tässä mun kanssa ja koira on jaloissa. Olen innostunut mindfulnessista ja koitan keskittyä ihaniin asioihin pahoinvoinnista huolimatta <3.

HannaMi joo sama juttu, vatsatautia täälläkin nyt pari päivää, tiistaina olisikin sitten ultra. Saikkua hakiessa ihmettelivät miksi raskautta ei ole todettu verikokein? Vastasin että eipä ole käskettykään. Mulla on muutenkin osa-aikatyö, joten jos sairaslomat alkavat lisääntymään niin voipi olla että seuraaviin listoihin ei paljoa työvuoroja enää tulekkaan :/ mutta kun tämä olo on KAMALA, en ymmärrä miten tästä voi ikinä selvitä. Ihan ku joku vuosisadan madafakin darra.

Täällä ollu siivous päivä ei oireita mitään eikä edes väsymystä käytin auton pesussa ja imuroin sen sisältä ha nyt alan kylppärissä jyssään auton mattoja puhtaaksi , ihana ilma viel ulkonakin en tiedä pitäskö olla iloinen vai surullineb kun olo ei yhtään et olisin raskaana vaikka oon nyt yrittänyt ajatella et oon tai en sitä en saa tietää ennenkuin parin viikon päästä varhais ultrassa tällä hetkellä en voi ku toivoa et pikkunen on kasvamassa turvallisesti äidin masussa ❤️

Eea itellä ei oo lääkityksiä migreeniin, nää alko joskus aikanaan kun alotin syömään yasmine-ehkäsypillereitä ja kuuntelin noita migreeneitä sen jälkeen 6 vuotta. Tajusin vasta noin pitkän ajan jälkeen syy-yhteyden.. ja migreeni vuosien mittaan paheni koko ajan, loppuvaiheessa tuli kakskin viikossa.. sain heti vaihtaa sit minipillereihin ja ei migreenin migreeniä. Paitsi sit taas eilen..
Täällä auttaa ainoastaan panadoli. Buranoilla sai heittää vesilintua, siks nyt onkin hyvä et raskaana saa tuota panadolia ottaa.

Toivottavasti siulla pysys poissa, on se vaan niin riesa!

Mileim rv 8+0

Aika jänskä tilanne sulla HannaMi, noiden raskausviikkojen kanssa. Mulla otettiin aiemman raskauden varhaisultrassa alakautta ja käsittääkseni usein kai niin tehdäänkin, kun masun päältä ei vielä niin aikaisessa vaiheessa saada näkyviin/kuuluviin.
Hui, migreenit kuulostaa tosi ikäviltä =( onneksi jotain lääkettä on kuitenkin, joka lievittää kohtauksia. Toivottavasti kohtaukset jää teillä minimiin!
Itellä on todettu reuma jonkin aikaa sitten ja oon vähän semmoinen, että koitan välttää lääkitystä viimeseen saakka, mutta nyt tän raskauden jälkeen suunnitteilla aloittaa joku lääkitys :/ Ajateltiin, että vauva ensin, sitten lääkitys kohdilleen, kun kerta jotenkin pärjää vielä ilman niitä.

Iiiiiihana ilma, arska paistaa, kesä tulee! Kevät on ihanata aikaa, ja onneks huomenna vielä vapaapäiväkin! :) Kyllä muuten vaikuttaa toi aurinko mielialaankin, het on energisempi olo :happy093

Ai että mä nautin! Kuulin tutulta et nää mama vitamiinit aiheuttaa joillaki pahoinvointia ja päätin sit heittää ne pois ja kokeilla, nyt 2pv hyvä olo pääosin ja pahoinvointi selkeesti vähentyny joten syytän oksentelun johtuvan niistä. B6 ja B12 vitamiineillä on nyt menty ja saa nähä missävaiheessa sitä alkas taas syömään mammapillereitä..

Keskiviikkona olisi se varhaisultraki :)
Näkeepi varmuudella sit onko yks vai kaks mukana..
Tonttu rv 7+3

Täällä on hiukan jänskät paikat. Tänään käyty päivystyksessä kun tullu vuotoa eilen ja tänään.. Eipä lääkäri osannu oikein mitään varmaa sanoa, vaikka ultrasikin. Testi näytti plussaa ja kohtu on kasvanut kuitenkin. Viikot mahollisesti 5-6, kierron mukaan olis noin 8.
Tiistaina olis sitten kunnon ultra gynellä. Jospa sitten vihdoin sais selvyyden että mitä siellä kohdussa on :bored:. Odotukset ei oo kovin positiiviset ku on ollu niin epämääränen olo koko ajan. Mutta toivotaan parasta :Heartpink.

Täällä on hiukan jänskät paikat. Tänään käyty päivystyksessä kun tullu vuotoa eilen ja tänään.. Eipä lääkäri osannu oikein mitään varmaa sanoa, vaikka ultrasikin. Testi näytti plussaa ja kohtu on kasvanut kuitenkin. Viikot mahollisesti 5-6, kierron mukaan olis noin 8.
Tiistaina olis sitten kunnon ultra gynellä. Jospa sitten vihdoin sais selvyyden että mitä siellä kohdussa on :bored:. Odotukset ei oo kovin positiiviset ku on ollu niin epämääränen olo koko ajan. Mutta toivotaan parasta :Heartpink.

Tosi monella ilmeisesti heti pääsiäisen jälkeen ultrat? JAIKS!

Tänään on ollut niin magee ilma et ohhoh! ☺️ Revin itteni ylös sohvan pohjalta ja lähdettiin koirien kans pitkälle lenkille metsään ja grillailtiin vähän makkaraa nuotiolla. Kyllä kannatti kammeta itsensä ylös, aurinkoterapia teki ihmeitä! ☺️

Joo tämä aurinko on ihan mahtavaa! Itelläkin tänään vapaapäivä niin ollaan päästy koko perheen voimin ulos. Huomenna taas töihin!

Meilläkin on torstaina aamupäivästä ultra ja toki toivon hyviä uutisia sieltä. Jotenkin tuntuu, että alkava viikko menee nopeasti vaikka tulee varmaan tuntumaan piinalliselta ennen tuota ultraa. Onneksi on muuten kiva viikko tiedossa :)

Mua vaan väsyttää ja väsyttää... Ruokaa on pakko saada useammin kuin normaalisti. Tänään siis rv7+5.

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Ihanat kelit on kyllä! Me ollaan oltu mökkeilemässä nyt viikon verran ja on tultu käytyä sauvakävelyllä 4 kertaa ja 2 kertaa hiihtämässä ja on kyllä ollut kerrassaan mahtavaa harrastaa tässä ilmassa! Pojankin kanssa ollut kiva leikkiä ulkona kun on päässyt kelkalla yms liikkumaan :)

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Onko muilla vasttavaa et aina kun menee selälleen makaan alkaa alaselkää särkeen sit auttaa kun kääntyy kyljelleen ?

Illalla tuntuu ettei oo mitenkään päin oikeen hyvä olla, pyörin kyljeltä toiselle ja selällään on vähä hankala olla.

Tänään on ollu ihan järjetön väsymys! Eilen oltiin kavereiden luona vähän myöhempään enkä päässy "ajoissa" nukkumaan, aamulla nukuttiin kyllä pitkään. Sitten lenkin ja suihkun jälkeen oli vaan pakko alkaa uudestaan nukkumaan :o Väsyttäny on kyllä paljon mutta tämä oli huipennus. Huomenna olis työpäivä, saa nähdä miten jaksaa.

7+5

Ai että mä nautin! Kuulin tutulta et nää mama vitamiinit aiheuttaa joillaki pahoinvointia ja päätin sit heittää ne pois ja kokeilla, nyt 2pv hyvä olo pääosin ja pahoinvointi selkeesti vähentyny joten syytän oksentelun johtuvan niistä. B6 ja B12 vitamiineillä on nyt menty ja saa nähä missävaiheessa sitä alkas taas syömään mammapillereitä..

Keskiviikkona olisi se varhaisultraki :)
Näkeepi varmuudella sit onko yks vai kaks mukana..
Tonttu rv 7+3

Tämä menee kyllä mullakin testiin nyt! Pakko keksiä joku mikä tähän oloon auttaa :/

Pikkumyy 8+2

Hei, tuo kyllä vähän mietityttää että eikö juuri noissa raskausajan vitamiineissa ole aika tärkeitä vitamiineja vauvan kehitystä ajatellen, esim. foolihappo? Tietysti jos ajattelee että ruokavaliostaan saa varmasti kaikkea tarpeeksi, mutta itse en kyllä uskalla olla ottamatta noita.

Heippa!
Täällä ilmoittautuu mukaan uusi marraskuisen vaavin odottaja. Aikamoisena yllätyksenä plussattiin viikko sitten ja sitä on tässä nyt sulateltu. Tuntuu koko asia vielä tosi epätodelliselta varsinkin kun pahoinvointi ei ole vielä alkanut. Mikäli menee kuten aiemmat kerrat, viikon kuluessa saan senkin ilokseni, joten alkaa raskaus tuntua todelliselta viimeistään sitten... Kolmatta odotan ja kuopus täyttää ensi viikolla vuoden, esikoinen 4,5v. Alkujärkytyksestä kun on toivuttu, alkaa koko homma tuntumaan iloiselta yllätykseltä enkä malttaisi odottaa että päästään kertomaan uutista muille.
Toivottavasti saan olla joukossanne loppuun saakka, näkyi olevan listalla myös muutamia tuttuja tuolta huhtikuisista 2015 ;)
Jaa niin ja nyt pitäisi olla viikkoja 5+1, la 26.11. Olen itse 34 ja Helsingissä asustellaan.
Kävin jo neuvolassa kun kierto on vähän heitellyt ja saatiin lähetteet np-ultraan näin eteenpäin. Neuvolan laskurin mukaan siis la olisi jo lokakuussa mutta olen itse täysin varma ettei ole. Mutta asia siis selvinnee melko pian. Minullahan oli nyt myös kuukautiset, jotka olivat niin omituiset että rupesin epäilemään raskautta ja niinhän siinä tosiaan kävi että oikeassa olin...

Hei, tuo kyllä vähän mietityttää että eikö juuri noissa raskausajan vitamiineissa ole aika tärkeitä vitamiineja vauvan kehitystä ajatellen, esim. foolihappo? Tietysti jos ajattelee että ruokavaliostaan saa varmasti kaikkea tarpeeksi, mutta itse en kyllä uskalla olla ottamatta noita.

Juu siis foolihappo on tietääkseeni tärkeä sillon viikolla 5 ku hermostoputki sulkeutuu. Ja kyllä muutenkin mutta mulle neuvolan täti sanoi ku soitin että niitä kannattaa alkaa miettimään mutta ei oo pakollista aloittaa heti..

Ajattelen sen itse ennemminkin sillain että monet tutut on alottaneet myöhemmin syönnin, yleensä noin rv 9-13 kiepeillä ja eräs rv20 ja terveitä lapsia ovat saaneet että miksi minä en voisisaada ja se kun auttaa minun pahoinvointiin kuitenkin aika radikaalisti. Syön lisäksi monipuolisesti ja terveellisesti niin eiköhän sieltä kaikki tarvittava alkiolle imeydy.. Ja sit ku aattelee vielä et joka maassa eri suositukset/annostukset erilaiset ja joka maassa syntyy terveitä lapsia, saadaan kedkenmenoja yms että ei se niin kiveen isketty ole että mammavitamiinejä pitäisi syödä..

En siis halua olla negatiivinen asian suhteen ja jokainen tekee omat valinnat ja päätelmät, mutta ite menen nyt näin ja vitamiinit aloitan myöhemmin uudelleen :)

Tökkönen tervetuloa joukkoomme ❤️ meitä alkaa jo ollakkin kivasti täällä ja ikävä kyllä muutama on joutunut poistumaan ikävien uutisten vuoksi mutta nyt toivotaan et me loput oltas mukana loppuun asti jouluna kotonamme olis ihan oma pikku joulutonttu olis kyllä ihana lahja
Hannnariik : minulla tuo sama juttu pyörin ja hyörin siellä sängyssä mitenkään ei hyvä ja tuo alaselkäkipu on ikävä vaiva jos se jatkuu kovinkauan pitää soittaa työpaikka lääkärille ja kysyä apua .

Takaisin