La marraskuu 2016

Kannattaa kokeilla B-vitamiinia ja muita vitamiineja erikseen, jos tuntuu että raskausvitamiinit nousevat ylös. Esikoisen odotusaikaan huomasin itsekin, että ne mama vitamiinit jotenkin alkaa "kuplimaan" ja nousee ylös. Kärsin kyllä muutenkin tosi pahasta pahoinvoinnista pitkälle raskausaikaan. Karsin silloin nuo vitamiinit pois, ja monet muut helpottaakseni omaa oloa.

Foolihappoa voi ottaa ihan sellaisenaan ilman muita vitamiineja. Alkuraskaudessa se on juuri tärkeää, myöhemmin sitä puutosta ei voi korvata, jos sitä on ollut. Siksihän foolihappoa suositellaan jo raskautta suunnitellessa.

Mä syön ainakin foolihappoa erikseen vielä mama vitamiinien lisänä. Joten jos jätän mamat hetkeksi pois ja syön vaan foolia kunnes olo hieman helpottaa niin ei kai siitä kovin suurta vaaraa luulisi olevan? Jos niiden pois jättämisestä nyt edes on hyötyä voinnin suhteen.

Minäkin vasta nyt hankkinut nämä Mama raskausajan vitamiinit, vajaan viikon verran niitä nyt syönyt. Aiemmissa raskauksissa en erikseen purkista otettavia vitamiineja ole käyttänyt ja ihan terveitä lapsia on tullut.
Etovaa oloa on ollut raskauden aikana, mutta tänään hetkellisesti tuli ihan järkyttävän huono olo, meinasi oksennus tulla. Ennen tätä oloa olin juuri ottanut mama vitamiinin. En tiedä, johtuiko siis siitä vai yhdistinkö siihen vain siksi, kun näitä päivityksiä olen ko.vitamiineista lukenut :) Pitääpä siis tarkkailla tilannetta.

Minä en syö ainakaan tällä hetkellä raskaus vitamiineja. Mutta foolihappo on tärkeä muulloinkin kuin viikolla 5. Foolihappo vaikuttaa soluihin. Usa:ssa tehdyissä tutkimuksissa on saatu viitteitä, että esim down syndrooma-riski ja kehityshäiriöiden riski on korkeampi naisilla, jotka eivät syö foolihappoa. Monien vitamiinien tarve kasvaa raskaana ja varmaan kohta tilailen jonkun oikeasti laadukkaan mamma-vitamiinin :) . Nyt ollaan menty niin, että foolihappo, b-vitamiinit ja magnesium joka päivä. Tosin b-vitamiinien määrät vähän fiiliksen mukaan.

B6 mm vaikuttaa sokeriaineenvaihduntaan, jonka takia syön aina b6 vitamiinia :) . Kaisa Jaakkolan reipas, rakas raskaus tarvis tilata kohta. Hormonitasapainon ohjeita mukaillen sain oman kropan kuntoon kun se oli pahimmillaan sekaisin.

Tänään tehtiin lasten kanssa iso juustokakku ja söin noita persikkaviipaleita suoraan purkista :D . Tänään ollut ihan jees olo. Olen liikkunut viikonlopun vähemmän. Eilen oltiin porukalla ulkona yli tunti ja tänään mies lähinnä hoitanut koiran käytöt. Eilen ulkoilun jälkeen oli kyllä PAHA olo, mutta napostelin suolapähkinöitä kunnes päästiin syömään. Nyt katsellaan lasten kanssa Aladdinia, niin saan lepoa samalla. Koiran karvan ja hiekan määrä nurkissa alkaa olla sitä luokkaa, että tänään illalla on pakko imuroida ihan kunnolla joka huone ja kevyesti kostealla mopata eteinen. Joskos se pahoinvointi vähän tästä rauhottuisi :) . Ainakin toivon niin <3

Uusperheellinen rv 6+3

Tuo Aladdin kuulostaa hyvältä, Uusperheellinen. Mullakin vähän samansuuntaisia aikeita.. Pakko saaha lepoa.

Aattelin mennä pitkään kylpyyn tytön kanssa kunhan saan ensin jauhelihakeiton syötyä. Kävin aamulla kävelyllä yksin ja olo oli aamusta energisempi ku aiemmin. Nyt sit kahesta eteenpäin huono olo ja väsy. En jaksanu kirjottaa, vaikka yks homma rästissä.

Mulla jotenkin alakulo ja depis tän huonon olon aikana aina.. Ei mikää huvita. Tuntuu pitkälle se aika, jos kestää 16-19 viikolle asti huono olo kuten esikoisesta.

Ei vaan jaksais mitään. Suihku/sauna on oikeastaan ainoa juttu mitä ootan joka päivä.

Äh, kumpa vielä tälle illalle tulis jostakin iloa! Ylihuominen ultra jännittää kyl.

Ees 6+3

Eea sama juttu mulla, tosi alakuloinen olo ja masentunut, kun miettii tulevaa. Ei osaa yhtään olla onnellinen tästä, kun kolme päivää on maannut sohvalla välillä oksentaen. Huomenna ultra ja ihka eka neuvolakäynti, kysyn kyllä kaiken avun tähän olotilaan.. Luulen että saikkuakin napsahtaa enemmän..

Tsempppiä kaikille tälläviikolla ultraan menijöille laittakaa sit kuulumisia mitä siellä näkyi :) minä tänään olin jumpassa tunnin muokkaus ja perään menin tunnin body balseen, teki kyllä hyvää. Mut sit nukahdinkin sohvalle klo 16 ja nukuin parituntia putkeen empä muista milloin olisin päikkärit ottanu ja nyt väsyttää taas just lapselle sanoin et mennään kyllä 7 jo nukkumaan :) noi raskaus vitamiinit en kyl oo syöny mitään enkä edellisessäkään syönyt aloin nyt miettiin pitäskö huomenna poiketa apteekissa :) mutta mistäpä noita tietää ku eihän neuvolakaan oo vielä ollu :( alaselkä kipu on hellittänyt se venyttely tunti oli varmasti hyvä juttu! Huomenna taas 8 töihin mut hyvä niin ettei koko ajan murehdi tätä raskautta et kaikki menis hyvin, kyl tämä ensimmäinen 12 viikkoa on yhtä tressiä hhhhhhuoh... No jospa kaikki menis vaan tälläkertaa hyvin koska mä haluun vauvan :D

Mulle sanottiin sekä apteekista että neuvolasta, että d-vitamiini ja foolihappo riittää, mutta ne on tärkeitä! Mä oon syönyt nyt vaan niitä!

Tervehdys tähänkin ketjuun!
Täällä mennään kuudennella viikolla. Saatiin joulukuun alussa tietää keskeytyneestä keskenmenosta ja sen varjossa nyt mennään. Toivottavasti tällä kerralla menee paremmin (Kop kop). Olen syönyt ahkerasti Mama-vitamiineja ja muutenkin yrittänyt olla hyvä kasvualusta. Mitään ei tietenkään halua tässä tilanteessa riskata. Pari viikkoa pitäisi vielä malttaa varhaisultraan. Varattiin se kahdeksannelle viikolle että näkyis sitten varmasti jotain. Aika menee hitaasti.

Voi kurjaa nuo teidän huonot olot :sad001 Minä en kärsinyt siitä ekassa raskaudessa, enkä ainakaan vielä tässäkään. Kyllä välillä vähän etoo, mutta ei niin että se normaalia elämää häiritsisi. Väsymys on sitäkin pahempaa.. Aamulla jaksaa jotenkuten koirat lenkittää, mutta loppupäivä onkin ihan tuskaa. Pakko jaksaa lapsen kanssa olla, mutta ei yhtään mitään muuta. Raskaus ja imetys vitskuja olen syönyt nyt parisen vuotta putkeen. Siis siitä lähtien, kun ekan kerran sain tietää olevani raskaana. Heti imetyksen perään tulikin tämä raskaus.
Minä olen menossa vasta np-ultraan, koska hoitovapaalaisella ei todellakaan ole varaa yksityiselle.. Ekassa raskaudessa en edes mistään varhaisultrista mitään tiennytkään.
Niin ja noista mielialoista. Minut pitäisi eristää raskausajoiksi ihan itsekseni johonkin, koska en tule toimeen etenkään lähipiirin kanssa. Toisin sanoen olen aivan hirviö!! Tiedän sen itse, mutta en vaan mahda sille mitään.. Ihmettelen suuresti, että mies edes halusi toisen lapsen, jo kerran kaikki minun hormonimyrskyt kokeneena :grin

Tervetuloa kaikki uudet plussaneet ihanaa kun koko ajan tulee lisää vauvamasuja ❤️ täällä keittelen jo aamu teetä kun kahviakaan ei voi juoda :/ väsymys on ihan kamala vaikka takana 11h yö unet nyt pitäs skarpata itsensä töihin ...huoh ei jaksais mutta parempi näin niin päivä menee nopeesti :) mukavaa päivää kaikille❤️ oliko kellään tänään ultraa?

Minä heräsin yöllä ja en ollut varma oliko nälkä vai ei. No nousin samantien syömään mandariinia ja siinä syönnin aikana iski kamala kuumuus ja hiki päälle. Jalatkin olivat veltot. Paniikkikohtaus taisi olla.. Nyt on jatkuva kohtauksen kammo päällä..

Mullaki ultra tänään, kahteen asti pitäis jaksaa oottaa.. Näin jo untaki ultrasta joten aikalailla ajatukset pyörii vaan siinä :D Eilen aamu alko oksennuksella ensimmäistä kertaa, mutta tänään mies toi mehua sänkyyn ennenku nousin nii on ollu hyvä aamu :)

Tervetuloa taas uusille :)

Takaisin