La Helmikuu 2016

Mulla tänään 34+0 ja muksu jo pudonnut kylkiluista alas. Mielenkiinnolla odotan h-hetkeä...

Mulla kans vauva pää alaspäin ja alhaalla,mut en tiiä onko kiinnittynyt,mulla on äitiyspoli aika ens perjantaina,sit on mittarissa 36+2. :) Vauva kyllä tuntuu vahvasti vielä oikealla kylkiluissa,rinnan alta lihas aikas hellänä. Aion keskustella lääkärin kanssa käynnistyksen mahdollisuudesta,vaikka tietysti haluaisin että synnytys käynnistyisi itsestään, mutta skolioosin takia selkäkivut aika kovat.. Saa nähdä mitä lääkäri sanoo..

Täällä kans kylkiluut hellänä. Googletin jo et voiko ne mennä poikki kun on niin kovilla... Ei selvinnyt. Oon miettinyt että onkohan napanuora ympärillä tai lyhyt kun ei pysty mitenkään maanittelemaan sivummalle. Vaikka makais vastakkaisella kyljellä pitkään ja kun nousee ylös niin sama ongelma edelleen... Mul olis sairaalalääkärille aika tiistaina enkä millään malttais odottaa! Selviää varmaan mahdollinen sektioaika...apua!

Ostin tänää vadelmanlehtiteetä jota ajattelin lipittää ahkeraa viimeset viikot :) ei oo kiinnittymistä tapahtunu mut vauva ollu pää alaspäin kääntyilemättä jo ainaki viimeset neljä viikkoa. Rv 36+2

Eipä täälläkään kai kiinnnittynyt ole? :o tai siis ei oo kukaan sanonut muuta kuin että on vauvan pää hyvin lantiossa ja alhaalla jaa pää tuntui sisätutkimuksessa.

Mäkään en oo ihan varma kiinnittymisestä..terkkari viimeks kerto et hyvin on alhaalle asettunu. Ja puskee päätä virtsarakkoon nii lujaa et vihlasee. Potkut ei oo tuntunu kyljissä, vaan keskellä mahaa tai pikkusen oikeemmalla.. useimmiten lilluu tuolla raajat kohti vasenta kylkee ja selkä oikeelle kyljelle. Välillä kyl puskee niin et tuntuu tulee mahasta läpi

Mä oon ymmärtänyt, että se kiinnittyminen tapahtuu yleensä vasta aika lopussa, joten en edes vielä odota, et olis kiinnittynyt, kun on rv 34+5.

Onko muuten kaikilla vauva jo kiinnittynyt rv 36 viikoilla? Minun vauva ei ole kiinnittynyt vieläkään vaikka 36+3 menossa. Pääalaspäin on ja alhaalla,mutta pää heiluu vielä. Kohta alkaa niin ahistaa, että jos se päättääkin aikaisemmin syntyä eikä ole kiinnittynyt,niin tulee taas uutta jännitettävää.. Yh.

Täällä ei ollut kiinnittynyt ainakaan vielä synnytys tapa arviossa 36+6, nyt 37+4 ei tietoa mikä tilanne :D

Meillä vauva tulee alussa nukkumaan (jos alkaa nukkumaan siinä...) minun puolella sängyn vieressä kehdossa. Esikoinen nukkuu miehen puolella sänkyä omassa sängyssään. Saa nähä mikä fiasko siitäki tulee kun joutuu kaikki nukkumaan samassa huoneessa.. Tuleeko kukaan nukkumaan sit öisin..

Meillä onnistui tuo 4henkee samassa huoneessa nukkuminen ihan hyvin. Meillä oli remontin ja muuton takia vain 2 huonetta käytettävissä, kaikista niistä 250neliöstä, mutta eipä se kummemmin haitannut kun pihallekin pääsi :). Yöt meni sillai ettei pahemmin ketään häiritty kun aina kun vauva heräs niin syötin sen ja kerran varmaan yössä vaihdettiin vaippaa toisessa huoneessa. Panikoin minäkin sitä aluksi, niinkuin sitäkin kun oli remppa ja kaikki valmista ja piti tytöt siirtää samaan huoneeseen nukkumaan kun kuopus oli 1,5v. Mutta hyvin ovat nukkuneet :)

Muoks. Tarkoitin 1,5v kuopusta siis :)

Muokattu viimeksi:
Mä just kelannut tässä kun evakkoon lähtö on edessä et mitenköhän nukkumis järjestelyt suoritetaan.. Lapset kyl menee samassa huoneessa mun ja vauvan kanssa mut kuorsaava isä ei :D

Tänään rv 35+5 ja käyty lääkärineuvolassa. Lääkäri sanoi tosi monta kertaa painokkaasti, että vauvan pää on todella alhaalla. Ilmankos välillä tuntuu melkoista painetta alapäässä. Kokoarvio oli nyt n. 3kg, eli odotettavissa on neljän kilon vauva, jos malttaa pysyä laskettuun aikaan saakka. Koonsa puolesta ei kuulemma odotella kahta viikkoa yli, vaan heti lasketun ajan jälkeen tutkitaan uudestaan josko pitää käynnistää.

Jäi vähän sekavat tunnelmat.. Tuleeko se nyt sittenkin etuajassa, kun olin ollut varma ylimenosta. Toisaalta paikat on vielä kiinni ja sain luvan jatkaa esim uimista. Ei se käyttänyt sanaa "kiinnittynyt", mutta silti mietityttää saanko nyt suippopää-lapsen. En koskaan älyä kysyä mitään siinä hetkessä :(

Olin muuten yllättynyt siitä, että ultrat onkin sitä epäselvempiä mitä pidemmälle mennään. Odotin näkeväni pienen paremmin, mutta eihän me mitään kuviakaan enää saatu.

Takaisin