La Helmikuu 2016

Ootko sä Bala käynyt tutustumiskäynnillä tayssissa?

oon joo, just viime torstaina oltiin!
Ihan hyvä luento se esittely oli ja päästiin kattoo myös se synnärin puoli (missä tehdään alkutarkastus). koska siellä ei ollut ketään potilasta just sillon. Se on siinä äitipolin vieressä oikealla! Ja virka-ajan ulkopuolella myös ne äitipolin huoneet on synnärin käytössä jos tarttee... :)

Epsu en mäkään oo vielä pahemmin miettiny tulevaa synnytystä. Mulla tosin jo toinen tulossa. Mennään tilanteen mukaan. Mieluiten en haluaisi joutua sektioon, mutta eihän sillekkään sitten mitään voi, jos se on lapsen parhaaksi.

oon joo, just viime torstaina oltiin!
Ihan hyvä luento se esittely oli ja päästiin kattoo myös se synnärin puoli (missä tehdään alkutarkastus). koska siellä ei ollut ketään potilasta just sillon. Se on siinä äitipolin vieressä oikealla! Ja virka-ajan ulkopuolella myös ne äitipolin huoneet on synnärin käytössä jos tarttee... :)

Mä meen ehkä viikon tai kahden päästä, kun oon äippälomalla. En oo pystynyt vielä käymään, kun oon ollut töissä aina siihen aikaan. Mutta hyvä tietää, että se oli ihan ns. hyödyllinen käynti.

juu, meillä tää oli eka mahdollisuus mun loman aikana, edelliset kun oli joulu ja uusvuosi. :D
ja paljoo pidemmälle ei uskallettu jättää, kun la:han enää nyt se 3 vko. :D

Minä sain valmennuksessa hyvin tietoa kivunlievityksistä. Haluaisin olla avautumisvaiheen ammeessa ja aquarakkulat kiinnostaa valtavasti! Ammeesta oon kuullut paljon hyvää, siksi se olis kiva toteuttaa. :)

Minä sain valmennuksessa hyvin tietoa kivunlievityksistä. Haluaisin olla avautumisvaiheen ammeessa ja aquarakkulat kiinnostaa valtavasti! Ammeesta oon kuullut paljon hyvää, siksi se olis kiva toteuttaa. :)

Ootko käynyt siinä porissa olevassa parin tunnin luennolla? :) pystyisitkö vähän avaamaan mitä siellä on ja onko niin että vaan kuunnellaan ja kysellään jos huvittaa? Haluaisin nyt siis selvittää miehelle sen käynnin kun se pelkää että joutuu oleen äänessä/tekeen jotain "noloa" muiden edessä. Joo, pöhkö se on :D

• Tykkään
Reaktiot: Jay
Mäkin oon kiinnostunut ammeesta :) joo nyt on vielä helppo sanoa että haluan mahd.pitkään luomuna mut voi olla että tositilanteessa se mieli muuttuu :D mut ainahan sitä saa haaveilla ja suunnitella, niin mä teen :)

Siltikin.onnellinen mukana olit alusta asti ja olis mukava kuulumisia kuulla ♡ voimia!

Alexialle tervetuloa joukkoon. :)

Oon vielä hereillä kun keksin illalla alkaa vihdoin kutomassa vauvalle sitä toukkapussia.. olin kutonut pyöröpuikoilla jotain 32 riviä niin huomasin et se oli jotenkin silleen vinksallaan ettei sitä saanut suoraksi mitenkään :D ei muutako alusta.. jaksoin kutoa 20 riviä uudelleen. Nyt pitäis kai alkaa nukkumaan!

Voi ei lovelife :o toi on niin ärsyttävää.. mä oisin varmaan vetäny itkupotkuraivarit ja heittäny puikot seinään :D mulla taas toi oma toukkapussi jumiutu kun pitäs ostaa lissää lankaa. O.o

Ootko käynyt siinä porissa olevassa parin tunnin luennolla? :) pystyisitkö vähän avaamaan mitä siellä on ja onko niin että vaan kuunnellaan ja kysellään jos huvittaa? Haluaisin nyt siis selvittää miehelle sen käynnin kun se pelkää että joutuu oleen äänessä/tekeen jotain "noloa" muiden edessä. Joo, pöhkö se on :D

En itseasiassa sinne mennyt, kävin näissä oman paikkakunnan valmennuksissa. Mutta sieltä yksi oli käynyt Porissa sillä luennolla ja ymmärsin kyllä että siellä siis oltiin vaan auditoriossa kuuntelemassa ja joku video oli katottu. Edes osastolla/synnytyssalissa ei oltu käyty.
Meinaatko mennä sinne vai?

Oon vähän miettinyt että haluaisin mennä. Olis se mukava kuulla niistä sairaalan käytännöistä eikä ihan tietämättömänä joudu menemään synnyttämään :)

19.1 näkyy olevan seuraava. Mietin että pitäskö itekkin vielä siihen lähteä, tuskin siitä mitään haittaakaan olis, vaikka olisikin suurimmaksi osaksi kertausta.
En oo ite käyny koko sairaalassa kuin kaks kertaa, niin sairaalan tavat olis ihan jees päästä kuulemaan.. :D

Toi pampersin pakkaus oli mun mielestä parempi. Vaippoja ei ollu ko yks mut siel oli shampoo äitille ja vauvalle, öljyä vauvalle, pieni ceridal purkki, siteitä, pikkuhousunsuojia, nenätippoja tukkoseen nenään, lelu ja h&m.n koodi millä saa ilmasen bodyn. Ja joku pieni meikkipussukka.

saako ton pampers pakkauksen jostain netistä tms.? Vai jaetaanko niitä vaan harvoille ja valituille? ;D Mää en oo saanu viel mitään!

Mulla ei ole muistissa enää eri puudutteet, mutta eiköhän ne sitten kerro. Muuten en ole liiemmälti miettinyt synnytyksen kulkua, kun se on kuitenkin niin arvaamatonta. Yhtäkkiä voikin muuttua tilanne, jos vauva ei olekaan kieppunu siellä kanavassa niinkin kuuluis. Siitä viimekertaisesta kiireellisestä sektiosta jäi niin hyvät kokemukset, että ei haittaisi jos jostakin syystä pitäis leikata. Tietty lähtökohtaisesti ns. perinteisellä tyylillä.

Pitäisköhän tässä vielä ruveta toukkapussin tekoon ☺

Täällä mukavat valmistelufiilikset, kun olen kutsunut ystäviä vkl vauvaa juhlimaan.

• Tykkään
Reaktiot: Jay
Takaisin