La Helmikuu 2016

Meilläkin taitaa tulla jo ennen la.ta on kasvanut vauhdilla ja ens tiistaina olis neuvolalääkärikäynti ja hän sitten laittaa lähetteen synnytystapa-arvioon. Pojusta taitaa tulla komean kokoinen.

Jee kiva MPOP että pääset kotiin. Kohta sitten siellä uudelleen mut sit onneks on vauva sylissä sentään :)

Minäkin haluan sen libero laukun jo! :D
Huomenna ajattelin oikein tehokkaasti siivoilla, herätellään mahan herraa vähän. :P tässä iltasella kun keräsin muutaman koiranlelun lattialta niin supisteli jo valtavasti! Katotaan mitä saadaan aikaiseksi! :P

Tähän asti meillä ei ole annettu minkäänlaista kokoarviota, paitsi viimeksi neuvolatäti sanoi (käsituntumalla) ettei olisi erityisen suuri. Hassua kun mun oma paino on hyvin samankaltainen kuin viimeks ja silloin oli niin iso lapsi tulossa... että missähän ne välikilot nyt sitten on...

Jeee!! Hieno juttu MPOP! :)

Meitsi on yrittäny ottaa rauhassa. Paino sanalla yrittäny. Mutta kun, vauva tekee jotain ihme jumppaa kohdun alaosassa (tuntuu että kohta tulee solahtamalla ulos :eek: :mad: ), niin on pakko kävellä koko ajan tai jos en kävele niin sit pompin vaihtamassa asentoo ja vessassa :D alkaa olla jo niin hauskaa tämä, että Möykky on kohta Duracell tekonimeltään. Anteeksi, mie en vaan kohta voi olla nauramatta kun koskee niin peevelisti. :|

-mamma-

Tuntuupa typerältä roikkua vielä täällä, kun oma vauva jo kuukauden ikäinen, vaikkakin laskettuun aikaan vielä ylikin kuukausi vielä...
Edelleen olen kateellinen, koska olisin toivonut raskauden edenneen normaalisti ja saaneeni terveen, normaalin vauvan, mutta ei niin ei... Onnea teille kenelle se on mahdollista.

Tuntuupa typerältä roikkua vielä täällä, kun oma vauva jo kuukauden ikäinen, vaikkakin laskettuun aikaan vielä ylikin kuukausi vielä...
Edelleen olen kateellinen, koska olisin toivonut raskauden edenneen normaalisti ja saaneeni terveen, normaalin vauvan, mutta ei niin ei... Onnea teille kenelle se on mahdollista.

Miten teidän pieni voi? oliko kauan sairaalassa?

Meidän pikkujätti oli 2,5kg jo viikolla 32. Ens viikolla meen kontrolliin, mutta todennäköisesti tämäkin perätilajätti tulee sektiolla...
Ollaankin susta siltikin.onnellinen odoteltu kuulumisia :) kiva että "roikut" täällä meidän kanssa!

Minäkin olen odotellut kuulumisia! Itse vaikutat vähän alakuloiselta, vai antoiko teksti ymmärtää väärin? :/

siltikin.onnellinen, kerro mitä teille kuuluu, oletteko jo kotiutuneet? Ystäväni esikoinen syntyi myös etuajassa pari vuotta sitten, ja heillä ensimmäiset kuukaudet kuluivat puoliksi sairaalassa asuen ja oli kuulemma todella rankkaa.

Hyvä että muutkin on ajatellu ottaa beben mukaan jumppailuun, ja onhan se molempien kannalta hyvä että äiti jaksaa. :)

Ootteko muuten ajatellu tehä synnytystoivelistaa? Mitä lähemmäs tullaan h-hetkeä ni oon ite enemmän ja enemmän kiinnostuneempi kokeilemaan synnytystä mahdollisimman luomuna. Alku raskaudessa ajattelin että kaikkia lääkkeitä ja puudutteita heti ku alkaa tuntumaa vähänki siltä mut nyt ku oon lukenu monia synnytysoppaita niin oon saanu enemmän uskoa lääkkeettömään synnytykseen. Tietysti mennää omien tuntemusten mukaan, enkä oo mitenkään ehdoton minkään suhteen. En tosin ensisynnyttäjänä osaa ees aavistaa miten kivuliaita ne synnytyssupistukset sit lopulta onkaan ni helppo tässä vielä luomua ajatella :D

Mulla sama juttu, halluun pärjätä niin kauan luomukeinoin "ei lääkkeellisesti" kun pystyn :) ja sit tietty jos ei tuu mitään ni sit ei tuu mut oon kuullu et rentoutuminen ja oikea hengitystekniikka on parhain väline synnytyksen etenemisenkin kannalta. Mitä enemmän laittaa vastaan sitä kipeempää tulee/ pidempi synnytys.

Kyllä mä ainakin otan kaikki tropit mitä saan ja ehdin saada! Ihan turhaa kiduttaa itseään :wink mut mä en siedäkään kipua yhtään...

Mie kans otan kaikki mitä vaan saan. :D on siinä kestämistä siitä huolimatta ihan tarpeeksi. Pelottaa lähinnä et meen liian myöhään synnyttämään etten ehtis saada mitään. Mut nostan hattua niille jotka synnyttää luomuna!

Joo sama juttu, kaikki tropit mullekin. En nää mitään syytä urheilla ylimääräistä siinä tilanteessa. Ja kun tropit on otettuna, on varmaan helpompi pysyä rentona ja muistaa hengittää.

Esikoisesta otin epiduraalin ja sillä haluaisin nyttenki mennä. En aatellu kyllä luomuna mennä :D

Mää voisin kokeilla kaikkee muuta mutten epiduraalia :) toivelistan tein jo muutama kk sitte ja oon palauttanukki sen neuvolaan. Eipä siihen muuta toivetta tullu ku kylpyamme..

Meillä tulis huomena lastenneuvolan terkkari kotikäynnille..pitäs vähä siivota ja järjestää paikkoja mutten jaksa.

Mä en oikee oo aatellu kivunlievityksiä ollenkaa.. kattoo sit tilanteen mukaa :D

Moi kaikki,

Olen lukenut tätä keskustelua ensimmäisestä viestistä asti. Jotenkin en ole osannut päättää onko tämä oikea paikka mulle vai ei ja näin on jäänyt liittymättä. Nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja liittyä mukaan, vaikkakin ihan loppussa mennään kaikki.

Täällä odotetaan toista lasta jonka laskettuaika on 20.2. Esikoiseni sain -08. Viime synnytyksestä sen verran, että synnytin kahdessa tunnissa lapsivesien menon jälkeen ja sitä ennen en ollut tuntenut kummempia supistuksia. Olin kuitenkin sairaalaan mennessä 9cm jo auki o_O

Sitten tähän raskauteen. Viikkoja on tänään 34+4 ja sairaslomalle jäin vk 29 kun huomattiin, että kohdunkaulani on lyhentynyt (1,5cm) ja pehmentynt. Sain tuolloin kortisoonit vauvan keuhkoja kypsyttämään, mutta kotiin pääsin lepäämään. Täällä on muutama ollut nyt sairaalassa samasta syystä jota olenkin ihmetellyt kuinka mut on kotiin päästetty. Toisaalta kävin viikon välein ultrassa tarkistuttamassa tilanteen. Nyt ei enään tarvitse sillä eivät kuitenkaan estele jos tyttö päättää syntyä. Ja ole saanut luvan myös liikkua sen mukaan miten itse koen hyväksi, jes! Edelliseen raskauteen verrattuna olen paljon vaivaisempi :depressed:

Kovasti jännittelen täällä kaikkien puolesta, että milloin niitä vauvoja alkaa satelemaan :dummy1::angelic: Onko kukaan täältä menossa Jorviin synnyttämään?

Mä luin just semmosen jutun synnytyksestä että jos raskaana ollessaki välttelee lääkkeitä ja miettii mitä suuhunsa laittaa ettei vauvalle tuu mitään niin miks ei tekis niin myös synnytyksessä ku neki kaikki vaikuttaa myös vauvaan ja siitä vaan varmistu itelle se että haluisin mennä luomuna mahd. pitkään :)

Takaisin