La Helmikuu 2016

Hyvä tuo sinun kätilöiden pointti NassuRessu :) onneksi ona mies ei ole sanonut ettei tulisi mukaan, se on mun kallio.

Täälläkää ei olla vielä pakattu sairaalaan kamoja luulen että sit ku lähtö alkaa olla lähellä ni kyl siin sit ehtii :) kunhan saan vauvan huoneen kuntoo ja kaikki kamat himassa vauvavalmiiks ni sit oon tyytyväinen.

Ollaan aika paljon matkusteltu ni pakkaaminen ei oo enää minkää vaivan takana, käy jo ihan vaikka unessa on sen verran harjoteltu :D

Mäki oisin halunnu mennä vaunulenkille tyylii heti, ku saatiin vaunut mut mies ei suostunu siihe :sorry: aika tympeetä...

Mä oon sopinut että jos mies ei syystä tai toisesta pääse mukaan synnytykseen, mun äiti tulee. On ainakin joku tuttu kasvo sitten mukana, kun sairaala on itselle outo paikka ja eka synnytys..

Ymmärsin että täälläpäin doulat on ilmasia ku tulevat ensi- ja turvakodin kautta.

Ensi- ja turvakotien sivuilta Doulatoiminnasta sanotaan, että ovat monilla paikkakunnilla ilmaisia, mutta jossain saattavat maksaa 20-50€

Nuo tosiaan on vissiin yksityisiä Suski75.. Ja on kyllä kalliita!

Aaa, kiitos tiedosta, pitääkin selvitellä tuota vaihtoehtoa. Luulin, että ne ovat kaikki noin kalliita.

Meillä esikoisen aikaan mies oli sitä mieltä pitkään, että ei pysty tulemaan synnytykseen. Sillä on hirvee sairaala- ja veri- ja kärsimyskammo. Mä olin sitä mieltä, että jos minä synnytän, niin sinä nielet pelkosi. Sit aloin miettiä, et itse asiassa se oli mulle periaate kysymys, että mies on mukana. Ja että mä oikeestaan ehkä mieluiten menisin yksin. Kun kerroin sen miehelle, niin sitten se yhtäkkiä haluskin ehdottomasti mukaan :D

En tietenkään sitä kieltänyt, mutta oli kyllä melkoista tunteiden vuoristorataa meillä asiasta päättäminen :D

Mullaki tulee äiti mukaan taas synnytykseen. Vaikka voisin mä yksinki mennä, mut jos samaa rataa menee seuraavaki synnytys niiin melko tylsää tulee avautumisvaihe olemaan ilman kipuja hyvillä puudutteilla :D Mä en ees mieti koko synnytystä juurikaan, menee miten menee.

• Tykkään
Reaktiot: Jay
Meillä mä vaa yksinkertasesti päätin et mies saa luvan tulla mukaan ku on osasyyllinen olotilaan ym :P mut alapäähän sen ei tartte mennä kurkkiin, enkä antaiska. Eikä napanuoraa tartte leikata

Hyi näin viimeyönä hirveetä synnytysunta. Yhessä huoneessa oli kaheksan synnyttämässä samaa aikaa ja kätilötki oli ihan viimesillää ja tosi töykeitä. Yks synnytti farkkujensa läpi ja mun piti ottaa vauvasta koppi ku se tuli niin vauhdilla mutta sit se vauva lipes ja tippu lattialle ja kätilöt oli vaa et noita sattuu usein et nou hätä. Olin vaa ihan paniikissa. Yks äiti joutu laittaa ite ittellensä epiduraalin ja vauvoja sateli ihan jokapaikasta... Kellää ei ollu muuten miehiä mukana mut vanhemmat sisarukset osallistu synnytyksii.. Karmeeta oli!

Kävin tänään taas lääkärissä ja kohdunkalua lyhentynyt taas.. Ei oo enää ku 1cm jäljellä ja auki oon.. Annettiin sitten supistuksen estolääkkeitä ja ruiske vauvan keuhkoille että ehtii kehittyä. Tänään rv33+4. Lääkärikin vaan sanoi et toivottavasti ei vielä tänä iltana nähdä.. Onneks pikkunen on jo yli 2kiloo ultran mukaan. Pysyis edes sen pari viikkoa :rolleyes:

Huih :o toivotaan et vauva pysys mahas viel sen pari viikkoo vaikka hyvillä viikoilla nytki on.

Kylläpä tuntuu nää helmikuiset monesa paikkaa olevan hätästä sorttia. Josps nyt vielä muutaman viikon pysys

Joo saan olla kotona ku tällä viikolla tulee jo 34. Lääkäri sano et mies pitää kohdella mua ku prinsessa ja en saa tehä mitään.. Huomenna uusiks hakemaan piikki äityyspolilta. Ihmetyttää vaa mistä tää johtuu ku näin nopeesti edistyy.:( jos samaa meno jatkuu nii menee 2 viikkoo ja ei oo kohdunkaulaa enää..

Takaisin