La Helmikuu 2016

Ei oikeesti noilla neuvolan terveydenhoitajilla tee mitään, ainakaan tuolla mun! Tänään sain vaatimalla vaatia päivystykseen aikaa, koska hän ite on poissa tän viikon, ei oo siis kokoaikaa paikalla, seuraava aika ois ollu vasta ens viikon perjantaille. Sain sit päivystysajan jossa kävin lääkärillä ja hän laitto heti lähetteen äitipolille. Oli molemmat paineet vielä noussu maanantaista. Tänääb menossa sinne, voi kun ei olisi mitään!!

olipa hyvä et soitit ja vaadit lääkäriaikaa, toiv asiat ny järjestyy eikä oo mitään vakavaa kysees.

Nua suuren suuret pahoittelut ♡ kylmät väreet pyyhkäisi kehon läpi kun luin tekstisi :( minulla tammikuussa menetys joka lasketaan vielä keskenmenoksi. Rakenneultrassa todettiin ja kuollut oli rv 15+.. hän oli jo niin täydellisen ihmisen näköinen pieni vauva ♡ Voin vain kuvitella kuinka pahalta teidän menetys tuntuu kun raskaus oli jo niinkin pitkällä :'( paljon voimia ♡♡♡

Voi Nuo, minkä suurimman surun olette joutuneet kohtaamaan! Lämmin ajatus ❤ ja paljon voimia teidän perheelle raskaassa tilanteessa! Palstalaisista on tullut niin tuttuja, että ihan surussa tällaisia uutisia lukee.

Tässä tuli yhtäkki hirvee ikävä omaa pientä nyyttiä vaikka se tossa mahassa koko ajan onkin mukana. Ikinä ei voi kuitenkaan tietää mitä vielä tapahtuu... Haluisin vaan jo niin nähdä oman poikani <3 kauheeta miten sitä onkin jo niin kiintynyt pieneen ihmiseen jota ei ees vielä tunne <3 menettäminen olisi pahin painajainen... Ei voi edes kuvitella.

Mun piti käydä tänään neuvolassa,kun päivällä oli niin nopea oma syke et ahisti olla.. Mut oli kyllä syke jo rauhottunu kun sinne pääsin,on kuulemma ihan normaalia,ja rytmihäiriötkin on.. Sanottiin et vois vähän paineita seurailla kotona. ei ne ollu kun 125/85 mut mulla on aikasemmin ollu niin kovin matalat,et nyt ne oli pikkasen noussu,tosin kun kotona mittailin ni oli matalat.. Jaiks, vähä yli kahessa viikossa oli tullu kaks kiloo painoo :o Vähän joulu vissiin maistunu. Pissa oli onneks ihan puhdas eikä päänsärkyä oo tms. Mutta siis tämä vihlominen!!!!!! Alapäätä vihloo välillä kävellessä niiiin kipeästi! Terkkari sanoikin että vauvan pää jo laskeutunut tosi alas,siitä vissiin johtuu,mutta siis aaaauts! :)

Nyt on synnytysvastaanotossa käyty, nyt oli pissa puhdas, verikokeet ok, jouduin käyrille aluks, mitkä neki oli hyvät. Sit sisätutkimus ja ultraus, kohdunsuu vielä kiini ja vauvalla kaikki oikein hyvin, painoarvio n.2400g. Meinasivat kuitenkin pitää mua osastolla iltaan asti, päänsäryn ja turvotuksen vuoksi.. Meninhän siinä iha hämilleni, ku en ollu varautunu semmoseen.. Siinä sit miehelle soitin et joudun jäämään tänne, et laturin tarviin ainakin :D Oli kuitenki jo oottelemassa mua ku samaan aikaan oli auton katsastus, sit menin pihalle sopimaan asioista, niin kätilö juos perässä että älä päästä miestä vielä lähtee, et olivat jutellu vielä lääkärin kanssa, että kotiin voin mennä, jos vaan pärjään, mut et päänsärkyä täytyy seurata ja turvotuksia ja verenpainetta. Sain vielä särkylääkkeet ja pissatikkuja kotiin, et voin ite kattoo kotona. En oo ikinä ollu sairaalassa osastolla, ni meinas paniikki iskeä :D Mutta onneks kaikki hyvin ja ottivat tosissaan mun asian, eikä yhtään vähätelly, niinku oma terveydenhoitaja. Tosi ihania ihmisiä siellä.

Nua, syvin osanotto, tuo on juuri se, mitä ei kenellekään haluaisi tapahtuvan.

Verenpaineesta -- minulle sanottiin, että jos verenpaine nousee omaan normaalitasoon nähden paljon, joutuu seurantaan. Minulla on koko raskauden ajan ollut aika korkea. Joka neuvolakäynnillä on mitattu kahteen kertaan, koska ensimmäisellä mittauksella jompikumpi arvo on mennyt yli tuon 140/90, ja toinen mittaus 10 min myöhemmin onkin ollut jo tyyliin 125/80. Molemmat arvot ovat terkan mittaamia, koska itse mittaamalla sain vieläkin korkeampia arvoja. Itse mietin, miten nuo mittaukset voivat olla ollenkaan luotettavia, kun noin paljon heittelevät mittauskerrasta toiseen. Koneelle on aina kirjattu tuo matalampi arvo.

Meillä nukutaan nyt todella huonosti ja katkonaisesti, neuvolassa annettiin selällään makuu kielto, vauvan sykkeet hidastui vaarallisen paljon kun makasin hetken siinä selällään. Kyljelle kun käännyin niin syke palautui normaaliksi. Kohtu painaa jo niin paljon mun isoja verisuonia ettei vauvakaan saa verta ja happea.
Itse heräilen panikoimaan yöllä jos olen kääntynyt selälleen ja mies heräilee vähän väliä tarkistamaan mun asentoa.
Tyynyillä yritettiin kyllä estää mun kääntyminen, mutta eipä noista suurta hyötyä ole ollut. Täytyy jättää neulatyyny ens yöksi selän taakse.. ;)
Tänään ensimmäinen virallinen äippäloma päivä, tuntuu kyllä samalta kuin eilinenkin.. :D
Rv 34+5 <3

Takaisin