La Helmikuu 2016

Hui kauheeta! Pikaista toipumista molemmille ja toivottavasti ei ole enää yhtä välinpitämätöntä hoitoa!

Toivottavasti laitat palautetta hoitavalle henkilökunnalle kun jaksat. Kuulostaa todella hurjalta ja traumaattiselta kokemukselta... :(

Kuulostaa tosi hirveeltä. Huh! Onpa välinpitämätöntä henkilökuntaa. Laita ihmeessä palautetta, kun ja jos jakselet. Tosi kurja juttu. Tosi paljon voimia sinulle!

Kamalaa :( onpa ollut ammattitaitoinen hoitaja avaamassa haavataitoksia, muutenkin vaikuttaa traumaattiselta kokemukselta. :/ voimia paljon!

Kyllä täyty itsekin nieleskellä pettymystä ja järkytystä tuota lukiessa! Hyi kamala mikä täti sitten pilas senkin kokemuksen. Toivotaan paljon hyviä muistoja tästä eteenpäin <3

Mites mammoilla jouluvalmistelut sujuu? :) täällä yleisellä puolella vähän keskustelut hiipunut viime aikoina.

Täällä on onneks kaikki lahjat jo hommattu. Siivousurakka käy kyllä vähä voimille, mutta se onneks palkitsee lopputuloksella. Meillä siivottavaa on kahdessa kerroksessa ja eilen meni koko päivä saunan, pesuhuoneen ja alakerran vessan kimpussa. Tänään on sitte vuorossa loput alakerrasta ja huomenna yläkerta. Pakko vähä pilkkoa osiin noi siivoushommat, ku teen ne pääasiassa ite. Mies kyllä haluis auttaa, mutta ku itessä on vähä perfektionistin vikaa, ni pääsee koko perhe helpommalla, jos teen tietyt asiat itse. Onneks ruokapuolesta ei tarvii huolehtia, ku äitit on sitä varten

Nyt ÄRSYTTÄÄÄÄ! mulle tuli kelasta noi äitiys- ja vanhempainrahapäätökset. No muuten ihan ok, mut ens vuoden palkkatuloja ei oo työpaikkakassa ilmoittanut kelaan.... Toivottavasti tulee sit ihan normaalisti palkka tammi- ja helmikuussa, niinkun pitäiskin... Ja maaliskuussakin vielä tulee palkka, vaikka ei koko kuukaudelta...

Mulla on kuitenkin kiinteä kuukausipalkka, niin miks se on niin vaikeeta ilmoittaa ne kelaan? noh, täytyy vaan toivoa, että 15.1. tulee normaalisti palkka tilille...

Tänään tai huomenna ois ohjelmassa porkkanalaatikon teko, ainut laatikko jota suostun syömään :D ja tänään vois paketoida viimeset lahjat.. Siivoomisesta en tiiä, mies on täällä se siivooja enempi, mut kyllä varmaan jotain pitää puunata vähän. Olkkariin pitäs saada vielä jouluverhot laitettua, pitäs silittää ne ja sit mies saa laittaa, kun multa on verhojen laitto kuulemma kielletty etten vaa putoa... Raskaana ollessa menee vissii tasapaino sen mielestä :woot:

Mä makaan sohvalla ja en aio muuta tehdä ku 23.pvä imuroida :D mies saa luutuata lattiat ja pestä saunan ku mun kroppa ei yksinkertaisesti kestä mitään.

Kuusen kasasin lauantaina ja silloin imuroin. Eilen pyyhin pölyjä. Kinkun nostin aamulla jääkaappiin sulaamaan. Ruokaostokset on tehty lauantaina.

Meillä on nyt rauhallinen joulu, saatan ottaa aivan tavaksi ettei tarvitse muinakaan jouluina stressata itseään hengiltä. Tosin en oo vielä ihan varma etteikö viime hetken paniikki iske sit jouluaattona kun en olekaan hinkannut joka paikkaa kiiltäväksi. :D

Mulla vähän samat suunnitelmat ku sulla lovelife! Ei olla jouluaattona kotona mut keittiö ois sillee ihan kiva saada siistiksi (tasot lähinnä), muuten kaikki on valmista. :)

Ei oo tehty mitään. Lahjat paketoimatta, parit vielä tekemättä tai kaupassa. Myös miehen huominen synttärilahjakin on vielä kaupassa :D
Tosin me ei ees kotona olla juuri jouluna niin mitäpä tuota tänne laittamaan erikoisemmin. Enkä muutenkaa oo tänä vuonna ees saanu joukufiilistä päälle.

Siltikin.onnellinen sun kokemus kuulostaa aika hurjalta! Varsinkin tuo haavataitoksen vaihtaminen.. Toivottavasti nyt menee jo paremmin :Heartred

Meillä on jo oikein jouluista! Laatikot (porkkana, bataatti, lanttu ja peruna) tein jo loka-marraskuun vaihteessa pakkaseen odottamaan, kinkku otettiin eilen jääkaappiin sulamaan, kuusi on koottu ja koristeltu jo pari viikkoa sitten, lahjat on paketoitu ja annettukin jo ja oman perheen lahjat odottaa kuusen alla, kaiken maailman kynttilämeiningit on laitettu jo syyskuussa (joo olen kynttiläfriikki), keittiössäkin on jouluverhot ja joululiina pöydällä. Ainoa mitä pitää tehdä on imurointi ja lattianpesu! Ja minähän en meillä imuroi - ikinä. Lattiat voin kyllä pestä. Aattona meille tulee pukki (nuorimmaisen kummisetä) illemmalla kierroksensa päätteeksi ja jää syömään meidän kanssa. Muuten me vaan ollaan ja odotellaan joulua rennosti! :happy: tosin meidän kaks vuotias on kehittäny itelleen ihan kamalan uhman.. Hakkaa päätään ihan joka paikkaan aina kun suuttuu ja mikään ei koskaan käy.. Aika raskasta jakun itellä ei hermot nyt yhtään kestä mitään ylimäärästä.. Muuuuutta kai se tästä - joskus..

Meillä ei oo viel juurikaan joulua. Eilen anopin avustuksella siivoilut. Tänään mies hakee tilatun tuoresuolatun kinkun ja kuusen odottamaan sisälle tuontia. Maksalaatikko ja perunalaatikko jo pakkasessa odottamassa. porkkanalaatikko tarvis tänää viel tehdä. Tänään tarvis kotia vähän koristella joulun tuntuun. Ollaan aatto perheen kesken. Äiti tulisi käymään joulupäivänä ja sit vähän sukuloimaan viikonloppuna. En oo kyl iha hirveesti viel ressannu, mut ehkäpä sitten kun mennään keskiviikkona ruokakauppaan monien muiden ihmisten tavoin. :D

Huhheijjaa.. joo on joulua laitettu ja stressattukin ihan liikaa.. mut on paketit hommattu kuusen alle.. jouluruuat ois vielä kaupassa.. tai osa on jo hommattu mut osa jo on. Siiivous pitäs tehdä kans huomenna/keskiviiikkona.

Nyt ois mullakin kaikki joululahjat hankittu. Enää pitää ylihuomenna kun meen porukoilla käymään, niin tulostella pariin lahjaan runo... Annan kummeille ja mun enolle nimittäin lahjaksi "lumiukon kakkaa". Ovat huumorintajuista porukkaa...
Tällaisella runolla siis vaahtokarkkeja pussissa:
"Tontut tiesi kertoa, et tänä jouluna
olet ollut aivan tuhmana!
Ei pukki sulle nyt lahjoja nakkaa,
saat vain pussillisen lumiukon kakkaa!"

Minä en ole joulusta stressiä ottanut. Lahjoja olen ostanut vain lähimmille sukulaislapsille. Perussiivous riittää. Mies hoitaa meillä jouluruuat eli kinkun ja karjalanpaistin. Muut ollaan ostettu valmiina. Vähän jos pipareita ja torttuja paistaisi niin se olisi siinä. Ainiin miehelle pitää käydä vielä Alkosta jouluoluet ja itselleni alkoholiton punkku. En joululta mitää hirveästi odota. Mies pelaa kuitenkin koko joulun. Anopilla käynti on varmaan tämän joulun kohokohta.

Jonkun verran on meillä joulua tehty, pikkuisia tonttuja olohuoneessa ja kaksi kynttilälyhtyä nostettu esille. Olen kyllä jouluihminen, mutta meillä on vain tilanpuute niin ei kuusta yms mahdu. :meh: Ehkäpä ensi vuonna... Siivoilut meni jaolla mies 99,9% ja 0,1% mie. Voimat on loppu, mutta pitää jaksaa vielä vuoden loppuun töissä. :hungover: -mamma-

Takaisin