La Helmikuu 2016

Paljon voimia raskaaseen vaiheeseen siltikin.onnellinen! Vauva voi kuitenkin vissiin olosuhteisiin nähden hyvin, se on hieno kuulla. Toivottavasti sinunkin olosi ajan kanssa helpottaisi <3

Voimia vaikeaan aikaan siltikin.onnellinen! <3 varmasti on sekavat fiilikset ja voin jollain lailla samaistua sun pettymykseen omaa kroppaa kohtaan! Toivottavasti teillä arki ja tasapainottelu helpottais pian! <3

Siltikin.onnellinen; voimia koko perheelle <3

AvaMaria, mulla on omituinen tunne navan vieres ajoittain mutta terkkarin mukaan on normaalia, iho ja kaikki maholliset venyy ni johtuu kuumella siitä. Ja napatyräki voi aiheuttaa sellasta tunnetta.

Tää on ehkä ihan tyhmä kysymys, mut pitääkö sairaalaan ottaa vauvalle omia vaippoja mukaan? (esim. kotiutumista varten?) tuli vaan vaippakeskustelusta mieleen... :D

Ja voimia ja tsemppiä siltikin.onnellinen! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pieni pääsisi mahdollisimman pian kotiin. :)

Meillä ainakin sairaalasta sai vaipat... Riippuu tietenkin vähän siitä, kuinka nopsaan pääsee kotiin asti, että jos matkalla aikoo stoppailla jossain, siihen ehkä voi tarvita, mut ei sairaalasta lähtöön.

Toivottavasti siltikin.onnellinen vauva pian vahvistuu että saatte hänet kotiin! Alku on varmasti työläs ja etenkin kurja kun ei pääse olemaan jatkuvasti vauvan kanssa.
Miten sektio sujui? Raskaudessa ja synnytyksessä on niin monta elementtiä että aina näitä yllätystekijöitä voi tulla. Toivottavasti oma toipumisesi etenee hyvin.

Sairaalassa on vauvalle kaikki mitä tarvitaan ennen kotiutumista. Ja Liberon mainoskassin saa mukaan, kunhan niitä vaan on kaapissa, silläkin pärjää hetken. Ei sieltä samana päivänä yleensä pois pääse, joten isällä on kyllä aikaa käydä kaupan kautta, jos jotain akuuttia puuttuu.

Näinhän se on. Paitsi sitä Liberon kassia ei enää saa, niin kuin aiemmin oli puhetta.

Sen liberokassin voi saada aikaisintaan 8vk ennen LA:ta kun liittyy sinne kerhoon. Tulee lappu kotiin millä sen saa k-kaupasta. Sain myös muumivaippa-näytteitä tilattua niiden sivuilta.

kiitti vinkistä foxwoods, mäkin tilasin muumivaippanäytteet! :) vaikka ostettiin kyl just tänään paketti muumivaippoja kaupoista... :)

Tulispa jo kohta se liberokassin hakulappu, laskettuun aikaan on enää alle 7 viikkoo!!! (ja oon siis rekisteröitynyt tonne liberokerhoon jo aikoja sitten)

Jaa ettei enää saa sairaalasta.. mitenhän sieltä saa toiselle kassin vai saako enää ollenkaan?

Liberokerhoon pitää liittyä netin kautta ja sit 2 kk ennen la:ta aikasintaan tulee kotiin lipuke millä voi hakea kassin k-ketjun kaupasta. Näin oon ymmärtänyt.

Mulle tuli eilen se kuponki postissa, ja viikot 34+4. Kävin hakee sen laukun heti eilen. :)

Tosiaan kun rekisteröityy liberokerhoon ja syöttää lasketun ajan sinne ja osoitetiedot niin se tulee sit postissa.

Joissain k-kaupoissa tuota laukkua kuulemma myydäänkin 10€ hinnalla, ei ainakaan meidän lähi näissä k-kaupoissa. Mä kävin hakee Citymarketista eilen niin siellä oli hyllyssä iso lappu ettei laukut ole myytävänä.. Että en tiiä sitten. :)

ImageUploadedByVau Foorumi1450465210.226586.jpg

Oikein paljon voimia ja jaksamista siltikin.onnellinen. Toivottavasti pääset kodin ja sairaalan väliä kulkemaan turvallisin mielin ja pikkuinen kotiutuisi nopsaan järjestelyiden helpottamiseksi <3

Saanko esitellä uuden rakkauteni..
e109dbc892d18c8296db7bf465b3710f

Tätä vois syödä vaikka 1062381963 litraa.. Lidlissä oli vielä tarjouksessa euron purkki..

Mä sain tänään kuulla mieheltä että mun jaksamattomuus johtuu vaan mun laiskuudesta tällä hetkellä et jos mä vaan yrittäisin enemmän ni saisin enemmän kotihommia aikaan ku nyt oon jo lomallaki...
Mut siis huonot yöunet, kaikki mahdolliset raskauskivut ja säryt tai supistelut on siis vaan mun päästä kiinni. Onks muut saanu yhtä kannustavaa tukea kotona vai oonko ainut onnekas...

Mies tajus onneks illalla pyytää anteeks, ja on nyt ollu varovaisempi siitä mitä suustaa päästää. Pieni mykkäkoulu siis autto! (Ei vaan ees jaksanu alkaa sillo selittää sille et mikä sen möläytyksessä oli niin pielessä, onneks ite tajus sanattomista vihjeistä) :)

Kohta ekalle jouluaterialle, saa nähä kui paljo jaksaa syyä.
Hyvä ku mulla on neuvolaki heti joulun jälkeen.. ei varmaan paljoa uskalla herkutella.

Vauva voi tilanteeseen nähden hyvin. Ja sektio... No se meni juuri niinkuin hätäsektion voi olettaa menevän. Nopeasti. Juurikaan tunne mylläkkää huomioon ottamatta. Kliinisesti suorittaen pakolliset rutiinitoimenpiteet. Klo 6:40 minut herätettiin ja ilmoitettiin, että nyt lähdetään leikkaussaliin ja klo 6:57 lapsi oli ulkona. Siinä kaikki. Itkin koko toimenpiteen ajan. Minun annettiin nähdä nopeasti itkevä lapsi, jonka jälkeen se kiidätettiin pois. Sanottiin, että saan mennä katsomaan jahka puudutteet haihtuu olen siinä kunnossa että voin mennä keskolaan. Sitten heräämöön, sieltä synnytysvuodeosastolle kun jalat alkoi liikkumaan n. Pari tuntia sektiosta. Osastolle päästyäni hoitaja totesi että haavataitos täytyy vaihtaa ja kylmästi repi tuoreelta haavalta pitkän haavataitoksen irti kiskoen sen toisesta päästä tukematta kudoksia. No, niinhän se haava repesi ja alkoi vuotaa. Kolmepakettia isoja harsotaitoksia hän sai käyttää, että sai suuremmat veret kuivattua ja laitettua painot vuotavalle haavalle ja haettua lääkärin katsomaan haavaa, että tarvitseeko lähteä takaisin saliin ja avata ja sulkea haava uudelleen. Onneksi ei lopulta tarvinnut vaan kolme painopussia ja kylmähaude sai verenvuodon tyrehtymään. Kiitos tämän laiken olin siis 1,5 vuorokautta ravinnotta. Olo oli melko heikko ja olisin toivonut jonkinlaista ohjausta kipulääkkeistä ja kivunhoidosta, koska en osannut varautua siihen milloin tulisi pyytää jo lääkettä ja kuinka nopeasti kipu tulee, kun lääkkeiden vaikutus alkaa hiipua. Sitä en saanut, sanottiin vain, että jos olet kipeä, niin pyydät lääkettä. Eipä ollut omakohtaista kokemusta vastaavista lääkkeistä, niin melko huono arvioida niiden vaikutusta. Siitä se toipuminen sitten fyysisesti lähti ja kipu opettaa nopeasti.

Takaisin