La. Elokuussa, pikkukakkosen odottajia ;)

Ne, joiden esikoiset vielä nukkuu päiväunia: miten ihmeessä saatte heidät unille?? Meillä nyt siis esikoinen tasan 2 vuotta ja päiväunille meneminen on yhtä hulinaa. Ei malta ollenkaan rauhoittua. Ja pysyy kyllä sängyssään, kun menee sänkyyn, mutta pyörii siellä ja temppuilee ja ei vaan nuku. Joka kerta vie sen tunnin ainakin, että nukahtaa, jos nukahtaa. Mie oon ihan loppu nukuttamisen kanssa. Vauvakin herää aina jossain vaiheessa, kun yritän saada esikoista unille ja se sotkee nukutusta. Tai sitten vauva on koko nukutusajan hereillä ja silloin esikoinen ei malta nukahtaa. Nyt on tuo päiväunille käyminen mennyt ihan pelleilyksi, kun vauva on syntynyt. Yksi syy voi olla sekin, ettei joka aamupäivä päästä ulos, kun aikataulut menee esikoisella ja vauvalla niin ristiin, vauvaa täytyy aina imettää, kun olis aika lähteä ulos tms. Niin ehkä esikoinen ei ole tarpeeksi väsynyt päiväunien aikaan. Mutta iltaan asti ei sitten kuitenkaan kunnolla jaksa olla ilman päikkäreitä.

Miten tästä selviää? Onneksi ite ei kuitenkaan ole niin väsynyt, että tarvitsisi nukkua päiväunia, kun ei nuo lapset ikinä nuku samaan aikaan.
 
Mulla on kohta 1v5kk vanha esikoinen. Hän nukahtaa itse, vien pinnikseen, itkee hetken tai puoli tuntia ja nukahtaa (toivottavasti). Häntä ei tarttee nukuttaa, on nukahtanut aina itsekseen. Toki pistää aina välillä vastaan ja itkee aikansa. Sängyssä on mobiili, jonka laitan joskus soimaan ja lapsi viihtyy sen kanssa hyvin.

Yleensä kylläkin esikoisen päikkäriaika menee imettäessä ja vaipanvaihdossa. Yritän kyllä nukkua tai olla ainakin pitkällään itsekin, jos suinkin vain ehdin. Tänään ehdin ottaa 15min torkut, luksusta.
 
Me mennään kaikki kolme aina pötköttelemään meijän sängylle. Vauva on tissillä ja esikoinen(1v1kk) juo maitoa pullosta jonka jälkeen nukahtaa. Yleensä vauvakin nukahtaa ja äipällä on hyvällä lykyllä jopa 2h omaa aikaa
 
Täälä 1v9kk esikoinen menee päikkäreille jo aika hyvin ja myös vauva nukkuu siihen aikaan joten mitäs muuta tehdään miehen kaas kun katsotaan vielä virtaa ja juodaan kahvia❤
 
Nyt ollaan onnistuttu opettamaan esikoinen nukahtamaan itse. Peitellään sänkyyn ja sanotaan: hyvää yötä! Sitten mennään huoneesta pois. Tarvittaessa palautetaan sänkyyn, yleensä ei edes tarvitse. Ei tarvitse enää istua seurana huoneessa. Nukahtaa myös paljon nopeammin, kun ei yritä seurustella nukuttajan kanssa. Nukutus on nyt satakertaa helpottunut :)
 
Hei! Onko muilla nyt toisen(kin) lapsen jälkeen ongelmana että vanhat kengät ei mahdu enää jalkaan?
Mulla siis jo ekan jälkeen osa kengistä jäi pieneksi ja nyt vielä levinnyt tuo jalka... argh :arghh:
On niin paljon hyviä kenkiä ja järkyttää ajatus siitä, miten paljon rahaa menee uusien hankkimiseen. Mut ei kai auta, kun talvikengät hiersi toisen jalan varpaita niin, että muutamasta varpaasta kynsivallit tulehtuneet ja yhdessä jopa vuosi verta! En kestä!
Oon käsittäny et ekan jälkeen usein tuo jalan koko kasvaa, mut jos jokaisen lapsen jälkeen niin kannattaako uusia kenkiä hankkia hirveetä määrää ennen kuin tietää tuleeko vielä yksi...
Onko muilla kasvanu jalkaterä vielä kakkosen jälkeen?
 
Mulla kasvoi ekassa raskaudessa jalan koko tosiaan yhdellä... että eipä tarvinnut haaveilla että mitkään kengät olis inahtanut. Nyt kakkosta odottaessa jouduin raskausaikana käyttämään numeroa isompia kenkiä, mutta on tasaantunut nyt kun synnytyksestä alkaa olla se neljä kuukautta. Ainakin nuo viime talven talvikengät on mahtuneet jalkaan :)
 
Joo mullakin kasvoi ekan kohdalla 38,5 -> 39,5. Eli kengät nykyään min 39, yleensä 40. Nyt ei onneksi enää tosta kasvanu. Vähän pelotti et jos seuraavaksi joutuu ostaa 41 kokoa. Raskausaikana kylläkin jalan leveys oli julmettu, mut onneksi turvotusten loputtua palautui..
 
Takaisin
Top