Lähenevän synnytyksen tunnelmia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IngaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No ohhoh, aika jännä että ne olettaa, että pitää olla kipeä ennenku saa kellottaa. No jospa ne sitte voimistuis siitä vielä[:)] Sitte jos oikeen alkaa hirvittämään ja kestää tuntikaupalla edelleen kivuttomina niin marssit vaan sinne tarkistamaan paikat vaikkei ois kipuja![;)] Kyllä sen ite sitte tietää jos tuntuu että tämä tulee ulos nyt[:D]

Heips, tämä odotus on kyllä nyt tässä vaiheessa jo varsinaista odotusta [:D] Kauheesti pitäis keksiä itelleen äksöniä koko ajan, ettei vain toivois, että se vauva sais pian syntyä. Viel ku synnärillä se kätilö sanoi, ettei viel pariin viikkoon tarvi ees ootella niin hö... No jos sitä osais olla odottelematta.... ei osaa...

Meillä kans mies väittää kiven kovaa, ettei häntä jännitä tai stressaa yhtään vauvan syntymä.. No juu eipä [:D] Tänään se tuli kiireellä ultraan ja oli hiukan myöhässä, ku töis oli niin kamala kiire ja soitin sille viel, et muistaako se mihin tulla niin oli harhaillu pitkin sairaalaa, mut löysi mut kuitenkin [:D]

Täällä tehdään marrasmurua sitten pidemmän kaavan kautta:

Supistukset alkoivat ti-ke välisenä yönä klo 2. Aluksi supisteli kipeästi 10 min välein ja jo klo 5 todella kipeinä viiden minuutin välein. Klo 6.00 lähdettiin laitokselle. Ottivat käyrät sun muut ja sisätutkimuksessa selvisi että kaulaa jäljellä vielä 1 cm ja auki vasta 1cm. Lähdettiin sitten parin tunnin kävelylle jonka aikana tuli edelleen kipeitä supistuksia säännöllisesti. Kahden tunnin jälkee kaula hävinnyt mutta auki edelleen 1cm..

klo 10 Kätilö antoi vaihtoehdoksi jäädä osastolle tai lähteä kotiin. Niinpä lähdettiin takasin kotiin. Vaikka melko kipeitä supisuksia edelleen 10min välein, sain aina vähäsen torkahdettua supistusten välillä parin tunnin ajan. Unien jälkeen supistukset jatkuivan mutta ei enää niin kipeinä ja puolen tunnin välein. Koko viime yön supisteli puolen tunnin välein myös.

Tänään supistukset jatkuvat 20-30 min välein ja nyt taas koko ajan kipeämpinä. Eli supistuksia kestänyt nyt jo 35 tuntia. Naistenklinikalta sanoivat vaan että koita olla huomaamatta supistuksia ja elää "normaalielämää"..heh :) Alkaa olla henkisesti melko rankkaa..

"Koita olla huomaamatta supistuksia" [:D] ..varmasti toooosi helppoa! [8|]

Tsemppiä ja kovasti voimia Happies! ..tuntuupahan palkinto tuosta kaikesta varmasti paljosti suuremmalta, kun sen eteen on joutunut monta päivää kärsimään [:)] (lohduttaa varmaan ihan kauheesti!)

Tsemppiä, Happies![:)] Ei varmasti paljon lohduta tuollainen lausahdus, että koita olla huomaamatta supistuksia, kun on kuitenkin kipeitä. Kurjaa, että noin pitkän kipuiluajan kuluttua hommaa ei voida jouduttaa yhtään[>:] Toivotaan nyt että edistystä tapahtuisi mahdollisimman nopeasti, ei tuo varmasti kovin helppoa ole.

Täällähän on porukkaan tullut toimintaa viimekerran jälkeen! Ei mukana menossa enää pysy [:)]

Happies taitaa olla jakautunut jo? Toivotaan!! [:)]

Mites Siirin laita? Teitkö lumityöt turhaan [;)] ?

tein [>:] pirkule vie ja turhaan oon 3kilometrin matkat kävelly neuvolaan.. [>:] noh.. maanantaina käynnistykseen [:)]

jännityksellä täälläki ootellaan tietoa Happiekselta [:)] (tulikohan nyt järkevästi tuo nimi [8|] ehkä tiiätte ketä tarkotan[:)])

Nyt on ollut eilen ja tänään illalla napakoita supistuksia, pienen kivun kanssa, mut ei viel satu. Luulen, että meille tulee lähtö joku yö. Päivällä jaksoin touhuta ja kun rauhoittuu illalla niin supistelu alkaa tiheesti. Eilen loppu vasta joskus yöllä. JÄnskää!

Säde, tsemppiä [:)] Toivottavasti saisit samat kätilöt ku mä, oli nimittäin mukavaa porukkaa. Toinen oli kylläkin opiskelija, mutta tosi osaava semmoinen!

Tuliskohan sulla ens yönä lähtö [;)]

Täältä lähetellään kovasti supparipuhureita Säteen suuntaan (saako sen taivuttaa noin?)[:)] Ja Siirikin on ollut tänään käynnistyspuuhissa, toivotaan, että on jo vauva kainalossa!

Mua ei oo tähän saakka jännittänyt tuo keskiviikkoinen käynnistys, mutta nyt kun tajuaa, että se on ylihuomenna niin alkaa jo hymyäkin taas pikkuhiljaa irrota[:)] Enää 2 yötä pitäisi jotenkuten kestää, mahdollisesti vielä kolmaskin osastolla. Neuvolassa kyllä vihjasivat, että kun kalvojen puhkaisulla mennään suoraan, niin voi käynnistyä aika ryminällä tuo synnytys ja olla suht nopea. Ei muuten haittaisi yhtään[:D] Huomasin tässä senkin, että mulla olisi huomenna tuo rakenneultran mukainen la. Sitä ei koskaan muutettu kun täällä ilmeisesti piti olla yli 4 pv heittoa, että sitä olisi muutettu, ja mullahan oli tasan tuo 4 pv eroa No samapa tuo[:)] Eikös muilla ole muutettu ihan päivän, parinkinkin heitosta?

Täällä näyttäs siltä, että aamuun mennessä lähdetään! Yhentoista jälkeen lorahti lapsivettä ja alkoi supistelee. Nyt oon tunnin kellottanu, mut en oikein oo jaksanut keskittyä. Suurin osa on kuitenkin ollut 5min välein. Vaik tekee kipeetä niin hassua, et ne kestää vaan n. 30s. Sidettä saa vaihdella. Yritin viel nukkua, mut eihän tossa ajassa mitään unta saa. Mä nukuin vaan 30min ja mies ehti nukkuu tunnin. Onneks on takana leppoisa päivä kuitenki [:D] Ihan epätodellinen olo!

Supistelu ei lopu. Kätilö toivotti tervetulleeksi. Kulta keittää vielä itselleen aamupuurot ja sitten lähdetään! Tsemppiä kaikille, keillä sillä aikaa lähtö tulee ja rentoja päiviä odottajille. Keräilkää voimia. Palaillaan![:)]

jännää aikaa säde :)
Oon vähän pihalla kaikesta...tinkerbellilläki käynnistetään :O
Mielenkiinnolla odotan Siiriltä vauvautumis uutisia ja kokemuksia Oysista :)

Onnea Säde matkaan!! Täällä tuli kanssa yöllä oikein kunnon supisteluja, mutta vain tunnin verran ja supistelut olivat lyhyitä. Mutta mulla oli juuri esikoisenkin kohdalla se ongelma, että supistelut olivat liian lyhyitä ja liian tiheitä, joten saattaa olla, että tässäkään en pääse "nauttimaan" 45-60s supistuksista. Enitenhän tuo haittaa ponnistusta, koska väliin ei jää yhtään aikaa ja toisaalta ei ehdi supistuksen mukaan ponnistamaan.

moikkis! meillä oli eilen ultra sf mitan kasvun takia..nooh se mittaili ja paino arvio oli 3,5 ja sano siihen vielä että pää on kyllä pieni mutta keskivartalo on aikas iso..saas nähä sit.. 2cm on kohdunsuu auki ja kanava hävinny..jos ei ensviikon aikana synny niin ilmeisesti sitten on sektio..laskettu on ens sunnuntaina ja maanantaiks ois lääkäri aika ( 29.11) nyt sit vaan odotellaan :) ja varmistui vielä että on tyttö tulossa:)

ALKUPERÄINEN: Siiri

soitin synnärille nii ei tartte kivuttomia ees kellottaa. ja nukkumaan vaan [:'(] jos tulee kipuja nii panadolia [>:] MINÄ HALUAN JO SYNNYTTÄMÄÄN! prkl! ihan turhaan tein lumityötki [>:]

mulla alko supistelut 22.10 klo 18.30, kymmeneltä soitin käski ottaa särkylääkettä, toisen kerran soitin kahelta anto luvan alkaa valumaan sinne päin. loppu supistukset ja neljältä yölä alko uudestaan. tuli lapsivettä kuuden aikaan aamulla käski olla himassa siihen asti kun pystyy olemaan. Puoli kaksitoista valittelin kovaa kakkahätää mutta et mitään ei tuu, mies oli puhunu siskonsa kansaa (5 lasta) joka sano että siinä vaiheessa nokka kohti sairaalaa ja kovaa. oltiin puoli 13 sairaalassa, prinsessa synty 19.52 :)

Kannattaa olla kotona jos vaan voi. Suihkua ja kauratyynyä, kävelyä, lepäämistä. Ei sillon tuntunu yhtään hyvält'ä idealta mtta jälkikäten onneks en lähteny kahdelta yöllä. oltais tultu takasin himaan.

Takaisin