Lähenevän synnytyksen tunnelmia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IngaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä se melelallakin on pakko kohta lähdön olla edessä! :)

Mä justiinsa mökiltä kotiuduin.. ei puiden/vesien kantamiset, haravoimiset, saunomiset, siivoomiset ja muut touhuumiset saanu niin minkäänlaisia tuntemuksia aikaseks. Nukkumisenkaan kanssa ei vieläkään suurempia ongelmia.. joten kyllä mä luulen et täällä ainakin viihdytään masussa vielä pitkään! [:D] ..eikä siinä, vois vielä sellaset pari viikkoa kyllä viipyäkin, ni ehtii saadaa kaiken valmiiks ja ehkä jopa siivoomaankin tän läävän että on sit kivempi kotiutua synnäriltä! Missä ne kaikkialla kerrotut siivousvimmakohtaukset viipyy?? [8D]

Melela ja rechaka, ei teillä kauaa enää tuu menemään.
ja iines, pää kylmänä ny! kyl se kohta tulee. [:)]

Käytiin synnärillä käyrillä ja tutkimassa paikat. Kaikki hyvin Rimpulalla, samoin mammalla. Päästiin siis kotiin vielä, kun ei sinne huvittanut jäädä.
Paikat oli silloin auki parille sormelle ja kaulaa enää ihan millejä jäljellä. Kätilö ennusti et alkaa sattumaan enemmän siinä 2-3 maissa yöllä, sitten pitää tulla takasin. Viimeistään kuitenkin 8lta aamulla, jos pärjään kotona.
Nyt pitäis mennä nukkumaan, tai edes lepäämään. Ei vaan malttais [:)]

Ihmettelen sitä, et ei nuo supistukset tunnu kyllä missään muualla kun alaselässä, eikä ees kovin pahasti. Siis joo, kyllä tuntuu, että milloin supistaa, ja silloin hymy hyytyy, mutta... Ehkä myöhemmin sattuu enempi.

Oon eniten innoissani näistä megasupersiteistä mitä sieltä sai mukaan, on tuo lapsiveden tihkuminen/holahtelu sen verta ärsyttävää. Aiemmin tänään kun tein vaipat itelleni pyyheliinoista [:D][:D]

Nyt nukkumaan [:)] Palaillaan.

(Pahoittelen omanapaisuuttani [;)])

edit. Piti vielä sanoo et nauratti taksissa kotiin päin tultaessa, kun taitaa tuota ukkokultaa jännittää niin paljon... Sai taksikuskikin tietää että missä vaiheessa mikäkin tuolla alakerrassa on, ja moneltako lapsivedet meni yms.. "Alinalla se kohdunkaula oli jo kadonnut ja parille sormelle aukikin." [:D] Onneks ite istuin pimeellä takapenkillä.
Hassu kun sillä juttua riittää kun sitä jännittää. [:)]

koitappas alina nyt nukkua [:)] varmasti tämäkin helpompaa sanoa ku tehä.. [:)] täällä jännään sun puolesta etten varmaa itekkää saa nukuttua [:D]

tämä päivä on kyllä ollu niin peestä ettei tosikaan! [:@] mikkää ei oo ollu hyvin ja on väsyttäny ja oon yrittäny nukkua vaan ei oikeen oo onnistunu. mikkää ei oo kiinnostanu ja telkkaristakaan ei oo tullu mitää kattomisen arvosta ja oon olllu osan päivää yksin niin voi veeee!!!! nyt sentään haettiin hampparit nii nyt oon jo paremmalla tuulella [:)] toivottavasti tämmösiä päiviä ei oo enempää :( ainii ja kauppaanki olin kävellen menossa ku jääkaappi oli jo aika tyhjä ja pääsin kauppaan nii prkl se oli kiinni! [>:] hemmetin pyhäpäivät! mainostasivat enemmän nii määki muistasin moiset [>:][:D] voisin mennä jo synnyttämään...

No onhan se alina toki kivempi odotella kotona kuin synnärillä jos vaan malttaa ja kivun puolesta pystyy olla[:)] Kohta kuitenkin tapahtuu jo! Toivottavasti saat nukuttua vielä vähän[:)]

Taitaa täällä ihmisten kuulumisten perusteella tulla kohta synäreille ruuhkaa muutenkin[:D] Tahtoo kanssa!!

Oi että, täällähän on jänniä tunnelmia, aivan ihana lukea teidän odotuksesta ja jännittää niin, että koskahan tulee lisää marrasmuruja <3

Satu' juu ei täälläkään ole mitään ihmeempiä siivouskohtauksia tullu, odottelen innolla, josko saisin joulusiivot tehtyä, kun semmonen vimma osuu kohdalle [:D]

Alina, ihana tuo sun miehes. Varmasti tuollainen tilanne on jännittävä miehelle, kun hän ei voi muuta kuin seurata sivusta ja olla tukena, mutta luulen, että saattaa monikin mies tuntea ittensä liian avuttomaksi synnytyksessä, vaikka ois kuinka tukena.

Täällähän on tapahtunut, alinakin jo synnärillä!
Kuulostaa aika monen kohdalla siltä, että syntyneitä suorastaan satelee lähipäivinä, ihanaa [:)]

Mulla on vatsa todella supistusherkkä, mutta supparit ei oo edelleenkään kipeitä. Pe-iltana supisteli puolen tunnin välein, eilen illalla 20 min., päivisin oikeastaan vaan liikkuessa. Oon yrittänyt keksiä kaikkea muuta puuhaa, ettei tulisi vain odotettua, niiin turhauttavaa. Jotenkin ihan säälittää, kun mies on ollut niin latautunut, että tänä viikonloppuna synnytetään. Kyselee vähän väliä supistuksista ja tuntuuko jo, että on tulossa. [8|] Ja paijailee mua joka välissä [:)]

Täällä taidettu eilen todistaa ensimmäisiä kipeitä supistuksia! wuhuuuu! Päivällä tos kolmen aikaan aloin laskeskelee ku tuli 15-20min välein kivuttomia supistuksia mut aina sellasta menkkajomotusta pikkasen ku supistus tuli.. Pual kuus illal tuli sit autossa jo ainakin 3 kipeätä supistusta :) Et tosissaan tuntu, varsinki ku ajeltiin vielä helsingin keskustass mukulakivitietä. Tulin sit suihkuun ja menin lämpöseen suihkuun ja sinne ne sit hävis :) mut ihanaa ku jotain oikeesti tuntuu ja mahdollisesti joskus viel tapahtuu! Tänään aamulla jo yks kipeä supistus, yö meni ihanasti nukkuen. Nukkuki pitkästä aikaa tooosi hyvin. Nyt vaan ootellaan et kaupat aukee ja pääsee pörräilee kaupoille :) Ihanaa sunnuntaita kaikille <3

Hei ihanaiset! Onnea kaikille,joilla jo suppareita ja klönttejä![:D]

Ja voi Alina,ihan mahasta otti sun puolesta,se on menoa kohta! Tsemppiä!

Mulla eilen todettiin kutinan johtuvan hiukan kohonneista maksa-arvoista... Alkuviikosta poli ja uudet verikokeet ja sitte käynnistetään,kääääk! Jotenkin tuli kuitenkin niin yhtäkkiä! Vielä olis vaikka mitä tekemistä,päivät loppuu kesken ja silti olisin menos jo! Mies meni ihan sekaisin... Ihana! Supistuksia ollut hieman,sormelle oli jo auki. Ei oo kyllä juurikaan kipeitä..?Nyt taas ulos lenkille,jos vaikka lähtis ite!

Kaikille kovasti tsemppiä!

Ei vieläkään ole tullut lähtöä.
Mua huolestuttaa, että vauvalla on joku vikana kun lapsivettä on paljon. Silti kontrolliaikaan vielä 10 päivää, eli laskettuna aikana 17.11 vasta synnärille. Voi kun Möykky Möykkynen<3 haluais jo syntyä.
Eilen oli kauheet kuumotukset selässä, vatsaa nipisti ja puristi ja vihloi ja poltti mutta ei, niin ei. Uni tuli ja heräsin just uuteen päivään. Ei edes limaa, vieläkään.

Odottavan aika on kuin PYSÄHTYNYT KELLO.

Mua niin ärsyttää kun kaikki on nyt yhtäkkiä alkanut hokeen, että "koita olla oottamatta, onhan sulla vielä pari vikkoa". Tai "tähtää pari päivää lasketun ajan jälkeen". "Älä vaan ajattele koko asiaa" jne jne. No miten hel****ssä sitä osaa yhtäkkiä lopettaa odottamisen tässä vaiheessa kun on odotettu jo 8,5kk??!! Ja sitten kun olo on jo mitä on vaikka ei tosiaan oo la vielä käsillä, niin vaikee sitä on ajatella kun joka paikkaa kivistää ja kolottaa, että otat vaan oman aikas siellä, ja tuut sitten vaikka parin viikon päästä, ei tässä kato mitään kiirettä. On kai se jo ymmärrettävää että ei vaan malttais odottaa tän uusimman perheenjäsenen tapaamista! Kyllä mulla se menee vielä kaaliin etten voi vaikuttaa siihen koska se syntyy, mutta en kyllä osaa olla oottamatta! Mieskin kysyy sata kertaa päivässä että joko mennään[:)] Ja kyllä, useina päivinä tekis mieli listiä sekin siitä hyvästä, mutta eihän sitä voi kun toinen vaan jännittää yhtä lailla[:D]

Tinkerbell84: meillä on JUST toi. ET mie valitan olostani ja kivuista ja säryistä ja mies luulee jatkuvasti että Nyt Mennään. Sitte yritän selittää että EIIII kun ei nää oo vielä synnytyskipuja. Se on jo varmaa viitenä iltana sanonu että "oon ihan varma että ens yönä on menoa"...meinas perua tänpäiväisen leffa-treffireissun (tuttavapariskunnan kanssa käytiin elokuvissa)...meinasi että ei kuitenkaa päästä leffaan. Mä sanoin että ei hemmetissä peruta, että on sentää jotain tekemistä tässä odotellessa.

Nyt on taas vaan pelkkää särkyä, maha on ihan kipeä (semmonen tunne että iho on kuin tulessa ja myös sisältäpäin polttelee mut ei tunnu kovia kipuja).

Ja siinä oot kans oikeassa, että ei sitä osaa olla oottamatta. Nää viimeset viikot ennen syntymää on kaikille äideille piinallisia. Ei siitä pääse mihinkään.

Mulla on järkyt turvotukset jaloissa ja kokoajan on ihan kauhea pallo-olo.
Onneks napapiirin sankarit -leffa vähän piristi. Vielä jos illasta lenkille. Josko sitä sais edes synnytystä edistäviä suppareita aikaan. Jos ei synnyttämään, niin ainakin ne pehmentäis paikkoja...

voimia odottajille<3

Mä olen ollut pois täältä pari päivää, kun vietettiin eilen miehen synttäreitä ja mitä ihmettä, täällähän tapahtuu! Alinakin tais sitten mennä synnärille eikä ottanu mua mukaan vaikka olis sama laitos ja sama la! [:D] Mä olen tänään järjestellyt vaatteita uudestaan kaappeihin ja olin niin hermona, et kysyin, eikö voi perua. No rauhoituin kyllä siitä, mut mua stressaa toi tuleva synnytys varmaan! Mun olo on oikeesti mitä parhain. Et ne ketkä on kateellisia muille, kun tapahtuu, niin täällä ei tapahdu. Olo on parempi kuin viimeisen kolmanneksen alkaessa. Mistään ei kolota! Ei vaan tunnu yhtään siltä, että tästä lähettäis synnyttämään tulevan kolmen viikon sisällä. Sori, tämä vuodatus. Olen kuitenkin teistä ihan innoissani! [:)] Oma la tasan viikon päästä!

tässä just hoksasin että näitä kivuttomia supistuksia tulee aika usein.. en tajunnu vielä kellosta katella mutta ei kyllä oo ees 15min väliä.. nii [8|] mitämitä?? meni jo ajatuski hukkaan.. [8|] pittääkö mun nyt alkaa tarkemmin näitä seurailemaan??

mutta jos nää pysyy kivuttomina ja niitä kuitenki tulis sen 10min välein 2tunnin ajan?? nii pittääkö sitä sitte soitella synnärille vai..? nyt iski jonkilainen paniikki.. [&:][:D]
pittääkö sen supistuksen kestääkki jonku aikaa?? nyt menin ihan sekasi... [&:]

Kai sinne voi sitten parin tunnin päästä ainakin varulta soittaa jos tuntuu edelleen siltä että ei oo loppumassa? Osaavat sanoa, kannattaako tulla näytille ainakin [:)] Kai se kesto pitäis olla noin 30-60s, ja ainakin sen kerran kymmenessä minuutissa supistaa. Sanoisin, että jos ne ei liikkumallakaan laannu ton parin tunnin aikana vaikka olisivatkin kivuttomia niin ainakin soittaisin ja kysyisin mielipidettä [:)]

soitin synnärille nii ei tartte kivuttomia ees kellottaa. ja nukkumaan vaan [:'(] jos tulee kipuja nii panadolia [>:] MINÄ HALUAN JO SYNNYTTÄMÄÄN! prkl! ihan turhaan tein lumityötki [>:]

Takaisin