Lähenevän synnytyksen tunnelmia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IngaZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, mä tiedän nuo rentoutusjutut [:)] mikään muu piikki mua ei siis pelotakaan vaan tuo ajatus selkään pistosta. Se kammo tulee ihan opiskeluajoista kun mun piti aina avustaa selkäydinnäytteen ottamisessa pieniltä lapsilta...
Joku hypnoterapia vois varmaan olla hyvä [:D]

Hei pyytäkää anestesialääkäriä tekemään epiduraali/spinaali sillain että istutte! Paljon paremmin saa ison mahan kanssa rennon asennon ku istuu sängyn reunalla, jalkojen alla joku palli, jalat levälleen, massu jalkojen väliin. Ja paljon paremmin saa tehtyä sen pyöristyksen mitä selkään vaaditaan että se lääkäri piikillä pääsee nikamien väliin! Kuulemma aika huonosti tää istumatyyli on kotiutunut Suomeen mutta kun vertaa omia kokemuksia niin istualtaan laitettu oli NIIN paljon helpompi itelle.

Hyvä vinkki Sassykissalta!
Oonki miettiny tota et missähän asennossa se ois kaikist helpointa...

Voi kun täällä elellään jännittäviä aikoja! :) Meillä oli eilen mun pikkuisen masun takia polikäynti,kaikki oli onneksi hyvin. Paikat ei kuitenkaan enteillyt yhtään,että vielä olis hetkeen mitään tapahtumassa. Mutta vau,tuo limatulpan irtoaminen,mä olisin varmaan jo menossa! :D Ja onhan se merkki siitä,että synnytys on käsillä piakkoin... :) Mäkään en oo innostunut tuosta selkään pistämisestä,mulla kun on iteltä otettu selkäydinnäyte ja puudutettu leikkaukseen,ei oo kovin kivaa... Voipi silti olla,että kipu vie voiton ja kaikki käy! :) Luotan siihen,että sairaalassa tiedetään,mikä on mulle parasta! Näin ensikertalaisena kun ei oikein tiedä mitä odottaa. Mua kyllä jo menottais,odotan jo pelkkää synnytyskokemusta jostain syystä paljon,ja sitten vielä se palkinto kaikesta! <3

Meille sanottiin valmennuksessa että epiduraali ja yleensä puudutukset laitetaan yleensä supistuksen aikana, silloin se kipu keskittyy siihen supistukseen eikä pistämistä juuri sitten tunne. En sitten tiedä kuinka tuolla käytännössä se tapahtuu.
Epiduraalin ja spinaalin lisäkshän on ainakin kohdunkaulan puudutus. Ei yhtä tehokas mutta auttaa kuulemma kuitenkin jotain.

Liikkuminen niin paljon kun vain pystyy... 
Kaurapussit lämpimänä...
Jumppapallon päällä hytkyminen..

Nää tuli ainaki mieleen kans tälläsinä ekoina keinoina lievittää kipua joita suosittelevat synnärillä..

Minä sain neuvolasta sellasen lehtisen missä oli selitetty kaikki puudutus/kivunlievitys hommelit ja miten ne annetaan ja mihin auttaa! Lisäksi vannon epiduraalin nimeen! En edes ajattele muita vaihtoehtoja! Muistan vieläkin sen ihanan hetken kun puolitoista vuorokautta yhtä tuskaa takana ja sitte se epiduraali tuikattiin selkään! Olisin voinu nukahtaa sillä hetkellä! Se oli kyllä niin taivaallinen hetki! En edes tiedä tunsinko mitään kun se piikki tökättiin kun supistukset oli niin voimakkaita eikä niiden välissä menny kuin sekunti! En ainakaan muista kuin sen että kysyin joko se laitettiin!

Ny se olis sitte menoa. Puol kahdeksalta pitää olla sairaalassa ja aletaan käynnistämään synnytystä [:)]
Yön valvonu ja miettiny kaikkea mahdollista. Jotenki tuntuu ettei jännitä, mutta kai se sitte alitajunnassa on jännittämistä ku ei vaan uni tullu koko yönä[8|]
Saas sitte nähdä koska kaveri haluaa syntyä. Toivottavasti mahdollisimman pian[;)]

Carina79: Onnea ja tsemppiä tulevaan koitokseen! [:)] Toivottavasti käynnistys onnituisi mahdollisimman pian ettei tarttisi monta kertaa yrittää. 

Lykkyä tykö, carina[:D] Oon kyllä hitusen kateellinen kun tiedät, että kohta on nyytti kainalossa. Enkä ihan niin vähänkäään![:)]

Mulla ei oo sitten minkäänlaisia tuntemuksia siitä että synnytys lähestyis... Mitä nyt on nenä turvonnu ja ylähuuli [:D]
Mutta ei limatulppaa, ei mahan sekoomista, ei ummetusta, ei mitään normaalista poikkeevaa eikä yhden yhtä kipeetä supistusta!! [>:] TAHTOOOOOOOOOOO JO !!!!!!!

Ai niin, noista akvarakkuloista... niistä on muutama sanonu mullekkin ettei ne auttaneet mitään vaan laittaminen oli tuskasempaa... [8|] Ite oon aatellu et vois kokeilla sitä kohdunkaulan puudutetta jossain vaiheessa ja ilokaasua myös. Epiduraalia sitten jos siltä tuntuu ettei ilman pärjää... Kauhistuttaa lähinnä vain ajatus että jos meenkin ihan tunnottomaks... [8|]

Niin tosiaan, voisko tuo mun vatsantoiminnan jämähtäminen enteillä jotain?! Mutta ku sitä on vaan kuullu että ennen synnytystä maha mehee yleensä ripatille.. [:D] Kaikki on yksilöllistä näköjään...

Jospa se melela ensin jämähtää, jotta sit taas huomais kun se alkaa toimimaan ja sit voiskii alkaa jo oikeesti jotain tapahtumaan?? [:D] blondin logiikkaa..

Tässä oli vinkkejä akupainantaan, jos joku haluaa kokeilla. Tossa oli vinkkejä niin synnytyksen käynnistykseen kuin kivunlievitykseenkin, mutta en kyllä sitten mene vastuuseen jos joku sohii vääriä paikkoja omia aikojaan ja synnyttää eteiseen[:D] Ei kyllä hajuakaan, toimiiko nämä? Myönnän tökkineeni kokeeksi jo paria pistettä.. [:)] http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html muoks. Oonkohan joskus jo laittanutkin tän linkin..? Tuli sellanen dejavu-fiilis. Noh, kertaus on opintojen äiti, vaimitensenytoli[:)]

Toinen vinkki, jonka sain oli se perinteinen kylmän ja kuuman vaihtelu mahalle (toimii ilmeisesti vain valmiiksi kohdusta pehmenneille tapauksille). Eli saunoo kuumassa ja pitää mukana ämpäriä, jossa tosi kylmää vettä ja pyyhe. Kun olo on kuuma, laittaa välillä mahan päälle kylmän pyyhkeen. Sitten taas löylyä ja kylmää vuorotellen. Siskolla tämä oli tepsinyt, seuraavana yönä meni vedet. Mutta saatoihan se olla vaan jo aikakin :) Testaan huomenna. Mietin myös, että jos loikkisin saunasta tonne lumihankeen kierimään, kun kuitenkin asutaan ok-talossa suht korvessa ja kenelläkään ei ole näköyhteyttä tuonne saunapäädyn puolen ovelle. En vielä vaan kehdannut kuitenkaan[:D]

Heti pitää kommentoida tinkerbell, että LUMIHANKEEN?! Emmä ainakaan missään nää lumihankea vaikka kuin yritän tiirailla tonne takapihalle [:D]

Takaisin