Läheisille raskaudesta kertominen

Noaidi

Keskustelun kolmiottelija
Tammikuiset 2023
Lörpötysketjusta inspiroituneena!

Oletteko keksineet kivoja tapoja kertoa raskaudesta läheisille?

Me ostettiin siis "kerro minulle isoisä" & "kerro minulle isoäiti" - kirjat ja ajateltiin laittaa ultrakuva mukaan. :love017 se ei ole aivan anopin tyylinen lahja, joten hänelle täytyy keksiä jotain muuta.

Kerätään tähän kaikkia ihania ja hassuja tapoja kertoa raskaudesta! Jos tästä vaikka joku asian kanssa pähkäilevä saisi ideaa itselleen. :happy:
 
Hei tää olikin hyvä aloitus! Jään seurailemaan ja odottelemaan uusia ideoita.:happy:
 
Musta nää korona-ajan vauvailmotukset on kans ihan metkoja. Kuva lainattu hävyttömästi pinterestistä. :eek:
 

Liitteet

  • 57B48C99-3C2B-4B39-BA83-072B9AC0BBBB.jpeg
    57B48C99-3C2B-4B39-BA83-072B9AC0BBBB.jpeg
    47.2 KB · Katsottu: 35
Me lähetettiin miehen perheen viestiryhmään kuva lapsista päällään isoveli paidat eikä sanottu muuta :) mun vanhemmille vaan soitin että moi saadaan varmaan kiva synttärilahja kesällä :) ja mun veljelle kerroin sillee et näytin digitestiä ja sanoin kato :D
 
Missä vaiheessa muuten ootte kertoneet omille lapsille tulevasta beibistä? Mä oon pohtinut tätä, että osaako lapset olla lörpöttelemättä sitten asiaa eteenpäin, kun en vielä ihan julkisesti haluais tässä vaiheessa kertoa.. :angelic: Tällä hetkellä tietoisia on vaan siis minä ja isukki, meinaa jänskättää kertominen muille :wink :happy:
 
Missä vaiheessa muuten ootte kertoneet omille lapsille tulevasta beibistä? Mä oon pohtinut tätä, että osaako lapset olla lörpöttelemättä sitten asiaa eteenpäin, kun en vielä ihan julkisesti haluais tässä vaiheessa kertoa.. :angelic: Tällä hetkellä tietoisia on vaan siis minä ja isukki, meinaa jänskättää kertominen muille :wink :happy:
Mä juur mietin et varmaa sit joskus 12 viikon tienoolla ku maha näkyy jo selkeesti (mulla ainaki aiemmista)
 
Missä vaiheessa muuten ootte kertoneet omille lapsille tulevasta beibistä? Mä oon pohtinut tätä, että osaako lapset olla lörpöttelemättä sitten asiaa eteenpäin, kun en vielä ihan julkisesti haluais tässä vaiheessa kertoa.. :angelic: Tällä hetkellä tietoisia on vaan siis minä ja isukki, meinaa jänskättää kertominen muille :wink :happy:

Me on aateltu säästää snadille kertominen just niin pitkään että ollaan valmiita tulemaan kunnolla kaapista ulos. :joyful: Sit ei pysy enää keltään salassa, kun 2v tietää.

En ehkä luottais isommallekaan lapselle ennen ku sais puhua vapaasti, ettei se hyssyttely ja salassapidon paine vaan tuottas mitään negatiivisia ajatuksia tulevaa vauvaa kohtaan. :rolleyes:
 
Mies suunnitteli jo paljastajaistilaisuutta. Itse tykkäisin pitää omana tietona pitempään eikä huomion keskipisteenä oleminen kiinnosta. Joku "musta tulee isosisko" -juttu esikoisen kanssa vois olla someen kiva.

Jos tämä pahoinvointi yltyy oksenteluksi, niin voi olla vaikea salata lähipiiriltä, jos esikoinen huutelee kylillä, että äiti oksentaa! :rolleyes:
 
Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä lapsille, vaan kerrotaan vasta varmemmilla viikoilla. Eivätkä he varmasti osaisi salaisuutta muilta pitää. :grin
 
Olen pitänyt kavereille puuropikkujoulut joulukuun alussa... Voisi puuron syönnin lomassa kertoilla että ensi vuonna pöydässä on yksi lautanen enemmän yms.

Parit ystävät tietää jo kun ovat tässä hedelmöityshoito jännityksessänolleet mukana alusta asti.
 
Meillä myös salataan vielä isosiskoilta (1 v 4 kk ja 3 v), sillä ei haluta koko suvun ja kylän tietävän vielä. Esikoinen on melkoinen papupata! XD Viimeksi oli esikoisella varta vasten teetetty isosisko-body, nyt taidetaan laittaa se "kuopuksen" ylle ja katsoa milloin joku huomaa.

Laitan alle kuvan bodysta. Teetettiin se paikallisessa paitapainossa tavalliseen valkoiseen bodyyn. Suvussa on muutama luonnontieteilijä, joten osui ja upposi!
 
Mä olen töissä kertonut jo kun pahoinvointia on vaikeaa pitää salassa. Lapsille aijotaan kertoa vasta vkon 13 ultran jälkeen ❤️ Mäkin jään seuraamaan kivoja ideoita!
 
Kerrotaan vasta ensimmäisen ultran eli rv13 jälkeen raskaudesta lapsille ja perhepiirille niin kuin aiemmistakin. Kivempi mennä alkuraskaus näin ja kun ei näykään ulospäin kuin vasta rv 20 jälkeen todennäköisesti.
 
Tilasin miun vanhemmille t-paidat ukki ja mummi teksteillä. Toki ovat jo siskon tytöille sitä, mutta luulis arvaavan kun miulta semmoset jouluna saavat.
Asun sen verran kaukana kotoo, että ei nähdä, helppo pitää salassa. Nuorin sisko tosin tietää ja olikin apuna kurkkaamassa oikeen koon paidoille.
Lisäksi ajattelin laittaa pakettiin myös ultrakuvan, ettei jää epäselväksi. Itse olen joulun todennäköisesti töissä, joten puhelua odottamaan sitten
Noihin aikoihin ollaan jo sen verran varmemmilla vesillä, että uskaltaa jo oikeesti kertoakin.
 
Luulen että mun vanhemmilta ei tuu kauaa pysyy salassa, nähdään niin paljon, äiti on mulla välillä töissäkin. Kahvinjuonnin väheneminen ja tupakan polton loppuminen kertokoon :wideyed:

Anopille tulee olemaan ensimmäinen lapsenlapsi, täytyy sille keksii joku kiva tapa kertoo. On tässä jo miehen kanssa naurettu et mite se tulee ratkee riemusta ja hössöttäminen alkaa laughing6
 
Me juhlittiin tänään mun synttäreitä, ja päädyttiin miehen kanssa kertomaan läheisille, vaikka on vielä tosi aikaista (5+6). Mulla oli vaan sen verran etova olo, että halusin kertoa, ettei tarvitse keksiä selityksiä tai peitellä vointia.Täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin. :nailbiting: Ei kerrottu mitenkään erityisellä tavalla. Sanoin suunnilleen, että kiva kun tulitte, tervetuloa ja jos kaikki menee hyvin meillä on kesäkuussa vauva. Ei nyt ihan näin ykskantaan, mutta suunnilleen tämä oli sisältö. :grin
 
Itse mietin ekana jouluks jotain molempien vanhemmille. Sitten alko arveluttaa säästäskö yllätystä ystävänpäivään asti, että pääsis semmosille viikoille että sikiöllä ois mahollisuuksia selvitä ja rakenneultakin ois takana. Tämä hoitotausta tahtoo tehdä vähän epävarmuutta millon haluaa näin isosta asiasta kertoa. :oops:
 
Viikonloppuna aloitetaan kertomaan läheisille. Tilattiin netistä kahvimukit mihin sai ite tehä tekstit :happy: Ei ne mitkään super hienot oo mut ajatus ja yllätys on tärkein :grin Toinen muki menee isänpäivälahjana mut tulevan mummin mukin antamiseks pitäs vielä joku selitys keksiä o_O Nii ja mukeissa lukee "onnea ukki/mummi 2021" :grin Nää menee puolison vanhemmille, omille vanhemmille ois toivottavasti ultrakuva näyttää kun niitä kerätään näkemään vasta ekan ultran jälkeen.
 
Takaisin
Top