Läheisille kertominen

Olen jakanut äitini ja muutaman ystäväni kanssa suurimmat suruni tässä kesän kemiallisen raskauden ja 11kuukauden yrityksen aikana niin heti plussatestin saatuani soitin äidilleni itkuisen videopuhelun (asumme eri maassa) ja kerroin myös näille ystävilleni. Heidän kanssa sellainen tilanne, että vaikka tämä menisi kesken niin meidän tilanteessa jo plussatesti on voitto, kun sitä niin kauan olemme odottaneet ja miettineet mikä vikana. Mieheni perheelle ajattelimme kertoa jouluna varhaisultran jälkeen. He eivät ole tienneet mitään meidän vuoden yrityksestä tai haasteistamme niin varmasti vähän erilainen reaktio heiltä kun äidiltäni.

Anteeksi kun kirjoitan tämän tänne, mut tämän aiheen omassa ryhmässä hiljaista😁, eli en voi olla ainoa jota kiinnostaa mitä hcg-arvoja on muilla ollut raskaudessa 😁

Eli kertokaa omia arvojanne ja mikä rv😊

Mul tulos oli viitearvojen yli , mutta hcg arvot meidän mielestämme liian matalat raskausviikkoihin nähden..( jos viitearvojen yli eikö silloin ole positiivinen? )

@Zinikka88 jos hcg-arvot ovat viitearvoissa, silloin raskaushormoni määrä vastaa viikkoja joilla raskaus on, eikä yleensä ole tarvetta lisätestille. Jos kuitenkin haluat olla varma, niin toinen hcg-näyte 48h päästä edellisestä. Jos arvo on tuplaantunut, niin raskaus kehittyy normaalisti. Esimerkiksi mulla eka hcg-mittaus oli alle viitearvojen, tulos 108 (viitteet 150-500). Koska tulos oli alle viitteiden, passitettiin uuteen testiin 48h kuluttua, jolloin aro oli 250, eli tuplaantunut.

Mul tulos oli viitearvojen yli , mutta hcg arvot meidän mielestämme liian matalat raskausviikkoihin nähden..( jos viitearvojen yli eikö silloin ole positiivinen? )
Sinuna olisin yhteydessä hoitavaan tahoon ja tiedustelisin arvoista sieltä. Nää on niin yksilöllisiä juttuja, ettei muiden arvoihin vertailu kerro mitään juuri sinun raskaudestasi. 😊

Mä olen kertonut yhdelle ystävälle, kun tuli vain sellainen tilanne, että oikeastaan arvasi heti🙈

Muille kerrotaan ehkä vasta nt-ultran ja nipt jälkeen, jos vaan mitenkään sinne asti malttaa.

Jos nyt tulee joku tilanne, että joutuu vaikka viinilasillisesta kieltäytymään, niin olen kyllä niin huono pitämään normaalia ilmettä ja keksimään selityksiä, että arvauksia voi tulla lisää😅 Koitan ehkä ainakin varhaisultraan saakka välttää näitä tilanteita😁 Ennen sitä en ainakaan haluaisi vielä sanoa muille.

En ole kertonut kuin yhdelle ystävälle, joka tiesi yrityksestä sekä aiemmista kemiallisista. Oli kivaa jakaa jollekin, ja että on miehen lisäksi joku jolle voi kertoa oireita ja tuntemuksia :)

Ainakin varhaisultran yli odotetaan muille kertomisesta, ja haluaisin ehkä odotella sinne rv12 saakka ennen kuin kerron lähipiirille, jotenkin ajattelen et sitten olisi varmempi olo..

Meillä on varhaisultra 29.12. ja sen jälkeen voisi uskaltaa alkaa kertomaan edes lähimmälle ystävälle. Ainakin ultraan asti pidetään omana tietona. 😄 Tammikuun aikana kuitenkin ajattelin kertoa kaikille läheisille kun alkaisi ensimmäinen kolmannes olla taputeltu.

Mä oon muutamalle läheisimmälle ystävälle kertonut, mut esim. omille vanhemmilleni en oo vielä uskaltanut kertoa 😅 voi olla, että jos varhaisultrassa on kaikki hyvin, en enää malta olla kertomatta... Meille bebe olis eka ja ainakin mun äiti jo odottaa uutisia, mut pelottaa et jos käykin huonosti ni sit joutuu senkin jakamaan eikä saa rauhassa surra

Mä oon muutamalle läheisimmälle ystävälle kertonut, mut esim. omille vanhemmilleni en oo vielä uskaltanut kertoa 😅 voi olla, että jos varhaisultrassa on kaikki hyvin, en enää malta olla kertomatta... Meille bebe olis eka ja ainakin mun äiti jo odottaa uutisia, mut pelottaa et jos käykin huonosti ni sit joutuu senkin jakamaan eikä saa rauhassa surra
Läheisten tuki surussa on tärkeää. Onhan se kamalaa kertoa huonoja uutisia, mutta toivotaan että kaikki menisi hyvin. 💜

Takaisin