No eipä ole lipsunut yrittämisen puolelle täälläkään, vaikka ehkäisystä on taas lipsuttu ;) Toivottavasti mies ymmärtää, mitä se tarkoittaa, kun sanon, että en usko, että nyt on tärppipäivät, se on aika epätodennäköistä, mutta täysin en voi tietenkään luvata. Välillä kylläkin tuntuu, että varmaan miehelle olis helpompaa, että kakkonen tulis vahingossa, kuin että sitäkin pitäis pitkään ja tarkasti harkita, niin kuin tota esikoista, jota hän harkitsi neljä vuotta. Joista kolme vuotta mä olin ihan hirveessä vauvakuumeessa. Se oli kuulkaa kamalaa!! Meille tuli töihin silloin opiskelija (23 vee) harjoittelujaksolle ja odotti kolmattaan. Mä olin niiiiin vihreä kateudesta ja tuntsin itseni niiiiin vanhaksi 25 veenä ;)
SannaKoo ei nyt ala kertoa mitään huonoja vitsejä. Mä kylläkin voisin tähän väliin todeta, että silloin kun aloin odottaa meidän Hemppua, niin mulla oli menkkamaista jomotusta, kun menkkojen olis pitänyt alkaa ;) Ja koko ajan tuntui, että jotain lirahti housuun ja ajattelin, että nyt ne alkoi ja ramppasin töissäkin varmaan tunnin välein vessassa toteamassa, että ei ne alkaneetkaan. Muahhahhaa! Siinä sulle! ;)
Tänään on taas ollut kauheeta kiukuttelua meidän neidin oleminen. Välillä mietin, että teenkö mä jotain väärin sen kans vai vihaako se mua muuten vaan :( Ja sitten aina yritän lohduttautua, että tämä on vaan joku vaihe, joka täytyy käydä läpi. Hän on oppinut ilmaisemaan itseään ja kovaa tahtoaan. Eikös se niin mahda olla? Ulkoilemaan lähtö kesti yli puoli tuntia kakkavaippojen pesuineen, pukeutumisineen ja nukutusoperaatioineen. Ah, ihan talvi!
Moon: Onko teidän tytöllä se Gaviscon-lääke (tai jotain sinne päin)? Miten tuota maitoallergiaa ruvettiin epäilemään? Ja miten refluksioireet osattiin yhdistää siihen? Käytitkö yksityisellä? Mua korpee niin pahasti, kun meidän neuvolassa on aina joku ihan tumpelo lääkäri, joka ei tiedä mistään mitään. Tytöllä on ollut koko pienen ikänsä vatsavaivoja eikä niitä ole koskaan tutkittu mitenkään. Annettu vaan lääke ilmavaivoihin ja sitten kun alkoi järkyttävä puklaaminen, niin ehdotettiin sitä Gavisconia. Jälkitarkastuksessa mainitsin lääkärille tytön ilmavaivoista, niin lääkäri kokeili tytön mahaa ja sanoi, että on vähän pinkeä, etsi korvike, josta ei tule vatsavaivoja... Siis mitä? Mistä se nyt tiesi, että ne vaivat johtuu korvikkeesta?? Jotkut vauvat voi saada oireita D-vitamiinitippojen öljyistäkin, niin mistä hemmetistä se lekuri voi sen enempää asiaa tutkimatta tietää, että juurikin siitä korvikkeesta on kyse? Ilmavaivat kuitenkin hellitti sen mahalääkkeen ansiosta, joten voiko se korvike kuitenkaan olla syypää? Ja sitten kun käytettiin tyttö neuvolalääkärillä siitä puklailusta, joka siis mun mielestä täytti refluksin oireet (siis en väitä omaavani mitään lääkärin pätevyyttä, mutta ihan asiallisilta sivuilta luin), niin lääkäri pyysi terveydenhoitajan paikalle ja kysyi siltä, miten pitäis toimia... Voi... sanonko mikä! Oon muutaman kerran miettinyt, että jos tytöllä onkin maitoallergia ja minä vaan juotan sille lehmänmaidosta tehtyä korviketta enkä tutkituta asiaa :( Ja syötän lääkettä ilmavaivoihin. Oltaisko ilman lääkkeitä ja puklaamista, jos tyttö söis sitä erikoiskorviketta...
Kyllähän nämä puheenaiheet täällä rönsyilee rönsyilemistään, mutta kyllä mä osaan liittää jokaisen aiheen jotenkin tuohon kuumeiluun ;) Kyllähän sitä toista/kolmatta lasta täytyy miettiä monelta kannalta! Mä esim. oon miettinyt kovasti noita meidän kärryjä, joista en haluais luopua. Ne on niin huiput! Tänäänkin kun kävelin tuolla auraamattomilla metsäpoluilla, niin ei ollut mitään ongelmaa, vaikka kesällä vielä mietin, että tulikohan ostettua liian järeät :)