Kuulumisia

Itsellä ei oo arpia ikinä tullut vaikka monta raskautta. Oon kyllä rasvannut vatsan ja rintojen ihoa säännöllisen epäsäännöllisesti, mut oikeastaan aina. Vuonna -96 kun aloin oottaa esikoista, bodyshopista suosittelivat kaakavoipuikkoa ja mä tykästyin siihen heti :) sen kun voi vielä levittää käsin läästimättä ja tuoksuu ihanalta :) 20 vuotta se on ollut uskollinen ystävä :) mutta nyt sen tuotanto kuulemma loppuu :/
 
Aika harvoin rasvaan ihoa muutenkaan, vaikka pitäisi sillä ihoni on järkyttävän kuiva. Kookosäljyllä tai oliiviöljyllä rasvaan jos rasvaan.
Arpia on jo jonkin verran tullut, eniten niitä on sivuissa. Muutama pieni on mahassa navan lähettyvillä. Pitänee muistaa rasvata nyt ennen nukkumaanmenoa :) :)
 
Ihmettelin tänään ihan samaa :) tuntuu että meitä olisi vähemmän kuin esim toukokuisia.. vai onkohan kaikki siirtyneet sinne kesäkuisten salatun ryhmän puolelle?? Itse pyörin vain täällä.
 
Eipä salatulla puolellakaan kauhee tohina käy... Ilmeisesti vain hiljasta porukkaa kesäkuisissa :)
 
Ihmettelin tänään ihan samaa :) tuntuu että meitä olisi vähemmän kuin esim toukokuisia.. vai onkohan kaikki siirtyneet sinne kesäkuisten salatun ryhmän puolelle?? Itse pyörin vain täällä.
Sama juttu, täällä vain minäkin olen. :) Kiva jos keskustelut vielä heräisi henkiin..
 
Liityin just salattuun ryhmään, jospa tarinoita tulisi enemmän synnytyksen lähestyessä/jälkeen :happy:
 
Mahdollisesti :D no nyt oon itte ainakin omalta osaltani virkistäny keskusteluja useammassakin keskustelussa... :wink
 
Saako kukaan muu päivittelyjä vatsan koosta? Mulle on koko ajan joku sanomassa että oletpa sä iso tai sähän poksahdat kohta. Neuvolassa kuitenkin sf-mitta on ihan käyrällä eikä omasta mielestä maha nyt niin jättimäinen ole. Ärsyttää kun ihmiset luulee että ihan mitä tahansa voi sanoa kun on raskaana. Sitten vaikka kuinka yrittää olla välittämättä niin väkisin alkaa miettiä että onko nyt jotain vialla ja onko maha tai vauva liian iso ja sitten tulee paha mieli :sad001
 
Mäkin oon ihmetelly hiljentynyttä foorumia, ihan tylsää :/ josko me tästä nyt piristyttäis!
 
Mie käyn kyllä lukemassa, mutta aina ei jaksa kirjoitella. Käyn paljon puhelimella, mikä vaikuttaa. Luulen et täälläki kirjoittelu piristyy kun alkaa lapset syntymään. :)
 
Saako kukaan muu päivittelyjä vatsan koosta?
Vähän on tullut päivittelyitä. Minä kyllä tykkäänkin kun vatsaa kauniisti kommentoidaan. Yksikin työkaveri joka harvemmin näkee niin sanoi, että "voi sun vatsa on kasvanut hurjasti". Tottahan se onkin. Ei sillä kyllä se pelottaa minkä kokoinen vauvasta tulee kun sf-mitta menee keskikäyrän yläpuolla.. :nailbiting: Neuvolassa tosin totesi, että kun olen niin lyhyt niin vatsa työntyy väkisinkin ulospäin eli sf-mitat ei ole suoraan verrattavissa. ..Onneksi pääsen synnytystapa-arvioon. Lisäksi kun muista syistä jouduin sairaalaan niin siellä painoarvio vk29 oli ainakin hieman alla keskimääräisen.
 
Saako kukaan muu päivittelyjä vatsan koosta? Mulle on koko ajan joku sanomassa että oletpa sä iso tai sähän poksahdat kohta

Tällä kertaa olen kuullut että mulla on "kauhean iso maha jo", ja on sitä jo taputettukin kerran :shifty: ja seuraavaksi kommentiksi yleensä saan että vatsan koko johtuu nyt siitä kun uusi vauva tulee noin nopeasti esikoisen jälkeen, eikä kroppa ole palautunut. Ja siis tottahan se on mutta tiedän sen kyllä itsekin :)

Niin ja sf menee keskikäyrän alapuolella..
 
Ihmisillä on jännä tapa huomautella raskaus masujen koosta vaikka tuskin pahaa tarkoittavat. Minulle myös esikoisen kohdalla ihmiset saivat aikaan kammon että joudun synnyttämään älyttömän ison vauvan ja aivan normaali kokoinen tuli. Raskaana oleva on niin herkillä ja kaikkea tulee mietittyä vähän liikaakin että olisi parempi kun ihmiset jättäisivät turhat huomautukset väliin. Ja olen myös huomannut että naisen pituus vaikuttaa tosi paljon siihen kuinka isolle massu näyttää.
 
Eipä ole juuri mahaa kommentoitu. Enemmän kuitenkin tullut niitä mahan pienuuteen liittyviä kommentteja. Koulussa saa olla ihan rauhassa kun ei opiskelijoita kiinnosta raskausjutut :D

Ja kateellisena minäkin olen mennyt lueskelemaan muitten kuukausien ryhmiä kun on aktiivisempaa porukkaa. Oon kuitenkin koittanut tätäkin pitää hengissä, koska on ainut paikka missä voin vauvahöpötyksiä harrastaa :)
 
Muutama kollega on ihastellut mahaa, mutta niistä on jäänyt itselle vain hyvä olo. Ei vielä kukaan sanonut mitään negatiivista.
 
Mä en juurikaan tykkää siitä että mahaa kommentoidaan. Nään punaista, jos mulle tullaan sanomaan että "ompas sulla maha kasvanu". Voin jutella harmistumatta siitä miten on mennyt, millaisessa rytmissä vauva elää ym. mutta pelkästään ulkonäköön liittyvä kommentointi ärsyttää. Ja tää on ollu oikeestaan koko raskauden ajan, mutta nyt erityisesti kun maha on jo iso eikä sitä voi olla huomaamatta. Ei jaksa naurattaa ees vitsinä heitetyt kommentit. Oon kait vaan niin huumorintajuton tyyppi :wacky:

Ja oon täällä käyny muutenkin kommentoimassa sitä, että ärsyttää kun kaikki puheenaiheet mitä ihmiset juttelee mun kanssa kääntyy aina raskauteen, vauvoihin ja ylipäätään lapsiin. En vaan jaksa. Olen onnellinen tästä odotuksesta ja siitä että meille tulee vauva, mutta siltikkin mulla on muitakin kiinnostuksen kohteita elämässä. :rolleyes:

Oon kyllä ollu varmaan viimeisen kuukauden ajan niin hemmetin väsynyt, että sekin kiristää pinnaa. Sikspä en oo hirveesti jaksanu viime aikoina kirjoitella tänne ja saattaa mennä monta päivää etten käy edes lukemassa mitä tänne on kirjoiteltu.
 
Mua ei haittaa jos mahaa kommentoidaan raskausmahana mutta se ärsyttää iiiihan sikana kun sanotaan että "ootpa lihonut" tai jotain muuta tosi vitsikästä mikä on siis ihan tietysti herjalla heitettyä ja liittyy ainoastaan vauvanahaan mutta ärsyttävää silti!
 
Takaisin
Top