Kuukautissuojat

Mitä kuukautissuojaa käytät?

  • Tavalliset siteet

    Äänet: 22 45.8%
  • Kestositeet

    Äänet: 4 8.3%
  • Tamponi

    Äänet: 15 31.3%
  • Kuukuppi

    Äänet: 26 54.2%
  • Kuukautisalushousut

    Äänet: 2 4.2%
  • Joku muu

    Äänet: 0 0.0%

  • Kaikki äänestäjät
    48
On kyllä tosi hankalaa, jos pitää esipestä ennen koneeseen laittoa, varsinkin kun pyykkiä tulee lapsiperheessä muutenkin hurjasti, joten menkkapikkareita pitäisi säilyttää jossain ( ällöä). Pyykkihuonetta ei asunnossa ole, pyykit (puhtaat ja likaiset) ovat meidän toisessa vessassa.
Se on kyllä hankalaa ja ällöä. Itse huuhtelen kestositeet ja pikkarit vain jos on enemmän vuota niissä, ja onhan se huuhtelu vastenmielistä. Joskus jos en ole huuhdellut, niin ovat pyyhkit hieman haisseet rautaiselle pesun jälkeen, vaikka olisi käyttänyt koneessa esipesua. Meillä säilytys ei ole ollut ongelma, kun lapset käyttävät kestovaippoja, niin olen vaan sinne samaan heittänyt. Mutta varmaan muuten laittaisin johonkin hedelmäpussiin ne. Yök! Onneks menkat on vain kerran kuukaudessa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Onko kukaan testannut kuukautislevyä?
Minä ostin tuon ziggycupin, kun kolmannen synnytyksen jälkeen Nomai-kuukuppi ei pysynyt enää paikoillaan. Sehän on niinkuin laakeampi kuukuppi. Alipaine ei ole siinä se juttu, vaan se jää häpyluun(?) ylle ”jumiin”. Itselläni tuntui paremmalta (huomaamattomammalta) kuin kuukuppi, joka siis valui. Mutta samalla paljastui jonkinasteinen etuseinämän laskeuma, koska se ei pysy siellä luun takana, vaan levyn etulaita työntyy sieltä pois. Sittenhän sieltä pääsee valumaan kaikki vuoto pois. Muuten kyllä tykkäsin kovasti. Eli suosittelut sille täältä, jos ei laskeumia ole.

Lisäystä: No sen verran ehkä miinusta, että on mielestäni hieman sotkuisempi tyhjentää. Se kun on laakea ja otetaan pois reuna edellä, ei pohja niinkuin tavis-kupissa. Silloinhan sieltä iso osa vuodosta valuu pois siinä vaiheessa kun sen ottaa ulos.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top