Kuukautissuojat

Mitä kuukautissuojaa käytät?

  • Tavalliset siteet

    Äänet: 22 47.8%
  • Kestositeet

    Äänet: 4 8.7%
  • Tamponi

    Äänet: 15 32.6%
  • Kuukuppi

    Äänet: 24 52.2%
  • Kuukautisalushousut

    Äänet: 2 4.3%
  • Joku muu

    Äänet: 0 0.0%

  • Kaikki äänestäjät
    46

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä käytätte? Kuinka moni on jo kokeillut kuukautisalushousuja? Vihdoin sain hankittua sellaisia ja voi että, tosi kätevät! Pitää hankkia lisää.
 
Kuukupille ääni täältä. Olen siinä mielessä onnekas, etten ole koskaan kärsinyt runsaista kuukautisista, joten kuukuppi on ollut toimiva. Kuukuppi on helppokäyttöinen ja ekologinen, kun ei tarvitse joka kuukausi ostaa uusia. Öisin käytän isoja siteitä, tavallisia. Kuukautisalushousut kiinnostaisivat kyllä, täytyy taas totutella kuukautisiin synnytyksen jälkeen :tears:
 
Kuukuppi ja kestositeet varmistuksena. Pahimman vuodon aikaan (runsaat kuukautiset) parina yönä ja kodin ulkopuolella tavallinen side, niitä menee siis joku 2-4kpl/kk.
 
Mitä käytätte? Kuinka moni on jo kokeillut kuukautisalushousuja? Vihdoin sain hankittua sellaisia ja voi että, tosi kätevät! Pitää hankkia lisää.

Katselin ihan mielenkiinnolla olikohan Libressen kuukautisalushousuja, mutta en tohtinut avata pakettia, niin jäi sitten ostamatta. Kokoluokkaa olisi kiva tietää, että ostaa sopivan kokoiset. Muistaakseni näistä ei edes ollut L tai XL -kokoa hyllyssä.
Tiktokissa olen nähnyt esiteltävän sellaisia kuukautissuojia, jotka ovat niin pitkiä että menevät melkein selkäpuolelle asti ja siellä on vielä leveä kaistale lisäksi. Tällaisia tarvitsisin, mutta ei taida Suomesta saada. Nukun selälläni niin aina pitää laittaa kaksi sidettä...
 
Katselin ihan mielenkiinnolla olikohan Libressen kuukautisalushousuja, mutta en tohtinut avata pakettia, niin jäi sitten ostamatta. Kokoluokkaa olisi kiva tietää, että ostaa sopivan kokoiset. Muistaakseni näistä ei edes ollut L tai XL -kokoa hyllyssä.
Tiktokissa olen nähnyt esiteltävän sellaisia kuukautissuojia, jotka ovat niin pitkiä että menevät melkein selkäpuolelle asti ja siellä on vielä leveä kaistale lisäksi. Tällaisia tarvitsisin, mutta ei taida Suomesta saada. Nukun selälläni niin aina pitää laittaa kaksi sidettä...
Mulla on kaksi eri mallia näitä, kokoa L. Toinen on ministi naftin oloinen, toinen tuntuu vähän jopa väljältä. Silti sopivat päälle hyvin, vastaa kokoaan mitä kokotaulukon kanssa mittailin tilatessani. Libressen sivuilta sain Liberon vaippapisteillä näistä alennusta. Mallillakin on väliä ilmeisesti. Koot ovat 2XS-3XL, mutta marketissa on käsittääkseni suppeampi valikoima niin kokoja, kuin mallejakin. Näissä Libresseissä saisi olla enemmän suojaa siellä takana, ihmeen alas jää. Pelkään ainakin ohivuodon mahdollisuutta, en jaksanut kokeilla suurimpina vuotopäivinä pitääkö kun olin kipeä ja ei tehnyt mieli pyykätä tai säätää..

Käytin kuukupin kanssa pahimpina vuotopäivinä, ihan yksisteen sitten kun vuoto maltillisempaa. Tykkään näin yksien kuukautisten perusteella jo!
 
Tavalliset siteet käytössä. Kuukuppikin on, mutta ilmeisesti ei oikein mulle sovi kun aina tullut ohivuotoja vaikka kuinka koittanut sen laittaa hyvin, eikä siis välttämättä ole ollut läheskään täysi. Koon kanssakin ongelmia, kun isompi tuntui ja pienempi sitten ilmeisesti falskaa. Tamponeista en tykkää ja siteet olen muutenkin todennut parhaiksi. Pahimpina vuotopäivinä niitä kyllä menee runsaasti. Kuukautisalushousuja voisi kyllä testata joskus.
 
Mulla on käytössä tavalliset siteet. Tamponeista en jotenkin tykkää ja muihin ei ole tullut tutustuttua. Vanhassa vara parempi tai jotain. Kuukuppia olen välillä miettinyt. Pitää harkita kokeilemista kun kierto nyt joskus alkaa.
 
Tamponi. Pahimpina vuotopäivinä lisäksi norm. side. Siteitä inhoan, mun iho ärtyy niistä, mutta pakko silti jotain välillä lisäksi pitää.
Kierukoiden kanssa riittänyt pikkuhousunsuojat muutaman päivän ajan kun vuoto ollut niin niukkaa.
Kuukuppi kiinnostaa, mutta en ole saanut aikaiseksi raskauksien/ehkäisyn välissä hankittua.
 
Nyt parin kuukauden kokemuksella sanon, että kuukautisalushousut best! Niin helppoa ja huoletonta. Varsinkin jos vuotaa/tuhruttaa tauotta, ei tarvi ku vaihtaa pikkupöksyt säännöllisesti. Mulla on nyt kolmet, yhdet tai kahdet ajattelin vielä ostaa. En vaan tiedä mitä kokoa, kun painonpudotus on vielä kesken. Turpoan kyllä hulluna jo ennen menkkoja, niin ehken hirveän montaa kokoa pienempiä kyllä uskalla hankkia.
 
En ollut edes kuullut kuukautisalushousuista, niitä voisi kokeilla. Itse olen tykästynyt kuukuppiin. Kesti mutamat kuukautiset tottua siihen ja päästä kärryille siitä, miten sitä tulee käyttää, mutta nyt olen tykännyt tosi paljon. Lisäksi kun aiemmin en tiennyt yhtään, mikä mulla on vuodon määrä, niin kupin avulla on mielenkiintoista seurata sitäkin.
 
Nyt kun on hormonikierukka, en ole tarvinnut mitään. Kuukuppia pääasiassa käytin aiemmin. Ompelin jossain vaiheessa itse kestositeitä ja ne toimi ihan hyvin mutta kuukuppi tuntui kätevämmältä. Kokeilisin ehdottomasti menkkapikkareita, jos tarvetta olisi. Ajattelin niitä ehdottaa teinille niitä.
 
Ihan perussiteitä käytän ja olen aina käyttänyt. Tampooneja olen käyttänyt joskus ( uimaranta) mutta muuten en, koska ne aiheuttavat jostain syystä päänsärkyä.

Tiedän, että noin joka kolmas kierto on runsaampi, muuten ei ole paljon mitään. Noita pikkareita voisi harkita, mutta niitä pitäisi olla tosi monet - pikkulapsiperheessä pyykkiä on muutenkin valtavasti.
 
Tulin tänne kans hehkuttaan! Kuukautishousut on ihan supermagee juttu, miten ihmeessä en ole rohjennut aiemmin testata!!! Tilasin modibodit, ja myllymuksujen paljon kehutut pikkarit ja kyllä menee myllymuksut jatkoon. Mitä muita merkkejä on tai onko joku löytänyt vielä myllymuksuja paremmat?
Mulla on vaan Libressen housuja, en nykyään käytä mitään muita kuukautissuojia. Koskaan ei ole tullut ohivuotoja tai muitakaan ongelmia. Tarve on vielä muutamille housuille, en tiedä mitä merkkiä kokeilen seuraavaksi.
 
Käytän vain kuukuppia. Jotain siteitä on kaapissa, kun jälkivuotoon suositellaan niitä. Kätevää, ekologista ja edullista.
 
Myllymuksujen menkkapikkarit on elämän pelastajat!!! Mä en koskaan tottunut kuukupin käyttöön ja tilasin menkkapikkarit viimeisenä oljenkortena ja en ymmärrä miksen ole aiemmin kokeillut. 😍
 
Myllymuksujen menkkapikkarit on elämän pelastajat!!! Mä en koskaan tottunut kuukupin käyttöön ja tilasin menkkapikkarit viimeisenä oljenkortena ja en ymmärrä miksen ole aiemmin kokeillut. 😍
Siis älä muuta viserrä! Mulla ei oo koskaan tullut ohivuotoja, vaikka runsaat kuukautiset. Paras keksintö oikeesti!
 
Myllymuksujen menkkapikkarit on elämän pelastajat!!! Mä en koskaan tottunut kuukupin käyttöön ja tilasin menkkapikkarit viimeisenä oljenkortena ja en ymmärrä miksen ole aiemmin kokeillut. 😍
Miten noissa on tuo koko? Olen xl/xxl rajalla, hieman enemmän xl puolella. Mietin, kumman ostan. 🤔 joustaako kangas miten?
 
Muokattu viimeksi:
Myllymuksujen menkkapikkarit on elämän pelastajat!!! Mä en koskaan tottunut kuukupin käyttöön ja tilasin menkkapikkarit viimeisenä oljenkortena ja en ymmärrä miksen ole aiemmin kokeillut. 😍
Mullakin on parit. On kyl mukavat! :smiling-eyes: jos olisivat edullisemmat, ni ostaisin useammat
 
Ennen raskautta käytin vuosia kuukuppia. Raskausaikana luulin sen hukanneeni, kunnes löysin sen viikko sitten (lapsi nyt 1,4kk). Menkat alkoi taas tuossa tammi-helmikuun vaihteessa. Vuoto on ollut aika niukkaa ja olen joko ollut kokonaan ilman, tai sitten käyttänyt raskauden valkovuotoja ja jälkivuotoja varten ostetut siteet ja pikkuhousunsuojat pois. Nyt juuri loppui menkat ja ekaa kertaa raskauden jälkeen testasin tampoonia. Ehkä uskaltaudun kokeilemaan kuukuppia seuraavissa menkoissa, pitää vaan kunnolla keittää ja puhdistaa kuppi kun oli alakerran vessan kaapin ylähyllyllä ja vessassa ollut jonkun verran pölyä rempan vuoksi.
 
Miten noissa on tuo koko? Olen xl/xxl rajalla, hieman enemmän xl puolella. Mietin, kumman ostan. 🤔 joustaako kangas miten?
Suosittelen oman vaatekoko mukaan. Mä ostin taulukon mukaan XXL koon ja kyllä ne menee, mutta ovat hieman isot. Seuraavat oli XL:ää ja ovat paremmat. Mun vaatekoko on XL joten sen mukaan kannatti mennä, 😀

Mut jos ostaa vahingossa isommat varsinkin sitä shortsimallia, niin ei oo mikään katastroffi

Joustavat todella hyvin.
 
Takaisin
Top