Tammivauva2011
Satasella mukana keskusteluissa
Mä nyt kuokin tuolta tammikuisista 2011, mutta oli niin hyvä aihe, että pakko kommentoida tätä. Mä todella suosittelen kaikille kuukuppia. Paraskaverini suositteli sitä mulle pitkään ennen kuin sitten viimeinkin sen hankin, enkä ole hetkeäkään katunut! Enää en voisi kuvitellakaan käyttäväni siteitä tai kuivia tampooneja. Kuukuppi on ollut mulla kaksi vuotta käytössä, samaa kuppia olen käyttänyt koko tuon ajan, eli rahallinen säästö on huomattava verrattuna kertakäyttö suojiin. Tilasin silloin Lunette kupin osoitteesta www.kuukuppi.fi , tuolla näyttää se olevankin tarjouksessa kuun loppuun saakka. On oikein 6kuukauden palautusoikeus, mikäli tuote ei miellytä. Itse ostin silloin kokoa 1 (pienempi), mutta täytyy ostaa koko 2 (isompi), se on tarkoitettu synnyttäneille. Kupin käyttö vaatii hieman harjoittelua, kupin tukevasti paikalleen laittaminen voi olla aluksi hieman epävarmaa, kupin mukana tulee kyllä hyvät ohjeet.
Kupin saa helposti pois sitä tyhjennettäessä ja sen voi sitten tyhjentää wc-pönttöön, sekä pestä pesuaineella ja vedellä, mikäli mahdollista. Esim. julkisissa vessoissa ei aina ole lavuaaria jolloin olen sen sisällön kaatanut vessan pönttöön ja laittanut kupin takaisin paikoilleen. Kupin olen keittänyt aina menkkojen päätyttyä pakastusrasiassa, johon olen kaatanut kiehuvaa vettä, eli ei ole tarvinnut kattilaa uhrata. Kuppia ei huomaa sen ollessa sisällä, sitä ei lainkaan tunne, eikä mitään roiku ulos. Sen antennin leikkasin melkein heti pois, eli ulospäin kupista ei näy merkkiäkään [:D] Välillä voi unohtaa koko kupin olemassa olon, kupin voi huoletta tyhjentää menkkojen loppu vaiheessa kerran pari päivässä (toisin kuin tampooni voi aiheuttaa kuivuutta). Muutoinkaan sitä ei tarvitse usein vaihtaa.
Itseä ajatuksena verinen kuukuppi kuvotti ennen sen käyttöön ottoa, mutta nykyään mielestäni siteet ja tampoonit kuvottaa. Nehän haisee ja roskia kertyy. Kuukuppia kun käyttää mitään ei tarvitse kulettaa mukana menkkojen aikaan, kun kakki tarvittava onkin jo sisällä [:D] Todella huoletonta! Suosittelen ehdottomasti kuukuppia kaikille! [:)]
Kupin saa helposti pois sitä tyhjennettäessä ja sen voi sitten tyhjentää wc-pönttöön, sekä pestä pesuaineella ja vedellä, mikäli mahdollista. Esim. julkisissa vessoissa ei aina ole lavuaaria jolloin olen sen sisällön kaatanut vessan pönttöön ja laittanut kupin takaisin paikoilleen. Kupin olen keittänyt aina menkkojen päätyttyä pakastusrasiassa, johon olen kaatanut kiehuvaa vettä, eli ei ole tarvinnut kattilaa uhrata. Kuppia ei huomaa sen ollessa sisällä, sitä ei lainkaan tunne, eikä mitään roiku ulos. Sen antennin leikkasin melkein heti pois, eli ulospäin kupista ei näy merkkiäkään [:D] Välillä voi unohtaa koko kupin olemassa olon, kupin voi huoletta tyhjentää menkkojen loppu vaiheessa kerran pari päivässä (toisin kuin tampooni voi aiheuttaa kuivuutta). Muutoinkaan sitä ei tarvitse usein vaihtaa.
Itseä ajatuksena verinen kuukuppi kuvotti ennen sen käyttöön ottoa, mutta nykyään mielestäni siteet ja tampoonit kuvottaa. Nehän haisee ja roskia kertyy. Kuukuppia kun käyttää mitään ei tarvitse kulettaa mukana menkkojen aikaan, kun kakki tarvittava onkin jo sisällä [:D] Todella huoletonta! Suosittelen ehdottomasti kuukuppia kaikille! [:)]
juue i tuu mieleenkään käyttää tamppoonia. oon JOUTUNUT käyttää siteitä ja niitäkin pitää olla jatkuvasti vaihtamassa. ihan hirveetä. pelkäsin vuotavani kuiviin ja se klimppine määrä hirvityttää. ja ne kivut....................
nyt elämä on aika vaikeeta ja kipuilevaa. 
mun anoppi antaa varmaan taas meikkejä, kun sitä tuntuu ärsyttävän kun en käytä.