kuukautiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mohomaha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nyt kuokin tuolta tammikuisista 2011, mutta oli niin hyvä aihe, että pakko kommentoida tätä. Mä todella suosittelen kaikille kuukuppia. Paraskaverini suositteli sitä mulle pitkään ennen kuin sitten viimeinkin sen hankin, enkä ole hetkeäkään katunut! Enää en voisi kuvitellakaan käyttäväni siteitä tai kuivia tampooneja. Kuukuppi on ollut mulla kaksi vuotta käytössä, samaa kuppia olen käyttänyt koko tuon ajan, eli rahallinen säästö on huomattava verrattuna kertakäyttö suojiin. Tilasin silloin Lunette kupin osoitteesta www.kuukuppi.fi , tuolla näyttää se olevankin tarjouksessa kuun loppuun saakka. On oikein 6kuukauden palautusoikeus, mikäli tuote ei miellytä. Itse ostin silloin kokoa 1 (pienempi), mutta täytyy ostaa koko 2 (isompi), se on tarkoitettu synnyttäneille. Kupin käyttö vaatii hieman harjoittelua, kupin tukevasti paikalleen laittaminen voi olla aluksi hieman epävarmaa, kupin mukana tulee kyllä hyvät ohjeet.

Kupin saa helposti pois sitä tyhjennettäessä ja sen voi sitten tyhjentää wc-pönttöön, sekä pestä pesuaineella ja vedellä, mikäli mahdollista. Esim. julkisissa vessoissa ei aina ole lavuaaria jolloin olen sen sisällön kaatanut vessan pönttöön ja laittanut kupin takaisin paikoilleen. Kupin olen keittänyt aina menkkojen päätyttyä pakastusrasiassa, johon olen kaatanut kiehuvaa vettä, eli ei ole tarvinnut kattilaa uhrata. Kuppia ei huomaa sen ollessa sisällä, sitä ei lainkaan tunne, eikä mitään roiku ulos. Sen antennin leikkasin melkein heti pois, eli ulospäin kupista ei näy merkkiäkään [:D] Välillä voi unohtaa koko kupin olemassa olon, kupin voi huoletta tyhjentää menkkojen loppu vaiheessa kerran pari päivässä (toisin kuin tampooni voi aiheuttaa kuivuutta). Muutoinkaan sitä ei tarvitse usein vaihtaa.

Itseä ajatuksena verinen kuukuppi kuvotti ennen sen käyttöön ottoa, mutta nykyään mielestäni siteet ja tampoonit kuvottaa. Nehän haisee ja roskia kertyy. Kuukuppia kun käyttää mitään ei tarvitse kulettaa mukana menkkojen aikaan, kun kakki tarvittava onkin jo sisällä [:D] Todella huoletonta! Suosittelen ehdottomasti kuukuppia kaikille! [:)]

Kuppi otettu tänään käyttöön ja ainakin toistaiseksi olen tyytyväinen [:)] Sain sen heti kerrasta paikoilleen ja pitihän mun parin tunnin sisää ottaa se jo pois ja lyhentää kahvaa pari milliä. Nyt tuntuu ihan hyvältä ja siltä että se on ihan kunnolla paikoillaan [:)]

Milläs te muut ootte sitä kuppia sit pessy? Onko fairy ihan hyvä vai...? Steriloin kupin myös tollein että otin pakastusrasian ja sinne kiehuvaa vettä muutama minuutti kansi päälle.

mohomaha kuppia olen pessyt ihan tavan suihkusaippualla tosin aina jollakin miedolla kuten erisan tms. Hienoa, et kuppi toimii kertaheitolla

Ok. On vaan tilavuudeltaan liian pieni mun vuotoihin nähden, ainakin näihin runsaimpiin päiviin mutta... 

Onko muilla muuttunut kuukautiset raskauden jälkeen jollain tapaa??

Mulla ei vielä ekan raskauden jälkeen juurikaan mutta nyt tän toisen jälkeen kyllä paljonkin.. Mulla on aina ollut niin epäsäännölliset kun vaan voi olla, aina ollut viikon parin heittoja siinä että koska alkaa tai sitten on voinut jäädä välistäkin välillä kerran tai pari ja aina on ne kaksi ensimmäistä päivää ollut hirveet kivut ja krampit ja ekan päivän saanut juosta vessassa oksentamassa. Nyt on synnytyksen jälkeen menkat tullu tosi säännöllisinä ja ilman mitään kipuja. Saa nyt nähdä onko pysyviä muutoksia vai alkaako taas jossain vaiheessa heittelee mutta on tää vaan outoa [8|] [:D] 

mulla muuten normit kierron suhteen mut toisella kertaa oli ennen alkamista ihan infernaaliset kivut...aina oon jonku verran ollut kipeä, mutta nyt en päässyt edes liikkuun...makasin vaan kaksinkerroin ja tärisin ja tuli ihan kramppejakin... [&:] ekat onnenpäivät olikin sit taas täysin kivuttomat, en osannut edes oottaa koko onnenpäiviä kun ei vinkitelleet etukäteen niinku normisti sillon ennen raskautta...
mutta nyt onneks pääsin alottaan noi ehkäsyrenkaat, ni ehkä ei tollasta kipua enää tuu... ja melko varmasti tietää et koskas niiden onnenpäivien PITÄIS tulla... [:D]

Mulla ei oo vieläkään tullut menkkoja raskauden/ synnytyksen jälkeen.. Ei sillä et oisin niitä kaivannut, mut imetyksestä johtunee. Eiköhän ne kohta ala, kun imetys vähentyny kokopäiväisestä iltaan, yöhön ja aamuun, muuten pullosta..

menkat on ollut synnytyksen jälkeen ihan kauheet!!!!!!!!! ekat oli ihan minimaaliset, selvisin pikkuhousun suojilla mutta voi kääk näitä kaksia viimesiä.emoticon emoticon juue i tuu mieleenkään käyttää tamppoonia. oon JOUTUNUT käyttää siteitä ja niitäkin pitää olla jatkuvasti vaihtamassa. ihan hirveetä. pelkäsin vuotavani kuiviin ja se klimppine määrä hirvityttää. ja ne kivut....................emoticon  noh nyt onkin selvinnyt että mun endo on levittäytynyt. se on tutkinnan alla että kuinka pahasti. toivoisin tosissaan että oisin taas raskaana......................................................................... kunhan saisin toisen lapsen niin sen jälkeen voisin jo näiden kipujen takia luopua kohdustani. sehän on ainut hoitokeino pahaan endoon. emoticon nyt elämä on aika vaikeeta ja kipuilevaa. emoticon kun ne kivut oiski vaan menkkkojen aikana mutta kun ne on kokoajan samanmoisia..

Eipä ole näkynyt. Synnytyksestä kuitenkin yli puoli vuotta, enkä ole kuukauteen lypsänyt kuin kerran vuorokaudessa. Harmittaa kun haluttais saada toinen lapsi mahdollisimman pienellä ikäerolla.

Onko mulla ketään kohtalontoveria?

Pah, ei oo täälläkään menkkoja näkyny! Imettänyt en oo ollenkaan enää reiluun viikkoon, sitäkin ennen viimeisen kuukauden imetin vain aamulla ja illalla.. Menkkamaisia kipuja kyllä on, raskaustestikin näytti negaa eilen, eli pitää vaan ootella..
Salaa ehkä kuitenkin alan toivomaan uutta vauvaa piakkoin saapuvaksi, vaikka alkuperäinen suunnitelma olikin aloittaa yrittäminen ens kesänä.. O.o

Mulla alko reilut 2 vko imetyksen lopettamisen jälkeen menkat. 

Ja kuukupista: mun ANOPPI ostaa mulle joululahjaks semmosen emoticon

Voi teitä onnellisia... XD kellä ne ei oo vielä alkanu.

Mulla alko jo syyskuussa vaikka imetin. Tosin säännöllisiä ne ei todellakaan ole. Kaikkee muuta!!! Ärsyttävää...

Mulla on nyt menkat toista viikkoa myöhässä. Testi näyttää negaa joten tuskin olen raskaana. Esikoisen jälkeen menkat tuli joku kolme kertaa ja sitten olikin kateissa puoli vuotta. Saas nähdä kauanko ovat tauolla nyt tällä kertaa.. emoticon

Täällä on maidon tulo vähentyny aika runsaasti tässä 2-3 viime viikon aikana ja tällä viikolla sit siirryttii kokonaan korviikkeelle kun näytti sille et tyttö aina kaipaili lisä maitoo... Noh minkäs teet vaikka olisin mielelläni vielä tuonne 6kk raja pyykille imettäny, mut eipä tässä nyt kovin monesta viikosta kiinni jääny.. Pää asia et tyttö saa mahasa täyteen.. Nii ne vaa menkat sit alko täälläkii tällä viikolla..emoticon  Olisin niin mielellään ollu ilman niitä pitempäänkin niin kun varmaan moni muukii...

Takaisin