kuukautiset

mohomaha

Kommentoinnin ninja
Tuolla toukokuisten puolella käydään keskustelua kuukupista, joten ajattelin tännekkin vähän tehdä galluppia asiasta... Mitä suojaa käytät, miksi? (useammankin voi valita) Ja toki voi muutenkin purkaa hermojaan tästä aiheesta [:D]

Ja lisää kokemuksia noista kuukupeista, mua ainakin kovasti kiinnostaa. Taidanpa tilata sellaisen. Mitä kokoja ja muotoja teillä on? Millä perusteella valittu?
 
yööööööööööööööööööööööööööööööökkk!! Sori, pakko oli kommentoida [:D] Toki onhan nuokin varmaan ihan toimivia, jos ne kuukautiset on suht lievät, mutta kun meikä valuu kuin niagara. Tavallisetkaan siteet ei pidättele meikän .. öö.. tyhjentymistä [:D] Tollojakin vaihdan parhaimmillaan puolentunnin välein.. siis supereita. Käyköhän mulle tuo kuppi?? Kokemuksia? Kuuntelen [:)] Niin eli täällä ei juu kestoilla, paitsi noiden liivinsuojusten suhteen. Tissit ei luojan kiitos valu samaa tahtia kuin muu kroppa. [:D] Tolloilla mennään, eli siis tampooneilla.. [8|]
 
Tääläkään EI kestoilla minkään suhteen; ei vaippojen, siteiden eikä rinnansuojusten kanssa[:D] musta ei olisi siihen.
Rinnansuojukset vielä menee mutta...


Kuuntelisin kans mielelläni siitä kuukupista...
 
mua kans nuo kestositeet hieman yököttää...mutta minäkin olen niitä onnettomia joilla ei meinaa mikään suoja riittää, joten siksi en voisi ite niitä kuvitellakaan käyttäväni...
mulla käytössä päivisin tamppooni ja yöllä side.. joskus pahimpina tulvapäivinä joutuu tamppoonin lisäksi laittaa vielä siteenkin... ei oo helppoa ei... täällä jo kauhulla odotankin ekoja onnenpäiviä...onneksi ei ole vielä tulleet...raskaana ollessa oli kyllä parasta se että onnenpäiviä ei ollut [:D][:D][:D]
pakko kommentoida (vaikka ei tänne osastolle varsinaisesti kuulukaan) noista kestovaipoista...kovasti oli suunnitelmissa niiden käyttö edes päivisin...no, kokeiltiin kerran...poika väänsi kunnon satsit (ja tällaisia satseja vääntää normaalisti noin 3-4 kertaa päivässä!!) ja oli yltäpäältä kakassa koko mies...ja myös kestovaippa kuorineen oli täynnä sitä itteään...kestoilu jäi sitten siihen [:D]
 
No mä käytän noita kestoliivinsuojia ja tykkään. Eivät tartu ihoon kiinni ja löytyy vaikka minkä kuosista, esim. mulla käytössä hello kittyä, ressua ja pääkallokuosisia.. [:D]
mutta juu, takaisin aiheeseen.. [&o]
 
Nyt on kestosuoja lisätty [:D][:D]
Juu mulle ei kans side käy alkuunka kun ne on liian lyhyitä eikä siten asetu mulle hyvin paikoilleen koska jotenkin vuodan enemmän eteenpäin kun tonne taakse päin. Ja sit kun lorahtaa niin sitähän kans tulee, ei mikää side kerkee sitä imasee, sit on pitkin reisiä. Viddu
Tamppoonia kans käytän yötäpäivää, jokaiselle vuotopäivälle oman kokonen tamppooninsa. Vituttaa sekin kun pitää olla sitten kans joka sorttia. Siks toi kuppikin kuulostais järkevältä kun on yks ja sama ja pitäis tollaset kunnon valahdukset sisälläkin. Ja sehän ei kuivata limakalvoja.

Lisää kuukupista www.kuukuppikunta.net
 
kestosuojat kuulostaa ällöttäviltä[:'(] Siteet on pyllystä..Oon ollu niin helisemässä ny helteitten aikaan ton jälkivuodon kanssa kun joutunu pakosta siteitä käytteleen[:@]
tampooneita tulee siis käytettyä.
täytyy tutustua varmaan tohon kuukuppi sivustoon[:)]
 
Voin kyllä suositella kuppia! Oisko pari- kolme vuotta ollut käytössä eikä ole muita suojia tarvinnut sen jälkeen käyttää menkkkojen aikana.
Kaksi kokoa oli valittavissa silloin, kun ostin (apteekista). Tyhjennän kupin aina aamulla ja illalla. Jos ei ole kipuja niin menkat kyllä unohtuu:) Eikä tarvii pelätä et side alkaa haisemaan. "Huonona puolena" joskus iltaisin nukkumaan mennessä muistan et ai niin en ole kuppia muistanut tyhjentää[:D]
Oma kattila pitää kupin keittämiselle "uhrata". Alkuun kannattaa rauhassa käyttöä harjoitella, jotta oppii kunnolla kupin laittamaan paikoilleen. Ja kupin "antenni" kannattaa lyhentää.
 
Mie käytän siteitä, runsaat vuodot ja tulee "paakkuja" paljon niin ei tamppooni kiinnosta, sen kun ottaa pois ja on niitä "paakkuja".... YÖK! Samasta syystä en kuukuppiakaan oo hommannu...
 
Mä olen melkein alusta asti käyttänyt vaan tampooneja, kuukautiset alkoi 12-vuotiaana. Siteitä en ole osannut koskaan käyttää, ne tuntuu jotenkin siltä kun olis vaipat jalassa. Jälkivuodon kanssa on ollut pakko sidettä käyttää enkä ole tykännyt ollenkaan. Joten mä olen vannoutunut tamponi-Tyttö Koo [:D]
 
Moikka!

Kuukupin käyttöä takana parisen vuotta ja nyt ihmettelen miten ikinä pärjäsin ilman sitä. Limakalvot pysyy paljon paremmassa kunnossa, ja kun olen ollut herkkä saamaan hiivan kuukautisten lopuksi, niin sekin ongelma on vähentynyt kupin kanssa. Näkymätön, hajuton, siisti. Aiemmin käytin sekä siteitä että tamponeja. Tamponien kanssa joutui kuitenkin käyttämään edes pikkuhousunsuojaa lisänä, joten aina oli se hautova muovikalvo housuissa. Kestositeitä en ole kokeillut, mutta nyt tulevaa jälkivuotoa varten ajattelin kyllä hankkia muutaman.
 
Mä käytän siteitä. Vuodan minäkin kun mikäki niagara, kaks ekaa päivää vasta pahimmat onkin. Joudun käyttämään vielä yötä päivää alwayssin yösiteitä. Ne on muuten ihan huippuja, on tarpeeks pitkiä ja isoja mutta silti niin ohuita jne.

Tamponia teinivuosina kokeilin, mutta ei ollu mun juttu. En saanut ikinä ees menemään silleen hyvin ettei se tuntuisi, aina kävellessä tuntu että kyllä siellä jotain on[:D] Lisäks mulla oli sellanen kammo että pelkäsin aina että se naru häviää ja se tampooni jää sinne enkä saa pois[:D][:D] Joo olin sillon 14 mutta silti[:D] Lisäks välillä jouduin käyttämään sidettäkin samaan aikaan kun ne tamponit meni ihan läpimäriks, mikähän idea tuossa yhteis käytössäki sillon oli[:D][:D] No mutta, se kokeilu loppui sitten siihen kun mulle tuli se tamponitauti.
 
[:)] lusikkansa soppaan laittaa myös hän.. [;)]
meilläkään ei kestoilla minkäänsuhteen. suunnittelin kestoilevani ja hommasin paljon kestovaippoja ja suojia jne mutta yhden kerran ku kokeilin ipanalla imse vimsen kestiksii ja sänkylainehti tunnin käytön jälkeen pissaa niin ei kiitos! meni niinku kaikki tyynyliinaa myöten pesuun.
mä oon vannoutunut tamppoonityttö.. vihaan siteitä niiiiiiiin paljon!!!!!! olin sairaalassa ihan helisemässä niiden kauheitten jättisiteiden kanssa ja aluksi ne vanhemmat hoitajat laitto kahta sinne pöksyyn heti synnytys/sektiopäivänä. kai ne kuvitteli että synnytyksen jälkeen vuotaa ku niagara. no en todellakaan vuotanut ja ne tavalliset siteetkin oli ihan liian isoja ja tympeitä. mutta pakko oli vaan käyttää...... onneksi jälkivuodon viimeset kaksi viikkoo pärjäsin pikkuhousunsuojilla. ja kun pari päivää kerkesin iloita että jes jäkivuoto loppu niin tänään alko sitten menkat... aaaaaaaaaaaargh!!!!!!!![:@][&:][:'(][:'(]

mulla on menkat ollut aina runsaat mutta tosi epäsäännölliset- mutta oon aina pärjänny tamppoonilla. välillä vaan saa vaan vaihtaa useemmin.. ja käyttää superia.
kuukuppii oon miettinyt josko kokeilis mutta en jotenkin vaan koe sitä mun jutuksi.
 
ne jättisiteet oli hyviä lapsiveden menon jälkee ku sitä tihku aina kun ittensä nosti sängystä tai tuolilta, nii ei ollu aina pyjama märkänä siellä kun kulki. Lapsivesien menosta synnytykseen kuitenkin 34 tuntii nii siin kerkes muutamat kymmenet siteet käyttää [:D]
 
jep, ne jättisiteet oli karseita, mutta kuten mohomaha totesi, loistava apu siihen lapsiveden huljahteluun...vaikka ite jouduin joku hulahduksen jälkeen käyä vaihtaas kun ällötti niin [:'(][:'(][:'(] ja tosiaa, onneksi niitä sektion jälkeen hoitajat runnoi urakalla useamman niihin ihaniin verkkohousuihin...niinku ei muuten olis ollu riittävän hehkeä olo!

täällä kans ois pitkään ollu kiinnostusta tohon kuukuppiin ja nytki taas tämän palstan innottaimana kävin hintoja tsuumailees ja jossain oli se lunette-aloituspakkaus 39 euroa... mutta jotenkin häirittee ajatus siitä että se jää tonne niin "alas"...mietityttää että eikö se muka tosiaa tunnu siellä kun on ihan tossa hollilla???
 
MIMS pari-kolmevuotta sitten kupin sai apteekista alle kolmella kympillä ja ainakin tuolla verkkoapteekissa jotain 25€ näyttäis vaan maksavan:) En tiedä kyllä postimaksuista...
 
MOHOMAHA: juu sellaseen ne jättisiteen varmaan olikin ihan jees.. ja muistaakseni sulla sitä lapsivettä piisasi...[;)]mulla sitä lapsivettä alko tihkuttaa vasta aika myöhäsessä vaiheessa synnytyksessä.. muistan vaan kätilön sanoneen että sitä tihkuttaa pikkuhiljaa.. ja siinä vaiheessa mä olin jo varmaan ihan loppusuoralla avautumisessa ja silloin taisin olla jo "sidottuna" sänkyyn niiden kaikkien vipstaakkien takia.. mäkin joutuin pitää niitä jättisiteitä jo siellä synnytyssalissa vaikka hienotunteisesti yritin sanoa että juu mutta ku mulla ois omiakin mukana. [8|][:D] eipä kätilö siihen suostunut.. ne oli kyllä hirveet siinä kauheen tuskan keskellä ja mun piti jatkuvasti ravat pissalla niin niitä molskahteli sinne pönttöön ja lattialle ja kuulu vaan että perkeleen sitteet.. [&:][:@][:D][:)] ja ne tuntu ihan turhilta kapistuksilta silloin. ku ei ollut mittään tarvetta.
 
Takaisin
Top