Kuningatarhyytelö / royal jelly / gelee royale

Larissa

Tietävä tietäjä
Onko kellään kokemuksia kyseisestä tuotteesta? Kuulemma tukee hormonitoimintaa, lisää hedelmällisyyttä, saattaa auttaa myös ovulaation kanssa ja tasoittaa kiertoa. Olen täällä palstalla kuullut jopa ihmisten raskautuneen aloitettuaan tuotteen käytön, mutta saattaa olla toki kyse sattumastakin. :)

Lyhyesti kerrottuna on siis kyse erittäin ravintorikkaasta aineesta, jolla mehiläiset ruokkivat kuningatartaan koko tämän elämän ajan. Tässä kuningattaren eväässä on runsaasti mm. aminohappoja, proteiineja, B-vitamiineja, rasvahappoja, A-, D-, E-, K- ja C-vitamiinia. Googlettamalla löytyy hyvin tietoa tästä aineesta, etenkin jos on yhtään englantia taitaa.

Ostin purkin kokeeksi, sillä ajattelin että ei siitä kummoista haittaakaan voi olla, jos ei ole mehiläisille/hunajalle allerginen ja ei tämä nyt ole kokeiluna kovin kalliskaan :)

Tähän blogitekstiin on hyvin koottu aiheesta infoa:
http://www.lily.fi/blogit/puuttuva-palanen/kuningatarmehilaisen-evaat
Muoks. Näemmä on tämä bloggaaja raskautunut 7 viikkoa sen jälkeen, kun korkkasi gelee royalet!

Eli siis, onko positiivisia kokemuksia tai onnistumistarinoita?
 
Muokattu viimeksi:
Niin, tiedä en sitten oliko sillä merkitystä, mutta mun kaveri tosiaan vinkkasi, että tätä pitäs alkaa syömään kun yritetään ja näin tehtiin, Yritystä takana viimevuoden loppupuolelta asti, raskautuminen, km ja nyt sitten uudelleen raskautuminen. Molemmat mieheni kanssa syötiin, kapseli päivässä ja oltaisko aloitettu minun ensimmäisestä kiertopäivästä. Nyt 6+4 ja edelleen syön kapselin päivässä :)
 
Ai teillä mieskin syö. Minä oon laittanu miehen popsimaan vaan ne folirenit, mutta siinä samassahan nämäkin menisi. :) olen kans syöny pääsääntöisesti 1kpl/pv mutta jos jääny jonain päivänä syömättä, oon ottanu seuraavana päivänä 2kpl. Ja 2 viikkoa olin siis syöny vasta näitä. :)
 
Mitenköhän tuota tuotetaan? Siis onko mehiläisten kannalta "eettinen" valmiste? Tekisi mieli kokeilla..
 
En valitettavasti osaa vastata tohon kysymykseen Aeria, mutta hyvä että toit tuonkin näkökannan ilmi! Voihan asiasta laittaa esim. Biosorinille viestiä, kun heidän tuote on tuo Gelee Royale.

edit. Pikaisen googletuksen seurauksena ei vaikuta kovinkaan eettiseltä tuotteelta mehiläisten kannalta, kuten ei myöskään hunaja tai siitepölyvalmisteetkaan :sad001 En tiedä, että onko tuota edes mahdollista tuottaa jotenkin eettisemmin, esim. synteettisesti? Taitaa seuraava purkki jäädä kaupan hyllylle.
 
Muokattu viimeksi:
Kotimainen hunaja ym on kuitenkin käsittääkseni aika mehiläisystävällistä kamaa, toisin kuin massatuotantomaissa. Voiskohan tuota hyytelöäki olla vs reilun mehiläisen hyytelö..
 
Tänään jututin henkilöä joka oli harrastanut Mehiläisen hoitoa ja tuottanut hunajaa. Hän kertoi että samoin kuin hunajan valmistuksessa Mehiläisen vain tuottavat enemmän emomaitoa kennon pohjalle jos se kerätään välillä pois. Eli ei vahingoita mehiläiset tämä gelee royalin tuotantoprosessi . Mehiläiset vaan tekee enemmän töitä, mikä on kuitenkin muutenkin niiden ainut tehtävä. :) vaikea selittää, mutta minulle jäi tunne että on eettisesti tuotettu ainakin näin Suomessa. Ja luin jostain että biosorin ainakin vannoo noudattavansa kaikkia laadittuja eettisiä vaatimuksia.

Opin myös että mehiläiset ei ole Suomessa luonnonvarainen laji, vaan tuotantoon tuotu laji. Luonnossa ovat mehiläiset on jossain vaiheessa "karanneet mehiläisfarmilta "
 
Kiitos lisänfosta Sabetti! Hyvä tietää! :)

Mulla alkaa pian olemaan ensimmäinen kierto gelee royalen kanssa lopuillaan. Palailen kertomaan omista kokemuksista, kunhan näen tuleeko menkat vai ei.
 
Jep mä oon kans ymmärtäny (appiukkolla on mehiläisiä) että tuo gelee ei tule kuningatar mehiläisestä vaan työläisistä kuningattaren ruuaksi jotta se pystyy lisääntymään niinkin nopeaan tahtiin :) ja ymmärsin kans että sitä ei mitenkään ihmeellisesti erikseen keräillä. :)
 
No niin, nyt on yksi kierto takana gelee royalen kanssa. Tässä mun kokemuksia.

Ovulaatio oli vahva, oireet oli selkeät ja ovistikkuun pärähti kaksi kirkuvan punaista viivaa kahtena peräkkäisenä päivänä. Se oli mielestäni plussaa :) Muita muutoksia en olossa ja esimerkiksi energisyydessä kokenut. Viikko ovulaation jälkeen alkoi outo tiputteluvuoto, joka jatkui menkkojen alkamiseen asti. Jostain luinkin että näitä kapseleita kannattaisi syödä vain kierron alusta ovikseen ja lopettaa siihen. Näin aion siis toimia tässä uudessa kierrossa. Jatkoa siis seuraa :grin
 
Päivitystä tänne geleestä.
Eli
yk 1 en syönyt gelee royalea. Ei tärppiä.

Yk 2 aloitin geleet. Ovulaation aikaan ei peitto heilunut, joten ei tärppiä.

Yk 3 gelee ollut käytössä koko ajan. Plussa :Heartred

Muutenkin ollut minulle sopiva valmiste. Olo ollut todella energinen ja mieli seesteisempi :D plussan jälkeen en ole kuitenkaan syönyt, en halua mitään riskejä. Ja tuli vaan tunne, etten halua nyt syödä niitä. :)
 
Minäkin kerkesin tuota syödä parin kierron ajan ennen plussaa. Toisessa kierrossa pitkään vaivana olleet epämääräiset alkukierron tiputteluvuodot jäivät pois, ja siitä kierrosta sitten tulinkin raskaaksi. Ovulaatiotuntemukset olivat vahvemmat kuin koskaan. En tiedä, oliko raskautuminen geleen ansiota vai jotain muuta, mutta kuitenkin koin sen sopivan minulle. Tosin käytin samaan aikaan myös muita lisäravinteita ja yritystäkin tuli kkm:n jälkeen täyteen 8 kk, joten syy onnistumiseen saattaa löytyä myös muista tekijöistä sekä ihan puhtaasti tilastoistakin :)
 
Täällä ei toinenkaan kierto gelee royalen kanssa tuottanut tulosta. Nyt söin noita vaan ovikseen asti, mutta silti loppukierrossa oli tiputteluvuotoa. Luulenpa siis ettei gelee ole mun tapauksessa syypää noihin vuotoihin. Loput kapselit käytän tässä uudessa kierrossa pois ja en varmaan enempää osta, kun en usko että noista on mun kohdalla hyötyä.

-------------
yk 5
Tjottaillen 7/2014 -->
 
Minullakin on paketti kotona, eilen popsin ensimmäisen :) voisin kanssa tulla tänne kertoilemaan jos huomaan jotain kertomisen arvoista hetken niitä käytettyäni :) tällä hetkellä syön myös tyrosiinia, seleeniä ja multitabsia. Mietinkin, että pitäsköhän noi multitabsit nyt jättää pois ja kokeilla vaan tuota? Toivottavasti toimis ainakin jollain tavalla!
 
Itse en multitabsia jättäisi pois, sillä eihän toi gelee sitä korvaa. Monivitamiineissa on sitäpaitsi usein foolihappoa, jota pitäisi saada tarpeeksi jo ennen raskautta.

-------------
yk 5
Tjottaillen 7/2014 -->
 
mulla glee kierto menossa... mitään muuta en oo huomannu ku sen että tasaa hyvin verensokeria :) ... en uskokkaan että ois mihkään muuhun vaikutusta... mutta syötin sitä myös miehelle :D nyt dpo 6 menossa...
 
Mä oon syönyt suunnilleen kolmisen viikkoa nyt tätä, alotin edellisen kierron alussa menkkojen jälkeen ja eilen alkoi uusi kierto, eli edellisestä ei vielä tullut toivottua tulosta, mutta sen huomasin että ovulaatio oli selkeämpi kuin koskaan ennen (vaikka aika myöhään tulikin ja kierrosta tuli 38 päivän mittainen). Lisäksi kuukautiset ovat nyt hieman runsastuneet. Tai aika paljonkin, mutta en nyt tiedä onko se niin huono juttu :) mitään kipuja ei kuitenkaan ole! Eli tähän kiertoon lähden hyvillä mielin :)
 
Mä oon muutaman kuukauden syönyt alkukierron, mies syö myös koko ajan. Ovisviivat testissä on olleet todella räikeät, samoin omat tuntemukset edellisiin verrattuna. Plussaa ei ole tullut mutta siihen on voinut vaikuttaa pari kuukautta jyllännyt tulehdus kohdunsuulla, joka nyt hoidettu.. Katsotaan mitä nyt tapahtuu :)
 
Takaisin
Top