kun mies pettää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

lyhyt tilannekatsaus: yhdessä ollaan onnellisesti! Mentiin kihloihin viikko sitten ja joulukuun alussa olis tarkoitus mennä naimisiin. Lapsia on kaksi ja kolmas tulossa. En voisi olla onnellisempi <3

luotan mieheeni täysin enkä ole kertaakaan katunut päätöstä jatkaa yhdessä.

Oliko se helppoa? Aluksi ihan helvettiä, varsinkin kun raskauskin meni kesken. Pikku hiljaa näky miehestä ja siitä naisesta häipyi mielestä ja täytyy myöntää et olen melkein unohtanut koko tapahtuman!!

pettäminen ei siis aina ole suhteen eikä maailman loppu vaikka aluksi ehkä tuntuisi siltä!! 

Poikaystäväni kerran juovuspäissään tekstasi yhdelle tytölle kaikkea että haluaisi panna tätä niin lujaa jne. Ja pussasivatkin. Kaks päivää olin ihan tappavan vihainen, ensin huusin ja sitten itkin, vaikka ei mitään kuoleman vaarallista ollutkaan tai mitään. Annoin anteeksi ja jatkoimme suhdettamme, mistä olen kiitollinen sillä hän todella on sielunkumppanini ja tiedän, että tuollaisia idioottimaisuuksia voi kännissä, ehkä voisi mullekin. Nyt ollaan onnellinen perhe, ja tiedän ettei tuollaista enää satu. Ja jos sattuisi, voisin antaa anteeksi, koska niin paljon hyvää meillä on kuitenkin.

Löysin lasteni isästä tänään facesta kuvan, jossa olivat porukalla ja kainalossa tyttö jota en tunne,
käsi lepäsi lantiolla ja oli kumartuneena siihen se eukko kainalossa.
Muut jätkät erikseen kuvassa.

Mulle tää riitti!

Mies ei nuku ensiyönä mun kanssa edes samassa sängyssä!

Hänen mielestään kuvassa ei ollut mitään pahaa.

Edellinen suhteeni oli ihmisen kanssa, joka paljastui loppupeleissä erittäin kieroksi. Viisi vuotta olin sokea hänen käytökselleen. Tietysti meidän suhteessammekin oli omat ongelmansa, mutta hänellä oli koko ajan haku päällä ja tiiraili niasia sillä silmällä (näin sain kuulla jälkikäteen) vaikka samaan syssyyn mietittiin häitä ja suunniteltiin lapsia (ja hänen aloitteestaan)..

Kerran annoin anteeksi. Toisella kerralla pakkasin miehen tavarat, toimitin rappukäytävään ja ilmoitin, että voi sieltä ne hakea (oli toisen naisen luona ollut yötä).

Mitä riitoihin tulee.,.. itse huomaisn, että loppupeleissä emme riidelleet, väitelleet emmekä muutakaan. Syynä se, että kummankaan kiinnostus ei enää tähän riittänyt. Ei ollut enää samanlaisia tunteita toista kohtaan, että asioista olisi jaksanut edes riidellä.

Mutta jokaisella on omat kokemuksensa joiden mukaan toimia. Itse olen nyt vahvasti sitä mieltä, että en pystyisi elää pettäjän kanssa. Koska silloin se epärehellisyys yleensä juontaa juurensa muuhunkin elämään (voiko sitten uskoa enää mitään?)..

Niin ja nyt puhun pettämisestä yhdyntänä. Jokaisella meistä on omat käsityksensä siitä, minkä laskee pettämiseksi ja nämä rajat tulee keskustella puolison kanssa..

Minua on myös petetty ja eikä vain kerran vaan useamman kerran, mutta tosin eri suhteissa. Nuorempana tai no oikeastaan teininä kaksikin poikaystävää petti minua exänsä kanssa ja sen jälkeen minä erosinkin molemmista jätkistä. Ikävät jäljet se jätti ja luotto meni kokonaan vastakkaiseen sukupuoleen ja mun itsetunto koki kovan kolauksen. Itselle tuli sellainen olo, että enkö mä riitä tälläisenä, kun mä oon ja mikä mussa on vikana. Viimein tapasin miehen, joka oli juuri sitä "aviomies" materiaalia, josta olin haaveillut ja joka aidosti välitti minusta ja otti minut huomioon. Luottamus tuon miehen kautta lopulta palautui ja se johti siihen, että naimisiin mentiin. Kaikki oli hyvin tai no mä luulin niin, kunnes sain mieheltäni kuulla, että työpaikan juhlissa hän oli mennyt minua pettämään. Silloin ajattelin, että miten mä tästä selviän ja miksi mulle käy aina näin? Lopulta saimme asiat juteltua kunnolla selviksi ja molemmat sai aikaa miettiä mitä haluaa elämältänsä. Päätimme jatkaa yhdessä ja ajan kanssa on luottamus palautunut pikkuhiljaa. Anteeksi anto ei ole helppoa, mutta kyllä mä sanon, että se kannattaa tilanteissa, joissa asiat saadaan selvitettyä ja missä molemmat rakastaa toisiansa. Ja itse en pystyisi pettämään miestäni, sillä tiedän liiankin hyvin miltä tuntuu olla petetty ja se on niin alhaista toimintaa kaikinpuolin.

Takaisin