Kun ei ylety ja muita käytännön vauvamaha ongelmia

Mä pienirintaisena vähän toivoin, et raskaus menis tisseihin, mutta mahahan tässä vain kasvaa. Olen edennyt pisteestä tai siis kuppikoosta A pisteeseen eli kuppikokoon B. Olen jo tähän ihan tyytyväinen (älkää naurako raukalle), mutta eiköhän maidon tulo tuo sitten boostia vielä. Nännit sen sijaan on kasvaneet isoiksi ja muuttuneet ruskeiksi. Öljyistä esimaitoa tulee yhä ihan pikkuisen joka päivä, mutta ei niin paljoa että valuisi ja kastelisi liivit.

Kyykistyminen tai oikeastaan kyykkyasennossa pysyminen keikahtamatta on jo hankalaa, ja mieheni huomaa aina katseesta, kun jotain täytyy tulla ojentamaan minulle. Mahani töyssähtää jatkuvasti kylppärin lavuaarin reunaan, kun olen pesulla. :D

Vielä yksi tissivalitus! Ja siis, täytyy huomauttaa että olen "vain" koossa C tällä hetkellä että en tosiaan voi edes tietää kaikkia isotisuongelmia. Mutta se on todella ärsyttävää nykyään että varsinkin autoa ajaessa turvavyö nousee koko ajan kaulaan ja tuntuu että kuristut. Mitä hittoa? Onko turvavyöt tehty vaan miehiä varten???

Wow: siis minä olen niin huomannut saman asian!!! Olen ollut kuristumaisillani jo monesti ajaessani ja kuumeisesti yrittänyt katsoa sieltä turvavyön kohdalta seinästä, että saako säädettyä sitä vielä alemmaksi. Mutta se säätö on jo kaikista alimpana. Ennen raskautta ei kyllä ollut tätä ongelmaa!

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Ihana kun on muitakin meitä turvavyöhön melkein kuristujia! :D Täällä sama homma ja joka kerta täytyy sieltä tarkistaa josko saisi vielä säädettyä vyötä, mutta ei niin ei :P ja vielä tisseistä puheenollen. Pitäisi liivivarastoa todellakin uusia. Ennen raskautta kuppi E eli nyt vähintäänki se F. Yöllä monesti herää siihen kun tissi alkaa puutumaan kun on hankalasti kääntynyt mutkalle ja itse rönöttää päällä :D:D

Astianpesukoneen tyhjennys:
Varaa 3x normaalia pidempi aika työhön. Tyhjennä ensin yläkori puuskuttaen, kun maha on edessä ja keuhkot kasassa. Nojaa toisella kädellä tiskipöytään ja tyhjennä astia kerralla. Pidä tauko kun supistaa ja happi loppuu. Toivottavasti ei ole puolisolle mitään asiaa, kun ei siinä puuskutuksen välissä saa sanoja kunnolla muodostettua. Jatka ja totea, että alakori on huomattavasti haasteellisempi kun pitää alempaa poimia ja yleensä isompia astioita. Pidä taas taukoa puolivälissä ja vedä henkeä. Tee homma loppuun ja laita puoliso täyttämään kone ja sohvalle toipumaan.

Ensi kerralla taidan varata jakkaran siihen viereen ja istualteen tyhjentää :happy119

Eilen just totesin miehelle että en tykkää enää tiskata kun en pysty nojaa tohon tiskipöytää. :D Onneks meillä on myös kone, mut aina on myös jotai mitä sinne ei voi laittaa.
Tuli mieleen että joilla isommat rinnat ja hikoilee/ärsyyntyy alta, niin eikös talkki vois auttaa siihen?
Ihan perus sohvalta nouseminenkin alkaa tuntuu jo tosi haastavalta välillä.

Kesäkukkien istutus oli aika vihon viimeistä puuhaa mitä näillä viikoilla huvittaa tehdä. Istuin terassin portailla ja kumarruin laittamaan kukkia ruukkuihin. Kolme ruukkua riitti ja seuraavan kerran teen moista ensi kesänä. Jatkossa suoritan vanhojen kukkien nyppimisen niin, että mies saa nostaa ruukut terasssin pöydälle ja nypin ne siinä. Kumarteleminen ei ole enää minun juttuni.

Tissijuttuja vielä :D Itselläni muuttui tissikoko B:stä D:hen. En jotenkin tykkää ollenkaan, kun ne on alkaneet myös roikkua :( Mieheni kommentoi tummentuneista nänneistä "Sulla on ihan ruskeet nännit, vielä ennen raskautta ne oli ihan vaaleenpunaset!", eikä sekään tunnu kivalle, koska muistan joskus ennen raskautta kun mieheni kommentoi sitä että raskausaikana naisten nännit tummuu ja piti sitä jotenkin ällöttävänä. Sitten vielä, nännini ovat alkaneet kuivua!?!? Se nyt on kai näitä atooppisen ihon kummallisuuksia, mutta siihen päälle vielä niihin on tullut ihottumaa joka hieman märkii:( Onneksi sain jotain kunnon rasvaa joka nyt jonkinverran on tepsinyt. Mutta entä jos en voikkaan imettää jos nännini on vielä ihottumalla/ruvella :(

Ja tämä masu, onhan se tiellä. Sen aina jotenkin unohtaa kunnes taas törmää johonkin maha edellä tai kyykistyy :D
K-18 jutut.. Koko raskausajan ja sitä ennen olemme mieheni kanssa nauttineet toisistamme joka päivä, joskus enemmänkin. Kunnes nyt yhtäkkiä ehkä kerran kaksi viikossa. Mieheni ei kuulema jaksa tai sitä ei huvita. Ja tästäkin minulle on kasaantunut kauheat ulkonäköpaineet, en siis enää viehätä miestäni.. Ymmärrän sen aivan hyvin kun on iso maha ällöttävät isot hieman roikkuvat tissit ja ruskeat nännit. Kiloja on muutenkin kertynyt lähemmäs 20kg. Entä sitten raskauden jälkeen?! Roikkuva löllö maha ja nämä tissit.. Olen yrittänyt nauttia raskaana olemisesta, pidän minun isosta masusta, ja kilotkin saa kyllä pois synnytyksen jälkeen. Mutta silti on niin iso ja epäviehättävä olo:( Ja ehdottomasti pahinta on kun huomaan ettei miestäni miellytä:(

Anteeksi kauhea valivali viesti. Mutta en muuallekkaan tätä pysty purkaamaan. :schocked028

Muutettiin tossa viikko sitten uuteen kämppään ja vaatteita pakkaillessa tajusin että yli puolet vaatteista ei oo menny pitkään aikaan päälle...ihan unohtanu mitä kaikkea sitä omistaakaan.
Juu ja yhetkään rintskat ei sovi, bikineistä puhumattakaan eli aika lailla on kokonaan saanu vaatekaapin uudistaa tän kesän ajaks...

Semmonen asia harmittaa todella paljon, kun nämä makuuhuone puuhat... tai se niiden olemattomuus. Alakerta on jotenkin niin turvonnut että alku sattuu enemmän kun se eka kerta sillon joskus. Ihan harmittaa kun sitä aktia on niin harvoin nykyään kun ei oikeen koskaan jaksa tai ei oo intoa siihen hetkeen ja sitten ku joskus jaksaa puuhailla niin sekin on niin nopeesti ohi kun tuntuu niin paljon ettei sitä meinaa kestääkkään kauempaa.. :/

Oltiin Arnold'silla syömässä bagelit. Päätin käydä vessassa. En meinannut mahtua! Siellä oli sellanen pikkuinen koppi, jossa oli lavuaari, ja pytty oli toisessa pikkukopissa, jonka ovi piti avata siihen ekaan pikkukoppiin itseään kohti. Jäin oven ja seinän väliin jumiin enkä päässyt itse vessaan :DDD. Hetken piti miettiä taktiikkaa ja nauratti. Lopulta sain itseni ekan kopin nurkkaan ja kurotettua oven ihan auki niin, että mahduin vessaan. Mitenköhän tuota vessaa käyttää ihan tavalliset ylipainoisetkaan?

Mä yritin eilen huoltoasemalla hiipiä miehen viereen sillai huomaamattomasti ja kuiskata sille jotain.. muttamutta. Törmäsin mieheeni mahallani niin lujaa että hän horjahti, hyvä ettei kaatunu. Heh, se siitä huomaamattomuudesta :-) On nämä uudistuneet rajat näemmä edelleen hakusessa.

Muutenkin olen törmaillyt mahallani ja yritän jatkuvasti ängetä jostain liian ahtaasta kolosta. Ja edelleen yritän vetää vatsaa sisään piukassa paikassa. Ei oikein vaan auta mitää.

Mä punnitsin yksi päivä hedelmiä kaupassa ja ihmettelin kun vaa'an lukema heitteli, noh, maha oli sitte siinä vaa'an päällä :D

Mä en meinaa saada lattialta nostettua mitään, esim eilen jouduin käskeen miehen ruokkimaan koirat kun en ylettynyt ottamaan niiden ruokakuppeja lattialta

Tissijuttuja vielä :D Itselläni muuttui tissikoko B:stä D:hen. En jotenkin tykkää ollenkaan, kun ne on alkaneet myös roikkua :( Mieheni kommentoi tummentuneista nänneistä "Sulla on ihan ruskeet nännit, vielä ennen raskautta ne oli ihan vaaleenpunaset!", eikä sekään tunnu kivalle, koska muistan joskus ennen raskautta kun mieheni kommentoi sitä että raskausaikana naisten nännit tummuu ja piti sitä jotenkin ällöttävänä. Sitten vielä, nännini ovat alkaneet kuivua!?!? Se nyt on kai näitä atooppisen ihon kummallisuuksia, mutta siihen päälle vielä niihin on tullut ihottumaa joka hieman märkii:( Onneksi sain jotain kunnon rasvaa joka nyt jonkinverran on tepsinyt. Mutta entä jos en voikkaan imettää jos nännini on vielä ihottumalla/ruvella :(

Oletko varma, ettei tuo kuivuminen ja "märkiminen" ole esimaitoa? Itsellä sitä tulee ainakin melko vähän ja se kuivuu nänneihin...

KURISTAVASTA TURVAVYÖSTÄ sen verran, et hyvä kun joku otti sen puheeksi! :)
Olen jo ennen raskautta ollut isorintainen D/DD kupilla ja autossa istuminen on ollut äärimmäisen tukalaa, koska turvavyö nousee kaulaa kohti ja sen terävä reuna hankaa kaulaa ja yleensä olenkin siirtänyt turvavyön olkapään päältä kainalon alle (auttaako se edes sielä mitään?), jotta olis mukavampi olla. Olen aiemmin vain ihmetellyt, että miten kaikki muut pystyvät istumaan autossa ilman turvavyöongelmia, mutta en ole tajunnut hakea syytä isorintaisuudesta! :D

Pakko kommentoida, että itte onnistuin POLTTAMAAN mahani hellalla yks pv ruokaa tehdessä.... :D Mies jaksaakin tästä kiusata sanomalla: "älä polta vauvaa" aina kun teen ruokaa :)

Ja sitten huoltoasemilla ei meinaa ylettyä pesemään käsiä kun maha on tiellä. Ovien sulkeminen on myös hankalaa kun ei aina meinaa muistaa tuota mahaa :)

Juu, sama täällä Nanna-, hellalla ku ruokaa laittaa vähän väliä kuuluu "Au" kun maha osuu kuumaan..:smiley-angry019 Sit ku on muutaman kerran tökänny siihen niin tajuaa kääntyä sivuttain kokkailee.. :rolleyes:

Takaisin