Kun ei ylety ja muita käytännön vauvamaha ongelmia

TerhiJii

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin aloittaa tälläisen päivittely ja vinkkiketjun mahan tuomien "ongelmien" setvimiseen :)

Itse huomasin että varpaiden kynsien leikkaaminen ja lakkaaminen alkaa olemaan melkoista ähellystä, maha on vaan sen verran tiellä JO NYT :)

Toinen ongelma on alakerran sheivaaminen.. Sinne ei näe nyt kertakaikkiaan mitään ja joutuu peilin avulla rajailemaan. Mä olen tottunnut koko aikuis-ikäni pitämään "puutarhani" siistinä ja sheivailen normaalisti muutaman päivän välein. Nyt se alkaa olemaan niin hankalaa että olen jo muutaman kerran miettinyt jos antais rehottaa vaan. Mutta kun ei pysty... tuntuu heti jotenkin epähygieeniseltä.. tai no miten sen sanois.. karvaiselta :) Mies sanoi että hän oikein mielellään auttaa tässä ongelmassa mutta itseäni hiukan mietityttää päästää jotakuta sinne partaterän kanssa..

Oliskos Naisilla jotain vinkkejä? Uskaltautua vahaukseen tms?

Sama varpaankynsien leikkausongelma. Haaveilen jo, että pääsisi käymään (eli saisi aikaiseksi varata) jalkahoidossa, missä tehtäis rentouttava kylpy ja hieronta ja kynsien leikkuu ja lakkaus. Ah, se olisi luksusta. Minä en kyllä tykkää oikein, jos joku muu leikkaa varpaankynsiä, en tiedä mikä siinäkin on..

Minä oon tyytynyt tuossa alakerran siisteydessä vaan lyhentämään itse kasvustoa :D Meilläkin mies on kyllä auliisti luvannut auttaa siistimisessä, jännä juttu ;)

Yksi ongelma on jo sukkien jalkaan laittaminen, mietin, että se on varmaan mahdotonta sitten, kun maha on oikeasti iso!

Itse ajattelin ensi viikolla varata ajan tuohon varpaankynsien geelaukseen ja jalkahoitoon juurikin tämän ongelman vuoksi niin ei tarvitse loppuraskaudessa enää asiaa miettiä :)

Alakerran siistiminen onkin jo ihan arpapeliä, kunhan vetelee sinnepäin :D

Suosittelen ehdottomasti puutarhan siistimiseen sokerointia kosmetologilla! Maailman paras keksintö. Ottaa tietysti jonkin verran kipeää, mutta ei läheskään niin paha ku vaha. Aivan mahtava ja kestää 3-4 viikkoa.. toki jonkinmoinen sänki pitää olla että lähtee. Ja kun on luonnontuotteesta kyse niin pitäis olla muutenkin hyvä.

Sent from my GT-I9105P using Vau.fi Foorumi mobile app

Lenkkareiden yms. anuhojen sitominen seisaaltaan alkaa olemaan jo vähän haastellista. Ei tunnu hyvältä olla kumarassa niin pitkää aikaa (10 sekuntia :)) putkeen. Onneksi kesällä voi pitää paljon sellaisia kenkiä joiden nauhoja ei tarvitse solmia, mutta lenkille on tietysti mukava laittaa lenkkarit.

Jalkahoidossa käyn normaalistikin n. 6 vkon välein joten varpaankynsiä ei välttämättä tarvitse kovin usein itse leikata. On kyllä luksusta kun joku toinen hoitaa jalat ja varpaankynnet kuntoon. Minulla on ongelmajalkapohjat joten en ihan huvikseni käyn noin usein hoidossa.

Joo kenkien laittaminen alkaa olla vähän ikävää. Meillä on tosi pikkuruinen eteinen, mutta on ollut mielessä hankkia sinne kuitenkin jotain pikku jakkaraa, niin saisi pukea kengät istualtaan.

Tänään kaupan kassalla huomasin, että minä, mahani ja selässä oleva laukkuni olimmekin ilmeisesti vähän leveämpi yhdistelmä ihmisen päästä ohi. Luulin että siitä mahtuu, mutta eipäs mahtunutkaan niin hyvin.

Mulla ei mahdu edes muut vanhoista kengistä kuin kroksit ja kumisaappaat! Ei mun jalat ole edes turvoksissa, mutta kun ne ei alun alkaen olleet mitkään sirot neidon jalat vaan amatsoonin räpylät että kestää pystyssä tää 175cm varsi. Ja nyt on pitänyt siirtyä pykälää isompaan kun on kai joka nivelestä jalka venähtänyt suuremmaksi, varsinkin leveyssuuntaan. Kyllä syö naiseutta, kehtaa ees mennä minneen jalkahoitoon :crybaby2Ei ole enää mitään toivoa saada kenkiä naisten osastolta. Kroksitkin pitää kai uusia, viime vuotisista alkaa jo pohja uhkaavasti ohentua. Ehkä pitäs alkaa selvitellä mistä nuo drag queenit kenkänsä hankkii :biggrin

mullakin on alkanut olla jalat niin turvoksissa että ei oikein löydä mitään sopivia kenkiä.. :( yleensä käytän paljon ballerina kenkiä kesällä mutta nyt en pysty käyttämään enemmän kuin puolisen tuntia ja sitten jalkapohjat on TOSI kipeitä.. Ainoat mukavat kengät on adidaksen lenkkarit... pitäisi käydä ostamassa pitkä kenkälusikka niin saisi kengät helpommin jalkaan.

Ja alakerran sheivaaminen on kyllä haastavaa... täytyy otta peili mukaan niin silloin ehkä näkisi jotain :laughing002

Mitähän mie SITTEN teen kun iskee turvotuskin jalkoihin? Hankin huopikkaat? Helppo homma, kun alkaa kiristää niin kastelee ja kuivattaa jalassa :biggrin Varsin kesäinen vaihtoehto :laughing002

Mie kyllä pari vuotta sitten herätin huomiota, kun en pitänyt kenkiä juuri lainkaan kesällä. Ruokakaupassakin kävin paljasjaloin. Pitäskö siihen ryhtyä taas? Silloin olin kyllä töissä sellaisessa paikassa missä ketään ei kiinnostanut tai haitannut miun hobittimeininki mutta nyt vähän luulen että siinä olis taas yksi hyvä syy pomolle antaa potkut jollekulle eli esimerkiksi mulle :sick009

Tota tota, sheivaamisesta voi vaan haaveilla :( Se ällötys kyllä menee ohi muutamassa viikossa)
Toi kenkien laitto. Meillä on noi portaat, nostan jalan portaalle, eli silleen sivusuunnassa ylös, ja nappaan kengän kannasta kiinni ja sujautan jalan sinne.. en laita kuvaa :D Mut hoksasitteko mitä tarkoitin?

Laita laita Kuudes oikein sellainen vaihevaiheelta kuva!! *yllyttää* =D
Mä käytän suosiolla taas kesän vaan crocseja, niissä ei kipeydy vaivasenluut ihan kamalasti, toisin kuin lenkkareissa, eikä tarvii miettiä miten ne saa jalkaan!

Taas kerran olen ilonen, että olen laseroittanut bikinirajan. Ei tule hirveää kasvustoa :)
Ja omat kengäkin menee vielä jalkaa, vaikka pitää välillä vähän ajatella, miten ne oikein laittaa. Vielä pääsen hyvin korkokengillä menemään. Ystävänikin ihmetteli yli kuukausi sitten, että miten minä vielä pystyn niillä kävelemään. Hänellä oli kuulemma mennyt tasapaino jo heti alkumetreillä.

Kiitos teille, että sain ilon aiheita nykyolossani!

Minulla ei ainakaan toistaiseksi ole ongelmia minkään teidän mainitseman suhteen mut sitten kun en saa enää varpaankynsiäni leikattua taidan kääntyä iskän puoleen; taisin olla vielä ylä-asteella kun isä leikkasi vielä minun varpaankynnet :D Alakerran sheivaamisen jätän kyllä ihan oman (tai mieheni) huostaan!!

Juu, kenkien laitto on mulla helppoa kun käytän normaalistikin jotain helposti sujautetettavia. Crocksit on ihan huiput :)

Syömisen jälkeen alkaa olemaan aika täysnäinen olo. Eilis-iltaisella kävelylenkillä sitä miehelle ihmettelinkin kun olo on niiiin TÄYSI. muutaman kuukauden päästä on varmaan jo tukala olo. Maha alkaa nousemaan jo tohon tissien alle ja pingottaa.

HAha eilen töissä tuuppasin mahallani erästä teinipoikaa :D Eikä ollut mikään hipaisu vaan ihan kunnon töytäsy :S Vähän sai pahoitella ja kun poistuin paikalta, niin itseä huvitti hyvin paljon :laughing005 Pitänee tästä eteenpäin muistaa, että ei ihan niin vauhdikkaasti liiku vaatemyymälän käytäville, että ehtii kaikki ulokkeet hallita :P

Marsi: En kyllä uskalla enää mennä sokerointiin. Kun eka (ja vika) kerran kävin, oli kosmetologi aivan viimeisillään raskaana. Jotenkin hänen kehonsa lämpö lämmitti sen töhnän niin ettei operaatio onnistunut. Jouduttiin lopulta lopettamaan kun raukkaparka oli aivan poikki. Ei tietenkään ottanut minulta hintaa kun ei onnistunut työssä mutta oli tosi kivulias tapahtuma ja turhan takia :) Pahoitteli vielä eikä ymmärtänyt mistä tämä johtui, uskoi että raskaus aiheutti tämän. Aloitti äippäloman siltä istumalta :D

Eleanora ja pikkuruusu: Minulla myös kenkälusikoita piilotettuna joka kassiin, en selviäisi ilman!

Varpaidenkynsien leikkaamiseen ja alapään sheivaamiseen tarvitsee jo hieman taiteilua, mut onnistuu neki toistaseks viel iha hyvin! :)
Tiskates alkaa vatta olla jo vähän tiällä....tai ei oikeestaa tiällä, mut vattan kohdalla aina sellanen märkä läntti tiskauksen jälkee (on joku ihmee tapa nojata sitä työtasoa vasten) :D

Onkohan täällä maha ottanut jonkun kasvuspurtin vai minkätakia se on parin päivän aikana osunut joka paikkaan, viimeksi tänään paukautin auton ovella siihen. Peilistä kanssa säikyn välillä että kuinka iso se jo onkaan :)

Takaisin