Kumppanin reagointi

Elma Auroora

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syysmammat 2017
Miten kumppanisi reagoi raskausuutiseen?


****

Mä tein testin n. dpo11 kun nännit oli kipeytyny ihan yhtäkkiä. Se oli negatiivinen ja sitä tuli surtuakin vähän kumppanin kanssa, meillä ei varsinainen yritys ollut vielä käynnissä (piti siis aloittaa vasta helmikuussa) mutta tjottaillen oltiin menty ilman ehkäisyä edellinenkin. Kaksi päivää myöhemmin tein uuden testin koska nännit ne vaan jatkoi kipuiluaan ja sieltä tulikin heikko positiivinen tulos! Lähetin kuvan testistä miehelle töihin ja vastaukseksi sain rivin sydänsilmäisiä emojeja.

Hetki tässä on mennyt tajutessa asiaa vaikka tein sitten yhteensä kolme testiä, perättäisinä päivinä, ja viiva vahisui päivä päivältä. 4+1 näkyi jo leffaviivat. Mun tajuntaan asia meni sillä että koin sellaisia tuntemuksia mitä en koskaan ennen (kyse kun on esikoisesta) alavatsalla eli kuplintaa ja kuohumista ja muutenkin, olo on aivan erilainen kuin kuukautiskierroissa. Miehelle asia taisi konkretisoitua tänään kun soitettiin neuvolaan ja sieltä todettiin että uskokaapa nyt vaan että totta se on, kun ootte kolme testiä tehnyt, niistä on kaikki positiivisia ja jokainen yli 99% varma tulos :D Sen jälkeen vietettiinkin monta tuntia asiasta intoillen, tulevaisuutta maalaillen ja lähimmille kavereille viestitellen.
 
Meillä enempi miehellä tosiaan ollu tota vauvakuumeilua ja saanu sen sitte muhunkin tartutettua. :D Sillä ei kovin hyvät viiva silmät ole, eli haamuja ei pysty näkemään. Mutta tänään tosiaan kun kaksi testiä näytti plussaa ja laitoin sille myös töihin viestiä ja kuvia niin innoissaan asiasta oli! Sanoi tossa iltapäivällä että siitä tulee varmaan kauhea hössöttäjä jos ja kun raskaus etenee! :D
 
Meillä testasin toissa aamuna ja miehen kasvoille levisi suuri hymy, hän sanoi että näkyyhän siinä viiva. ♡ Nyt ollaan sitten seurailtu vahvistuvia viivoja ja voi että niitä on ihana katsella! :happy:

Mies on seuraillut mun toilailuja pisutikkujen kanssa epäuskoisena, himotestaaja kun olen. :hilarious: Nyt on sitten jotain katsomisen arvoista sentäs!
 
Mä vein miehen vessaan testiä katsomaan edellispäivänä ja tais se jotain "oho"-tyylistä hymähtää ja hymyillä :grin
Sit halailtiin ja koko illan piti oikeen extrahyvänä ja nukkumaan mennessä kyseli pärjäänkö pääni kanssa (taustalla tuulimuna). Töistä on tullu siirappiviestejä :happy:
Me ei nähdä ihan joka päivä miehen töiden takia, mut pe lupas taas tulla kotiin vaikka joutuu la-aamulla ajaa 4h Seinäjoelle.

Yritetään ottaa rauhassa ja odotetaan sydämenlyöntejä että voidaan henkäistä. Mies on muutenkin tosi tasainen ja antistressaantuva, mut mä hössötän sit omassa päässäni senkin edestä...
 
Joo mä en oikee tienny miten mun olis pitäny reagoida ku mies kysyi pärjäänkö pääni kanssa :hilarious::hilarious: emmä ny kovin hullu kai oo :shy::p
No huolissaan se vaan oli viime syksyisen johdosta... ku oon tottakai sen jälkeen vähän ehkä...pikkusen vaa stressannu et mitä jos niin käykin uudestaan.
 
Apiaani, Hieno juttu että mies heti otti huomioon nuo seikat ja sinun jaksamisesi. :Heartred
 
No hän on kyllä maailman ihanin :love7
10v olin suhteessa noiden vanhempien lasten isän kanssa, joka on kyllä oikein tosi pökö tunne-elämän puolella ja hellyyttä ei ollut koskaan... oon nauttinut ihan täysin palkein tästä siirapista ja vaahtokarkeista :Heartbigred
 
Meillä mies oli yhtä hymyä ko menin testiä näyttään ja kysy haluanko halin :rolleyes::grin

Mies tosiaan on meistä se kummalla on isompi vauvakuume ollu esikoisen syntymän jälkeen, jos se ois saanu yksin päättää ni oisin varmaa jo melkeen synnyttääs toista lasta :hilarious:
 
Oli todella iloinen kun menin hihkumaan kesken esikoisen kylpyhetken "Kyllä mä olin oikeassa" :D Ollaan siis oltu niin että tulee kuin tulee :)
 
Minua suoraansanottuna pelottaa mahdollisesta raskaudesta kertominen poikakaverilleni.. Ollaan siis viime vuoden alusta tavattu ja heti oikeastaan "kolahti", joten yhessä ollaan kohta vuoden päivät oltu. Viime kesänä sitten alkoi yllättäviä oireita ilmestyä (metallin makua suussa, turvotusta ym.) ja hoksasin itekin ettei kuukautisia ole kuulunut (aina vuoto siis hyvin epäsäännöllinen ollut..) siinäpäs sitten testi ostettiin ja sen tekaistuani sain kuin sainkin tummat kaksi viivaa testiin. Sitten vielä tk:ssa tein uuden testin varmuuden vuoksi ja positiivistahan se sielläkin näytti. Poikakaverilleni asiasta kerrottua hän oli heti sitä mieltä että keskeytyshän se paras vaihtoehto tässä vaiheessa suhdetta on, " kylläpä sitä ehditään myöhemmin monen monta lasta tekemään" hän heitti ja niin varasin ajan keskeytykseen. Lääkkeellisestihän se ei sitten onnostunutkaan vaan lopulta kaavinta kutsui. Tavallaan silloin sitä ei kovin suuremmin ajatellut mutta nyt on outo ahdistus hiipinyt mieleen ja ajatukset siitä että mikäli en olisikaan keskeytystä tehnyt minulla saattaisi hyvinkin pian olla se suloinen pieni elämässäni.. Mutta sitä ei kannattane liikaa ajatella tässä vaiheessa vai keskittyä nykyhetkeen.

Nimittäin, nyt on taas alkanut ilmenemään niitä samoja oireita mitä tuolloin viime kesänä ennen kuin päätin raskaustestin ostaa ja plussan varmistaa. Turvotus on lisääntynyt ja jatkuva jano alati vaivaa. Nippailut alavatsassa ja pahoinvointia.. Ja kuukautiset pari päivää myöhässä (tosin ei mitään ihmeellistä minun kierrolleni mutta..). Jotenkin en uskallakaan sitä testiö tehdä kun tiedän etten voisi mahdollista plussaa piilotella poikakaveriltani. Ja hän varmastikin olisi taas sitä mieltä että keskeytykseenhän sitä enempää miettimättä mennään. Ja minä kun olen jo salaa mielessäni alkanut toivomaan kahta viivaa testiin ja miettimään jo tulevaa äitiyttä..

Plääh pää hajoaapi näissä ajatuksissa, onko kellää samanlaisii kokemuksii..? :oops:
 
Tein tänään aamulla positiivisen testin, en kertonut miehelle mitään raskautumisepäilyistäni, halusin pitää yllätyksenä plussaan asti. No, kun positiivinen tulos tuli, menin miehen luokse, näytin testiä ja sanoin että meille tulee vauva. Mies yllättyi kyllä täysin :joyful: Kysyi olenko edellisestä raskaudesta säästänyt positiivisen testin ja yritän huijata häntä kun tuli niin puun takaa. :joyful:
Eli yllärini onnistui, molemmat iloisia raskaudesta :Heartred
 
Moondance, kiva että jaksat jakaa tarinasi :)

Niiinu, kuullostaapa ihannetilanteelta, tapahtuisipa nuin omallakin kohdalla että mies innostuisi heti mutta tuskin..:sorry:
 
Lovehearts, ensimmäisen kohdalla mies oli vähän että o-ou, mitäs nyt tehdään mutta alkushokin jälkeen oli kuitenkin iloinen. Nyt kun meillä on jo yksi lapsi, ei varmaan ole niin elämää mullistava tämä toinenkaan :) Tosin hän stressasi jo nyt (rv4+1) tulevia yöheräämisiä kun ollaan juuri niistä päästy eroon pojan (1v2kk) kanssa, suunnitteli jo tulevan vauvan kummejakin :woot:
Oletko jo miehellesi kertonut?
 
Niiinu, jospa se menisi juuri noin että ensimmäinen jänskättää enempi ku kaikki on sitten uutta ja arki menee ihan uusiksi, meillä ku ei virallista yhteistä kämppääkään nyt ole ku poikakaverini äitin omistusasunnossa asutaan töitteni takia (ei hänen äitinsä täällä kuitenkaan vaan ihan kaksin saadaan olla:)) mutta ollaan tässä kyllä enempi vähempi jo kämppää kateltu.. :)

Mutta vielä tosiaan en ole plussaoireista kertonut kun testannut en ole.. Ei ole siis vielä tarvinnut nostaa kissaa pöydälle, jospa sitä huomenna uskaltaisi testailla ja pähkäillä sitten pää puhki miten ja milloin kertoa jos nyt sattuisi tosiaan niin että testiin ne kaksi viivaa ilmaantuisi...:)
 
Muokattu viimeksi:
No ainakin olette saman katon alla :)
Huomenna aamulla testaat ja kerrot mahdollisesta plussasta kun siltä tuntuu... Yllättävän nopeasti miehet siihen ajatukseen tottuu, kyllä miehilläkin joku isävaisto herää siinä raskauden aikana!
 

Eipä mitään kiireitä, kirjoittehan kun suinkin ehdit :)

Tänäänpä sitten aamusta testailin ja rfsun testillä yksi viiva testiin vain ilmestyi. Ihmetyttää kyllä nämä oireet mutta jos ne sitten ovisoireita vain olisi.. Vai millon teillä plussaa testi näyttänyt, mietin pitäisikö vielä herkempi testi kaiken varulta ostaa ja testata päivän parin päästä jos ei vielä vuotoa ole kuulunut..
 
Muokattu viimeksi:
Tänäänpä sitten aamusta testailin ja rfsun testillä yksi viiva testiin vain ilmestyi. Ihmetyttää kyllä nämä oireet mutta jos ne sitten ovisoireita vain olisi.. Vai millon teillä plussaa testi näyttänyt, mietin pitäisikö vielä herkempi testi kaiken varulta ostaa ja testata päivän parin päästä jos ei vielä vuotoa ole kuulunut..
Mulla näytti plussaa kun kuukautiset oli pari päivää myöhässä. Mutta mulla on tosi säännölliset, joten jos ne heittää enemmän,voi olla, että on vielä aikaista.
 
Takaisin
Top