Kummit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mira83

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Tammimammat 2017
Toukokuun äidit 2019
Oletteko jo kummeja pohtinu/ pyytäny?

Ei kai nyt oo liian aikasta. Muistaakseni esikoisestakin pyydettiin myös viimeisen kolmanneksen aikana ja mun ainoa kummilapsi on pyydetty jo raskauden puolivälissä. Mä eilen ja tänää oon kyselly Mun kaks siskoo ja lapsuudenystävän. Esikoisella on miehen sisko ja hänen mies ja mun ystävä jonka esikoisen kummi olen. Jos meille tulee vielä lisää lapsia niin pitää osittain samoja pyytää kun enää on yks ystäväpariskunta pyytämättä. Mä kuitenkin haluan et kaikki sisarukset ( puolisoista vaan tää yksi joka on jo esikoisen kummi kuuluu kirkkoon) on kummeja.

Me ollaan pyydetty miehen sisko kummiks (: toista kummia vielä mietitään, mutta luultavasti tulee olemaan joku meidän läheisistä ystävistä

Me ollaan mietitty kahta läheistä ystäväpariskuntaa. :-) mut ei olla kyl vielä kysytty heiltä...

Meil ei oo enää ketään ketä pyytää, kun on kaikki läheiset jo edellisten kummeja. Täytyy nyt kattoo et ketä kehtais pyytää toiselle kierrokselle. Varmaan ainakin miun veli pyydetään, mut muita en tiiä vielä?

Me ei vielä olla pyydetty kummeja, ajateltiin tehdä se vasta vauvan synnyttyä.
On kyllä keskusteltu siitä, kenet pyydetään.. sekin vielä vähän vaiheessa. Ja miehen sisko olettaa, että hänet pyydetään kummiksi, on ehkä viimeinen ihminen kenet lapselleni kummiksi haluaisin.

Me ollaan yks ystäväpariskunta pyydetty. Sit ainakin mun veljee vielä kysytään. :)

Ei olla vielä varsinaisesti kysytty ketään, mutta puhetta on kyllä ollut. Mun kaksossisko ja hänen miehensä ovat sylikummit. Lisäksi mieheni haluaa vanhimman siskonsa lapsellemme kummiksi ja mä olen mennyt joskus lupaamaan kummipojalleni, että jos joskus saan lapsen, hänestä tulee sen kummi, joten siitä tulee sitten vielä yksi kummi. Kummipoikani on 17-vuotias ja on tosiaan tuon kaksossiskoni vanhin lapsi.

Mulla sisko pääsee kummiksi. :) Mies haluaa toiseksi jonkun kaverinsa ketä minä en ole koskaan edes nähnyt...... ärsyttää.

Meil ei oo enää ketään ketä pyytää, kun on kaikki läheiset jo edellisten kummeja. Täytyy nyt kattoo et ketä kehtais pyytää toiselle kierrokselle. Varmaan ainakin miun veli pyydetään, mut muita en tiiä vielä?
Aiko moni mun lähipiiristä on pyytäny jo kakkoselle samaa kummia kun esikoiselle. Eikö se oo nykypäivänä aika tavallistakin oon ymmärtäny.

Kyllä meilläkin on kriteerinä et on kummit molemmat äiti ja isä tavannu joskus.

Ja siis ei mitään paniikkia ehtii vielä hyvin miettiä ja pyytää kummiksi. Mun sisko pyysi esim. Mun toista siskoo kummiksi vasta vähän ennen ristiäisiä.

Muokattu viimeksi:
No miusta olis kuitenkin kiva kun olis jokaisella oma kummi, mut kun ei millään läheiset riitä kummeiksi... Ja kun suurimmalla osalla meidän läheisistä on jo niin monta kummilasta, ettei oo musta ees kiva pyytää sellasta sit kummiks. No onneks tässä kuitenkin on aikaa pähkäillä

Meidän lapselle ei kummeja tule ollenkaan, kun ei ristiäisiäkään järjestetä. Kumpainenkaan ei kuuluta kirkkoon. Nimijuhlat toki vietetään.

Mäkin haluaisin kummeiksi yhden sisaruksen puolisoineen ja sitten yhden kaveripariskunnan, niin että kummeja olis sitten yhteensä neljä.
Mutta sitten vaan se, että kuka sisaruksista. Mulle ja miehelle molemmille läheisin olis mun sisko miehineen, ja oon ehdottanut että heitä pyydettäis esikoiselle kummeiksi. Toiveissa on kuitenkin useempikin lapsi.
Mies nyt vaan empii, kun hänen sisko niin olettaa että hänestä tulee kummi. Oon kyllä sanonut jo joskus vuosia ennen, ettei koskaan voi olettaa, että kummiksi pyydetään.. mun mielestä hieman tökeröä.
Huoh, mutta onhan tässä aikaa..

Ei kai sitä nyt voi loukkaantua jos ei pyydetä esikoiselle koko sukua kummiks. Eikö sitä voi vaikka hienovarasesti mainita et säästetään seuraavillekin kummeja. Kun mä oon vähän miettiny et pitääkö sitä selittää mun yhelle hyvälle ystävälle että ei olla häntä ja hänen miestä tälle kakkoselle kummiksi pyytämässä juuri siks et mahdolliselle kolmiselle jää jotkut omat kummit ja kun hän onmulle sanonu et kun heillä on molemmilla sisaruksia niin musta tulis heidän kuopuksen kummi mut eihän se oo sanottu et niitä lapsia siunaantuu ja kuhan elämä lähtee käyntiin nelihenkisenä perheenä et jaksaako/ haluaako sitä enää ees lisää lapsia.

Ja vanhemmathan ne kummit päättää eikä kummit.

Muokattu viimeksi:
Näinhän sitä ajattelis, että siitä ei kukaan loukkaannu. Mutta sitten on tuo miehen sisko.. Ihminen jolle on elämä aina niin siloteltu, ja aina jos joku asia ei mene niin kuin hän 'on ajatellut', seuraa siitä jäätävät itkupotkuraivarit.. Niitä on jokuset tässä vuosien aikana jo tullut seurattua, ja seuraavat mitä todennäköisimmin kohta edessä..
Ja mun mies kun on koko elämänsä kuunnellut vanhemmiltaan 'ei saa pahoittaa x:n mieltä', on sen vaikea oppia siihen, ettei pompi perheensä pillien mukaan. Valitsi vaan väärän vaimon :D

Me ollaan pyydetty jo kummit. Miehen sisko, meiän yhteinen naispuolinen kaveri ja sit miehen serkkupoika joka myös mun kaveri.. oisin halunnu 4 kummia niinku esikoisellakin mut en keksi enää ketään.. :/ tai yhen kaverin keksisin mut mies ei haluu hänt kummiks jostain syystä. Esikoisella on mun ja miehen veljet, yhteinen miespuolinen kaveri(miehen lapsuuden kaveri) ja sit miehen serkkulikka joka on myös mun kaveri.

Mun serkkua ollaan jo pyydetty kummiksi ja hän on siihen jo suostunutkin. Yhtä mun ja miehen yhteistä ystävää pyydetään myös.
Esikoisella on 3 kummia (2 kummitätiä ja 1 setä), niin haluaisin kuopuksellekin. Kummisetä ehdokkaita vaan ei oikein ole.. :/

Me ollaan pyydetty jo kummit. Miehen sisko, meiän yhteinen naispuolinen kaveri ja sit miehen serkkupoika joka myös mun kaveri.. oisin halunnu 4 kummia niinku esikoisellakin mut en keksi enää ketään.. :/ tai yhen kaverin keksisin mut mies ei haluu hänt kummiks jostain syystä. Esikoisella on mun ja miehen veljet, yhteinen miespuolinen kaveri(miehen lapsuuden kaveri) ja sit miehen serkkulikka joka on myös mun kaveri.
Entäs joku muu serkku tai joku esikoisen kummi?

Avserd: Mäkin oon miettiny et kun noi miespuoleiset kummisetäehdokkaat ei kuulu kirkkoon et oisko pojalle kiva joku kummisetä mut ei väkisin voi niitä keksiä. Sit on vaa kummitätejä.

Musicro: ompas tyhmää oisko se aika aikusen ihmisen kuitenkin opetella ottaan vastaan pettymyksiä kun eikö niitä jokaisen elämään tule. Eikö tuommosista vähän pienemmistä kriiseistä ois hyvä alottaa. Jos reagointi on itkupotkuraivari niin miten sit isoihin elmämän kriiseihin ja pertymyksiin suhtautuu?

Mira83: Mä olen aivan samaa mieltä, että pettymykset kuuluu elämään, eikä yhtä ihmistä voi pumpulissa kasvattaa. Enkä kyllä aio tässä asiassa antaa periksi. Pitää vaan jotenkin saada asia esitettyä diplomaattisesti miehelle. Mun viaksi se miehen suvun puolesta menee joka tapauksessa, ja mulle se on ihan sama. Sitä päivää odotellessa, kun oikeita kriisejä alkaa tulla. Joskus toivoisin, että mies olisi orpo :D

Me ollaan kans jo osittain kyselty kummeja. Kaikenkaikkiaan varmaan neljä kummia tulee olemaan, tai ainakin kolme.. Vielä vähän auki toi kummiasia, mutta ehtiihän tässä :)

Takaisin