Kukaan muu menossa sokerirasitukseen, onko epäilyjä raskausdiabeteksesta?

Varasin nyt ajan ens kuun alkuun. Eli kaikesta kärtyämisestä huolimatta ajattelin nyt kuitenkin kiltisti mennä testiin.. Mulla on silloin töistä vapaapäivä niin saa tulla sieltä suoraan kotia nukkumaan.
 
Minä kävin vko:lla 26, sillä painoa oli tullut reippaanlaisesti. Tosin tuli sitä ekastakin se 25kiloa. Mutta puhtaat oli tulokset ja täälläpäin sanottiin että ne on niitä harvoja, joille EI tehdä rasituskoetta. Mulle kyllä litku maistu vaikka kaikki pelottelivatkin 
 
Kiitos Nipsu199! :)
Sulla on ollut hurjan kuuloiset verikokeet.. :S

Omaa:
Kummasti tähän mittailuun taas tottui ja kun laittaa herätyskellon soimaan, niin  muistaa aina mitata ne ruokailun jälkeiset arvotkin.

Nyt sain neuvolasta onneksi luvan vähentää mittaamista ja mittaan jatkossa vaan joka toinen päivä, koska suurin osa arvoista on ollut hyviä.

Onko kukaan muu jäänyt vielä kiinni korkeista sokereista?
 
mä oon menossa rasitukseen huomenna aamulla klo 7. onneksi siellä labrassa on kaks huonetta jossa saa rauhassa nukkua tai kattoo telkkaria :)

mitkä ne viitearvot olikaan raskaana olevalla?

terveyskirjaston sivuilta löysin seuraavaa:

Jos plasman paastoverensokeri on yli 5,3, 1 tunnin arvo yli 10,0 tai 2 tunnin arvo 8,6 mmol/l, epäillään raskausdiabetestä ja äiti lähetetään lisätutkimuksiin. 
 
Mulla on testi 30.8. En oo ikinä ennen ollut. Sokereita on kyllä joskus mittailtu. Silloin ollaan otettu vaan sellainen pieni pistos sormen päähän (ihan niin kuin hemoglobiiniakin mitattaessa), mut oonko nyt ymmärtänyt oikein, et näissä rasitustesteissä verta tarvitaan oikein enemmän? Ei mua kylläkään se pistely haittaa. Tulosta vähän jännitän, kun tätä ylipainoa tosiaan on.
 
Multa ottivat kahden putkilon verran, eli ei hirveesti, mutta tietty pariin otteeseen.
 
Tiina^, nuo ne raja-arvot tosiaan on raskaana olevilla.

Mulla oli paasto 5.5, 1h oli 10.4 ja 2h 8.7. Eli arvot ei saisi olla yhtään yli noiden raja-arvojen.
 
rasitus takanapäin, soittelen maanantaina tuloksia.
paastoarvo sormenpäästä oli 4,3.
ottivat yhteensä 3 putkiloa verta, viimeksi otettiin vain kaksi.

muistaakseni mun arvot esikoisesta oli paasto: 4,4, 1h: 7,0 ja 2h: 6,7
 
Kahdesta sokerirasituksesta selvitty puhtain paperein. Tässä jälkimmäisessä arvot oli alemmat kuin ekassa, en kylläkään muista mitä ne oli mutta kuulemma oikeen hyvät. Musta ei kyllä olis ollut pistelemään ja noudattamaan tarkkaa dieettiä, kun töissä ei meinaa tauolle päästä muutenkaan ennen kuin on jo taju lähdössä.
 
Mie olen aika varma että huomisessa sokerirasituksessa tulee sanomista koska oli ekassaki raskaudessa.. Mut näkee torstaina sitte ku soitan neuvolaa et kuin paljo on pielessä arvot. 
 
Tänä aamuna oli sitten sokerirasitustesti ja huh mikä kokemus. Eka puoli tuntia oli ok, eka verikoe ja litkukaan ei pahalta maistunu. Sitten mut laitettiin käytävään odottelemaan ja kohta alkoi huono olo, hiki nousi ja alko huippaan. Siinä vaiheessa kun näkökenttä alkoi sumentua, hoipersin henkilökuntaa etsimään, että pyörryn ihan just. Saivat mut talutettua pitkälleen ennen ku meni jalat alta.

Huomenna on pakko soittaa tuloksia, en tiedä oliko tuo nyt hyvä vai huono, että mun elimistö reagoi noinki voimakkaasti!?
 
Joo nii tosiaa paastoarvo oli sillä rajalla 5,3 eli nyt sit olis diabetes. Kuitenki kotona kun olen mittaillu nyt niin arvot on alakanttii, eli siis normaaleja ja hyviä arvoja.
 
Mulla oli arvot 4,7 ja 7,4 eli ei onneksi mitään huolestuttavaa ilmennyt :)
 
Takaisin
Top