Kuinka vauva sai alkunsa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. 😉 Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Meillä nyt oli yk9 ja 3 kemiallista ja 1 keskenmeno kerennyt tulla tänä vuonna kun ehkäisy jätettiin viime vuoden joulukuussa pois. Joten yritystä on kyllä ollut... Seuraillut ovulaatiota maaliskuusta lähtien keskenmenon jälkeen. 🤔 Ja tärpännyt senkin jälkeen se 3 kertaa.. Jotka osottautuivat kemiallisiksi aika nopeasti. No katsotaan pitääkö yritystä vielä jatkaa jotenkin en usko tätä vielä..

Kesäkuussa otettiin kierukka pois. Yhdet menkat oli välissä ja elokuussa tein plussan. 27.9 aloin yhtäkkiä vuotamaan kesken töiden ja tiesin että se oli siinä. Mulla vuoto on aina tarkoittanut keskenmenoa oli se sitten pientä tai isoa. 1.10 pääsin ultraan jossa keskenmeno todettiin tapahtuneen 6+5 tai jtn. Olisi pitänyt olla 10vk menossa. 2.10 loput raskausmateriaalit tuli ja jälkivuoto loppui 4.10. 12.10 oli vielä heikko positiivinen ja 15.10 oli negatiivinen raskaustesti. Tämä oli ensimmäinen kierto missä olen koskaan testannut ovulaatiota ja se oli ehkä 19.10. Enkä enään koskaan testaa olihan se hommaa😵‍💫 eka hailura positiivinen raskaustesti 27.10, 30.10 raskaustesti jossa ei näy juurikaan mitään ja 31.10 Selvä positiivinen raskaustesti.

Mulla ollut aina tosi säännöllinen kierto. Muutama kuukausi mentiin ilman ehkäisyä ”varmoilla päivillä”, sitten lokakuun alussa päätettiin että yritetään nyt sitten ovulaation aikaan, jos vaikka tärppäisi. Ja näköjään tärppäsikin 🫣😊

Kierukka otettiin pois 20.8. Ekat kuukautiset tuli 11.9. jonka jälkeen aloin tikutella ovista. Syyskuun kierrosta ei tärpännyt, mutta kävin syyskuussa terveystalolla laajoissa verikokeissa tarkistamassa ferritiinin, kilpirauhasarvot, D-vitaminiin ym ja tulipa siinä selville AMH-arvokin. Kaikki oli kunnossa paitsi ferritiini, ja aloinkin sitten heti popsimaan Sideralia. Ostin myös ubikinonia. (Ja foolihapon aloitin heti elokuussa. Seuraavassa kierrossa en jaksanut ovistestejä tehdä, jostain syystä ne ahdisti 😅 Jälkikäteen arvelen oviksen olleen ehkä 23.10. Testi näytti plussaa 2.11. Aavistelin hieman että olisiko tärpännyt kun tosiaan pms-oireet puuttui, tissit tulee kipeäksi hyvissä ajoin ja mielialat on suorastaan synkät. Nyt ei ollut näitä merkkejä.. (Kiinnittymisvuodon arvelen tapahtuneen 31.10. Tai sitten se oli jotain muuta pientä vuotoa.)

Mä oon käynyt ottaa kierukan pois 12/24. Se samainen kierukka oli laitettu edellisen lapsen jälkitarkastuksessa 11/2014. 😂 Hyvin toimi siis. 👌🏻😁
Oon tikutellut ovista koko ajan. Eka plussa tuli silloin helmikuussa mikä olikin sitten kohdunulkoinen. Sen jälkeen kolme kemiallista alkua.
Mulla on ollu melkein sama aikataulu ku sulla @Evea 🤭 Ovis olojen perusteella 24.10. ja 2.11. raskaustesti oli yllättäen positiivinen. 😍 Tein 1.11. kans testin joka oli selkeä nega. Olin siitä jo niin pettynyt että meinas musertua mieli ihan täysin. 🙈 Vaikka tiesin olevani ihan liian aikaisessa. 😂 Tein ton 2.11. testi sillä ajatuksella, että teen sen pois kaapista ettei houkuta testata liian aikaisin enää, vaan odottelen sitte rauhassa. 😅

Kierukka otettiin pois 9/24 mutta aloitettiin yrittäminen vasta 6/25. 2 kemiallista kerkesi välissä olemaan yrityksen aikana. Oliskojan tää nyt ollut yk5 ja toivon mukaan nyt on tarttunut kiinni ja pysyis matkassa 🤞🏻

Ovista oon tikutellut joka kierrossa ja tässäkin kierrossa ovis oli vasta kp20 aikoihin.

Mä otin kierukan pois 2/25, ekan kerran tärppäsi 4/25, mutta se päätyi keskenmenoon. Mulla oli vuotoa käytännössä koko kesän, kunnes elokuun lopussa saatiin loppukin raskausmateriaali pois. Tämä tärppäsikin sitten 10/25 ja tällä tiellä ollaan vielä. 😍

Vahvistuneiden testien varjossa uskallan jo iloita tästä pienestä raskauden alusta 😍

Me aloitettiin yrittäminen likipitäen vuosi sitten jättämällä ehkäisy pois muttei ovista mietitty sen kummempaa eikä otettu stressiä. Sitten toukokuussa sain ensimmäisen positiivisen testin ikinä 😍 tämä raskaus päättyi spontaanisti viikolla 10.

Sitten tuli yksi kierto väliin ja totesimme taas olevamme raskaana elokuussa. Kunnes varhaisultrassa saimme kuulla raskauden keskeytyneen viikolla 6+4 ja raskauden olisi pitänyt olla 7+6. Onneksemme kun tämä tieto saatiin kohtu tyhjentyä itsekseen ilman lääkkeellistä väliintuloa.

Nyt sitten olemme kolmatta kertaa raskaana 7kk sisään 🙏🏻🌈🌈 ja todella haluaisin uskoa ettemme voi olla niitä jotka kuuluvat 1-3 % vähemmistöön kolmesta peräkkäisestä keskenmenosta. En suostu mitenkään pelkäämään ja ajattelemaan sitä.
Varovaisen innoissani olen tästä tulevasta kesävauvasta 😍🌈 meidän double rainbow baby ❤️

Jännitys on kova, et löytyykö elämää ku tulevana maanantaina vihdoin päästään varhaisultraan... ❤️

Matka tähän pisteeseen toki tuntuu uskomattomalta. Mulla ehti olla kierukka melkein 13v. Pitkään ollaan puhuttu, että hankitaanko yhteinen lapsi vai ei ja lopulta tajuttiin, et nyt on se hetki, jos koskaan, koska ikää alkaa olla sen verran.

Syyskuussa otatin kierukan pois, ekat menkat lokakuussa. Olin niin malttamaton, et ostin ovistestejä. Kahtena peräkkäisenä päiväni tikutin selkeästi viivaksi tunnistettavan punertavan viivan, mutta ei läheskään kontrolliviivaa vastaava tai tummempi. :D

Ilmeisesti ovis kuitenkin oli jotakuinkin siinä. Noina molempina päivinä puuhattiin, mutta ei moneen päivään niiden jälkeen!

Nyt muka kuitenkin pieni matkassa olis, jos ei oo sille käynyt mitään. Stressi on varsin kova, mut yritän nyt jaksaa odottaa maanantaille, jolloin pitäisi menkoista laskettuna olla 7+1.

Tuntuu häkellyttävältä, et onnistuttiinko muka oikeasti näin helpolla... ❤️

Takaisin