Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla on taustalla PCOS ja sairaalloinen ylipaino, miehen kanssa tavattiin 8 vuotta sitten ja jätettiin ehkäisy pois 7 vuotta sitten. Välillä mulla ei ollut omaa kiertoa ollenkaan ja gynekologi arvioi, että ovuloin hyvällä tuurilla kerran vuodessa. Kokeiltiin vaikka mitä lääkkeitä ja lisäravinteita PCOS:n ja lihavuuden hoitoon, mutta huonolla menestyksellä. 8/23 kävin lihavuusleikkauksessa, jotta lapsettomuushoidot olisivat tulevaisuudessa mahdollisia, ja sen jälkeen oli vuosi käytettävä ehkäisyä ennen lupaa yrittää raskautta uudelleen.
Uutta yritystä takana 8/24 alkaen. Painoa on pudonnut liki 64 kg ja kierto muuttunut melko säännölliseksi jo 1,5 vuotta sitten. Aloin tuolloin melkein vuosi sitten tikuttaa ovulaatiota ja suureksi ihmeeksi oon nyt ovuloinut melkein joka kierrossa! Keväällä käytin Cyclogestiä loppukiertojen tukena tiputtelun takia, ja Ovumian kanssa oli jo suunnitelma hoidoista. Mä oon ollut psyykkisesti aivan riekaleina jatkuviin negatiivisiin testeihin ja kierrosta toiseen elämiseen enkä uskonut yhtään siihen, että meillä tärppäisi luomusti.
Päätettiin miehen kanssa pitää kesätauko yrityksestä. Ja kuinka kävikään.Elämäni ensimmäisen kerran raskaustesti näytti kahta viivaa nyt heinäkuussa. Tää on ollut melko epätodellista aikaa, mutta näin tässä kävi, kaikkien vuosien jälkeen.
Ikää 32 vuotta.
Tämä tarinasi on valtavan inspiroiva, ja toivottavasti luo uskoa muillekin, jotka kamppailee näiden asioiden kanssaMeilläkin taikasanana oli kesätauko, miten elämä voikin yllättää
![]()
Hyvä pointtiKiitos! Ja ihanaa kun teilläkin tauko auttoi!Mä olen siis jo miettinyt, että en ikinä voi tunnustaa kenellekään "lakkaatte vaan yrittämästä niin tärppää" -tyypille, että tää on tapahtunut kesätauon aikana - en kestäisi sitä tietäväistä ilmettä.
Koska näinhän se ei välttämättä laisinkaan mene, ja lapsettomuuden takana voi olla mitä tahansa syitä, ja montako kertaa mä olen tuon lauseen saanut näiden vuosien varrella kuulla.
Tämä meille vasta esikoinen mutta sama ajatus että ruvetaan toista yrittämään niin pian kuin mahdollista, kun kierto palautuu jneEsikoinen syntyi 11/24 ja sovittiin, että aloitetaan yritys, kunnkierto alkaa synnytyksen jälkeen. Ekat kuukautiset tuli 30.6. ja sain tikutettua ovulaation ja tallettelut meni kohdalleen ja tärppäsi ekasta kierrosta. Haluttiin pieni ikäero, mutta ei ihan osattu odottaa, että ekasta tärppäisi ja tulikin vähän yllätyksenä. Siksi alotettiin heti yrittämään, jos sattuukin menemään kauemmin![]()
Joo hiukan kyllä jännittää, kun ikäeroa tulee se alle 1,5vTämä meille vasta esikoinen mutta sama ajatus että ruvetaan toista yrittämään niin pian kuin mahdollista, kun kierto palautuu jne![]()