Kuinka pian tulit raskaaksi?

Todellinen yllätys, mutta siis ihan ekasta kierrosta. Laskin, että 1-2pvää ennen ovista puuhailtiin, että se oli varmaan se kerta, kun muut kerrat olivat joko liian ennen tai jälkeen ovulaation. Muistan miten mulla oli hassu fiilis sen jälkeen ja mietin, että mahtoikohan tärpätä. Asian varmistuminen oli kuitenkin melkein epätodellista. Jostain olen lukenut, että naisella on joka ovulaatiossa n.20% mahdollisuus raskautua, että on ihan tsänssistä kiinni kauan tärppäämiseen menee.
 
Meillä ei oo oikee ollu mitää ehkäsyy. Noin 3kk yritettii, kunnes jouduin leikkauksee mis poistettii umpilisäke.. Heitin miehelle et mä rukoilen etten nyt vaa oo raskaana ku ties mitä vauvalle vois sattuu.
No kas kummaa, viikko leikkauksen jälkee plussasin :D
 
kuparikierukka poistettu 2/2013 jolloin kolmisen kuukautta yriteltiin, mut päivät ei oikein osunut kohdalleen. Sit tuli elämään muuta ja päätettiin lykätä kakkoshaaveita tuonnemmaksi. Päätettiin mennä varmoilla päivillä ja keskeytetyllä ehkäisynä, vauva ei kuitenkaan olisi ollut katastrofi. Nyt 12/2014 päätettiin yrittää uudelleen ja siitä ainoasta yrityksestä tuli tärppi. Ovulaation tunnistin ja varmistin tulevaksi testillä.
 
Sain syyskuussa luvan yrittää toista raskautta. Silloin olin ovulaation aikaan kaameassa flunssassa. Lokakuun kierto oli siis toinen. Esikoista yritettiin 9/2013 lähtien ja kesäkuussa 06/2013 tärppäs. Suurin ongelma oli, että oltiin aina ovulaation aikaan eri kaupungeissa.
 
Nuvaringin lopetin 08/11. Joten vähän yli kolme vuotta meni. Kolme inseminaatiota ja kaksi koeputkihedelmöitystä takana. Viimeksi siirrettiin kaksi alkiota ja kuusi meni pakkaseen. Näillä näkyminen ne kuusi tuhotaan vuoden päästä jos tämä raskaus nyt loppuun asti kestää. Tänään 15+1.
 
Eka tuli 6. kierrosta hormonaalisen ehkäsyn lopetuksen jälkeen (5v pillerit ja kolme vikaa vuotta nuvaring), tää toka 7. kierrosta cerazzette-minipillereiden vuoden käytön jälkeen (imetyksen aikana ei voi käyttää yhdistelmäpillereitä). Molempien jälkeen kierrot aivan sekaisin ja melkein aina luulin, et olis raskausoireita, kun kroppa haki itseään. Ei mun mielestä kummallakaan kerralla ehtinyt kierrot asettua, ennen ku tärppäs. Et kiva, ettei sillä sitten ollut väliä. Vaik hirvee pelko aina perseessä, et venyykö kierto yli 40 päivää :sad001. En tykkää yhtään noista pillereistä tms, mitä ne kropalle tekee, mut hitto ku ne on käteviä käytön aikana! Todennäköisesti sorrun taas vuoden päästä minipillereihin..
 
Meillä ollut kumi käytössä ennen kumpaakin raskautta. Molemmat alkaneet toisesta kierrosta. :)
 
En ole vuosikausiin käyttänyt hormonaalista ehkäisyä koska kroppani menee niistä totaalisen sekaisin, joten kun tapasimme mieheni kanssa niin käytössä oli vain kumi. Olen myös siinä mielessä ehkä hitusen naturalisti/linkolalainen että en tahtonut hormonien sotkevan miesvalintaani (minä onnekas todella sain valita!) ja päätymään valitsemaan minulle täysin geneettisesti epäsopivaa kumppania. Kuulostaapa romanttiselta. No, ajan kuluessa kumi jäi pois ja luotimme keskeytettyyn yhdyntään sekä varmoihin päiviin. Kroppani on kellontarkka ja tunnen sen hyvin joten luotettavia nuo olivatkin. Joten heti kun himo kävi sietämättömäksi ja tultiin tulokseen, että tulee jos on tullakseen, annoimme palaa tärppipäivinäkin niin kerrastahan se nalli napsahti. Ensimmäinen meni kesken ja sen jälkeen ajattelimme pitää vähän taukoa, ettei ehdoin tahdoin yritetä uudestaan. Jatkettiin taas entiseen malliin. Kuitenkin, jo muutaman kk:n päästä "lisääntymisvimma" veti jälleen pidemmän korren joten tässä ollaan.

Mutta ainakin minusta lapsemme on saatu alulle parhaalla mahdollisella tavalla :hug003
 
Mulla oli pillerit 9 vuotta ja lopetin heinäkuun alussa. Gyne suositteli, mikä oli tosi hyvä - mähän olisin lopettanut jo aiemmin, mutta miehelle ajatus yrittämisestä oli vielä liian iso. Mutta kun voin sanoa, että sori, lääkäri käski, niin ei siinä sitten mitään. Lokakuussa sitten tärppäsi. Jotenkin ajattelin, että kestäisi kauemmin, juuri pitkän pillerien käytön takia, ja mieskin ekana totesi, että eikö tässä nyt pitänyt kestää kauemmin... En sit sanonut, että olin jotenkin aavistanut, että loka- tai marraskuussa raskautuisin, vaikken uskaltanut oikein aavistukseen luottaa vaan järkeilin, että kauemmin menee. Ei varsinaisesti yritetty vielä, siis niin että oltaisiin ajoitettu seksiä tietyille päiville tai mitään. Vaikka kyllähän itse opin huomaamaan, milloin ovulaatio tuli, mutta en sitä vielä miehelle mainostanut. Lokakuussa ajattelin, että en edes ovuloinut, kun ei tullut mitään oireita, ja seksiäkin oli flunssan takia sellaisina päivinä, ettei niistä olisi "pitänyt" tärpätä, joten ajattelin jo, että no, marraskuun lopussa on sitten taas uusi mahdollisuus...

Jotenkin se, että kävi näin helposti, saa kyllä välillä epäilemään, että voiko tää onni ees olla totta ja voiko tää mennä hyvin loppuun asti. Mutta yritän nyt kutienkni vain relata ja nauttia.
 
Esikoisen aikana käytössä yaz-merkkiset pillerit, ja raskaaksi tulin heti ekasta kierrosta. Synnytyksen jälkeen käytössä oli cerazette-minipillerit, jotka lopetin heinäkuussa. Raskaaksi tulin lokakuussa, eli noin 3kk kuluttua. Cerazetteista en tykännyt ollenkaan, ne vaikuttivat vuotoihin (ensin vuoti hullun lailla viikkotolkulla ja kuukausitolkulla miten sattuu ja sitten ei menkkoja ollenkaan moneen kuukauteen), mielialaan ja haluihin. Ja nyt cerazettejen lopetuksen jälkeen meni tovi ennen kuin kierrot palautuivat normaaleiksi, tämä vauva sai alkunsa ensimmäisestä säännöllisestä kierrosta. Kerkesin jo huolestua että nuo mokomat cerazettet saivat hormonitoiminnan täysin sekaisin enkä raskaudu pitkiin aikoihin... tämän synnytyksen jälkeen aion kokeilla kierukkaa, pillereitä en tahdo enää kroppaani sotkemaan.
 
Mulla oli Mercilonit käytössä semmoset 10v. ja jätettiin pillerit pois elokuussa 2013. Eli yli vuoden päästä lokakuussa sitten tärppäsi :) Kierto oli kyllä niin epäsäännöllinen (kaikkea 30-70pvn väliltä) ja jäin vuoden alussa työttömäksi, josta tuli helkutinmoinen stressi, joten yhtään ihmettele miksei aiemmin....
 
Ensimmäisen jälkeen ei olla käytetty ehkäisyä, ainoastaan laskettu vähän päiviä. Tämä tärppäsi heti ensimmäisestä oviksesta jolloin oli mahdollisuus raskautua. Samoin kävi ensimmäisen kanssa. Sanoinkin miehelle, että jos tämä saadaan kunnialla maailmaan niin sen jälkeen piuhat poikki.
 
Mul oli 5 v ehkäsykapseli käytössä. Elokuun lopussa poistettu...tokasta kierrosta sitte raskaaks:wink. Ajattelin poiston jälkee et noh...siin menee varmaa enemmän aikaa..mut onneks ei:cat:.
 
Käytin n.7vuotta e-pillereitä, ja kun jätin ne pois niin ehti vaan yhdet menkat tulla välissä ja sit jo olinkin raskaana :D Yllättävän nopeesti!
 
Tais kolmet menkat tulla sen jälkeen ku sovittiin että jos on tullakseen niin tervetuloa :)

Mietin muuten myös näin jälkeenpäin, että makoilin piikkimatolla joka ilta juuri niihin aikoihin kun hedelmöitys on tapahtunut, oliskohan sillä ollu vaikutusta, kun jotkut sanovat akupunktion auttaneen, ja eikös se ole vähän samaa hommaa.. :)
 
Heippa! Alettiin miettiä lapsen tekoa tosissaan kesällä ja syksyllä 2014 jätin pillerit. Heti seuraavat menkat olikin tipotiessään eli hyviä uimareita täällä! Onnellinen tuleva äiti ja isä
 
Käytin noin 3 vuotta yhdistelmäpillereitä jonka jälkeeb lopetin ja 3kk sen jälkeen tulin raskaaksi :)
 
Pillerit oli käytössä n. 2006-2013. Sitten päätettiin lopettaa ne ja kattoo miten käy, oltiin varovaisen toiveikkaita mutta ei haluttu ottaa asiasta stressiä. Ei laskettu mitään ovulaatiopäiviä tms, elettiin tavallista kiireistä kahen työläisen arkee. 1v 3kk:n päästä tärppäs. Neuvolatäti pyöritteli silmiä ja jankkas asiasta pariinki otteeseen, kaipas kai jotain tyhjentävää selitystä ku kesti NIIIN kauan. Mutta tehtiin niinku itestä tuntu oikealta ja loppu hyvin kaikki hyvin! Ei kerrottu kellekään vauvahaaveista niin kukaan ei tuona aikana tienny kysellä eikä toimia "mahapoliisina", saatiin onnistua ilman ylimääräistä stressiä tai ihmisten hyvää tarkoittavia (mutta välillä loukkaavia) neuvoja.
 
Meillä oli viimeiset 5-6 vuotta ehkäisynä ajoitus ja keskeytetty yhdyntä. Kesällä häiden jälkeen jätettiin nämäkin "ehkäisymenetelmät" pois, mutta ei varsinaisesti yritetty tulla raskaaksi. Jotenkin kuvittelin etten tule raskaaksi, kun varsinaista ehkäisyä ei ole ollut moneen vuoteen. Marraskuussa sitten olikin tärpännyt, mikä tuli vähän yllätyksenä. Plussasin häämatkamme ensimmäisenä päivänä :happy:, mitä mies ei meinannut millään uskoa. Raskaus konkretisoitui hänelle vasta, kun hotellin en meinannut saada hotellin aamiaista allas aamupahoinvoinnin takia.
 
Takaisin
Top