Kuinka pian tulit raskaaksi?

Dino

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kiinnostaisi tietää kuinka pian ehkäisyn poisjätön jälkeen olette tulleet raskaaksi? Voisi myös mainita mikä ehkäisy oli käytössä. :)
 
Itse jätin e-pillerit pois heinäkuussa ja siitä noin 3kk päästä olin jo raskaana. :) Kävi aika nopeasti.. :D
 
Meillä meni puolisen vuotta, huhtikuun lopulla luovuttiin ehkäisystä. Käytössä oli kumit, koska mikään hormonaalinen ehkäisy ei valitettavasti sovi mulle, vaikuttaa ihan kohtuuttomasti mielialoihin.
 
Meillä esikoinen tuli heti ekasta kierrosta kun pillerit lopetin. Kakkonen tärppäsi kolmannesta. Kolmosesta ei mitään ehkäisyä alotettu edellisen synnytyksen jälkeen ja vauvalla oli lupa tulla vikka heti, meni1,5 vuotta josta tosin osa vielä niin, että imetin eikä ollut kiertoa. Tämä nelonen nappasi myös ekasta kierrosta kun kierrot imetyksen lopetuksen jälkeen palasi. Miehellä oli kai jotain superuimareita, kun ovista olin tikuttanut ja se oli vasta 4 päivää edellisestä yhdynnästä....
 
E-pillerit oli käytössä, ne lopetin elokuun alussa. Ja lokakuun puolivälissä tärppäs. Kävi kyllä nopsempaa kuin osasin odottaa. :)
 
Mulla oli käytössä e-pillerit, lopetin syyskuussa terveydellisistä syistä. Tämän jälkeen käytettiin ehkäisynä kondomia, mutta käytiin matkalla Virossa ja unohdettiin ehkäisy kotiin. Muistan vielä miten miehelle sanoin ja rehvastelin, että ei se kerrasta... Noh tässä ollaan viikot 13 + 2. :)
 
Sekä esikoinen että tämä toinen tärppäs ekasta kierrosta :) Käytössä oli Nuvaring.
 
Kesäkuussa jätettiin kumit pois ja ajateltiin, että tärppää sitten kun tärppää, eli ei olla mtenkään yritetty tai "tekemällä tehty". Lokakuun lopussa se sitten tapahtui (ja kuvittelin, että ovis olisi ollut ja mennyt eli olin siinä uskossa ettei siihen aikaan olisi mitään tapahtunut). Vaikka vitsailinkin miehelle, että tällä yrittämisellä ehkä 10 vuoden päästä :D
 
6 tullut suunnitellusti eka yrittämällä ja yksi toisesta kierrosta...Mulle on vitsailtukin että jos vaan ajattelen raskautta nii tärppää pelkästä isännän hipasusta :D
 
Ei mekään mitenkään"yrittämällä yritetty", juurikin sillä asenteella että tulee kun on tullakseen ja oltiin varauduttu siihen että voi mennä parikin vuotta. Siihen ei oltu varauduttu että tärppää näin nopeasti, mutta hyvä näin, lapsi on oikein odotettu ja toivottu. :Heartred
 
8 kk meni tällä kertaa. Välillä kyllä ihan yrittämällä yritettiin, ovulaatiotestejä ja kaiken maailman taikatemppuja tuli käytettyä, ja silti ei meinannut onnistua. Tärppi kävi klassisesti heti kun lakattiin yrittämästä ja hankin itselleni muuta ajateltavaa. Viime talvena keskenmennyt raskaus tärppäsi jo toisesta kierrosta, ehkä siksi kun sitä ei ehtinyt edes ajatella. Sitä ennen oli ehkäisynä Nuvaring.
 
Ehkäisynä mulla on ollut 2004-2013 Yasminelle-yhdistelmäehkäisypillerit, jotka vaihdoin Cerazetteihin 2013-2014. Elokuussa 2014 lopetin minipillereiden syömisen, jonka jälkeen käytimme kolmen lyhyen kiertoni ajan kondomeja ehkäisynä. Neljäs kierto oli ensimmäinen yrityskierto, jolla sitten meidän esikoinen tärppäsi samantien. Pienokaista odotamme syntyväksi 3. heinäkuuta 2015 :Heartpink

Olen jo teinistä asti tiennyt, että haluan hankkia lapsia nuorena ja nyt kun aika on vihdoin koittanut, halu omaan lapseen on ollut äärettömän suuri. Pelkäsinkin, etten voisi tulla raskaaksi, koska kuulun riskiraskaus-ryhmään. Siksi tärppi ekasta kierrosta on koko ajan tuntunut uskomattomalta enkä vieläkään meinaa uskaltaa olla onnellinen. Silti salaa kuitenkin vähän olen... :Heartpink
 
Meillä tämä lisääntyminen on mennyt vähän hitaamman kaavan mukaan. Eka raskaus tärppäsi 5 kk:n jälkeen, ja oltiin tosi yllättyneitä, että se kävi niinkin pian, koska tiedettiin, että mun pco (eli monirakkulaiset munasarjat) tulee hidastamaan projektia. Raskaus päättyi kuitenkin keskenmenoon, jonka jälkeen uusi raskaus alkoi vasta 13 kk:n päästä. Keskenmeno tuli siitäkin, jonka jälkeen tämä nykyinen raskaus alkoi 6 kk:n päästä, josta kaksi viimeistä kuukautta oltiin lapsettomuushoidoissa (ovulaation induktio).

Hormonaalista ehkäisyä en oo käyttänyt vuosikausiin, koska ei sovi mulle.
 
reilut kaksi vuotta oltiin ilman mitään ehkäisyä ja mahdollisuuksia kyllä oli ihan riittämiin mutta ei vaan kuulunut.

pari puolituttua on kyllä "voi vittu" meiningillä joutunut vierestä katsomaan kun yhdenillan jutut päätyy synnärille, eli kerrasta naps ja poks... oli taas niitä hetkiä että ei mee kortit jaossa aina ihan tasan kun tulevia yh:ita saadaan aikaseksi mutta perhettä jossa isä ja äiti odottaisi pientä ei sitten niin millään kuulu. ja siis emme käyttäneet mitään ovulaatiotikkuja tai laskureita tai muuta sillä yhdyntöjä kuitenkin oli ~joka toinen päivä.

sitten olikin jo parin vuoden jälkeen fiilis että lähetäämpä felitakseen katsomaan onko jokin vialla niin hups, se vika "itkuraivari" olikin ihan pikku mullistus olinkin silloin raskaana ja siksi taisin käydä vähän kierroksilla... olin jo niin tottunut siihen että menkat viikon myöhässä ei tarkota yhtään mitään muuta kun että kyllä ne kohta yllättää kovalla viillolla mahaan ja silloin kun sitä vähiten haluaisi
 
2007-2014 e-pillerit, elokuussa heivattiin ehkäsy pois ja plussa tuli 14.11 :) oltiin ajateltu että siinä voi helposti vierähtää yli puoli vuotta että vähän yllätyksenä tuli tämä :D mutta toki positiivisenä sellaisena :)
 
Ei me ees yritetty mitenkään, tuli sit kuitenkin aika nopeesti. Esikoinen synty huhtikuussa, sit jälkitarkastukseen asti tietty kondomi (kesäkuun puolvälissä tais olla). Imetinkin sitten siinä tietty, osittain elokuusta alkaen. Varmaan elokuussa puhuttiin, et tulee, jos tulee. No joo. Eikä tosiaan mitään ovulaatiota oo tikuteltu, en ees osaa sitä laskea. Kiertokaan ei oo tasaantunut...
 
N. 5v ilman ehkäsyä. Pco epäily ollut kolmisen vuotta.. sitten pari vuotta sit sain thyroxin koelääkityksen vajaatoiminnan oireisiin(ei siis diagnoosia.) Olo koheni viikossa lääkkeiden alottamisesta ja paino tippu hiukan.. viime vuonna tulin vihdoin ja viimein raskaaksi, mut meni kesken.. Tasan samaan aikaan tänä vuonna uudestaan ja täs sitä ollaan ♡ koskaan ei olla yritetty vaan ajateltu et tulee ku on tullakseen. Harmittaa kun NIIIIIN MONI kamppailee lapsettomuuden kanssa ja tk lääkärit ei vaan yksinkertasesti osaa/tiedä kilpirauhassaurauksista yhtään mitään. Aina katotaan vaan viitearvoja mut ei oireita.. noh onneksi sain koelääkityksen kilpirauhassairauksiin erikoistuneelta endokrinologilta. Uskon et sil oli suuri vaikutus raskautumiseen.. ja tiedän myös monia muita, jotka lääkkeen saatuaan tulleet raskaaks heti.
 
Takaisin
Top