Kuinka monta lasta?

Lapsena ilmoitin äidille, että haluan 4 lasta. Nyt tuo luku on vaihtunut kolmeen. Johtuu osin miehen mielipiteestä, taloudellisista tekijöistä, asunnon koosta jne. Toki mieli voi muuttua suuntaan ja toiseen, mutta tällä hetkellä tuntuu, että 2 olisi liian vähän, 4 taas kuulostaa jo laumalta :D Kiitollinen olen jokaisesta lapsesta, tästä esikoisesta ja niistä tulevista, jos sellaisia saadaan!
 
Kaksi lasta exän kanssa olisi minulle riittänyt, mutta uudella miehelläni ei ole lapsia ja hän sai tartutettua vauvakuumeen minuunkin :) Nyt meillä on yhteinen 6-vkon ikäinen poika ja ehkä itsellä on sellainen olo että yksi vielä. Mutta saas nähdä muuttuuko mieli tai suodaanko meille enempää. Tai haluaako mies enempää kuin yhden.
 
Meillä on yksi 5,5kk pieni ja toisesta kuumeilen, miehen epävarma työtilanne ja oma jaksaminen kun vauva on vielä niin pieni mietityttää, joten tyydyn vain kuumeilemaan. Olishan se kiva tehdä useempi lapsi mutta just ostettiin talokin eikä tässä ole toistaiseksi tilaa kuin parille muksulle niin näillä mennään. :p
 
Mulla oli pitkään ennen lasta mielessä, et haluan noin 3 lasta. Nyt mulla on yksi hieman yli kaksi vuotias. Nautin raskausajasta ja synnytyksestä, mutta vauvavuosi oli raskas ja laskin vaan päiviä, milloin se loppuu. Nyt olen nauttinut, kun olen saanut jatkaa opintoja ja aloitella oman alan töitä, enkä viitsi kiirehtiä valmistumista ja haluan jokatapauksessa valmistua ja päästä uralla vähän alkuun ennen seuraavaa lasta. En ollut vielä jonkin aikaa sitten varma, haluanko edes toista, mutta nyt tiedän, että haluan varmasti ainakin yhden lapsen vielä jossain vaiheessa, mut en tosiaankaan pienellä erolla, niin kuin olin joskus haaveillut. Ehkä voisin sitten olla vuoden kotona, kun esikoinen aloittaa koulun :D ikää nyt 25, niin ei silleen tarvitse hätäillä :)
 
Alkuperänen ajatus mulla on ollut että haluaisin neljä tai kuusi, kuusi tuntuu muuten hieman runsaalta luvulta, mutta parillinen määrä ois tärkeää ja neljä tuntui suhteellisen vähältä. Mutta joo nyt ku oon raskaana niin ööhm. Pelottaa ajatus siitä että tulisin edes toisen kerran raskaaksi kun tää kerta on jo tähän mennessä ollut todella rankka ja kamala! (nyt rv 19+2) Haluaisin kyllä ehdottomasti edelleen vähintään kolme lasta, mutta pelottaa kyllä raskauksien sujuminen jatkossa ja kuka tietää että miten tää loppuraskaus tästä tän vauvasen kanssa menee tai miten synnytys... Mies haluaisi 2-3, saa nyt sitten nähä mikä meidän luvuksi tulee.
 
Mie en tahtonut yhtään lasta ikinä, mutta kummasti se mieli muuttui kun nykyisen, eli "sen oikean", mieheni tapasin :P mies toivoisi 2-3 lasta ja sai miut siihen kuumeiluun helposti mukaan, eli omakin toiveiden lapsiluku olisi se 2-3. Mutta mie en tahdo enää "vanhana" lapsia ja nyt jo odotettu ensimmäistä lähemmäs 2 vuotta, eikä ensimmäistäkään plussaa näy joten yksikin olisi lottovoitto tällä hetkellä, vaikka ainahan sitä haaveilla voi :)
 
Olin aina ajatellut että kaksi lasta olisi "sopiva määrä" :) tällä hetkellä siis kaksi tyttöä, mutta jotenkin se mieli on muuttunut ja haluaisin vielä kolmannen :) ja mieskin näytti vihreää valoa asialle :p
 
3-4 lasta oon aatellut. No nyt on kolme lasta saatu neljän vuoden aikana! Joten nyt saa olla paussia, jos vielä neljättä aiotaan koittaa (alkaa mun kroppa hajota miuten atomeiksi:D). Jopa viisi voisin aatella, mutta katsellaan nyt miten perhe-elämä tästä asettuu, kun nyt 5kk ikäinen kasvaa.:)
 
2-3 lasta. Nyt on toinen tulossa ja tämän raskauden myötä oon ajatellut, etten taida jaksaa ryhtyä tähän enää kolmatta kertaa.. Miehellekin tämä on jo neljäs lapsi joten en usko, että hänkään enempää haluaa.. Ikää mulla on 30v ja mieskin täyttää pian 40v. Voihan se mieli vielä muuttua, niin se teki esikoisenkin jälkeen... mutta tämä raskaus on ollut niin tuskainen selän osalta, että se voi nyt olla esteenä..
 
Lapsena ajattelin että 4, koska itselläni on kolme sisarusta enkä yhtään vähentäisi :) no sitten tuli aika (pari vuotta sitten) kun en halunnut yhtään kunnes mieli muuttui ja aloin haaveilla lapsesta. Omasta pikku nyytistä :Heartred no nyytti on tossa ny 4kk ikäinen, raskausaikana ja synnytyksen jälkeen melkein huusin että ei enää ikinä!!!! Nyt olen jo parina pvnä lämpännyt ukkoa että eikös me yks poikakin tehdä :wink :wink :wink (vastaus on että ehdoton ei :eek: )
 
8. Lapsi tulossa. Koskaan en kummemmin miettinyt lapsilukua. Tulee jos on tullakseen, kaikki otetaan vastaan. Ja nyt pitää vielä lisätä että uskonnolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Uskonnon osuutta asiaan on kyselty hyvinkin usein :D
 
Aina olen halunnut 3 lasta. 2 on liian vähän ja 4 ei mahu normiautoon. Tietysti kun mulla on 2 siskoa, niin olen nänyt luvun toimivaksi :)
 
Takaisin
Top