Kuinka monta lasta?

totoro

Vauhtiin päässyt keskustelija
Olet "aina" halunnut tai muuten ajattelit? Onko luku vaihtunut? Montako teillä on?...

Itse joskus ajattelin, etten välttämättä lapsia halua. Sitten tulikin sopiva mies kohdalle ja ajatus vauvasta heräsi.
Onni oli jo tämä yksikin, mutta hyvin pian kuvitteli hänelle jo kaverin leikkeihin.
Nyt ajatuksissa minulla on jo kolmaskin, vaikka toinen ei ole vielä edes syntynyt!
Enkä pistäisi neljättäkään pahaksi, mikäli arki sujuu kahden/kolmen kanssakin hyvin.
 
Itse olen "aina" halunnut ison perheen :)
Tällä hetkellä yksi tyttö, toinen lapsi vasta tuloillaan, mutta kolmannestakin ollaan jo puhuttu.
Neljäs pistää miehen jo hieman miettimään, mutta ei ole kieltänytkään ettei saisi tulla! :)
 
Ainoana lapsena haaveilin kahdesta lapsesta. Nyt kuitenkin tämän yhdenkin saaminen oli niin työn ja tuskan takana (lapsettomuushoitoja, kiireellinen sektio synnytyksenä, rankka toipuminen sektiosta), että haaveet toisesta lapsesta ovat kadonneet. Henkisesti en enää jaksa sitä rumbaa käydä läpi ja kroppakin oli aika kovilla eikä ole vieläkään toipunut sektiosta. Okei, synnytyksestä on aikaa 2 kuukautta ja se on lyhyt aika, mutta silti. Eiköhän tämä yksi meidän perheeseen riitä :)
 
Itse olin ennen esikoisen syntymää ajatellut että kolme lasta olisi kiva. Nyt kuitenkin tuntuu siltä että tuleekohan meille edes toista... Vauva-aika ollut sen verran rankkaa että haaveet kolmesta lapsesta jääneet. Raskausaika sen sijaan oli mukavaa eikä synnytyskään mikään kamala ollut.
 
Butterfly* Minusta tuntui heti synnytyksen jälkeen, ettei tuo niin paha ollut etteikö uudestaankin voisi tulla. Pian mieli muuttui kuitenkin.
Ei meillä erityisen paha vauva-aikakaan ollut, mitä nyt koliikkia. Parisuhde taas oli kovinkin koetuksella...
Silti vain vauvakuume heräsi molemmille, kun parisuhdekin parani ja odotuksen myötä lisää.
Uusi vauvakuume iski raskaaksi tulon myötä! Saa nähdä kuinka mieli muuttuu vauva-arjen myötä.
 
mulla viisi lasta, tyttö 95, poika 96, tyttö 98, poika 01, tyttö 09 ja kovasti haluisin vielä yhden mutta pitää puhuu mies ensin ympäri =)
 
mulla viisi lasta, tyttö 95, poika 96, tyttö 98, poika 01, tyttö 09 ja kovasti haluisin vielä yhden mutta pitää puhuu mies ensin ympäri =)
 
Itse aina ajatellut että kolme lasta on se joka on mulle hyvä luku, neljä olisi jo "liikaa". Nyt kuitenkin kun nuorimmainen on vajaa 2 vuotta ni niin vain se vauvakuume iski taas ja nyt oon viikolla 15 ja innolla odotan vauvan syntyvän :)
 
kolmesta oon aina haaveillut, mutta mies on sitä mieltä että kaksi riittää :)
Mutta tuumaillaan asiaa sitten kun tämä toinen on syntynyt että miten sujuu kun lapsia on ennemmän kuin yksin ;)
 
Ruokahalu kasvaa syödessä.  Alkuperäiseen suunnitelmaan kuului kaksi lasta mutta sitten se kummasti muuttui epämääräiseksi 2-3 lasta -lukuun.  Ja toista odottaessa oli jo selviö että kolmas kuuluu joukkoon.  Valitettavasti meinasi jäädä sarja vajaaksi, mies oli sitä mieltä että kaksi saa riittää.  Sitten sattui onnellinen odottamaton raskaus ja nyt ei voitas olla onnellisempia :)  Kolme lasta meille kyllä riittää :)
 
mulla on ennensttään jo kolme poikaa edelisestä suhteesta  08.2008 ja 11.2009 ja 01. 2011 ja nykysestä suhteesta raskaus alussa vasta viikkoja 11 olen aina halunu ison perheen 2tyttöä ja 4poikaa ja se ei ole muuttunut vieläkään mihinkään haaveistani. nykyisellä miehelläni on omasta entisestä suhteestaan 13v ja 11v pojat
 
Oon aina halunnu kolma lasta.. Voisin synnyttää vaikka kymmenen mutta sitä ärsyttävän pitkästyttävää raskausaikaa en jaksa. Eli ellei tarttis kärsiä sitä niin voisin hommata lapsen vaikka tältä istumalta.. :D Mutta eiköhän sitäki aikaa ala kaipaamaan kun oottelee ja poitsu kasvaa :)
 
Mä oon "aina" halunnu kolme lasta. Vielä ei oo yhtäkään ja ikää on 29v ja nyt vasta ekaa kertaa yritän / on mahdollisuus edes tulla raskaaksi. Saas nähdä. Onnellinen olisin jos yksikin siunaantuisi, mutta ei se neljäkään pahalta kuulostaisi jos oikein tuuri kävisi.
 
Minulla on nyt 4 ja 5. tulossa. Vanhin lapsista täytti juuri 4 vuotta. Ajattelin kolmea lasta mutta kolmannesta raskaudesta tulikin kaksoset ja sitten odotin vähän liian kauan kierukan laittoon menoa (mukamas koskaan ei ollut aikaa...) ja tuloksena viides lapsonen on syntymässä. No pärjään kyllä ihan hyvin ja olen onnellinen tästä viimeisestä yhtälailla kuin muistakin. Ainahan olen lapsia halunnut ja joskus todella pelkäsin etten koskaan niitä tule samaan. 
 
Mulla aina itsellä ajatuksena ollut se yksi. Nyt sitä ollaan raskaana viikoilla 26+3 ja se ajatus kahdesta ei olisi ollenkaan niin paha :D Mut josko sitä nyt katsotaan ihan eka tää ensimmäinen ja odotellaan tovi ennen edes sen toisen suunnittelemista.. Tosin sen jälkeen kun mies kuuli että tyttöä odoteltaisiin ni tämähän tokaisi "No kyllä me nyt tytölle pikkuveikka tehdään!" :D Mitäs sitten ku sieltä tuleekin pikkusisko.. Jatketaan niin kauan kunnes tulee poika? Heh, mut näillä näkymin se kaksi olisi aika täydellinen luku :)
 
Mulla on ollut haaveina kolme lasta, villeimmissä haaveissa jopa neljä. Nyt yhden lapsen äitinä haave on muuttunut epämääräiseksi "ehkä joskus toinenkin" -ajatukseksi. Rankan pahoinvoinnin takia raskaus oli syvältä, ja uusi samanlainen raskaus pelottaa... Olen välillä alkanut jopa miettiä, että mitä jos me oltaisiinkin ihan kolmestaan kokonainen perhe. Hmm..

Hauska lukea muiden pohdintoja! :)
 
Kaksi oli meidän meidän mielestä mukava lapsiluku ja meille sopiva. Kuitenkin kakkosen ollessa 6-8kk alkoi uusi vauvakuume herätä ja ajatukset lennellä ilmoilla josko se kolmaskin mahtuisi meidän sydämiin ja niinhän hälle lupa annettiin tulla. Kolmas siis hyvää vauhtia tulossa kesällä. :) 
Tämän oli sitten ajatuksena olla meidän viimeinen kunnes eilen ystävä tokaisi että teillähän pitää tehdä parillinen luku lapsia eli neljäs vielä. Hän perusteli sitä niin että on sitten parit jos leikitään jotain ryhmäleikkejä. Tuo ei onneksi vielä minuun iskenyt kunnolla, kolmekin on hyvä luku ja varmasti saadaan leikit leikittyä. :) 

Mutta koskaan ei voi sanoa ei koskaan! 
 
Ajattelin nuorempana (olen nyt siis 25v.), etten välttämättä halua lapsia ollenkaan. Miehen löydyttyä 6v. sitten alkoi idea olla mahdollinen ja vauvakuume iskikin ja vei mennessään kolmisen vuotta sitten. Olen ajatellut, että yksi ensin ja tuntemusten mukaan mennään siitä sitten. Toivon, ettei jää yhteen meidän lapsiluku, että kaksi tai kolme olisi kiva :) Mutta riittävällä aikavälillä.
 
Neljä lasta on aina pyöriny mielessä,itelläni on 3 isosiskoa :)
ei oo luku muuttunu,jää nähtäväx montako tulee.nyt on toinen tuloillaan.
eihän tuo mies tyrmänny tuota haavetta,taivasteli vaan että niin montako  
 
Ennen esikoista ajattelin että 1-2 lasta olis sopiva ja nyt meillä on 2 lasta.. :) Nyt olen kyllä alkanut haluamaan kolmatta lasta..Se varmaan vaan jää haaveeksi kun en usko että saan miestäni suostumaan kolmanteen..Toivossa on silti hyvä elää ehkäpä se vielä suostuu joskus.. Mulla ikää nyt 31 et aikaa on onneks vielä.. :)
 
Takaisin
Top