Kuinka helposti mies suostui lapsentekoon?

Onko miestä tarvinnut suostutella lapsen tekoon?

  • Pikemminkin päinvastoin.

    Äänet: 31 24.0%
  • Ei, olemme alusta alkaen halunneet vauvaa yhdessä.

    Äänet: 57 44.2%
  • On tarvinnut suostuttelua.

    Äänet: 28 21.7%
  • Mies oli hyvin vaikea saada lämpenemään ajatukselle.

    Äänet: 11 8.5%
  • Mies piti lähes pakottaa siihen.

    Äänet: 2 1.6%

  • Kaikki äänestäjät
    129
Piti suostutella. Mies odotti ”oikeaa” hetkeä, tilannetta jossa kaikki palaset olisivat kohdallaan - talous, työt, henkinen tasapaino, mitä näitä nyt on. Pitkien keskustelujen jälkeen sain hänet ymmärtämään, että aina tulee olemaan jotain ja ”sitku-elämää” ei kannata elää, jos haluaa jotain tässä elämässä saavuttaa.

Mulla oli myös joku aavistus, että yrittäminen saattaisi meillä kestää ja niin se on nyt kestänytkin kohta kaksi vuotta. Tämä tuli miehelle täytenä yllätyksenä ja on ollut kiitollinen myöhemmin, että aloitettiin yrittäminen ajoissa. Nyt meillä on vielä enemmän mahdollisuuksia kuin jos oltais odotettu lähemmäs mun kolmekymppisiä.
 
Vastasin kyllä, mutta en nyt sitten tiedä pitikö sekään niin paikkaansa. Mies ei koskaan kokenut samanlaista pakottavaa tarvetta lapsiin kuin minä, mutta olin jo seurusteluaika tehnyt selväksi että haluan vähintään kaksi lasta, joten miehelle taisi jo kosiessa olla selvää mitä se tarkoittaa. Häitä suunnitellessa kysyin sopiiko että jätän häämatkan jälkeen ehkäisyn pois ja mies sanoi ok. Onko se nyt sitten suostuttelua. :rolleyes: Ja aika kevyesti tämä kolmosen yritykseen lämmittelykin onnistui. Mies olisi ollut täysin tyytyväinen näihin kahteenkin, mutta kun valittelin minipillereiden sivuvaikutuksia ja vihjasin poisjättöä, hän antoi ilman mitään mietiskelyjä suostumuksen ehkäisyn lopettamiseen. Pari kuukautta myöhemmin tosiyritykseen siirtyminen sujui aika samaan malliin. Eli ei nyt varsinaisesti ole vaatinut suostuttelua, mutta yksin minun aloitteestani on nämä kaksi pikku kaunotarta olemassa ja yksin minun aloitteestani yritetään nyt kolmatta.
 
Ei tarvinnut suostutella. Itse haaveilin salaa raskaudesta pari kuukautta, ennen kuin uskalsin ottaa asian puheeksi, kun pelkäsin miehen olevan nihkeä asian suhteen. En muista keskustelua sanatarkkaan, mutta kun lopulta otin vauvahaaveen puheeksi, mies totesi että jätetään vain ehkäisy pois.
Nyt siitä on yli puolitoista vuotta ja kerran yrittämisen aikana miehelle on tullut pelko ja ahdistus tulevasta vastuusta, mutta se meni ohi parissa viikossa.
 
Mulla ei oo miestä, mut vastaan avovaimon osalta :joyful:

Meillä oli molemmilla kova vauvakuume kun tavattiin. Oonkin sanonut et jos oltais heteroita niin varmaan olis heti alettu yrittää :yuck: Mulle oli tärkeää kertoa heti,
että haluan lähivuosina lapsia, koska toive oli niin vahva ja aiempien kumppanien kanssa oli ollut täysin päinvastaiset ajatukset.
Onneksi törmäsin yhtä lapsirakkaaseen ihmiseen :love017

Meillä yritystä viivytti mun opinnot ja se, että puoliso oli työtön kun tavattiin. Eli ensin piti saada elämäntilanne kuntoon, että saatiin
säästettyä rahaa hoitoihin. Nyt onneksi on vihdoin se tilanne koittanut monen vuoden odotuksen jälkeen :)
 
Ennestään kaksi lasta. 3. lapsi olisi miehelleni ensimmäinen. Hän on sanonut, että ihan kuinka sinä haluat. Itse olin jo aatellut ettei enään, mutta jokin sai minut pohtimaan ajatusta 3 vuotta sitten. Pari vuotta pähkäilin, kunnes päätin että kerran vielä.
 
Me ollaan oltu yhdessä nuoresta asti ja minä olen se, jota on hyvin hitaasti ja varovasti suostuteltua vuosien saatossa. Noin kolmekymppiseksi asti olin ihan varma, etten halua lapsia, mutta muutin sitten kuitenkin mieleni ja heti kun puhuin miehelle, jätettiin ehkäisy pois. Tyttönen ilmoitti tulostaan ekan kierron jälkeen, enpähän ehtinyt panikoimaan :grin
 
Naiset auttakkkeee. Harrasteltiin miekkosen kans seksiä, (ei tullut tosin sisääni) 22.9 (oletettu ovulaatiopv) ja otin ellaone pillerin 23.9. Tämä siksi ettei oltu puhuttu vauvojenteosta tmv, paniikinomanen teko..Kuukautiseni olivat myöhässä 3pv. Alkoivat vasta 11.10. Tein raskaustestin 10.10 ja se oli negatiivinen. Olemme harrastanut suojaamatonta seksiä muutamia kertoja tämän jälkeen ja sain nyt 8.11 positiivisen testin joka näytti 1-2vkoa raskaana. Mietin vain, että onkohan se tuo syyskuinen yhdyntä josta olen tullut raskaaksi, vai myöhemmin kun clearblue tosiaan näytti 1-2viikkoa? Oon ihan pihalla...:bored:
 
Yhdessä välissä ennen naimisiinmenoa miehellä oli epäröintiä, mutta tässä hiljattain kun hänelle tokaisin että mä haluan vauvan niin herra tuumasi että "ei mulla mitään sitä vastaan ole" :love7
 
Kahden ensimmäisen aikaan ei tarvinnut suostutella, päätös tehtiin yhdessä. Mutta mä itse haaveilen kolmannesta, mies ei halua. Tää on kyl todella kuumottavaa, ku tämä haave ja kuumeilu ottaa niin koville, ja toinen on melkein 100% varma, ettei kolmatta halua.
 
Meillä oli 10 v sitten selkeä "lapsia joskus". Sitt oltiin kuitenkin muututtu lapsikielteisiksi. Kunnes kk sitten luulin olevani raskaana kun 2 kk oli menkat ollu tiessään.. mies sanoi mulle sillon että jos oon raskaana nii pidetään lapsi❤ kävin lääkäris ja en ollut raskaana. Mulle annettii premenopaussi diagnoosi. Vaikka oon vielä 29 v. Sit meille tulikin kiire haluta vauva että ei mee sivu suun jos joutuu pitkään yrittää. Jätin pillerit viime kierrosta. Ja on hormonit hyrränny seksuaalisesti :D mies jo vitsillä sanoi mua ahdistelijaks. Ite on ihan yhtälailla mukana ❤ oli ehkä enemmän miehen idea ku oma-alotteisesti halus pitää lapsen jota ei ollut olemassa. Sit vaa palaset loksahti ja on haluttu samaa.
 
Hiukan vanhempi ketju, mutta vastailempa silti :grin

Meillä niin, että mua sai kyllä suostutella lapsen tekoon ennemmin kun miestä.. :wink Se olis jo aiemmin tahtonut, mut mulla oli terveyshuolia, niin ei aiemmin olisi kyllä onnistunut. Nyt tilanne tasainen, vaikkakin opinnot vielä hiukan kesken, mut sinällään sillä ei mitään merkitystä, kun molemmilla ammatit kuitenkin jo ja töitäkin tulee paiskittua, lisäksi ollaan yhdessä oltu ainakin kuusi vuotta. :joyful: Että ei kai koskaan ole täysin valmista tilannetta, kun aina on joko työtön, liian vähän rahaa, pätkäduuni, muita huolia tai opinnot kesken. :laughing002
Nyt sitten yritellään ja saa nähdä jääkö yritykseksi, toivottavasti ei. :angelic:
 
Ei juurikaan suostutella, molemmat poti tahoillaan vauvakuumetta ja alkuun sovittiin alotus syksylle. Myös naimisiinmeno ennen vauvaa oli puheissa, mutta kun asiasta puhuttiin, tuumasi mies että voitaiskos alottaa heti kun se tuntuu hyvältä ja oikealta. Tässä sitä nyt ollaan, pillerit lopetettu ja peitto on heilunut ahkeraan, yk1 :p
 
Ei tarvinnut paljoa suostutella. Mies on aina halunnut ison perheen. Nyt kun touhuu meidän pikku pojan kanssa, niin samalla aina sanoo kuinka ois ihana saada toinenkin. :angelic:
 
On vaatinut aika paljon suostuttelua, hän ei ole aiemmin kokenut olevansa valmis, 2019 tammikuussa puhuin ensimmäisen kerran omasta vauvakuumeesta. Sovittiin että hän saa mietintäaikaa. Nyt ollaan sovittu että aloitetaan kesällä yrittäminen. :happy:
 
Mies ehdotti kosiessaan myös lapsen hankkimista, ja sehän sopi, joten ehkäisy jäi pois heti samana päivänä.
Tokan päätettiin yhdessä saada tulla vaikka heti perään kun ekaa yritettiin 2v.
Kolmannesta lapsesta mies vitsaili puolitosissaan tokan syntymän jälkeen paljon ja mä sain siitä sitten vauvakuumeen ja muutaman viikon jankkasin milloin olisi sopiva aika kolmannelle.
Nelosta mies halunnut koko ajan ja nyt 6kk yritetty, mutta melkein 2v sitä harkitsin. Mies otti sen aina parin kk välein puheeksi.
 
Me oltiin melkein 10v yhdessä sillä mentaliteetilla että molemmat haluaa lapsia "sitten joskus" :grin siinä vaiheessa järkeilin että vois olla hyvä aika yrittää, miestä vähän piti lämmitellä mutta oli sitten samoilla linjoilla. omakin vauvakuume nousi oikeastaan vasta siinä raskautumista odotellessa :) nyt toisen yrityksen kohdalla oltiin hyvinkin yksimielisiä.
 
Suostuttelun sijasta enemmänkin paljon keskusteluita. Mutta se nyt oli lähinnä tuossa kyselyssä meidän tilannetta. Miten yritys, raskausaika, synnytys, vauva-aika, mun palautuminen, mun jaksaminen yms yms ovat olleet aiheena. Alun hyvin ahdistuksen sekaisista keskusteluista muutaman kuukauden aikana päästiin normaaliin keskusteluun ja nyt viimein tilanne on se, että ehkäisy jää pois 16.5 viimeistään. Ehkä jopa ennen sitä.
 
Takaisin
Top