Kroppa "normaaliksi"

pombomushu mulla kans yhdistelmäpillerit ihan totaalinen nounou, ei sopinut yhtään! Just masennusta jne. Toivon että kierukan hormonit eivät ihan yhtä ärtsysti vaikuta... Vatsalihaksia sais kai tehdä kun suorat vatsalihakset on palautuneet niin, että niiden väli on oisko puoli senttiä? Et siis sormi ei mahdu väliin tuossa keskellä. En tosin ole tuntenut koko väliä missään vaiheessa joten en siitä pysty itte mitään päättelemään. Sen verran vissiin pehmikettä tossa päällä. :)
 
Kierukassa tulee tasaisemmin sitä hormonia niin mä ainakin kuvittelisin, että se ei olis ihan niin paha kuin yhdistelmäpillerit...

Hehe ei mulla mitään vatsalihaksia ole :D Eiköhän ne oo palautunut... jos ei niin se on nyt voi voi...
 
Mulla oli eilen jälkitarkastus, haava on hirmu siisti ja parantunu tosi hyvin. Kaikki oli muutenki kunnossa ja sain luvan alottaa treenaamisen. Huomenna salille siis! Eilen kävin jo ekalla juoksulenkillä, vähä oli kankeeta mutta eiköhän se kunto siitä rupee nousee. Kiloja on jäljellä 2 ja ne ois tarkotus saada kiireenvilkkaa pois :)

Juttelin lääkärin kanssa uudesta raskaudesta ja se sano, että sektion jälkeen se suositus on tosiaan vuosi, mutta sano ettei ainakaan ite oo tömänny koko urallaan tai opiskeluaikanaan kehenkään kenellä ei olis kohtu kestäny uutta raskautta ennen tota vuoden odottelua. Otin kuitenkin minipillerireseptin, ajattelin jos niitä vaikka söis semmosen puolisen vuotta ja sitten jättäis pois :) Täytyy huomenna vielä käydä verikokeissa, että maksa-arvot on hepatoosin jäljiltä normalisoituneet ja sitten voi alottaa pillerit.
 
Mulla oli tänään jälkitarkastus joka oli tosi nopea toimenpide. Lääkäri katsoi ultralla että kohtu on tyhjä jonka jälkeen asensi hormonikierukan, siinä se. Kierukan laitto ei sattunut yhtään (käytti puudutusta) mutta sen jälkeen alkoi kauheat vatsa- ja selkäkivut. Panadol ei auta. Tulee vähän synnytys mieleen, no ei niin kova kipu mutta sellaista särkyä. Ja ihanaa kun jälkivuoto vihdoin loppui niin nyt vuotaa taas. Kyllä naisena olo on ihanaa...
 
Aha, no hyvä tietää Rottis, mitä tuleman pitää tuon hormonikierukan kanssa. Mulle se hoitaja sanoi aikaa varattaessa, että kannattaa ottaa burana 600mg ennen toimenpidettä, että se sitten auttaa noihin kipuihin. Kuinkakohan kauan sitä sitten taas vuotaa? Just kun on tosiaan jälkivuoto loppunu. Niukemmiks ne vuodot sit kai kummiski menee joskus... Miten kauan se muuten kesti se kierukan laittaminen?
 
Pikkuruu: Siinä ei mennyt kauaa, varmaan joku 5 min. ja tosiaan laitto ei sattunut yhtään, vaikka pelkäsin kun jollain neulalla puudutteli ensin. Otin hetki sitten Buranan, se tuntuu auttavan kipuun. Kaverilla ei vuodot loppunut ollenkaan, tuli koko ajan tiputtelua joka vuoksi otatti kierukan pois. Tossa mun ohjeessa lukee että monilla naisilla tulee tiputteluvuotoa 3-6 kk:den ajan kuukautisten lisäksi. Voihan se olla niinkin että vuotaa vain pari päivää :)
 
No tosi kiva jos kierukan laiton jälkeen ei panadoleista oo hyötyy... saavat sit kirjottaa mulle jotain hyvää särkylääkettä ku mä en buranaa saa enää käyttää.. Toisaalta, mulla ei noista normi särkylääkkeistä oo muutenkaan paljon iloa.. 1000mg Paramxit auttaa jonkun verran mutta sitä heikommat ei.. Kiitos migreenin jota kunnallinen lääkäri ei suostunu diagnosoimaan mulle ja jouduin päänäsrkyihin vetää kourallisen lääkkeitä että helpottais.. Ja Miranaxiin en saa reseptiä kun yksityiseltä ja ei huvittais maksaa 50e pelkästä reseptistä..
 
Menkat alko täälläkin 2kk synnytyksen jälkeen, vaikka imetyksellä mennään. Pöh, oisivat saaneet pysyä poissa.

Mites teillä muilla on petipuuhat onnistuneet? Mulla on synnytyksestä aikaa kohta 3kk ja vieläkään ei ilman kipuja onnistu. Viimeksikin sattu niin, että oli pakko lopettaa kesken. Todella turhauttavaa. Yritin varata aikaa lääkärillekin, mutta kaikki on lomalla.
 
Mulla alko menkat tänään... 11vko synnytyksestä. Vielä kun sais varattua ajan siihen kierukan laittoon..

Meillä peti hommat on onnistunu ongelmitta.. tosin ennekun mitään koitettiin niin odottelin sellasen 2kk...mutta tosiaan ei mitään ongelmia.. onneks.
 
Mä sain aikaiseksi tänään varata ajan hormonikierukan laittoa varten. Mulle sanottiin, että se voidaan laittaa vasta 3kk kuluttua synnytyksestä! Onko tässä(kin) eri käytäntöjä? Kauanko nuo kivut kestää sen laiton jälkeen?

Petipuuhat sujuu meillä hyvin. Tosin mä olen ennen esikoista ollut niin 'tiukka', että vasta ekan synnytyksen jälkeen oon pystynyt nauttimaan kunnolla, sitä ennen aina sattui. Molemmilla kerroilla meillä on odotettu jälkitarkastukseen saakka ennen ekaa kertaa. Ekan synnytyksen jälkeen käytettiin ekalla kertaa liukkaria (kun kerran käskettiin), mutta se kirvelsi mulla. Sen jälkeen ei oo käytetty, eikä oo ollut tarpeenkaan.
 
KaiKo: Tossa aiemmin kirjottelinkin niin kierukan laiton jälkeen oli melko kovat kivut johon ei auttanut Panadol mutta Buranalla kivut hävisi. Tänään ei tunnu enää mitään kun toissapäivänä kierukka laitettiin, eilen oli hyvin lievää menkkamaista kipua. Vuotoa on, mutta hyvin niukkaa.
 
Meillä on kans jo puuhailtu joku tovi tuola peittojen välis ja en tiedä tuntuuko niin erilaiselta mutta välillä vähän sattuu... Alotettiin jo 4vkoa synnytyksen jälkeen ku mulla palautu vissii paikat nii hyvin sitte. Jälkitarkastus oli 6vkoa synnytyksestä, eli kk sitten ja eipä tuolakaa mitää mainittu etteikö saisi... Tänään sitte olin menossa röntgeniin että saatais jotai tietoa missä mun viisauden hampaat on menos, nooh, siinä hoitaja kyseli raskauden mahdollisuudesta ja sanoin että epäilen mutta ei sitä tiedä.. Kyllä tuntui hullulta että ei voitu kuvia kuitenkaa ottaa pelkän epäilyn takia, että onko se säteily oikeesti niin "vaarallista".. 

En tiedä muutenkaan, ku meilähän ei mitää ehkäisyä ole ja ekasta kerrasta on jo melkein 2kk aikaa ettenkö voisi taas olla paksuna... Muutamana päivänä viime viikolla oli tosi kuvottava olo ja sama oli taas tänään ja nyt on mahassa tuntunut oudolta... Hmmm... Ehkäpä sitä joutuu käydä apteekis huomenna ja tarkastaa tilanne :D Hieman tahtoo jännittää mitä tulevan pitää....
 
Mulla alkoi jo menkat muutama päivä sitten, ei kauheen kiva... Ekalla lapsellani myös alkoi yhtä varhain, mutta toisella vasta 7 kk synnytyksestä. Oisin voinut olla vähän pidempään ilman menkkoja.. Täysimetyksellä mennään ja maitoa tulee luovutukseenkin 1-1,2 litraa päivässä eli ei paljon tuo maidon tulo menkkoja estänyt..
 

Mullakin alkoi eilen menkat...Ihan persiistä suoraan sanottuna. Täysimetyksellä kuitenkin ja syön vielä minipillereitäkin...Niistä lääkäri ainakin mulle sanoi, ettei varmaan tuu menkkoja ollenkaan kun imettää. Pah ja pöh. Tietty niistä voi jotain tiputtelua tulla, mutta nää on kyllä ihan kunnon menkat kipuineen ja mielialan vaihteluineen. Kauheen kiva.

Ja Johi82 kyselit niistä petihommista. Ei nyt hirveen hyvin onnistu. Eli siis sattuu ihan sairaasti. Tosin kaksi kertaa vasta kokeiltu, mut ei ollu tokalla kerralla yhtään helpompaa. Inspistä ei oo hirveesti kokeilla uudestaan, kun pelkään sitä kipua kuin ruttoa. Liukkariakin käytettiin varmaan enemmän kuin laki sallii:D

Ja huomaako mun tekstistä jotenkin, et on tosiaan ne menkat? Oon kiukkuinen kuin ampiainen. Vinkuvinku ja valivali:D

 
Ai nii joo! Mä oon ihan unohtanu :D Joo hain testeJÄ :D Mutta negaa näytti ja sit ne menkat oikeesti alkoki ku kesti muutaman päivän. Mutta luojan kiitos, ilman KIPUJA!!! Jos jotain positiivista nii se edes, mä oon nimittäin ennen ollu aivan sika kipee. Oksennellu ja ruikeloinu kaks päivää ja ihan kylmähikisenä kulkenu ku kuutamolla... Mutta tosiaan, ei ainakaa vielä plussaa tullu.. Toki, tällä hetkellä mä ajattelinki että jos ainaki pari kk sais eteenpäin mentyä ettei tulisikaan, ettein tarvis TAAS ens vappuna olla sairaalas puuskuttamas :DD Sanoin sielä sillon etten tuu ennenku miehet voi synnyttää :D Siis sillo ku lähettiin kotia ku kätilö tuumas että, jaahas, tuukko ens vappuna uudestaa :D
 
Mulla alko menkat keskiviikkona, huoh.. Yleensä ollu tosi niukat, niin että oon pärjänny melkee pelkillä pikkuhousun suojilla ja nyt vuosin ku niagara :D Kiva ku oltiin vielä mökillä ja mukana ei ollu ku pieniä narustringejä.. Onneks ei motää kipuja silti ollu, enkä mitenkää erityisen kiukkunenkaa ollu.. En ees muistanu kuinka ärsyttävät noi menkat olinkaa, mur :/

Alotin toissaviikolla salilla käynnin ja voi pojat, kyllä on vatsalihakset kadonnu ihan tyystin Olin vartin shapessa strip aerobicin jälkee ja siellä oli kunnon vatsarutistukset, en kyllä jaksanu puoliakaa tehä.. Kai ne siitä palautuu ku sinnikkäästi vaa treenaa.

Leikkauksessa oli se hyvä puoli, että peiton heiluttelu ei oo kärsiny mitenkään. Ihan alussa piti vaan varoa ettei haava repee eli lähinnä makasin paikallani ja yritin olla kauheesti liikkumatta :DD
 
mulla oli tänään jälkkäri, ja ainakin lääkäri sanoi että menkat on alkanu. 4 viikkoa oli jälkivuotoa ja 2 viikkoa ei mitään kunnes 6 viikon kohdalla alkoi verinen vuoto muttei kipua tai mitään muitakaan menkkaoireita. Minipillerit otin nyt kokeeksi, katsotaan kuin mielialat reagoi kun ennen raskautta en pystyny käyttämään mitään hormonaalista. Vaikka saa nähdä, tässä tunnu paljoo raskauden vaaroja tällä tahdilla olla :/ Itte olis ihan valmis petihommiin mutta en saa selkoa mikä tuota ukkoa riivaa, äh.
 
Mulla on ke jälkitarkastus, mä NIIN menen jumppaan het kun saan lapsenvahdin...
 
Mulla oli tänään jälkitarkastus ja hormonikierukka laitettiin. Puudutusta ei käytetty eikä se juuri sattunut, paitsi sen "ankannokan" poisottaminen kun kohtu oli kuulemma jotenkin taaksepäin kääntynyt ja jännitin. Nytkin vaan kohtua ihan pikkasen nipistelee, vähän kun lievissä menkakivuissa ja vuotoa on kans vähän ku niukoissa menkoissa. Kun kysyin miten kauan tiputtelu voi jatkua, vastaus oli nätti 2 viikkoa - 6 kuukautta... Toivottavasti en oo tossa toisessa ääripäässä. Saapa nähdä tuleeko muita oireita, toistaseks kaikki ollu iisimpää kuin luulin.
 
Takaisin
Top