Kroppa kuntoon raskauden jäljiltä

Mulla tuli 20kg raskauden aikana, josta jäi laitokselle about 3 kg Tosi nopeeta kyllä kotiin päästyä putos se reilu 10, nyt synnytyksestä 3,5 kk ja painoa pudonnut se 15kg. Oon käynyt kyllä salilla kuukauden verran vähän punttaamassa, mutta en enää mitenkään säännöllisesti, lisäks tulee päivittäin se tunnin lenkki koiran ja vaunujen kanssa. Ja ruokavaliolla yritän myös, mutta tuntuu että nyt junnaa paino paikallaan, eikä putoa millään, grammoilla pelataan viikkopuntaroinnissa!

Kun sen viis kiloa sais pois niin olisin tosi tyytyväinen, en nimittäin mahdu kuin yksiin vanhoihin farkkuihini tällä hetkellä (leggareihin tietty muttei sitä lasketa), ja tulee tottavie kalliiksi jos pitää ostaa koko vaatekaappi uusiksi! Tai mielelläni senkin tekisin muttei äitiyspäivärahalla kauheesti juhlita.
 
Niin ja linea negra tosiaan aina vain koristaa mahaa, toivottavasti lähtis piankin pois, ärsyttää sen mollotus mahalla! Missä vaiheessa te muut ootte alanneet treenata vatsoja? Mulle sanottiin kuukausi sitten että pitkiä (?) vatsalihaksia saa treenata muttei tota sixpäkkiä vielä. Mistä sen näkee onko lihakset palautuneet yhteen?
 
En tiiä mistä sen näkee/tuntee onko lihakset palautun yhteen tai mikä on oikea tapa tarkistaa asia, mut joku aika sitten kun kokeilin vatsaa sormella tost keskelt ni sormi vaa painu ja painu sisälle, ja jos teki vatsoja sattu niin hitosti muutaman jälkeen ettei pystyn jatkaa, nyt mul tuntuu samalle ku ennenkii.. :)
 
Mä luin jostain ekan synnytyksen jälkeen tällaisesta testaustavasta.
Eli selinmakuulla polvet koukussa lähdetään hitaasti nostamaan päätä ja hartioita lattiasta, siinä vatsalihasten jännittyessä voi sitten tunnustella koloa lihasten välissä, tuntuu parhaiten hiukan navan yläpuolelta.
Mulla oli 2kk kohdalla tuo kolo niin leveä että sinne mahtui molempien käsien sormet ja ne uppos toista niveltä myöten sinne. Eli siis ainakin 2 tuumaa suuntaansa. Nyt ei enää upota hyvä jos ekaan niveleen. ;)
Vaunutellessa oon vetänyt aina napaa selkäruotoa kohti ja nyt oon ajatellut josko kokeilis hiljalleen istumaannousuja. :) Siis jos keksin jonkun hetken jolloinka tämä duo antais niitä kokeilla. ;)
 
Juu juurikin noin se kokeillaan kuin Hansu79 sanoi :D jos jää selkeä rako niin ei saa tehdä, siis puhutaan juurikin 2cm raosta. Mulla ei tuntunu 2kk kohdal mitenkää erillaiselt ku normaalisti, siis ennen raskautta. mut kyl tuntu kakskin vatsalihasta aivan tajuttoman pahalta ! Alkuun teinki vaa sen pari ja nyt jumpalla jaksan tehä jo hyvän satsin niitä vaikken niin paljoa kun muut mut välikös sillä :D pikkuhiljaa hyvä tulee :)
 
Miten selkeä raon täytyy heidh olla että on selvää ettei lihakset ole palautuneet? En ole koskaan ennemmin kokeillut, mutta eilen testasin Hansu79:n ohjeiden mukaan. Toisen käden sormilla tunsin lihakset, mutta sormi ei siis mennyt varsinainesti niiden väliin, tai siis sen verran kun painoin niin tunsin siis samalla sormella molemmat lihakset. Selitinköhän tarpeeksi vaikeasti? Jos olisi pakko sanoa jotain lukemaa, väittäisin että rako olisi siis sentin luokkaa, eikä sormi siis mennyt niiden väliin kuin max sentin. Eli onkohan ne nyt sitten normaalit vai vielä erillään? Pitäisikö niiden olla tiiviisti kiinni toisissaan?
 
Moi!
Mulle tuli raskauden aikana 24kg painoa. Parin viimeisen kuukauden aikana en pystynyt pahemmin kävelemään mikä lisäsi painon nousua. Sairaalaan jäi tasan vauvan ja istukan paino. Kotiin tullessani alkoi paino pudota tasaisesti. Nyt olen pelkästään imettämällä ja kävelylenkkeilemällä saanut tiputettua 20kg. Kohta siis lähtöpainossa emoticon Vielä kun saisi vatsan kiinteytettyä niin mahtuisi kaikki vanhat housutkin jalkaan.
 
No mulle sanottiin että sen kyllä huomaa sen raon kunnolla jos ei ole palautunut. Mä silloin sanoin että mulla tuntuu pinnassa semmoin abauttii reilust alle sentin rako ja sanoi sillon että kuulostaa siltä että olis palautunut ja justiisa että sen raon kyllä huomaa kyllä selvästi. Ja kehotti tietenkii oman tuntemuksen mukaan aloitella ja rauhassa edetä :p ja voihan sieltä neuvolasta kun pikkusta vie niin kysyy terkaltakin vielä ja pyytää vaik kokeilee, et varmaan oo ensimmäinen kuka sitä kysyy ;)
 
Mulla olis tänään kulunut 4kk synnytyksestä. Lantionympärys on palannut raskautta edeltävään lukemaan,samoin rinnanalus. Vyötäröllä on vieläkin harmilliset 2cm kirittävää ja toki navan alla on sellainen pömppäröllykkänahkalerpake. Tai jokin sellainen. Mutta onneksi sen saa sullottua housunkauluksen alle kuin paidanhelman.  ;)
Ja siis kaikista mitoista olis vielä paljon pudotusvaraa.
Neukkukortin lähtöpainoon on 2,1kg matkaa.Plussaushetkellä olin siitä vielä 2 kg kevyempi ja silloinkin BMI tais olla luokkaa 26. :/
Jälkiviisaus on helppoa, mutta olis vissiin kannattanut yrittää raskautumista nuoremmalla iällä, parikymppisen ihon palautumiskyky ei tekis ollenkaan huonoa. :)

Mutta on tuosta vyötäröltä sentään jotain hävinnyt. ;)
http://aijaa.com/0080010149029
 
Heh, en oikein osaa tunnunstella onkohan vatsalihakset palautuneet kunnolla. Aloitin jumpat kuukausi sitten ja olen noin 3 kertaa viikossa päässyt menemään, mm. Body Pump, kiinteytystä, steppi ja kuntosalia. Alussa tuntui raskaalta mutta nyt 3 viikon jälkeen alkaa jo tuntua kivalta kun kunto kohonnut 4 kk tauon jälkeen. 
Painonpudotus jumahti siihen kun aloitin urheilee. 5kg vielä ylimääräistä verrattuna ennen raskautta. Päädyin pitämääm karkittoman/suklaattoman toukokuun kun tuntui että herkut maistui. Keksejä/leivoksia sallin jos kahvittelen jonkun luona, kotona ei :) Jospa pääsis ennen kesää viwlä vähän parempaa kuntoon.
 
hansu_79, ei kyllä tuossa kuvassa näy jälkeäkään raskaudesta. :)  Uskomatonta että vähän aikaa sitten meillä oli tuollaiset masut kun vasemmassa kuvassa. 
Mulla vatsassa vielä ylimääräistä, mutta pahin on reidet, ne oli ongelmana jo ennen raskautta ja nyt ne vasta on valtavat ja kuppurat. Se harmittaa. Pitäisi sisäpyöräilyä harrastaa enenmmän, mutten yhtään tykkää.
 
Mulla on vielä muutamia raskauskiloja jäljellä ja olen ollut aika laiska liikunnan suhteen, mitä nyt välillä on tullut vaunujen kanssa käveltyä ja ehkä joka toinen viikko käytyä kevyessä jumpassa. En ole oikein vielä jaksanut liikuntaan panostaa, kun on ollut uutta tämä vauva-arki (hyvä selitys). Kun toivun flunssasta, aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja edes pari kertaa viikossa taas käydä juoksemassa ja sen päälle vatsalihaksia kotona. Lisäksi olen ottanut ilon irti imetyksestä ja mättänyt herkkuja ihan huolella. Kuten sanoin ihan kaikki raskauskilot eivät ole kadonneet, mutta eipä niitä kiloja lisääkään tule, vaikka olen herkutellut tooosi paljon. Ehkä nautin nyt koko imetysajan herkuista, kun sen loputtua ei taas voi.
 
Ladorffi ,kiitos...vai ei jälkeäkään.Ihan käsittämättömän äkkiä menee aika,tuntuu että vasta ihan hetki siiten kiroilin kuin metsäpiru siellä ambulanssissa...ja siitä on tosiasiassa 4kk. 

Kyllähän mun pitää olla toisaalta tyytyväinen tuohon palautumiseen. Oon kuitenkin jojoillut aika paljon tässä parin vuoden aikana painon suhteen... Esikoista odottaessa lähtöpaino oli helmikuun 2010 neuvolassa 75kg ja loppupaino syyskuussa 94kg. Siitä onnistuin pudottamaan aina 68kg asti maaliskuuhun -11 mennessä...vain lihoakseni taas sinne yli 90kg.;)

Viveca, aika paljon kaikkea herkkua menee täälläkin vielä imetys_kuluttaa_kaloreita-tekosyyllä. Kunhan se loppuu, niin jo sipsipussin nuuhkaisu sitä avatessa lihottaa. ;)
Ja minkäänlaisissa jumpissa en ole vielä kiireiltäni ehtinyt käymään... :)
 
Täällä ollaan nyt lähtöpainossa. 5kk kesti että kaikki 20 raskauskiloa lähtivät. Mitään diettiä en ole pitänyt, olen syönyt kun on ollut nälkä ja mitä on tehnyt mieli, myös herkkuja.
Liikunnan määrä on kyllä nykyisin moninkertainen aikaisempaan verrattuna vaikka kaikki liikunta onkin kävelyä. Kerran viikossa olen käynyt pilateksessa mutta nyt on sen verran menoja että taitaa olla kesäloma siitäkin =D
 
Ammy, onnittelut onnistuneesta kilojen karistamisesta. :D
Täällä projekti jatkuu yhäkin...sellaiset 1,5kg neukkukortin lähtöön ja 3,5kg todelliseen. Argh. Nyt ei ollut kuukaudessa lähtenyt enää kuin puol kiloa...kohta varmaan jo rupeaa nousemaan. :/
 
Mulla ei ole paino laskenut neljään kuukauteen.. Eli vielä olis lähtöpainoon n.8kg... Jos 5 saisin vielä pois niin olisin ihan tyytyväinen.
 
Juuri syöneenä paino näyttää +1kiloa alkupainoon. 
Nyt olen kuitenkin kilon kevyempi mitä olin kun aloin odottaa esikoista. Eikä omasta mielestä kyllä painon tarvitsisi tästä enää yhtään laskea, painoa nyt 51kg! Mutta en ole kyllä pitkäkään, 153cm että ihan olen normaalivartaloinen, en mikään laiha! 
 
Miten ootte saanu aineenvaihdunnan takas normaaliksi imetyksen jälkeen?
Mulla tosiaan imetyksen lopetuksesta se n. 1,5 kk:tta ja vieläki on tosi hidas aineenvaihdunta, ei siis tarvi käydä vessassa ku muutaman kerran päivässä. Normaalisti mulla on tosi vilkas aineenvaihdunta, vessassa saa lampata tosi tiheään...

Miten tätä vois vilkastuttaa, tietääkö kukaan?
Mun paino on jämähtäny... Sellanen n. 5 kiloa lähtöpainoon, mutta ennen raskauttaki tuli 10kiloa ku lopetin tupakanpolton, neki pitäs saada pois... Ja nyt on kaikki keinot sallittuja 
 
Takaisin
Top