Kroppa kuntoon raskauden jäljiltä

Keskustelun 'Laskettu aika tammikuussa 2012' aloitti eyewink, 30 maalis 2012.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. eyewink Peruskäyttäjä

    Noniin.. Itselleni hyvinkin ajankohtainen aihe, eli läskit häätöön!
    Tähän asti olen käynyt pari kertaa hiihtämässä, hankalaa vaan ku ei taho mummuja saada tyttöä kattomaan ja mies juoksee rankamettässä joten olen sitten jonku verran tehny nuita pitkiä vaunulenkkejä mut tuntuu ettei se ole tarpeeksi tehokas polttamaan tuota 15kiloa mikä tuli raskausajalta ...
    Tänään kokeilin sitte ekaa kertaa kahvakuulaa (ostin sen ja tollasen kahvakuulaharjoittelu-DVD:n) ja suosittelen! Ei ees vaadi pitkää treeniä ni tulee hiki ja tuntuu lihaksissa. Tai no, huomennahan se taitaa vasta kunnolla tuntua... :)

    Mites muilla, ootteko alkanu jumppaan kiloja pois? Vai onko niin onnellinen tilanne ettei oo tarvista? :)

    Tsempataan nyt mammat läskit lähtöön että saadaan bikinikausi kesällä avatuksi!
  2. heidh Tuttu foorumilla

    4-5 krt viikossa jumpalla plus vaunulenkit lähes päivittäin koiran kanssa :) kaikki kilot lähteny ja pari ylimääräiskin ja tarkotus olis ennen kaikkea kiinteytyä ei niinkään painoa saada alas enää :) enkä sitä vaakaa tuijotakkaan vaan sitä miltä näyttää sieltä peilistä :) kesäksi toivosin edes jonkumoiseen bikini kuntoon päästä ;)
  3. SennuS Peruskäyttäjä

    Täällä 8 kg lähti parissa viikossa synnytyksen jälkeen ja nytt sitten jäänyt vielä 400g niin ollaan alkupainossa ;) Pyrin käymään tytön kanssa vaunulenkeillä joka päivä, mut ainakin joka toinen päivä jos ei joka päivä jaksa. Mut taitaa tuo imetys miun kohdalla hyvin toimia laihdutuskeinona, vaikka ihan kunnolla syönkin :P Mahanahka joka jäi synnytyksen jälkeen alkaa jo pikkuhiljaa haihtua pois. Ainoo vaan on tuo linea negra joka onneks on jo haalenemassa mutta näyttää rumalta suoraan sanottuna :D
  4. tappuraa Aloittelija

    Itellä tippu kans parissa viikossa -7kg alle lähtöpainon, josta oon hyvin tyytyväinen. Mutta siis esikoisen jäliltä sit olikin reippaasti liika kiloja (15kg) joita nyt sitten yritän tiputella. Kummasti lisää tuli siihen hommaan motivaatioo kun sai raskauden aikana pidettyä painon hyvin kurissa. Pitkiä vaunulenkkejä ja koti oloissa jonkin sortin tanssitreeniä, jos sillä vielä jotain sais aikaseksi. :)
  5. Hannan Tuttu foorumilla Elokuiset 2021 Heinäkuun äidit 2019

    Mulla raskauden aika lisää tuli n 20kg, tiputettua olen saanut sen 12, eli vielä 8 kiloa jäljellä. Nytkään en ylipainoinen ole, mutta haluaisin kyllä sinne alku painoon takasin, ihan vaan siksikin, ettei tarvisi koko vaatekaappia ostaa uusiksi. Vielä joudun käyttämään raskausajan vaatteita kun muut ei mahdu päälle.

    Painon suhteen ei ole juuri tapahtunut muutosta kuukauteen. Liikkumaan en hirveästi pääse, tyttö ei viihdy vaunuissa eikä suostu syömään pullosta, eli kotoa voin olla pois sen tunnin korkeintaan, yleensä siinä käy niin, että kun ulko-oven kiinni saan herää tyttö saman tien ja sitte pitää vaan pikasesti puolituntia käydä liikkumassa. Mutta eiköhän tämä tästä helpotu kun kesää kohden mennään. :)
  6. Peikko-12 Aloittelija

    Mulla tuli raskausaikana semmonen 17kg. Lopussa siitä oli tosi paljon pelkkää turvotusta ja kättärille jäikin 12kg. Nyt jäljellä on tuo maaginen yksi kilo :D En kuitenkaan ota kropastani mitään suurempaa ressiä, muutama raskausarpi koristaa jenkkakahvoja mutta niiden kanssa on vaan oltava sujut. Linea negra alkoi vasta äskettäin vaalenemaan ja nyt sekin jo aika hyvin poissa.

    Mulle menee liikunnasta tää neloseen ees taas vaunukopan ja pojan ja kauppakassien kantelu plus sitten nuo vaunulenkit, zumba dvd:t saa vielä hetken pölyttyä laatikossa :) Sitten sain kaverilta jonku aikakausilehden missä oli tosi hyviä vauvajumppa liikkeitä ja vielä runsaasti että varmasti löytyy itselle ja pojalle sopivat.

    Meillä kaikilla on ihanat vauvat ja se saa vähän näkyä kropassa :) Muistetaan vaan pitää huolta kehosta ja mielestä, kukin itselleen sopivalla tavalla, ei stressiä eiks vaan :D
  7. della_79 Rakastunut foorumiin

    mulla ilmestyi loppuraskaudesta kans se linea negra ja yhä se tuossa vatsalla on, joskin näyttäisi, et alamahalla vaaleampana kuin ylämahalla. mulle tuli raskauskiloja 20kg ja varmaan iso osa oli turvotusta, koska synnytyksen jälkeen jäi 13,6kg jäi Naikkarille ja lähtöpainoon on matkaa enää 2kg. oon vaunutellut päivittäin joko kahdelleen vauvan kanssa tai vauvan, miehen ja koiran kanssa. aloitettiin myös babypilates, vaikka eka kerta osoittautui vielä hieman haastavaksi, jatketaan silti ne loputkin kerrat.

    omia lajejani en uskalla vielä jatkaa, koska niissä otetaan kontaktia parin kanssa ja en voi ottaa tisseille osumaa vielä imetyksen vuoksi. kokeilen kuitenkin, josko saisin imetettyä sen kuusi kuukautta ja sen jälkeen se ois sit siinä, ja sit voisin palailla omien lajieni pariin.
  8. Lollo Peruskäyttäjä

    Uiui, sopiva aihe eli tänään olisi tarkoitus aloittaa taas kuntoilun. Kuntosalikortti oli jäähdytetty joulukuu-maaliskuu ja tänään olisi taas voimassa. Ajattelinkin heti mennä.
    Paino nousi raskauden aikana noin 18 kiloa, en vahtinut syömisiäni eli tiesin että rasvaakin oli kertymässä, mutta halusin nauttia raskaudesta. Sairaalaan jäi vain 4kg, mutta kotona paino lähti heti tippumaan. Vakiona noin 500g viikossa tippuu ihan itsestään (täysimetyksellä ollaan). Nyt olisi tasan 5 kg jäljellä "aloituspainoon" ja reidet ja vatsa kaipaa kuntoilua. Tavoite olisi siis mahtua entisiin housuihin :-)

    Ennen kävin 3-5 kertaa viikossa jumpissa/salill mutta olisin iloinen jos nyt aluksi pääsisin esim. 2-3 kertaa viikossa urheilee. Aloittelen kuntosalilla ja jos tuntuu hyvältä niin sitten myös jumppiin. Ja tottakai käyn tytön kanssa vaunulenkeillä ja muutenkin liikun nykyään kävelleen/bussilla paljon. 

    Jännittää, tyttö ei vielä kunnolla syö pullosta, eli ajattelin imetyksen jälkeen lähtee niin ois 2-2.5h aikaa olla poissa. Ja mieheni koittaa kyllä sen aikana antaa pullosta, tarkoitus/toivomus olisi saada sitä toimimaan. 
  9. Hemppa Rakastunut foorumiin Helmimammat 2017

    Täällä on kolme kiloa jäljellä niistä kiloista mitä tuli raskaana ollessa. Ja en usko että ihan hevillä lähteekään, aloitin nimittäin nämä minipillerit ja tuntuu että niiden alotuksen jälkeen on alkanu mahamakkara vaan kasvaa entisestään. :( Melkein kokonaan se kerkes lähtee pois, mutta nyt se alkanu tulla takaisin. Imetän kyllä mutta näköjään noi pillerit sit lihottaa niin paljon että edes imetys ei pidä niitä läskejä/kiloja poissa.
    Onko muilla samaa?
    Todella ahdistavaa olla "erilaisessa" kropassa mitä ennen raskautta ja jopa synnytyksen jälkeen olin eri muodoissa kun nyt.. Siis tarkoitan ennen näitä pillereiden alotusta (noin 1,5kk synnytyksestä).

    Joka päivä vaunulenkit, kävelen kyllä ilman vaunuja, mies työntää tupliksia mutta rivakkaa kävelyä kävellään joten luulisi sen jossain näkyvän. Muuta liikuntaa en harrasta enkä varmaan aloitakkaan, saa näin alkuun riittää nämä 3-6km lenkit päivittäin. Täytyy varmaan alkaa tehdä jotain vatsalihasliikkeitä jossain vaiheessa jos tuntuu ettei vatsa ala hävitä.
  10. eyewink Peruskäyttäjä

    Hemppa: suosittelen kahvakuulaa! :) Hirmu vaivaton ku ei tarvi kotoa lähtä mihinkään, se on hauskaa (ei tunnu niin rankalta mutta on tosi tehokas), 20 min treeni riittää! Äiti ihmiselle siis aivan ehdoton tuo aika, ku voi treenata lasten päikkäreiden aikaan :) Ja eipä kahvakuula vie tilaakaan kämpässä kuin esim. kuntosalilaitteet.
    Ite oon ihan hurahtanu sen kätevyydestä ja tehokkuudesta :)
    Suosittelen ostamaan myös sellasen kahvakuulaharjoittelu DVD:n, se on tosi kattava ja opastaa perusteellisesti tehokkaisiin ja turvallisiin liikkeisiin.
    Jahas, tästähän tuli mainospuhe :D (pitäs pyytää voimatoimelta provikkaa, hehe..)

    Mulla oli perjantaina tosi kova kahvakuulatreeni, siitä oli vielä eilen etureidet aivan tohjona! Sillä siis tosiaan tulee helposti treenattua huomaamatta vähän liian kovasti...
    Eilen kävin sitte n. 3 km:n palautuslenkillä ja tänään vois taas kuulailla kun jalat tuntuu heränneen eloon :)
    Tänään alkaa ukolla miniloma niin ajateltiin käydä uimassa ja hiihtämässä sen aikana.

    Kyllä liikunta on mukavaa! Het on niin energinen oloki :) 
  11. Peikko-12 Aloittelija

    Mun on kyllä hankittava toi kahvakuula :D Noi zumbat on vielä vähän liian pitkiä, oon varma että ku alotan zumbapirskeet ni pikkumies herää :) 
  12. della_79 Rakastunut foorumiin

    me harjoiteltiin tänään muutamia pilatesliikkeitä sillai, että Ilona makasi matolla ja mä urheilin :) josko huomenna babypilateksessa hän viihtyisi hetken matolla, jotta mä saisin tehtyä jotakin muuta kuin kanniskeltua häntä. ainakin kotiolosuhteissa Ilona naureskeli iloisena, kun äiti jumppasi eikä selällään makaaminen haitannut. tietenkin täytyy muistaa, että koti on eri asia kuin jumppasali, eli huominen voi olla taas heikompi päivä. mä en saa yksin jumpattua, koska Ilonahan ei nuku yksin päikkäreitä. täytyy kaivaa raskausajan pilatesohjeet esiin, jotta voi kokeilla illalla niitä, koska en myöskään nähtävästi muista, mitä babypilateksessa tehtiin.
  13. Hemppa Rakastunut foorumiin Helmimammat 2017

    Täytyy kokeilla tuota kahvakuulaa, kiitos vinkistä. :)
  14. vaveli16 Ihastunut foorumiin

    Joo tuota mulla niitä kiloja on jäljellä vielä sellanen 10 :/ yhteensä tai tulla 25kg ja nuo 15kg lähti ihan itekseen mut nyt on jymähdetty tähän painoon.Toki esikoisenki aikana muistaakseni vähä sama juttu mut kyl ne sit lähti ne kilot ja vielä imetyksen loppumisen(9kk)jälkeen niin et painoin lopuksi 7kg alle lähtöpainon ja en tehny mitää sen kummemmin muuta ku joskus kävin vatsa-pakarajumpas ja vaunuttelin jonku verran.Mut sama juttu ku hempalla et syön pillereitä niin voi sit vaikuttaa siihen et ei kilot lähdekkää imetyksellä:/ olis kyl tarkotus jos on rahaa niin käydä laittamas se ehkäisykapseli mut sama hormooni siinäki ku pillereis et voi kyl joutuu tehdä töitä kilojen lähtemisen eteen.
    ja no viimmeksiki kilot tosiaan kyl lähti mut maha oli niin valtava et jäi sellanen kauhee läskin pala:D et saa nähdä onko kroppa koskaan enää entisellään.

    Mut hei meillä on nää ihanat pienet niin kyllä niiden vuoksi kärsii ne muutamat ylimääräset kilot on nää niin arvokkaita<3 et mullä ei ainakaan mikää hirvee stressi)
  15. Hansu79 Peruskäyttäjä

    Täällä taidetaan vältellä greenpeacea kunhan biitsikausi alkaa. Sinne jos erehtyy makoilemaan, niin tulevat tuuppimaan rannalle ajautuneena valkoisena valaana takaisin mereen. ;)
    Neuvolakortin lähtöpainoon on vielä sellaiset 3kg ja pari kiloa enempi siihen mitä kotivaaka näytti 2 viivan ilmestyessä testiin. Sitten kun siihen pääsis, niin vielä pitäis saada kymppi pois,jotta vois rehellisesti sanoa olevansa normaalipainoinen. Mieluummin tietty venyisin 10cm pituutta ja korjaisin sillä sen BMI:n. Oon valitettavasti armoton tappi, 164cm lyhyt. :/

    Tietysti ei voi valittaa, sillä onhan tuota jo paino tippunut 92->73. Kaikki vanhat arkihousut mahtuu jo jalkaan, joten vyötäröllä pesivä 3cm ja lantiossa oleva sentti extraa ei sinänsä haittaa enää pahemmin. Ja nyt voin viimeinkin alkaa varovasti tekeen vatsalihasliikkeitä. Tällä kertaa kestikin näemmä tosi pitkään ennen kuin rako niiden välissä pieneni niin siedettäväksi että uskaltaa ajatella täsmätreeniä. Olin siis ihan tolkuton pallo lopussa (tälläkin kertaa). Esikoisen jälkeen pääsin noin 5kg lähtöpainon alle 6kk:ssa, sitten alkoikin uusi massakausi. 

    Aseina ylipainoa vastaan on nyt sitten vaunuilu,fillarointi lapset messissä ja tuo 14kg taapero jota voi käyttää hyvin jalka- ja allitreeniin. ;)
  16. Snorbe Aloittelija

    Täällä on kans alotettu laihis, mut toistaseks ainoastaan tiukal ruokavalion muutoksella (eli ei mitään muuta liikuntaa kun koiran kanssa lenkkeily) ja koht on menny 5viikkoo ja 5kg lähteny eli oon tosi tyytyväinen tahtiin kun ottaa huomioon sen, että täst puuttuu liikunta.:)

    Aamupala: Ruisleipä, jugurtti/puuro
    Välipala: Hedelmä
    Lounas: 0,5dl täysjyvä riisiä, jauheliha/kana/tonnikala, salaatti, raejuusto
    Välipala: Hedelmä
    Päivällinen: 0,5dl täysjyvä riisiä, jauheliha/kana/tonnikala, salaatti, raejuusto
    Iltapala: Ruisleipä, jugurtti/Maustamaton rahka jonne laitan marjoja/hedelmiä

    Juomana: Vesi, rasvaton maito

    Lauantaina on "herkkupäivä" eli saa tehdä mitä ruokaa haluaa ( silloin en mittaa annos kokoja, mut ei sitä ruokaa lapata lautasta täyteen) :D ja sallin jopa ihan herkkuja :)

    Ja joka päivä nappaan lounaalla 2 rasvanpoltto pillerii nassuun, joka nopeuttaa aineenvaihduntaa. :)

    Ideana tässä on siis syö vähemmän kaloreita mitä kulutat.:)

    Nyt pitäis sit viel tilata crosstrainer kotiin :)

    Hassuu miten nopsaa keho tottuu tähän, koska joka lauantaina on "ällö" olo kun on syöny jotain raskaampaa tai herkkuja, joten eipä oo ikävä aiempaa ruokavalioo. =)
    Mies on onneks munkaa samas venees niin sekin tekee helpommaks kun ei tarvi katella kun toinen söis jotain herkkuja. Oho tulipas tekstiä :D
  17. heidh Tuttu foorumilla

    Snorbe, mitä rasvanpoltto pillerii nappailet :D ent imetätkö ! Mä oon kans miettiny noit koklaa mut mietin et estääks imettäminen sen. Tosin kesällä alan lopettelee ja sillon viim niit vois ottaakki :D
  18. Snorbe Aloittelija

    En imetä, eikä tosiaan sovi jos on raskaana, imettää, kofeiiniherkille..

    Tilasin nää Mass.fi sivuilta siel on vaik kuinka montaa eri purkkia

    Tää on Mass burner xtreme: (purkista) laadukas termogeeninen rasvanpolttaja, joka kiihdyttää aineenvaihduntaa ja lisää energisyyttä.

    Ja mulla on ollu ennestäänkin hyvä aineenvaihdunta niin noi kun nappaan ni oikeesti välil pitää juosta vessaan :DD
  19. eyewink Peruskäyttäjä

    Onko noista pillereistä ihan OIKEASTI todettua apua? Siis aikaisempaa kokemusta siitä että ovat tehonneet esim. rasvanpoltossa?
    Itse oon aina ollu niin kriittinen noiden kaikenmaailman laihdutusvalmisteiden kanssa että täytyy kyllä tutustua perinpohjasesti johonki tiettyyn valmisteeseen ja lukea käyttäjäkokemuksia ennenku menen rahani niihin hassaamaan.
    Itse mietin sellasta detox-kuuria joskus kesemmällä. Ihan jo senki takia että mukava jos elimistö vähän puhdistuis noista "saasteista" :)
  20. Hansu79 Peruskäyttäjä

    eyewink, mä kanssa pyörittelin mielssä sellaista detox-kuuria kunhan imetys on jäänyt taa. Kun satuin löytämään ainakin yhden jodittoman version. :)  Siitä nyt on jo vuosia kun edellisen kuurin join, mutta mielestäni sillä oli jopa ihan "keventävä" vaikutus. 
    Ja oon kyllä kans kaikkien noiden laihdutuspillerien suhteen yhtä epäileväinen. 

    Imetysajan ajattelin nyt kuitenkin vietää vapaalla ruokavaliolla, syön kun on nälkä ja otan sen pari plaa suklaatakin jos siltä tuntuu. :)

Jaa tämä sivu