kotityöt

ite viikonloppuna(?) pesin vessan laattalattioita vanhalla tiskiharjalla...oli hetken puhdas mut ei enää.eilen sitten vähän lusmuilin ja jätin makuuhuoneet imuroimatta laughing7. mies ei tee edelleekää mitää siivouksen eteen,vetoo vaan siihen että käy töissä ja maksaa laskut,onhan se kyllä tottakin ja onhan tässä itellä aikaa,muuta oikeestaa ookkaa...aikaa...aikaa...huooooh.
 
Mie tykkäisin siivoilla, ja oon tässä puuhastellutkin joka päivä jotain pientä - voi tosin johtua ihan siitä että alkaa päivässä olemaan noita tunteja että ehtii puuhastellakin. Töiden lomassa sitä ei vaan jaksanu siivota, et ei sit niin paljoo kiinnostanutkaan et oliko kaikki nyt niin tiptop vai ei, ja siivottua tuli kunnolla aina sillon kun sille sit siunaantu joltain viikonlopulta aikaa.

Nyt kun on aikaa, tykkään puunailla, mut piru vie kun ei enää pysty! Nytkin tylsyyspäissäni aattelin et no pesenpä vaikka vessan tässä joutessani, erissä kun joutuu siivoomaan muutenkin (ei pysty mitenkään kerralla vetää koko kämppää enää), niin se puolisen tuntia joka tossa max menee imee voimat kyllä ihan loppuun ja heti alkaa joko pakottaa selkään tai ihan supistamaan kipeesti et pitää päästä pötkälleen. Eilen imuroin alakerran, ja sekin veti tosi koville, nostaa kylmän hien pintaan ja meinaa lähtee jalat alta, ja alkaa supistella. Onneks mies on ollut tosi kovasti avuksi tässäkin asiassa ja osallistuu ihan mukisematta kotitöihin. Tosin hän on sellainen ollut kyllä jo sen viimeiset 8v.. :)

Et en kyllä LadyMoon kadehdi tota sun tilannetta, kovasti tsemppiä sulle, toivottavasti talo menisi edes nopiaan kaupaksi tai esittelyjä olis vähän harvasemmin ettei vetäis liian tiukille!!
 
Ei oo lempipuuhaa siivous, ehei. Mutta tuun kovin äkäiseksi, jos on sekaista. Eli kyllä siivoan kerran viikossa, vaikka miten tympäsis ja isot siivoukset sitten hoidetaan miehen kanssa yhdessä. Nyt kun olen kotona ja hyvävointinen, niin en kyllä viitsi vaatia töissä käyvää miestä siivoamaan ja pyykkäämään. Minulla on siihen hienosti aikaa. Pystyn vielä siirtelemään huonekaluja yms ja vaihdoinkin juuri järjestystä makkarissa.. oli niin kova touhuamisen tarve päällä. :D
Mutta silloin, kun itsekin vielä kävin töissä, niin sai kyllä mieskin hoitaa osuutensa päivittäisaskareista. Omat vaatteensa sai kantaa kaappiinsa, viedä roskia, imuroida jne. Ei ole reilua jättää toisen harteille kotitöitä, jos molemmat käy työssä. Tällä hetkellä asutaan vielä kerrostalossa, mutta voi luoja kuinka toivon, että se OKT löytyisi pian tai ainakin tontti, jolle voisi alkaa rakentamaan. Siel sitä sitä tehtäis miesten ja naisten hommia yksissä tuumin, sillä erotuksella, että mä ruokin perheen ja isäntä hoitaa autojen ylläpitoa yms teknisiä hommia. :D Mutta kyl niin kauan, kun mä oon "kotiäitinä", niin mä hoidan valtaosan kotitöistä.. mun mielestä se vaan menee niin. :)
Hirveän avulias ja kiltti mies mulla on, että jos pyydän apua, niin kyllä hän auttaa. On hieman ollut huolissaan, kun tulee kotiin töistä ja kämppä kiiltää ja tuoksuu tolulle, että enkai ole liikaa itseäni rasittanut.. kyllä mä sit kerron, kun en enää pysty ja tarvin lisäapua. :Heartred
 
LadyMoon: Kovasti tsemppiä! Me myytiin reilu vuosi sitten oma talomme pois ja kyllä siinä oli tosi paljon hommaa kun näyttöjä oli minimissään kerta per viikko. Itse myös halusin että asunto oli tosi siisti kun katsojia tuli, joten kyllä siinä sai rättiä olla heiluttelemassa ahkerasti. Toivottavasti saatte kämppänne pian myytyä!

Meillä on kanssa pari vuotta ollut sellainen jako että mies hoitaa työnteon + suuren osan laskuista ja minä olen kotona lapsen kanssa ja huolehdin kodin töistä. Se on minusta kanssa ihan reilua ettei toisen tarvitse enää raskaan työpäivän jälkeen alkaa siivoamaan, laittamaan ruokaa yms. Täytyy kyllä sitten koulia tuo mies uudestaan kun itse palaan töihin! Saa nähdä miten kaiken kerkeää tekemään kun on kaksi pientä huollettavana. Esikoista kuitenkin kuskaan melkein päivittäin puistoon, kerhoon yms. tai kutsutaan kavereita meille leikkimään. Ehkä sitten vaan tarvitsee ottaa vähän löysemmin rantein. Olen itse aika tarkka kodin puhtaudesta ja meilläkin siivottavaa riittää kun on aika iso omakotitalo.
 
Nyt iski se KAUAN odotettu energisyys! Ihan äskettäin :D eli ei muutaku siivoushommiin ! :D
 
Mäkin oon ollut pääasiassa niiiiin väsyny et ihan kummaa tällanen energisyys, mut kerranki oli kiva touhuta :) sain myös hyviä supistuksia tossa lattioita puunatessa :wink
 
meillä pääasiassa mie hoidan tän huushollin,mut kyl isäntäki osallistuu jos pyytää...
mut oonks mie joteki outo,ku imuroin viikossa 3kertaa!? :dance011

matot tampataan kerran kuussa,siihen mies osallistuu automatic..
ja pölyt pyyhitään n.2 kertaa/kk tai ainakii sen kerra,sillo ku käytetään matot pihalla.
ja lattiat tulee pyyhittyä n.2vkon välein ja perusteellisemmin sit sillo isomman siivouksen yhteydessä...

pyykinpesu on miu aluetta,tosin mies pesee sitten kyllä omia työvaatteita ja lupautu pesemään jälleen kestovaipat.
keittössä yleensä mie hoidan jutut,mut mieskin tarvittaessa kyl osaa ja osallistuu...välillä vaa tuntuu,et tässä keittöalueessa puuttuu se oma-aloitteisuus :happy112

saa nähä,et tuleeks näihi muutoksia sitten, ku tää pikku kakkonen saapuu taloon... :love017
 
tervetuloa henna meille siivoomaa,hommaa riittää kyllä koko päiväks..tai useemmallekkii päivälle jos tarkkoja ollaa :)
 
^Hennah^: Meillä imuroidaan normaalisti kahdesti viikkoon. Ainakin nyt taas, kun olen kotosalla. Mies kun ei tuota toista imurointia vapaaehtoisesti suorita. :D Mutta olen huomannut, että näin karvan määrä tässä kämpässä pysyy siedettävänä. Kun on 7 pitkäkarvaista elukkaa asunnossa, niin jos vain kerran viikkoon imuroi, niin lauantaina (siivouspäivä) huomaa kyllä sukanpohjista ainakin, että tarvetta on! :D Muuten meillä on aika samanlainen rytmi kuin teillä: vähintään joka toinen viikko pölyjen pyyhintä ja luuttuaminen, matot kopisteltiin ennen myös kerran kuussa, nyt jäänyt vähemmälle. Ei ole kummankaan suosikkipuuhaa. :wink Vessat siivotaan joka viikko. Tiskaaminen hoidetaan yleensä yhdessä eli mie tiskaan ja mies huuhtelee ja nostaa kuivumaan. Ja tyttö laittaa astioita pesuveteen, kun hänkin haluaa osallistua. Itse inhoan tiskaamista, mutta mies on niin hidas tiskaamaan, että tuskastun odotteluun, joten siksi yleensä näin.

On kyllä ollut kiva, kun on päässyt tuohon totuttuun siivousrytmiin taas kiinni. Töissä ollessani se meni vähän miten meni. Imuroitiin kyllä viikoittain, mutta muu jäi vähän retuperälle. Nyt on muutenkin kämppä melkein kuosissa, vielä pitäisi taulut ja julisteet saada seinille. Kissojen kiipeilypuun runkoonkin saatiin vaihdettua uusi kangas! Kyllä se aika räjähtäneen näköinen olikin yli vuoden ajan jo. Mutta kun ei tuota varakangasta löydetty mistään kuin vasta pari viikkoa sitten. Kehtaa taas kuvata kissoja puussakin. laughing7

Muuten olen kyllä minäkin sitä lajia, että rakastan siisteyttä, mutta siivoamista en niinkään. Mutta kun siihen rytmiin pääsee ja tottuu taas, niin menee ihan rutiinilla. Olen vain minäkin sellainen tavaroiden levittelijä, että kun lopultakin oppisin viemään tavarat heti käytön jälkeen niille omille paikoilleen, niin ei tarvitsisi aina ennen siivoamista ensin raivata niitä tieltä. :smiley-ashamed005 Esikoinen nähtävästi tullut tässä valitettavasti äitiinsä, ainakin lelut osataan levittää hyvin pitkin kämppää eikä niitä tietenkään raivata juuri koskaan neidin itsensä toimesta.
 
Meillä meni ennen kotityöt 70% mun ja 30% miehen voimilla. Tenniskyynärpään ja lepoa tarvitsevan ranteen myötä meni kaikki käsivoimia ja -tarkkuutta vaativat hommat miehen piikkiin ja se oppikin mm. viikkaamaan vaatteita, niin käteni pääsi paranemaan. Toki mies tekee monet hommat mua hitaammin, mutta parempi hitaammin kuin kärsien. Samoin turvonneiden käsien ja närästyksen myötä mies on taas päässyt nostelemaan ja kantamaan kaikenlaista. 20:n ensimmäisen rv:n huimauksenkin aikana mies sai tehdä kaikenlaista tai ainakin päättää mun aloittamat hommat. Kannustusta ja rakkautta se on saanut urakoinnistaan, joten ei ole vielä ihan kyllästynyt.

Kumma kyllä muutamat "miesten työt" on yhä mun hommia, kuten lampun kytkeminen sokeripalaan.

Aikaisemmissa suhteissa mä tein aika ison osan kotitöistä vaikka molemmat kävikin töissä/opiskeli, mutta ajan myötä olen kasvanut vaativaksi. Oma vointikin on samalla päässyt paranemaan :)
 
Takaisin
Top