Meillä pieni koira, joka kyllä haukkuu kaikki pienet lapset (joskus ovat jotkut n.4-vuotiaat sitä jahdanneet ja pelotelleet pyörin, kun oli meidän pihassa maalla vapaana). Ei ole silti koskaan ollut hyökkäävä, ennenmmin yrittänyt pelotella haukkumalla ja jos ei ole toiminut, on juossut karkuun. Uskoisin silti, että oman lapsen ottaa vastaan ja tajuaa kuuluvan perheeseen. Varsinkin, kun lapsi kasvaa tämän koiran kanssa, niin varmasti koiramme oppii luottamaan omaan lapseemme. Kissoja meillä on myös kaksi, enkä usko, että niiden kanssa tulee olemaan ongelmia, ovat nyt 1-vuotiaita ja ihan siitä asti, kun meille tulivat, on totutettu kaikenlaiseen silittelyyn ja lellittelyyn ja pieneen "kiusaamiseenkin", joten eivät varmasti pane pahakseen, vaikka lapsi joskus tulisi ja ottaisi hännästä kiinni, alkavat vain kehrätä. =D
Ainoa, mikä minua kissojen kohdalla kauhistuttaa on se niiden kantama tauti, jota en koskaan muista nimeltä. Itse en tiedä tuosta yhtään mitään, enkä siis tiedä, olisiko tuon saaminen vakavaa minulle tässä vaiheessa tai lapselle myöhemmin. Onko jollekin tai jonkun tutuille käynyt jotain, kun on ollut kissoja perheessä? Itse en niiden astioita siivoa, joten ulosteen kautta ei mitään paase leviämään, mutta kuitenkin niitä pitelen ja saatan syödä sen jälkeen, vaikka kaikkialla lukee, ettei saisi.
Myös lapsen mahdolliset tulevat allergiat huolestuttavat, en haluaisi laittaa eläimiä pois myöhemmin, ovat meille perheenjäseniä siinä, missä muutkin. Onko parempi, että lapsi "siedätetään" eläinpölyille jo pienenä, vai altistaako se enemmän allergioille?