Kotieläimet ja raskaus/vauva

Meillä ei kyllä koirat vahdi tai suojele mua mieheltä ja tekisin siitä lopun heti alkuunsa, voi muuttua rumaks jos siihen ei puutu.
 
No mekin kyllä komennettiin kovastikkin mutta silti teki sen toistekkin. Komennettiin silloinkin...
 
Mulla on 1v paimenkoira. Erittäin kiltti, lempeä, energinen, ja erittäin lapsirakas! Tosin se into on lapsia kohtaan vähä turhan innokasta.... mä luulen että oppii silti vauvaan todella hyvin! Tosin voi siitä tulla mustasukkainen kun ainoa koira ja niin hellyydenkipeä mutta eiköhän kesällä kaikki mee hyvin kun vaan antaa koirallekin huomiota ja niitä ihania lenkkejä :-)
 
meillä myös yksi koira,kohta 7v ja tottunut saamaan paljon huomiota.hiukan jänskättää miten ottaa vauvan vastaan :)
 
Suojaverkot pinnasänkyihin vaikuttaa olevan aika heppoisia. Onko jollain käyttökokemuksia noista verkoista?

Entä onko kukaan törmännyt muihin hyviin ideoihin? Valmiina löytyy jotain kunnollisempia ratkaisuja, mutta ei tietysti Stokken pinnasänkyyn sopivaa joten täytynee tilata puusepältä.
 
Meillä sujunut yllättävän hyvin. Koirat oli heti sitä mieltä et tää pikku kaveri kuuluu meidän laumaan. Ainoa vaan et ovat vähän liian innokkaita vauvan hoivaajia et saa toisinaan komentaa pois :D Nuolisivat vauvaa ja ovat heti paikalla jos vähänkin itkee. Vanhempi koira jopa vahtii ettei vieraat vie vauvaa mennessään :D

Kissat ovat myös uteliaita, mut eivät tunnetusti niin kovin läheistä tuttavuutta ole tehneet. Ihmettelin et ovat jättäneet vauvan sängyn ja vaunut rauhaan :)
 
Meillä sujunut yhteiselo myös yllättävän hyvin! Koirat ei ole pojasta moksiskaan. Toinen koirista enempi utelias esim kun poika inahtaa niin on heti paikalla katsomassa mikä sillä on :D ajattelin, että olisivat mustasukkaisia mutta ei onneksi :)
 
Meillä häslä paimenkoira on todella fiksusti vauvojen kanssa, vaikka vähän pelkäsin, miten sen kanssa sujuu. Hoitaisi mielellään.. :) kissoja ei voisi vähempää vauvat kiinnostaa. Lähtevät aina pois, jos vauvat itkevät, eivätkä kyllä muutenkaan mene lähelle edes. Ihme kermapyllyt.. :D
 
Meillä on mennyt hyvin koirien ja vauvan kanssa, eivät välitä itkusta tai inahtelusta. Vanhempi vähän vahtii, jos käydään jossain tai joku vieras käy kylässä, niin koiran pitää tietää missä vauva on :) kovin ne nuuskisivat ja nuolisivat, mutta vähän rajoiteltu, kun tuo pentu varsinkaan ei ymmärrä omia voimiaan. Saa nähdä miten sitten kun vauva alkaa majailla lattialla ja liikkua :)
 
Meillä on koirat ottaneet tulokkaan hyvin vastaan! Aökuun olisivat halunneet nuolla pojan päästä jalkoihin, nyt tilanne rauhoittunut :D
 
Meillä koira ottanut vauvan vastaan paremmin kuin osasin odottaakkaan...
eka viikko kotona oli härdelliä,porukkaa kävi hirmuisesti kylässä, me oltiin miehen kanssa varmasti ressaantuneita, kunnon lenkkejä ei tehty, sen viikon koirakin oli ihan ulalla,läähätti koko ajan ressaantuneena, seurasi yötä päivää mua ja vauvaa. vieras jos otti vauvan oli pakko mennä haistelemaan ja ulisemaa viereen. nukkui pinnasängyn vieressä sen minkä rauhottui,ei syönytkään kunnolla. aattelin jo että rauhoittuuko ollenkaan

nyt kuitenkin kaikki toisin, ei välitä vauvasta,sen itkuista tms. haistelee ja välillä ohimennen saattaa lipaista kun toveri sitterissä. Vaunulenkillä kävelee niiiiiin nätisti vierellä (edes oravista ei välitä) se on että jos joku pysähtyy moikkaamaan ja katsomaan vauvaa niin koira asettuu aina vaunun ja vieraan väliin. tämmöistä vahtimista vain ulkona,sisällä saa vieraat sylitellä jne. ilman et tuo loksauttaa leukojaan edes :happy: oon niin ylpeä tuosta otuksesta:happy:
 
Meidänkin koira otti vauvan vastaan paremmin kuin odotin. Tuo on vielä tosi pentumainen vaikka täyttää kohta 4v. niin onhan se vähän turhan innokkaasti poikaa nuuhkimassa/nuolemassa mutta todella kiltti. Lenkillä vain ei voida toisia koiria enää tervehtiä kun haukku ja murina alkaa jos tulevat liian lähelle..joskus mennään nätisti ohi jos toinenkin koira menee mut jos joku yrittää tulla juttusille koiransa kanssa niin ei käy. Lopettaa onneksi räksytyksen kun komennan mutta en uskalla antaa koirien tervehtiä..
 
Meillä oli raskauden aikana vielä muutama matelija, mutta luovuttiin niistä. Eikä aiota eläimiä enää meille hommata :)
 
Mun mielestä muutenkin lenkillä ei lenkkeillään ei leikitä muiden kanssa. Ja niistä vastaan tulevista koirista ikinä tiedä vaikka omistaja miten vakuuttelee koiransa olevan kiltti.
 
Juu, ei meillä aiemminkaan oo tuntemattomia tervehditty jos eivät oo väkisin koiraansa tuoneet siihen (mikä vituttaa mua ihan helkutisti). Mut olis kiva jos koira ei heti alkais ärjhmään jos joku tumpelo päästää koiransa liian lähelle mun huomaamatta. Mut eivätpähän kahdesti tule kysymättä tervehtimään :D
 
Kyllä meillä ainakin ärähtää jos vieras koira tulee iholle ja saakin sanoa. En minäkään sietäis jos joku vieras iholle tulee. Mut muuten kyllä esim. treeneissä ja kisoissa sietäö lähellä muita, mutta jos sielläki toinen koira karkaa iholle niin huomauttaa kyllä. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ina
Takaisin
Top