Kotidopplerit: kokemuksia & vinkkejä

Saturnus

Oman äänensä löytänyt
Jos joltakin jo löytyy tai on aiemmassa raskaudessa ollut käytössä kotidoppler olisi kiva kuulla kokemuksia. Kannattaako ostaa? Käyttökokemuksia? Onko merkillä ja mallilla väliä?
 
AngelSounds kotidoppler löytyy täältä. Vanhanmallinen. Ei näytä mitää sykkeitä ees mut kuuluu ja asiansa hoitaa mielestäni hyvin. Nyt kolmannessa raskaudessa käytössä ja on tuonut mielenrauhaa kun ei liikkeitä vielä tunne.
 
Mulla oli myös toi Angelsoundsin esikoista odottaessa ja oli kyllä kovassa käytössä. Mies nauroikin et taasko pitää kuunnella joka päivä sykkeitä... Kiitti vaan.. Mut siis ehdin jo myymään pois, koska silloin taisin ajatella, että yksi lapsi riittää meille. Äkkiä se mieli muuttuu. Nyt pohdin et malttaisinko mieleni paremmin tän toisen kanssa ja osaisin luottaa, et kaikki hyvin.
 
Mulla on doppler merkiltään Jumper JPD-100B. Näyttää sykkeetkin ja olen ollut tyytyväinen. Ainut huono puoli et mukana ei tullut kuulokkeita vaikka siinä on kolo kuulokkeille ja normi nappikuulokkeiden pää ei sovi tuohon koloon. Välillä olis kiva kuunnella kuulokkeilla ettei koko talon tarvii kuunnella sitä särinää kun etsii sykettä.
 
Mistä ootte hommannu niitä dopplereita? En oo itse vielä päässyt kirppiksiä kiertämään, haaveena olis, jos käytettynä löytäis.

Viime yönä unet oli niin hurjia, että yritin etsiä itse jo dopplerilla ääniä (, siis siinä unessa testailin jo laitetta!). Eli pakko se on varmaan hommata! :joyful:
 
Minkä hintaisia nuo dopplerit on? Houkuttais hommata, mutta en kyllä ole valmis maksamaan siitä kovin paljoa. :D
 
Kiitos :) taidan kyllä laittaa tuonkin rahan johonkin muuhun ja odotella neuvolan sykkeen kuuntelua.
 
Mä ostin fb-kirppiksen kautta ja makso 25€. Kannattaa katella kirppiksiltä, niitä käytetään kuitenkin sen verran vähän ettei ehdi mennä millään tavalla huonoksi.
 
Minä laitoin viikonloppuna tilaukseen tuollaisen angelsoundsin JPD-100S:n raskauskeijulta, pitäisi tulla postissa tällä viikolla. Jaan käyttökokemuksen heti, kunhan laite saapuu :)
 
En muista oman laitteen merkkiä ostin käytettynä torin kautta maksoi 25€.Sellainen aika pienikokoinen näytöllä.Mutta en oo löytänyt ääniä ja nyt 11+0.Torstaina sit selviää onko sielä elämää vai ei.
 
Niin onhan noi aika hintavia käyttöikäänsä nähden ja kannattavinta on hankkia käytettynä. Itse en aio sellasta kuitenkaan hommata sillä neuvolassa kuunnellaan ja aika nopeasti ne pienet liikkeet alkavat tuntumaan.
 
Viime raskaudessa käytin doppleria myös loppuvaiheessa kun oli hiljaisia päiviä kun en meinannut saada pientä lainkaan liikkeelle. Sit oli rauhoittavaa kuunnella dopplerilla että syke löytyy. :)
 
Ei kannata huolestua kotidoplerilla ääniä etsijät mikäli ei kuulu ennen nt-ultraa. Itse yritin jo pari viikkoa ja samoin yritti neuvolan tätikin 1,5 viikkoa sitten eikä mitään kuulunut. Eilen ultrassa selvisi että kohtu on todella paljon kallellaan selkään päin ja siksi äänetkään eivät ole kuulunut. Kätilö joutui oikein kunnolla painamaan anturia mahan päällä että sai sykkeen kuulumaan, loppututkimus tehtiinkin sitten sisäkautta. Yleensä kotidoplereissa sanotaankin että käyttöön vasta rv12--).. ja kumpa olisin tätä noudattanut niinkuin esikoisen aikaan noudatin. Mutta sitten on taas että jotkut saattaa kuulla kotona jo tosi aikaisessa vaiheessa..
 
Huomiseen istukkabiopsiaan mun pitää menää virtsarakko täynnä, lääkäri sanoi että kohtu työntyy eteenpäin kun rakko on täynnä. En ole vielä kokeillut, mutta illalla ehkä testaan jos tuo auttas myös sykkeen kuulumiseen dopplerilla! :)
 
No nyt on hankittuna doppleri täälläkin :) Ostettiin sellanen uus suomalainen Unborn heart-doppler, maksoi Verkkokaupassa 50e. Suosittelen! Tän saa kiinni iPadiin tai älypuhelimeen ja sitä kautta voi siis myös tallentaa niitä sydänääniä.

Löydettiin syke (~170bpm) ihan parin minuutin etsinnällä ja vihdoin varmistu että kyllä siellä mahassa joku elelee :Heartred Ekaan ultraankin kun on vielä reilut 2 vk...
 
Laite saapui alkuviikosta ja testasimme ensimmäisen kerran tiistaina. Kaikenlaisia ääniä sieltä kuului ja luulimmekin jo löytäneemme sydänäänet näinkin pienillä viikoilla, kun kuului nopea rytminen "viuh viuh" tyylinen ääni, mutta googlaillessa huomasinkin että se on ilmeisesti istukan ääni ja syänäänien pitäisi kuulostaa enemmänkin hevosen laukalta kuin viuhunalta... Innokkaina jatkamme odottelua sydänäänien kuulumiseen :) kotidopplereillahan ne saattavat ruveta kuulumaan vasta rv 12-14, meillä alkaa maanantaina rv 11... :)
 
Mä en oo saanut ääniä kuulumaan dopplerilla kun pe aamuna ja nyt jo 12+0 et en tiiä onko vauva niin vilkas et sitä ei löydy vai mitä.Tai no eilen löysin niin et doppler näytti 140 sykkeeksi mutta mun mielestä se ääni ei kuulostanut vauvan sykkeeltä vaan laite otti häiriöääntä sykkeeksi.Tuo mun laite siis voi näyttää näytössä kyl ihan mitä vaan.Kyl kai sitä vähä huolestuttaa onko kaikki ok mutta ainakin torstaina kaikki oli vallan mainiosti ja Keskiviikkona on neuvola että siellä sit ainakin kuunnellaan jos löytyis ääni :)
 
Löysin viimein nyt aamulla taas äänet :love017 Nyt aattelin että en kuuntele ennen keskiviikkoa kun silloin on neuvola :) Yritän nyt vain nauttia raskaudesta murehtimatta niin kovasti :) Nyt kuitenkin 12+0 eli ensimmäinen kolmannes takana.
 
Saakohan sitä geeliä ihan apteekista? Ostin kanssa käytettynä netistä ja siinä oli tosi vähän sitä geeliä enää jäljellä. Noista näitä kotidopplereitä myyvistä paikoista sitä varmasti saa kyllä tilattua.
 
Takaisin
Top