Kotidoppler

Hiliiikka

Jostain jotain jo tietävä
Helmiäidit 2020
Täällä voimme siis jauhaa kotidopplereista.

Onko mielestäsi turhake vai aiotko hankkia/hankkinut jo?

Mulla oli jo ensimmäisessä raskaudessa ja se toi paljon mielenrauhaa odotellessa nt-ultraa. En siis käynyt varhaisultrassa silloin ollenkaan.

Nyt olen käynyt varhaisultrassa, mutta edelleen tykkään tuosta kapistuksesta. Jollain tapaa helpottavampaa odotella nt-ultraa, kun tietää, että sydämen pitäisi ainakin lyödä siellä. Mitään muuta tietoa ei tietenkään terveysasioista sillä saa.

Ja tänään siis alkoi mulla rv10 ja eilen onnistuin löytämään sykkeen ensimmäisen kerran. Varmaankin tulen kuuntelemaam kerran viikossa tai parissa. Ainakin kerran ennen 2.8 olevaa nt-ultraa.
 
Eilen tultiin reissusta kotiin ja lähes ensimmäisenä kaivoin dopplerin esille. Löysin sykkeen :Heartred Helpotti kyllä todella paljon, kun keskenmenokokemukset ahdistanut pari päivää tosi kovasti.

8+6
 
Mulla ei doppleria ole ollut ensimmäisessä raskaudessa. Enkä mä ollut ajatellut sitä nytkään hankkia. En siis ole millään tavoin edes tutustunut aiheeseen... Kieltämättä olen yllättynyt, että jo noin varhaisilla viikoilla kuuluu sydänäänet. Jään vielä pohtimaan tätä ja vissiin täytyykin vähän googletella näistä laitteista. Minkä merkkisiä laitteita teillä on käytössä?
 
Mä ostin torista edullisesti UnbornHeart-dopplerin, jossa on kaksi kuulokeliitäntää ja toisen niistä voi liittää puhelimeen. Näin alussahan haasteena on se, ettei joka kerta välttämättä kuule, kun pikku otus karkaa jonnekin piiloon, josta sitä ei löydä. Se tietysti voi pahentaa vaan ahdistusta.
 
Mää mietin dopplerin hankkimista, mutta meinasin hankkia vasta nt-ultran jälkeen. Sitä ennen siitä olis varmasti vaan tosi iso stressi, mulla kun kaikki ylimääränen rasva on mahassa kunnon kerroksena... Kauhee jännitys alkaa hiipiin takaisin, että näkyykö keskiviikon ultrassa vielä syke ja onko pieni kasvanut oikein jne..
 
Mä ostin torista edullisesti UnbornHeart-dopplerin, jossa on kaksi kuulokeliitäntää ja toisen niistä voi liittää puhelimeen. Näin alussahan haasteena on se, ettei joka kerta välttämättä kuule, kun pikku otus karkaa jonnekin piiloon, josta sitä ei löydä. Se tietysti voi pahentaa vaan ahdistusta.
Mulla on myös sykenäytöllinen torikirppislöytö. Ja on tosiaan näin aluksi haastavaa löytää se syke ja pitää asennoitua juuri oikealla tavalla. Todnäk mikään ei ole pielessä, vaikkei joka kerta löydykään. Mulla vielä hiukan exträlöllöä mahassa, mikä vaikeuttaa asiaa myös :D
 
Doppler kiinnostaa, vielä harkinnassa viitsiikö hankkia. Missä hinnoissa ovat tekemänne kirppislöydöt pyörineet? :)
 
Mulla on myös sykenäytöllinen torikirppislöytö. Ja on tosiaan näin aluksi haastavaa löytää se syke ja pitää asennoitua juuri oikealla tavalla. Todnäk mikään ei ole pielessä, vaikkei joka kerta löydykään. Mulla vielä hiukan exträlöllöä mahassa, mikä vaikeuttaa asiaa myös :D
Joo, kärsivällisyyttä ja oikea asenne täyttyy olla. Mahamakkarat haittaa vähän täälläkin :D

Doppler kiinnostaa, vielä harkinnassa viitsiikö hankkia. Missä hinnoissa ovat tekemänne kirppislöydöt pyörineet? :)
Mä sain postitettuna alle 30eurolla.
 
Hitsi, että mua onkin helpottanut sykkeiden kuunteleminen! Välillä tosin menee pitkä aika, että löytää ja joskus ei vain löydy. Yleensä en viitsi kohtuuttomasti etsiä turhaan, vaan kokeilen hetken päästä uudestaan esim. kun olen käynyt vessassa tms.
 
Hitsi, että mua onkin helpottanut sykkeiden kuunteleminen! Välillä tosin menee pitkä aika, että löytää ja joskus ei vain löydy. Yleensä en viitsi kohtuuttomasti etsiä turhaan, vaan kokeilen hetken päästä uudestaan esim. kun olen käynyt vessassa tms.

Hyvä, että on helpottanut :) Aloin tästä nyt miettiin, että pitäisikö sittenkin aiemmin hankkia jo doppleri kuin vasta kuukauden päästä. Ylihuomenna onneksi ultra taas. Sen jälkeen alan kyllä soitteleen yksityisiä läpi ja hintoja kyselemään noin rv10 ultralle. Netin hinnastoista ei ottanut mitään selkoa. Oli ultran hinta ja sitten pitäisi erikseen osata päätellä kauanko siihen menee ja tekeekö sen erikoislääkäri vai joku muu jne. Liikaa muuttuvia osia, helpoimmalla pääsee kun soitan eripaikkoihin :)
 
Esikoisesta en ostanut, mutta nyt ostin torin kautta. Kokeilen heti, kun paketti saapuu! Tässä raskaudessa paljon epävarmempi olo.
 
Mä löysin eilen hetkellisesti sykkeen vaikka viikkoja on vasta 7+2. 140 lyöntiä minuutissa näytti kun oma syke oli n.60(sykemittaria seurasin)
 
Edellisissä raskauksissa on ollut doppleri käytössä mutta nyt ajattelin jättää hankkimatta. Oli se sykkeen etsiminenkin omalla tavalla stressaavaa kun istukka oli edessä.
 
Mä toisaalta haluaisin sellasen, mutta melko varmasti siitä on mulle enemmän stressiä kun iloa. Aikasemmissa raskauksissa ei ole ollut vaikka joka kerta olen miettinyt hankkimista.
 
Mulla on doppler, ekassa raskaudessa käytin sitä paljonkin, osittain koska sitä edelsi keskenmeno ja toisaalta koska aloin tuntea liikkeitä vasta joskus 20+ viikoilla. Tokassa raskaudessa käytin ehkä kerran tai pari, ja nyt se on lainassa kaverilla, enkä erityisemmin sitä nyt kaipaa. :rolleyes:
 
Täällä voimme siis jauhaa kotidopplereista.

Onko mielestäsi turhake vai aiotko hankkia/hankkinut jo?

Mulla oli jo ensimmäisessä raskaudessa ja se toi paljon mielenrauhaa odotellessa nt-ultraa. En siis käynyt varhaisultrassa silloin ollenkaan.

Nyt olen käynyt varhaisultrassa, mutta edelleen tykkään tuosta kapistuksesta. Jollain tapaa helpottavampaa odotella nt-ultraa, kun tietää, että sydämen pitäisi ainakin lyödä siellä. Mitään muuta tietoa ei tietenkään terveysasioista sillä saa.

Ja tänään siis alkoi mulla rv10 ja eilen onnistuin löytämään sykkeen ensimmäisen kerran. Varmaankin tulen kuuntelemaam kerran viikossa tai parissa. Ainakin kerran ennen 2.8 olevaa nt-ultraa.

Koska nt-ultraan on vielä pari viikkoa, niin pitihän tässä välissä vielä kuulostella :D Nyt on siis rv 10+4 ja jotain oli selkeesti tapahtunut, koska löysin tykytyksen heti selkeästi. Toki kasvanut ja varmaan noussut myös hiukan ylemmäs. :)
 
Takaisin
Top